{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki RF600R (solgt) 1997

10.790 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki RF600R (solgt)

Årgang:
1997
Motor:
4 cyl, 599cc, 4 takts, DOHC, 16 ventiler, vandkølet.
Boring og salglængde: 63mm*45,2mm.
Kompression: 12,0:1.
Hestekræfter
Standard:
Max ydelse: 100 hk (73.5 kW) ved 11.500 rpm
Max moment: 62.2 Nm ved 9.500 rpm

Vægt/Kraft forhold: 1,95 kg/hk
Fælge
Originale Suzuki 3 egers fælge. Sorte
For: 3,5" - Bag: 4,5"
Dæk
For: Michelin Pilot Power 120/70-17
Bag: Michelin Pilot Power 170/60-17
Topfart
250km/t på speedometeret, ved 13.500rpm (hvilket vil sige max rpm)
Tuning
Styling
Tonet kåbeglas
Fjernet bagskærm. Hjemmelavet beslag til bag-blink
Mini blinklys: Klart glas, dioder
Oplagt kulfiber udstødning (devil)
Ekstraudstyr
Alarm + Startsspærre
Taskesæt, som dog ikke sidder på til hverdag
Cykelcomputer :-)
Bemærkninger
Min første RIGTIGE mc. Den ligner, lyder og kører som en drøm. Hver eneste tilbagelagt meter en en ren fornøjelse. Og er vild med designet af den. Vil dog godt indrømme min første tanke når jeg ser på den, IKKE er en Haj. Men stor respekt for designeren, synes den er yderst vellykket.

Fremtiden:
Jeg går med planer om at lave rørføring, så jeg kan få ændret lidt på placeringen af min udstødning. Vil gerne ha den til at flugte med undersiden af bagenden. Og så skal den sidde helt oppe under (oplagt). I samme forbindelse, vil jeg nok fjerne bagskærmen helt, og lave nyt beslag til den, og blinklys.
-DONE!!!-

Desuden har jeg en "drøm" om at få lakeret den. Det drejer sig om at få lakeret stel, forgaffel, bagsvinger i en matsort farve, som matcher plastikken omkring instrumenterne, og som man kan se går ned langs toppen af kåben (mellem tank og kåbe). Men det ligger nok lidt længere fremme i tiden.
Kommentér på:
Suzuki RF600R (solgt)
  •   15. maj 2009 nice wheels
    fin RF600..

    Havde også engang sådan, men den blev stjålet (selvfølgelig i københavn)

    Ang. det med hajen, jeg mente nu at det var en rokke den er inspireret af...


  •   7. feb 2008 RF
    Tak. Også en smuk RF du har dig.
    Opgivelsen kommer fra Mc revyen 94.


  •   1. feb 2008 I lige måde.
    Jeg skal have varme i håndtagene, da jeg kører meget af sæsonen - helst 9 måneder. Det kan være lidt køligt i marts og november.


  •   13. jan 2008 Lækker ged...
    Det er da en yderst flot RFer du har der...


  •   13. aug 2007 Potte
    Hey. Hvor har du fået fat i den potte til din RF, og hvad kostede den


  •   7. jun 2007 drosling
    Jeppe B - ( Århus )>> det gør at den kan køres længere ud i gearene før begrænseren slår fra, hvilket giver lidt bedre acceleration. men ok drosling fjernet er måske også et forkert udtryk at bruge.


  •   5. maj 2007 .
    hej tak tak...
    mine billeder er taget flere forskellige ster bla.århus havn og hvor de er ved og lave skødstrup motorvejen...
    mvh Jon


  •   12. mar 2007 RF
    Tak for de pæne ord.
    Ja jeg ahr da fået kørt et apr hundrede km på den, og ja det er noget helt andet end GS'eren. Heldigvis =) P.t. står den dog på værksted for at få lavet noget på garantien.

    Ang Xenonkittet så er det er WideView fra www.xenonzone.dk

    Jeg har selv monteret det, da jeg er automekaniker, og har monteret en del kits på biler. Der er dog noget mere plads at gøre godt med.

    Ang staferingerne, så er de ikke magen til dem du har på den. De er helt ensfarvede overalt. Jeg ahr set andre blå RF'eren med samme farve, men de har enten mørkegrå eller lilla staferinger =)
    Men det er nu også lige meget. Det er ganske pænt til den =)


  •   12. feb 2007 RF træf på Touring camp første weekend i maj.
    Dette er første træf, siden opstarten i sep. 06. og vi håber på, at se rigtig mange RF’ere (og deres ejere/bