Geely Grand Puma JL150-9 2005
28.119 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
141 Kommentarer
Geely Grand Puma JL150-9
Årgang:
2005
Motor:
Kopi af Honda CG125-motor dog med større boring:
149,5 ccm - 1 cyl. 4-takt - luftkølet - 2 ventiler - stødstænger og underliggende knastaksel
Boring: 62,0 mm
Slaglængde: 49,5 mm
Karburator: 27 mm Walbro, choker på karburatorhus
Gear: 5
Tankkapacitet: 12 liter (her af 2 liter på reserve)
Vægt: 110 kg
149,5 ccm - 1 cyl. 4-takt - luftkølet - 2 ventiler - stødstænger og underliggende knastaksel
Boring: 62,0 mm
Slaglængde: 49,5 mm
Karburator: 27 mm Walbro, choker på karburatorhus
Gear: 5
Tankkapacitet: 12 liter (her af 2 liter på reserve)
Vægt: 110 kg
Hestekræfter
9 kW = 12,2 HK @ 8500 rpm.
Moment: 10 Nm @ 7500 rpm
Moment: 10 Nm @ 7500 rpm
Fælge
Suzuki stjerne-fælge
* For: 1.60"-18"
* Bag: 1.60"-18"
* For: 1.60"-18"
* Bag: 1.60"-18"
Dæk
* For: 2.75"-18"
* Bag: 3.00"-18"
* Bag: 3.00"-18"
Topfart
109 km/t (målt med cykelcomputer)
Tuning
* Koniske styrlejer
* Stål-armeret bremseslange
* HAGON støddæmpere bag
* Bagsvinger fra Suzuki GS125 med stål-bøsninger
Gearing ændret:
* For: 16-tand (15-tand er standard)
* Bag: 36-tand (40-tand er standard)
* Stål-armeret bremseslange
* HAGON støddæmpere bag
* Bagsvinger fra Suzuki GS125 med stål-bøsninger
Gearing ændret:
* For: 16-tand (15-tand er standard)
* Bag: 36-tand (40-tand er standard)
Styling
Standard street-bike/roadster - styrkåbe afmonteret
Ekstraudstyr
* Cafe Racer styr
* Mini-blinklys
* Håndtag fra Thansen
* Spejle med spejlforlængere
* Olietermometer fra Louis
* Dyt-horn fra Biltema
* Dobbelt forlygte
* Silikone tændkabel
* Mini-blinklys
* Håndtag fra Thansen
* Spejle med spejlforlængere
* Olietermometer fra Louis
* Dyt-horn fra Biltema
* Dobbelt forlygte
* Silikone tændkabel
Bemærkninger
Fin lille MC til prisen - kostede kun 11.000 kr fra ny. Det er en kinesisk kopi af Suzuki GS125 (bortset fra motoren, der er en Honda-kopi). GS125 har iøvrigt aldrig været på det danske marked.
Var egentlig lidt skeptisk inden købet. En MC med kun 12 hk. Kan det virkelig bruges til noget? Det kan det. Men motorveje bør man holde sig fra - og man skal ikke forvente at køre dørtræk med andet end almindelige husholdningsbiler. Men på sogne- og landeveje føler man sig fint underholdt. Og der er masser af tid til at nyde landskabet.
Den kører meget som den Honda CB250RS jeg havde sidst i 1980'erne, omend den ikke er så hurtig - men der er masser af køreglæde! Motoren lyder godt og af mere end 150 ccm - bundtrækket er faktisk helt hæderligt. Og så går den let 40 km - eller mere - på en liter benzin.
Kvalitets-niveauet er generelt bedre end forventet - alt virker foreløbig som det skal - og jeg er ind til videre vældig godt tilfreds med den.
Har da også været helt i Kalundborg og på Hallandsåsen i Sverige på den. Kan fint gå med med lidt tålmodighed ... ;-)
Ja, var sågar på en 1-dagstur til Jällunden (en sø i Småland, Sverige) i september 2006. I alt små 500 km - det gik fint, men hastigheden var heller ikke over 80-90 km/t.
~~ BLOG ~~
---- 24. sept. 2005 ----
6.150 km. Der er slør kronrørslejerne og de kræver konstant efterjustering og opstramning - en af lejeskålene var tilsyneladende skævt monteret. De udskiftes med et sæt koniske rullelejer - og problemet er løst.
---- 29. sept. 2006 ----
Puma'en har nu gået 15.000 km, ser stadig pæn ud i lakken og ingen rust af betydning. Den får dog heller ikke "lov" til at køre om vinteren. Det eneste der ikke er helt tilfredsstillende er, at holdbarheden af visse gummidele ikke er særlig god - det begynder ret hurtigt at revne og krakelere. Især forgaffel manchetterne er udsatte - de holder typisk kun en enkelt sæson. Det gælder sjovt nok/heldigvis ikke for fodhvilergummiet ...
---- 30. juni 2007 ----
20.000 km. Ingen motormæssige problemer til dato. Lakering omkring og under tankdæksel er boblet op på grund af overløbet benzin - grundmalingen er dog heldigvis intakt. Hmm - jeg mindes, at jeg havde samme problem med min Yamaha XS400 i sin tid. Ellers er der skiftet bremseklodser én gang ved 13.000 km og kædekit ved 19.000 km, samt 1 sæt dæk (foran ved 17.000 km og bagpå ved 10.500 km). Gummi chock-koblingen i baghjulsnavet er et af de svage punkter ved Puma'en. Det virker som om gummiet er for blødt til at kunne klare "mosten". Det er blevet skiftet ved 19.000 km.
Et råd: Skaf en gummi chock-kobling til en Suzuki GS125 - så er man ude over dét problem ...
---- 8. august 2007 ----
20.900 km. Skift af gaffelolie + gummibælge ved gaffelben.
---- 26. april 2008 ----
24.800 km. Udstødningen skiftet, da den gamle var revnet i svejsningen ved overgangen til lydpotten. Ellers er der skiftet bremseklodser (for anden gang) ved 23.880 km.
---- 2. juli 2008 ----
28.036 km. STYRT. Havde desværre for meget fart på i en kurve, men heldigvis skete styrtet i græsrabatten, så skaderne var minimale - ikke mindst på mig selv! ... :-)
---- 27. juli 2008 ----
På gaden igen med nye dele monteret (højre lygteholder, forskærm, sidespejle og bremsepedal). Desuden er der sat ny motor i (en 125cc), da det viste sig, at gearkasselejet ved koblingssiden var defekt (slør i lejet).
---- 31. august 2008 ----
30.000 km. Den ny motor er på 125cc mod den gamles 150cc, men i praksis er der stort set ingen forskel at mærke på trækkraften. Grunden er, at den nye roterer mere frit i den høje del af RPM-skalaen. Jeg har en teori om, at udstødningen faktisk er for restriktiv til 150cc-motoren og derfor passer bedre til 125cc'eren. Desuden går den klart mere vibrationsfrit - et stort plus i mine øjne, især når man kører lidt længere ture. Gearskiftet er i øvrigt "omvendt", ligesom på de gamle englændere - altså tryk ned på gearpedalen, når du vil et gear op.
---- 31. maj 2009 ----
35.000 km. Still going (VERY) strong. Den ny motor er nu ved at være helt tilkørt. Og den går bare godt! Husker stadig da Geely'en var helt ny - da var den ind i mellem noget værre rasleværk - alt hvad der sad bare lidt løst gav lyd fra sig. Men dette er fuldstændig væk nu. Så måske er det med kineserne som med de gamle italienere - de er først tilkørt efter 25-30.000 km - eller mere.
---- 11. september 2009 ----
40.000 km. Nu begynder det at ligne noget kilometer mæssigt. And it goes like a clock. Er der noget bedre, end når man kender sin knallert? Nej, vel ... :-)
---- 14. august 2011 ----
Så rundede det gule lyn 50.000 km (i Glostrup på vej hjem fra Ishøj Strand). Går stadig fint.
---- 5. august 2012 ----
53.525 km. Bremseklodser skiftet.
---- 9. september 2012 ----
54.925 km. Ensretteren er stået af. En ny monteres.
---- 13. juli 2013 ----
57.250 km. Nyt bagdæk (Dunlop K82). Det gamle var også et Dunlop K82 monteret ved 31.500 km. Så det har altså holdt over 25.000 km.
---- 7. august 2013 ----
58.600 km. En universal lydpotte fra Louis er sat på. Den giver lidt med lyd fra sig end originalpotten, men ikke FOR meget. (Original udstødningen knækkede for længe siden og har blot været holdt sammen med opklippet øldåse + spændebånd). Efter at nålen i karburatoren er hævet 1 hak og et knapt så restriktivt luftfilter (grovere skumgummi), er trækket i mellemområdet desuden blevet forbedret. Trækket er nu mere lineært hele vejen op.
---- 30. november 2013 ----
60.170 km står tælleren nu på. Batteriet er lidt 'træt' (der er gået en celle), så der må et nyt til til foråret.
---- 18. april 2014 ----
60.170 km. Nyt batteri.
---- 24. december 2014 ----
65.700 km. En ny bagsvinger (brugt) fra en Suzuki GS125 monteres. Den originale Geely-bagsvinger er monteret med en art gummibøsninger (stål-gummi-stål sandwich konstruktion) , der gør det svært at opnå en fuldstændig slørfri funktion. Suzuki-bagsvingeren er med stålbøsninger, så dette problem er nu elimineret. Køreegenskaberne er forbedret markant.
---- 30. maj 2015 ----
66.550 km. Skift af bremseklodser.
---- 8. maj 2016 ----
67.935 km. Første tur siden færdselsuheldet med min Haojin 17/7-2015. Selv om Geely'en har stået stille i næsten et år, starter den med det samme. Og den kører som den plejer. Så det er bår' dæjligt.
---- 15. maj 2016 ----
68.050 km. Nyt fordæk (VeeRubber VRM158). Det gamle var efterhånden 5 år gammelt og havde 22.000 km på bagen, så et nyt var tiltrængt.
---- 6. august 2016 ----
70.030 km. Bremsevæske skiftet. Sidste gang var i 2010 - altså for 6 år siden, kunne jeg se i min logbog. Så det må siges at være tiltrængt. Og sikke en forskel det gav på bremsefølingen.
---- 11. august 2016 ----
70.085 km. Et nyt speedometer er monteret. Det gamle var noget værre rasleværk og mildest talt upræcist, hvilket nok er mange Geely-ejere bekendt. Det nye er til en Suzuki EN125-2a, som vist kun er solgt i Fjernøsten + Brasilien og det passede lige på - næsten. Det er af langt bedre og kraftigere kvalitet - ingen raslelyde - og urene står klokke-klart. Rart at kunne aflæse hastighed og omdrejninger med en vis præcision igen.
---- 22. juli 2018 ----
78.590 km. Geely'en fik ny motor (125cc) ved 28.000 km. Den har så rundet 50.000 km nu - og går stadig fint. Bruger ingen olie.
---- 6. november 2018 ----
79.800 km. Der er sat et Biltema Gel-batteri på. Ikke fordi det gamle Thansen syre-batteri var færdigt, men det var blevet en anelse utæt øverst i samlingen.
---- 9. april 2020 ----
82.510 km. Nyt bagdæk (Dunlop K82). Det gamle havde 7 år på bagen og kørt 25.000 km. Ny gummi-chok-kobling i baghjulsnavet. Gummiklodserne i den gamle var blevet komprimeret en anelse (et par millimeter) - den holdt så 13 år og 63.000 km. Desuden skift af bremseklodser.
---- 1. august 2020 ----
84.330 km. Nyt central-støtteben monteret. Det oprindelige var efterhånden pænt tæret af rust. Det kunne således ikke afmonteres på normal vis - men måtte saves af i flere stykker.
---- 29. maj 2021 ----
86.820 km. Nyt Biltema batteri (gel), da det gamle døde under vinter-opstaldning.
---- 28. maj 2022 ----
90.930 km. Nyt fordæk (VeeRubber VRM015). Selv om det er samme størrelse (2.75"), er det i virkeligheden smallere end de tidligere VRM158, jeg kørte på. Og det har gjort alverden til forskel på styringen. Geely'en er mærkbart skarpere i kurverne nu. Og så er der monteret spejlforlængere på sidespejlene. Gør en stor forskel i udsynet bagud, selv om det blot er 30 mm, spejlene er kommet længere ud.
