{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki GSX-R 250 [Tidl. motorcykel] 1991

16.578 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Mads (Århus) !
Mand | 38 år | Oprettet: 5. jun 2004


Suzuki GSX-R 250

Årgang:
1991
Motor:
Model: GJ72A
248 ccm 4 cylindret rækkemotor
2 overliggende knastaksler
16 ventiler
Boring/slaglængde: 49,0/33,0 mm
Kompression: 12,5:1
Rødt felt: 17.000 rpm. (Ha! Jeg slår R6'eren fra '06 jvf. http://bike.dk/nyheter/visa.php?id=279)
Omdrejningsbegrænser: 17.500 rpm.
6 trins gearkasse
Hestekræfter
45 HK ved 14.500 rpm.
Moment: 2,5 kg/m ved 10.500 rpm.

Er dog droslet til 34 hk

Vægten lyder på 138 kg, så det giver derfor et vægt/kraft-forhold på 4,06 kg/hk når den er droslet. Standard har den 3,07 kg/hk.
Fælge
For: 100/80x17
Bag: 130/70x17

Røde med sølvgrå larkeret fælgkant.
Dæk
Pirelli MT75 (gammelt skramel..)
For: 100/80x17
Bag: 130/70x17

Nu: Bridgestone BT45 i sammen dimensioner
Topfart
0-100 km/t: 6,5 sek.
0-160 km/t: 22,0 sek.
Topfart: 178 km/t
Kilde: http://www.gsx.dk/gsxr250.htm
Tuning
En Kerker K-serie potte hvis man kan kalde det tuning. Det ser umiddelbart ud til at mellemrøret også stammer fra K-serien, men det er lidt svært at bedømme. Det har en diameter på 55 mm.
Styling
Lakeret Ferrari rød, og diverse dele poleret op - heriblandt tankdæksel, fodhvilere, forgaffelbro og forgaffelben.

Så er Bi-Xenon (8000 k) lygterne monteret! Billeder kommer når cyklen er helt samlet :)

Lidt løse ideer til projekter:
- Hugger
- Fjernet std. bagskærm, og have lavet et nyt beslag til nummerpladen og nogle nye blinkere
- Stafferinger - evt. bare 'Suzuki' nederst på kåben
- Nye fodhvilere til passageren
- Farvede bolte og skruer
- Cykelcomputer
Ekstraudstyr
Olietermometer
Bemærkninger
Forsikring:
GF - 2.212 kr for ansvar med helårsdækning

Tøj m.m.:
Hjelm: Caberg 104
Handsker: Safety1st Rio-Evo III
Jakke: PRO1 Freeride
Bukser: PRO1 Roadstorm
Støvler: Falco Eco

Tips 'n' tricks:
- Fjern olie: Ganske alm. lampeolie er super til dette. Det kan desuden også nemt fjerne bremsestøv
- Pudsemiddel: Ultragloss, det spiller. Det er relativt dyrt, men man får hvad man betaler for
29/07-05: Netop hjemvendt med min første mc. Købt af Tine herinde fra motorcykelgalleri.dk

30/08-05: Så er cyklen blevet kastreret. Det blev den ved Harrys motorservice - lidt dyrere end jeg havde forventet, men det var nu ganske ok. Den blev desuden synet med potten på, dog med en DB-kliller. (Og lidt nye billeder er lagt ind.)

17/11-05: Så blev cyklen stillet inden for, for i år, og pladen blev sendt til GF, så jeg slipper for at betale forsikring her i vintertiden. Km tæller: 38.602,7

05/02-06: Så kom der lidt billeder af det ny polerede tankdæksel op.

13/04-06: Så er xenon-kittet monteret og fit for fight. Det eneste jeg mangler nu er en bagbremsecaliper der lader vente lidt på sig, grundet en sløv ophugger...

22/4-06: Så er årets første tur kørt! Ikke så lang, men for dælen hvor er det godt at komme ud i den friske luft igen ;)

26/4-06: Bagbremsecaliper modtaget og monteret, så nu kan der for alvor køres :)

09/5-06: Så er årest første træf gennemført - det tegner godt :) Der er tilføjet lidt billeder af xenon (der kommer også nogle hvor det er helt mørkt), samt lidt billeder fra træffet.

26/11-06: Så blev gixxeren kørt ind i lejligheden hvor den skal stå i hi vinteren over. Der blev desuden skiftet olie samt filter. Den har nu gået 45.232 km.

16/03-07
Nye Bridgestone dæk monteret på cyklen. Herligt at kunne dreje igen :D

06/06-07: I dag rundede gixxeren 50.000 km, hvoraf jeg kan tage æren for cirka 15.000 km.

11/11-07: Så røg gixxeren i hi for i år. Den har pt. kørt 50.670 km.

12/04-07: Sæsonens første, og min sidste tur nogen sinde på minigixxeren, blev kørt. Cyklen blev solgt her til aften.. Lidt sørgeligt sådan at se ens første cykel køre væk.

KIG PÅ WWW.AMRACING.DK FOR MERE INFO!

Synkronisering af karburatorer:
http://www.amracing.dk/blog/?p=32
Kommentér på:
Suzuki GSX-R 250
Annonce