---- 7. august 2022 ----
93.850 km. Skift af bremseklodser og bremsevæske. Samt skift af en gummimuffe ved kaliberen.
---- 28. oktober 2022 ----
98.040 km. Har forsøgsvis kørt 5.000 km på samme motorolie (semi-syntetisk 10W-40) - bare for at se, hvornår den bliver helt mørk - og det er den ikke endnu (er stadig kun rav-farvet og uden urenheder). Oliemængden er jo kun 0,8 l - plus at der ikke er noget papir-oliefilter, så har ellers altid skiftet olie for hver 2.000 km (der er den stadig kun lysebrun). Tror roligt man kan slutte, at det ikke er strengt nødvendigt med olieskift for hver 2.000 km.
---- 29. oktober 2022 ----
98.060 km. Skift af forgaffelolie. Sidste gang var i 2007 (ups!) Forhjulet har nu mærkbart bedre kontakt med asfalten ved hurtige ujævnheder. Desuden skift af gummibælge på forgaffelbenene. Samt skift af indsugningsstuds mellem kaburator og motor - den gamle var efterhånden pænt revnet (utæt?).
---- 28. maj 2023 ----
100.049 km. Så rundede Geely'en de magiske 100.000 km. Som det fremgår af bloggen har det selvfølgelig ikke været fuldstændig problemfrit, men generelt er det egentlig imponerende så pålidelig den har været. Den kan altid starte og den kan altid køre. Det er stadig de originale hjullejer den kører på både for og bag. Samt de originale pakdåser i forgaffelbenene - og nej, de er ikke utætte endnu. Så gummibælge på forgaffelrørene har uden tvivl en effekt. Har faktisk ikke oplevet dét med nogle af mine tidligere japanere at kunne køre så langt uden at skulle skifte hjullejer eller pakdåser mindst 1 gang i løbet af 50-70.000 km.
---- 9. september 2023 ----
105.872 km. Speedometer-drevet ved forhjulet gør knuder (trækker ikke speedometerkablet). Gik egentlig ud fra at det var kablet, der var knækket - det var det så ikke. Drevet adskilles, justéres og smøres - så virker det igen - indtil videre. Men et nyt er bestilt for en sikkerheds skyld.
---- 8. juli 2024 ----
111.520 km. Skift af benzinslange.
---- 30. august 2024 ----
115.550 km. Nyt bagdæk (Dunlop K82). Det gamle havde kørt 33.000 km (!) og var blevet lidt hårdt i gummiet. Ny gummi-chok-kobling i baghjulsnavet.
---- 1. december 2024 ----
118.958 km. Med 11.300 kørte km, blev 2024 én af de bedste sæsoner i Geely'ens snart 20-årige levetid. Der kan dog nu spores lidt slør i lejet ved det bageste kædehjul (sprocket carrier). Det bliver ordnet den kommende sæson.
Var egentlig lidt skeptisk inden købet. En MC med kun 12 hk. Kan det virkelig bruges til noget? Det kan det. Men motorveje bør man holde sig fra - og man skal ikke forvente at køre dørtræk med andet end almindelige husholdningsbiler. Men på sogne- og landeveje føler man sig fint underholdt. Og der er masser af tid til at nyde landskabet.
Den kører meget som den Honda CB250RS jeg havde sidst i 1980'erne, omend den ikke er så hurtig - men der er masser af køreglæde! Motoren lyder godt og af mere end 150 ccm - bundtrækket er faktisk helt hæderligt. Og så går den let 40 km - eller mere - på en liter benzin.
Kvalitets-niveauet er generelt bedre end forventet - alt virker foreløbig som det skal - og jeg er ind til videre vældig godt tilfreds med den.
Har da også været helt i Kalundborg og på Hallandsåsen i Sverige på den. Kan fint gå med med lidt tålmodighed ... ;-)
Ja, var sågar på en 1-dagstur til Jällunden (en sø i Småland, Sverige) i september 2006. I alt små 500 km - det gik fint, men hastigheden var heller ikke over 80-90 km/t.
~~ BLOG ~~
---- 24. sept. 2005 ----
6.150 km. Der er slør kronrørslejerne og de kræver konstant efterjustering og opstramning - en af lejeskålene var tilsyneladende skævt monteret. De udskiftes med et sæt koniske rullelejer - og problemet er løst.
---- 29. sept. 2006 ----
Puma'en har nu gået 15.000 km, ser stadig pæn ud i lakken og ingen rust af betydning. Den får dog heller ikke "lov" til at køre om vinteren. Det eneste der ikke er helt tilfredsstillende er, at holdbarheden af visse gummidele ikke er særlig god - det begynder ret hurtigt at revne og krakelere. Især forgaffel manchetterne er udsatte - de holder typisk kun en enkelt sæson. Det gælder sjovt nok/heldigvis ikke for fodhvilergummiet ...
---- 30. juni 2007 ----
20.000 km. Ingen motormæssige problemer til dato. Lakering omkring og under tankdæksel er boblet op på grund af overløbet benzin - grundmalingen er dog heldigvis intakt. Hmm - jeg mindes, at jeg havde samme problem med min Yamaha XS400 i sin tid. Ellers er der skiftet bremseklodser én gang ved 13.000 km og kædekit ved 19.000 km, samt 1 sæt dæk (foran ved 17.000 km og bagpå ved 10.500 km). Gummi chock-koblingen i baghjulsnavet er et af de svage punkter ved Puma'en. Det virker som om gummiet er for blødt til at kunne klare "mosten". Det er blevet skiftet ved 19.000 km.
Et råd: Skaf en gummi chock-kobling til en Suzuki GS125 - så er man ude over dét problem ...
---- 8. august 2007 ----
20.900 km. Skift af gaffelolie + gummibælge ved gaffelben.
---- 26. april 2008 ----
24.800 km. Udstødningen skiftet, da den gamle var revnet i svejsningen ved overgangen til lydpotten. Ellers er der skiftet bremseklodser (for anden gang) ved 23.880 km.
---- 2. juli 2008 ----
28.036 km. STYRT. Havde desværre for meget fart på i en kurve, men heldigvis skete styrtet i græsrabatten, så skaderne var minimale - ikke mindst på mig selv! ... :-)
---- 27. juli 2008 ----
På gaden igen med nye dele monteret (højre lygteholder, forskærm, sidespejle og bremsepedal). Desuden er der sat ny motor i (en 125cc), da det viste sig, at gearkasselejet ved koblingssiden var defekt (slør i lejet).
---- 31. august 2008 ----
30.000 km. Den ny motor er på 125cc mod den gamles 150cc, men i praksis er der stort set ingen forskel at mærke på trækkraften. Grunden er, at den nye roterer mere frit i den høje del af RPM-skalaen. Jeg har en teori om, at udstødningen faktisk er for restriktiv til 150cc-motoren og derfor passer bedre til 125cc'eren. Desuden går den klart mere vibrationsfrit - et stort plus i mine øjne, især når man kører lidt længere ture. Gearskiftet er i øvrigt "omvendt", ligesom på de gamle englændere - altså tryk ned på gearpedalen, når du vil et gear op.
---- 31. maj 2009 ----
35.000 km. Still going (VERY) strong. Den ny motor er nu ved at være helt tilkørt. Og den går bare godt! Husker stadig da Geely'en var helt ny - da var den ind i mellem noget værre rasleværk - alt hvad der sad bare lidt løst gav lyd fra sig. Men dette er fuldstændig væk nu. Så måske er det med kineserne som med de gamle italienere - de er først tilkørt efter 25-30.000 km - eller mere.
---- 11. september 2009 ----
40.000 km. Nu begynder det at ligne noget kilometer mæssigt. And it goes like a clock. Er der noget bedre, end når man kender sin knallert? Nej, vel ... :-)
---- 14. august 2011 ----
Så rundede det gule lyn 50.000 km (i Glostrup på vej hjem fra Ishøj Strand). Går stadig fint.
---- 5. august 2012 ----
53.525 km. Bremseklodser skiftet.
---- 9. september 2012 ----
54.925 km. Ensretteren er stået af. En ny monteres.
---- 13. juli 2013 ----
57.250 km. Nyt bagdæk (Dunlop K82). Det gamle var også et Dunlop K82 monteret ved 31.500 km. Så det har altså holdt over 25.000 km.
---- 7. august 2013 ----
58.600 km. En universal lydpotte fra Louis er sat på. Den giver lidt med lyd fra sig end originalpotten, men ikke FOR meget. (Original udstødningen knækkede for længe siden og har blot været holdt sammen med opklippet øldåse + spændebånd). Efter at nålen i karburatoren er hævet 1 hak og et knapt så restriktivt luftfilter (grovere skumgummi), er trækket i mellemområdet desuden blevet forbedret. Trækket er nu mere lineært hele vejen op.
---- 30. november 2013 ----
60.170 km står tælleren nu på. Batteriet er lidt 'træt' (der er gået en celle), så der må et nyt til til foråret.
---- 18. april 2014 ----
60.170 km. Nyt batteri.
---- 24. december 2014 ----
65.700 km. En ny bagsvinger (brugt) fra en Suzuki GS125 monteres. Den originale Geely-bagsvinger er monteret med en art gummibøsninger (stål-gummi-stål sandwich konstruktion) , der gør det svært at opnå en fuldstændig slørfri funktion. Suzuki-bagsvingeren er med stålbøsninger, så dette problem er nu elimineret. Køreegenskaberne er forbedret markant.
---- 30. maj 2015 ----
66.550 km. Skift af bremseklodser.
---- 8. maj 2016 ----
67.935 km. Første tur siden færdselsuheldet med min Haojin 17/7-2015. Selv om Geely'en har stået stille i næsten et år, starter den med det samme. Og den kører som den plejer. Så det er bår' dæjligt.
---- 15. maj 2016 ----
68.050 km. Nyt fordæk (VeeRubber VRM158). Det gamle var efterhånden 5 år gammelt og havde 22.000 km på bagen, så et nyt var tiltrængt.
---- 6. august 2016 ----
70.030 km. Bremsevæske skiftet. Sidste gang var i 2010 - altså for 6 år siden, kunne jeg se i min logbog. Så det må siges at være tiltrængt. Og sikke en forskel det gav på bremsefølingen.
---- 11. august 2016 ----
70.085 km. Et nyt speedometer er monteret. Det gamle var noget værre rasleværk og mildest talt upræcist, hvilket nok er mange Geely-ejere bekendt. Det nye er til en Suzuki EN125-2a, som vist kun er solgt i Fjernøsten + Brasilien og det passede lige på - næsten. Det er af langt bedre og kraftigere kvalitet - ingen raslelyde - og urene står klokke-klart. Rart at kunne aflæse hastighed og omdrejninger med en vis præcision igen.
---- 22. juli 2018 ----
78.590 km. Geely'en fik ny motor (125cc) ved 28.000 km. Den har så rundet 50.000 km nu - og går stadig fint. Bruger ingen olie.
---- 6. november 2018 ----
79.800 km. Der er sat et Biltema Gel-batteri på. Ikke fordi det gamle Thansen syre-batteri var færdigt, men det var blevet en anelse utæt øverst i samlingen.
---- 9. april 2020 ----
82.510 km. Nyt bagdæk (Dunlop K82). Det gamle havde 7 år på bagen og kørt 25.000 km. Ny gummi-chok-kobling i baghjulsnavet. Gummiklodserne i den gamle var blevet komprimeret en anelse (et par millimeter) - den holdt så 13 år og 63.000 km. Desuden skift af bremseklodser.
---- 1. august 2020 ----
84.330 km. Nyt central-støtteben monteret. Det oprindelige var efterhånden pænt tæret af rust. Det kunne således ikke afmonteres på normal vis - men måtte saves af i flere stykker.
---- 29. maj 2021 ----
86.820 km. Nyt Biltema batteri (gel), da det gamle døde under vinter-opstaldning.
---- 28. maj 2022 ----
90.930 km. Nyt fordæk (VeeRubber VRM015). Selv om det er samme størrelse (2.75"), er det i virkeligheden smallere end de tidligere VRM158, jeg kørte på. Og det har gjort alverden til forskel på styringen. Geely'en er mærkbart skarpere i kurverne nu. Og så er der monteret spejlforlængere på sidespejlene. Gør en stor forskel i udsynet bagud, selv om det blot er 30 mm, spejlene er kommet længere ud.
---- 7. august 2022 ----
93.850 km. Skift af bremseklodser og bremsevæske. Samt skift af en gummimuffe ved kaliberen.
---- 28. oktober 2022 ----
98.040 km. Har forsøgsvis kørt 5.000 km på samme motorolie (semi-syntetisk 10W-40) - bare for at se, hvornår den bliver helt mørk - og det er den ikke endnu (er stadig kun rav-farvet og uden urenheder). Oliemængden er jo kun 0,8 l - plus at der ikke er noget papir-oliefilter, så har ellers altid skiftet olie for hver 2.000 km (der er den stadig kun lysebrun). Tror roligt man kan slutte, at det ikke er strengt nødvendigt med olieskift for hver 2.000 km.
---- 29. oktober 2022 ----
98.060 km. Skift af forgaffelolie. Sidste gang var i 2007 (ups!) Forhjulet har nu mærkbart bedre kontakt med asfalten ved hurtige ujævnheder. Desuden skift af gummibælge på forgaffelbenene. Samt skift af indsugningsstuds mellem kaburator og motor - den gamle var efterhånden pænt revnet (utæt?).
---- 28. maj 2023 ----
100.049 km. Så rundede Geely'en de magiske 100.000 km. Som det fremgår af bloggen har det selvfølgelig ikke været fuldstændig problemfrit, men generelt er det egentlig imponerende så pålidelig den har været. Den kan altid starte og den kan altid køre. Det er stadig de originale hjullejer den kører på både for og bag. Samt de originale pakdåser i forgaffelbenene - og nej, de er ikke utætte endnu. Så gummibælge på forgaffelrørene har uden tvivl en effekt. Har faktisk ikke oplevet dét med nogle af mine tidligere japanere at kunne køre så langt uden at skulle skifte hjullejer eller pakdåser mindst 1 gang i løbet af 50-70.000 km.
---- 9. september 2023 ----
105.872 km. Speedometer-drevet ved forhjulet gør knuder (trækker ikke speedometerkablet). Gik egentlig ud fra at det var kablet, der var knækket - det var det så ikke. Drevet adskilles, justéres og smøres - så virker det igen - indtil videre. Men et nyt er bestilt for en sikkerheds skyld.
---- 8. juli 2024 ----
111.520 km. Skift af benzinslange.
---- 30. august 2024 ----
115.550 km. Nyt bagdæk (Dunlop K82). Det gamle havde kørt 33.000 km (!) og var blevet lidt hårdt i gummiet. Ny gummi-chok-kobling i baghjulsnavet.
---- 1. december 2024 ----
118.958 km. Med 11.300 kørte km, blev 2024 én af de bedste sæsoner i Geely'ens snart 20-årige levetid. Der kan dog nu spores lidt slør i lejet ved det bageste kædehjul (sprocket carrier). Det bliver ordnet den kommende sæson.
Geely Grand Puma JL150-9
apr 2021
Følger: 4 Følgere: 51 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 6
Fortsat god tur på den!
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
I 9 ud af 10 tiltælde passer Suzuki GS125-dele på. Bruger som regel eBay, Cmsnl i Holland eller Wemoto i England. Ind i mellem også AT MC-teknik i DK
feb 2019
Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 6
feb 2017
Følger: 3 Følgere: 41 Emner: 1 Svar: 5
jan 2019
Følger: 17 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 13
okt 2008
Følger: 407 Følgere: 60 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 219
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Tjoh. Men det er nu ikke fordi, der sker det helt store. Andet end skift af et dæk og et sæt bremseklodser i ny og næ
aug 2014
MC-er: 1
Jeg synes en opdatering på Puma'en er rettidigt, jeg følger altså lidt med i din kineser-oplevelse. Jeg har selv fået en kineser igen med "Honda CG" motor
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Min Lifan har den samme fornemmelse , og jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer til at kunne undvære den..??
Hver gang jeg køber en anden cykel er alt fryd og gammen , men når jeg så kommer op på Lifanèn igen ; ja så er det som at komme hjem..
Så måske er det bare meningen at jeg skal køre Geely og Lifan for evigt...
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Der er LIDT mere overfladerust end det lige fremgår. Styret er blevet malet med Hammerite sølvmaling, da det efterhånden var blevet lidt for "ræverødt". Så med lidt forebyggende arbejde hen ad vejen går det da ...
Ja, det er ALTID en fornøjelse at køre en tur på Geely'en - der er ikke noget bedre, når man har siddet og kukkeluret indendørs et par dage. Den har på en eller anden måde sjæl. Noget som mange moderne MC'er (og biler?) nok ikke har ...
Morten
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Det må da være kærlighed fra ejers side...
Forstår jeg godt , har selv tabt mit hjerte til denne lille Kineser....
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Er sikker på en lyder godt med den udstødning ,...har selv sådan en potte til min egen Geely .
Desværre kommer min ikke på gaden i år , da jeg vil ha` min lille GSèr på plade i næste uge .
KIM
aug 2014
MC-er: 1
Fedt du stadig opdaterer bemærkninger!
Mvh. Lukas
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Din kritik er jo også velbegrundet . Synes bare at der er for mange der "sviner" kinesere ,uden at have haft erfaringer med dem .
Jeg selv har kørt alt , fra MZ til HD.........med varierende oplevelser .
Men fordi en model har givet mig grå hår i hovedet , betyder jo ikke at alle mærkets modeller er noget skidt .
Og med Kinedere er det som med så meget andet.......man for IKKE mere end man betaler for ...
KIM
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Med prisen taget i betragtning, så kan man heller ikke få en wow mc op imod de andre fra Asien. Når jeg siger det er det MINUS Yamaha xvs1100. Den gjorde mere vrøvl end Kineseren og måtte også lade livet i min stald.
Fedt i har gode oplevelser med kineserne, jeg kan ikke joine crew'et :o)
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Mine Geely`er har heller aldrig lavet ballade. Og det gælder nu også min Lifan....
Har kun respekt for kritik , som kommer fra en der rent faktisk har haft en selv...
Alt andet er noget vrøvl...
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Geely'en er faktisk den mest pålidelige MC, jeg har haft. (Det tør man jo næsten ikke sige højt på dette forum
Morten
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Sådan en Geely ,ER bare fantastisk.
God sæson
KIM
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Min egen er endelig ved at vær færdig , og den har ikke været startet i 2 år
Glæder mig som et lille barn til at komme ud at køre på den igen
Håber I får en super sæson i 2017 , uden uheld .
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Morten
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Synes ikke du har opdateret din blog på din dejlige Geely .
Nu da du ikke har Haojin længere
KIM
aug 2014
MC-er: 1
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
aug 2014
MC-er: 1
Kunne godt tænke mig at høre hvilken almindelig vedligehold du udfører på motoren ud over olieskift, hvor ofte stiller du ventil spillerum med mere? Hvad med stødstangs-mekanismen osv?. tak!
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 2
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
mvh. Alexander
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
wemoto.com
cmsnl.com
at mc teknik
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
mvh. Alexander
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Som du selv nævner, value 4 money.. Og det kan i den grad mærkes synes jeg og bare man synes det godt nok for en selv.. Den kan jo køre, bestemt.
Idag er det kina segment snart en uddøende race, folk vælger de bedre brugte japanere osv som kan købes fra lidt dyere priser, end de nypriser kina havde i 06.. Spørger du mig er det er bedre køb
Det lader heller ikke til at kina mc markedet kommer igen.. Reservedelene er næsten unulige at anskaffe.
Det den klassiske sang om honda, deres design kan diskuteres. jeg vil sige at er det fra japan får man noget glimrende. Honda har lavet ligesom alle de andre japanere gode og dårlige løsninger, men på et niveau der er højt grundlæggende. De kører godt japanerne og givet amerikanerne klø
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Tror at der altid vil være mandags modeller , ligemeget hvilket mærke man vælger .
Har kørt alle 4 japser mærker , og med både gode og dårlige erfaringer .
Honda har altid været mit farvorit mærke , men har til trods for det også haft Hondaèr der bredt og unyanceret måtte betegnes ,som noget lort .
En anden ting man må huske med Kinesere , er at man får hvad man betaler for .
KIM
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Jeg havde en der ikke kunne holde boltene uden locktite... Den lifan var jeg aldrig tilfreds med, så den røg afsted
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Mon de nogensinde har haft en ? .
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Ja netop, man lærer maskinen at kende og ja gummi er en af de svagheder de døjer med. Passer den gamle 150 cylinder overpå 125 motoren?
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Men ja - den er pt opstaldet for vinteren, men den kører stadig upåklageligt. Fordelen ved at have haft den så længe er, at jeg efterhånden har fået luget ud i de fleste skavanker f.eks. dårlige gummidele.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Nu har Kineseren godt 10 års jubileum. Den kører og er stadig intakt? Du jo en af de få der virkelig har noget erfaring med disse.
Havde selv en LF250'er i et par måneder, den med rigtig mange fejl desværre..
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 114 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 443
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 71
Kører Geelyen sradig ? En super blog du har opretttet
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 283
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Og som du siger ; køreglæde er ikke betinget af HK og mange cc.
Har nogle af mine største minder fra mine Kinesere og MZère .
Før det ,kørte jeg BSA i over 20 år ,og min gamle 350 cc B40 ,gav mig også 1000vis af gode km rundt om i Europa og Norden. Den gav 18 hk ,og det var aldrig noget problem ikke at have HK nok.
Overvejer faktisk en Geely GP eller en Haojin 125 ,når jeg får min MZ ES 150 færdig. De går i blodet de kære små.
God sommer.
KIM
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 60
ja jeg sidder og surfer rundt - har du set min Hercules ?
Har din Geely virkelig gået så meget - den er efter hvad jeg
kan læse faktisk ganske holdbar. Har selv en Loncin 150 crosser
som jeg har kørt markræs på i 3 sæsoner uden problemer.
mvh
Gut
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
den er sg extrem flot,mvh hans
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 27 Svar: 120
Hvordan går det med den lille fine Puma i dag?
Posthilsner fra Viborg
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 52 Svar: 197
hygeligt af læse din lille blog om dyret
lever den i nu eller hva år 2009 40k km
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 70 Svar: 649
fin lille mokebike
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3
Det er dejligt at følge med i din blog. Fortsæt gerne med det
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2
Ja - det er der nemlig. Er også selv lidt vild med det
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 15
Synes også selv farverne fede
en høj retur til dig
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 60
fed kværn Morten, en høj fra mig
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
40000 km, godt gået, og fedt du skriver hvad er er lavet igennem tiden
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 43
jeg har i den grad fortrudt at jeg solgte den , det er ca 10-11 år siden nu . Jeg købte den for 2500 kr , den var i rigtig go stand ,men den kørte ikke optimalt jeg kunne kun få den op på 60-70 kmt så jeg afmeldte den og havde den stående nogle måneder . Jeg havde en ide om at blandingen var for mager så jeg stillede en lille smule på karburatoren men kunne jo ikke sådan prøvekøre den uden plade på så det blev lidt frem og tibage i gården. Jeg havde den derefter stående et lille stykke tid og solgte den derefter for 2500 igen. Det viste sig at jeg havde ret mht blandingen, efter der kom plade på kørte køber (en temmelig overvægtig mand) ca100kmt på den.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 43
har haft en dansk inregistreret suzuki gs125 som jeg dengang købte af min underbo der havde købt den i schweis.
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Ja, jeg kan huske at vi to har snakket om dem før, sidste gang jeg havde en af dem
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 35 MC-er: 8 Emner: 6 Svar: 86
Imponerende at du har kørt 40.000km på raketten !
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
Mod finn.
Jeg er også i dyst mod finn.
Held og lykke med alle dine udfordring.
Også mod mig...
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
interessant beretning med datoer, - bare fortsæt med det.. så runder jeg da lige din profil ind imellem.. har nemlig selv tænkt at få mig en kinøjser til vinterbrug.. ;-))
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Håber det står godt til
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Hehe, ja: ender nok også med at man lægger højere skatter på oliebrænderene
... og jeg har næsten ikke andet (samler også veteranknallerter) - hehe.
Jeg tror jeg ønsker mig at det ikke bliver noget man indfører
Det er en meget sød lille neser du har
okt 2005
Følger: 1
Dejlig lille gul MC!
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4
Interessant læsning, mht. til din Geely...
Hvormange kr. har du efterhånden ofret? - på de ca. 4 år
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 11 Emner: 18 Svar: 74
Nej den er ikk lige sådan at overse,
Desværre har ham der havde den før bare givet den en omgang med den billigste spraydåse fra aldi, så appelsin hus, et par løbere og krakkelere hvor der kommer benz på,
Så den skal omlakeres i næste uge håber jeg
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 17
syret
jun 2009
Følger: 1 MC-er: 2
Sjove maskiner du har og sjovt lige at læse lidt om dem, når man ikke har den store kendskab til de nye maskiner på markedet. Flotte er de sgu'
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
Hej Morten!
Første beretning i erfaringer med en plastic raket ;o)
Allerede på hjemturen, tog jeg mig selv i at køre med hastigheder over normalen, om det skyldes siddestillingen, nysgerrighed eller at jeg er vant til at køre uden "læskærm"
skal være usagt.
Den ligger supergodt på vejen også selvom den har nogle år på bagen og er særdeles velvillig når der drejes på rullen.
Turen på arbejde virkede meget kortere i morges,
nok mest på grund af at man jo aldrig kan få nok, når man prøver en ny maskine.
Jeg ved endnu ikke om den er kommet for at blive,
da jeg godt kan fornemme at man kører lidt friskere på
den og siddestillingen er noget anderledes end normalt.
Det kan lade sig gøre at køre med lovlige hastigheder, om end det kræver en del selvbeherskelse og der skal du vide at jeg normalt ikke er hastighedsfreak.
Den er lidt stivere i det, det er jo nok sådan en sportsmc skal være, men jeg er positiv dog med lidt skæpsis.
Carsten
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 3
Mega gennemført cykel ser yd tuk at den er meget velholdt - Du får lige en høj tilbage
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
kun på harley. og det var ikke det samme som på haojin.
den var tunger.
så tak for svaret....
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
er den lige så god?
jan 2007
Følger: 47 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 42
Fandt sgu lige et videoklip som min bror har optaget af min 350'er
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 583
jo tak skal du ha. ja også derfor jeg valgte den med hensyn på v2 motor, plus den er noget større end baby ninjaen, og den bliver for lille til mig den ninja.
jan 2007
Følger: 47 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 42
Den lyder super godt med den udstødning.. Har desværre ikke mulighed for at optage med noget
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
- Jeg er også fantastisk glad for den Bike. Det er ret fedt sådan noget egentlig. Har lige lavet styrender til den ovre på værkstedet. Fedt at ku selv
Fedt du stadig er tilfreds med dine kinesere.
- Tror du Marts lover godt vejr !??? :o/
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 575
Er også superglad for den, så selvfølgelig skulle der da tages semiproff billeder af vidunderet
Fin lille MC du har, høj er givet.
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 178
Hej, kan se du har monteret et 3.25 dæk bag på. Passer det bare perfekt på, uden nogen problemer? Std. er det jo 3.00 der sidder på.
Hvilket dæk mærke vil du iøvrigt anbefale til sådan en Geely?
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 863
Tak for kigget i min profil. Og ja, sort og gul er fræk
Hilsen
Palle
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 178
Ja, det ved jeg :o)
Det var mere pga., hvis der var en forhandler i Århus kunne jeg jo få kæden lidt hurtigere
Men bestiller den nok bare online så!
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 178
Fedt, takker!
Ved du om der er butikker i eller nær århus, hvor den kan købes?
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 178
Ja, cyklen havde kun været ude og kører et par gange sidste sæson.
Det skete da jeg accelererede ind på motorvejen, ville skifte op i 5 gear, men jeg fik åbenbart ikke trykket hårdt nok på gearskifteren, så da jeg slap koblingen var den stadig i fjerde, og så sprang kæden...
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 20
sender dig også en høj..
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 30
tak tak ........ elsker af bygge cykler om.... og i din var der også mange muligheder :o) hen din skal også ha en høj
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 129 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 1.087
Billederne på min cbr er taget med et aldi kamera, som ikk virker særlig godt og har støv på linsen, men alligevel har jeg været heldig...
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
kunne nemlig godt bruge et nyt. og jeg kunne nemlig også ha svejset det..
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 15
høj tilbage til dig, de er da meget søde de små mc´er.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
har du smidt det gamle udstødning ud, eller har du stadig det til at ligge. er intra selvom det er revnet. kontakt mig hvis jeg ikke er online. 61 28 50 12
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
tak i lige måde :b
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
flot holdt maskine de er sgu gode de nøjsere har selv 2. høj her fra
jun 2008
Følger: 1 MC-er: 1
En høj er sendt og ja man har meget glæde for pengene, her kan vi alle væer med.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 65 MC-er: 6 Annoncer: 2 Emner: 8 Svar: 39
kørte på den mc du har i kina der hvor der har været joordskælv. Hyggelig Mc. og tak iøvrigt.
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
der normalt er på denne her model.
passer den på haojin ?
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 5
mange tak for den varme velkomst....
knus stephanie
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
hehe tak skal du have ;D
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
Forvelkomsten til den gamle, kæmper
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
jeg tror at Geely er den nye MZ.Bundsolid ,billig og ikke mindst en rigtig pæn cykel. At de så også kører fint( med den rette gearing),er jo bare et ekstra plus.
Og jeg skal nok prøve at "skyde" et par billeder af mine Geelyèr,og lægge dem ind.
KIM.
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Det der Geely,det griber om sig.Har lige anskaffet en til,denne gang en 05 èr.Har kørt som vintercykel,så den er ikke så flot.
Men den var billig og kan passende supplere min 03èr.Ikke fordi 03èren behøver en backup,den kører bare lige så godt som da jeg fik den. Vi er efterhånden en del Geely kørere herinde,så de der kineser hadere må da snart indse at det er cykler der er kommet for at blive.
MVH KIM.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 80 Svar: 679
Høj sendt.. Har set dig i Værebro et par gange.
Var dog ikk selv på cyklen... Så vinkede ikke hehe.
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Fin Geely,der er noget kønnere end min egen.Men den kører jo også året rundt. Er sjovt at se hvor pæn min egen engang var. Min har nu rundet over 40.000 km,og kører stadig fint.
Kører med næsten samme gearing som dig,dog 17 tænder foran.
MVH KIM.
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 806
Er helt vild med dem
nov 2006
Følger: 200 Følgere: 196 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 758
og så lyder den godt samtidig ;o)
Din har jo også den rigtige fede farve :o)
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 10 Emner: 13 Svar: 37
Ja det en lidt sjov kulørt farve som du siger, men er heldigvis ved at blive malet.
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1
tak for stemmen høj igen
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1
tak for stemmen høj igen
mar 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
hvor har du købt den ? ligner meget min honda..
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 15
Suzuki stjerne-fælge, er de std eller har du givet meget for dem?, De er rigtig flotte
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 60
Har selv i flere år kørt frem og tilbage på arbejde på en CZ 180, nem og trofast maskine
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1
Tak for velkomst, fin MC du har..
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 45
jeg har lige købt min , så jeg kan ikke tage æren for skærmen ved kæden .... jeg blev bare forelsket i den
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2
Mange tak..
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Tak for din hilsen.. Pænt af dig. Du kan tro jeg er glad for den ;o)
Og ja, jeg var uheldig og mere til.. Desværre kan jeg ikke tænke positivt omkring den fortid. Den ødelagde meget mere end bare køreglade. Dårligt humør osv. Konstalt problem.
- Så er der ik andet for end at komme af med det..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 19
flot cykel =)
du skal lige have en høj med
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 1
det kan godt hver at de er, men min køre ikke hele så den skal
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4
Har du købt en sådan? - hvordan er det? - prisen??
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 16
Den er simpelthen for flot den maskine der. Men det ser lidt skrøbeligt ud med de der (hedder de?) kronrør. Ihvertfald dem der går ned til forhjulet fra styret
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4
Hvor køber du nyt dæk?, har skiftet to gange bagpå, efter 15000 begge gange fra T.Hansen 289,- ydermere skiftet lejer samt gummihub i baghjulet. ideen til blinklys fik jeg fra din!
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
Ja det er vist også en af de ældste gs'er tror jeg.
Den er ret velholdt ja, men den tidligere ejer er væltet på den så hele højre side har det ikke ret godt :(, men jeg håber jeg kan få det lavet
Og så til 15000 kr
Andre gs'er der har kørt længere og ikke er lige så velholdt blir jo sat til salg for mere
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
Man må sige at dine små ændringer klær din Geely.
Ja, jeg har fået en der er passet fint af første ejer, der nu følte at det var tid til en større kineser, så de kan da ikke være helt tossede.
Desværre har jeg kun været ude at køre på den en gang, så blev vi sneet inde, jeg var ude at trille 10 km i bilen i går, kan ikke anbefales, et spor farbart alle steder, godt vi ikke mødte modkørende.
Nu kan vi bare vente på tøvejr så Geely'en kan komme ud på landevejen og tjene som dagligt transportmiddel.
Mvh Carsten A
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 431
Mange tak for det:)
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Du har fuldstændig ret; Geely er mere robust end de fleste tror,min har lige rundet 29.000km idag.Jeg har selv kun kørt de 1000km på et par uger,men er overbevist om at der er meget mere i den endnu. Iøvrigt tak for tippet med støddæmpere, det var da værd at prøve.
MVK KIM.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 41
det er den, men ikke mig der har gjordt det. fin mc
okt 2005
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1
den er fra en gt 380 men det ville være bedre med en fra en gs 500 e
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 46
Nydelig maskine.
Jeg sidder og spekulerer på.
Min fætter har en ældre gsx 400 fra 84', hvor han mangler sideskjolet til højre side. Din minder utrolig meget om gsx'eren fra den årgang. har du nogle erfaringer med dele der passer over ens osv. Altså "lak dele".
Mvh Lars
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Hej Morten.
Tak for indlægget.
Jo, du har ret - jeg fik fat i en forgaffel til en rd350 fra ´81. Gaffelbenene var tyndere (30-32mm), så mit gamle styr passede heller ikke. Jeg har derfor bestemt mig for at købe en ny istedenfor at købe fronten fra en rd350. To slags fælge er heller ikke så heldigt...
At handle fra tyskland skader heldigvis ikke økonomien ret meget
Tak igen for hjælpen!
-Andreas.
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
tak for forklaringen. Det er meget godt lige at have nogle ting på plads inden man kontakter diverse mc-ophuggere - de har det med at idealisere lidt en gang imellem.
-Andreas.
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Lige et ekstra-spørgsmål:
Hvis jeg anvender en forgaffel fra en rd350 eller en xj550, skal jeg så have nyt forhjul med to skivebremser? Tror du samlestykkerne fra dem også passer på secaen?
På forhånd tak- Andreas.
jul 2005
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 56
Du rammer noget, med køreglæden der..
Efter 27 år på cykler af en vis størrelse, har jeg fået gang i
min Z 200, og man kan sige " man når at få sjælen med "
når man plutter derudaf, back to basic...
jul 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Den er hentet i USA, til Holiand i 84.Jeg købte den i Holland for et ½ år siden.
maj 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 34
jamen det er jeg da, den er dejlig og handy, har lige skiftet gearing på den for 10 min siden, så nu skulle den gerne køre med lidt fære omdr. ved de 90 km/t man ligger og køre..!
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Den er fra korea, men suzukis ingeniører har været inde omkring projektet. Hyosung har produceret maskiner siden 1970 og motorcyklerne har bl.a. kørt i Tyskland siden 1979.
apr 2005
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 65
og så til den pris
Tak for din kommentar, jeg har ozz lige smidt en stemme efter din en'stamper.. he he
sep 2004
Følger: 1
Tillykke med den, er selv godt tilfreds med min, en fra Geely gruppen har også lige skiftet dæk hvad han varmt anbefalede.
Kan vi ikke få nogen flere billeder, hvad er det for et lille skjold du har sat på.
jul 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 70 Svar: 312
Ret skal være ret:
Hvis jeg skulle ha' en kineser, skulle det da være sådan én du har dig der
jul 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 70 Svar: 312
Jeg er også godt tilfreds
Jeg har jo også haft en lille finger med i spillet ang, det nuværende udseende. Tjek evt billederne fra da jeg købte den. Ikke helt så rå dengang
Også en fin maskine du har dig der, men du får mig altså ikke til at kalde den rå
aug 2004
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 157
det kan sq ikke gå helt galt, sådan et køb der......
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 16
Flot lille fætter
Med fede små blinkere bagtil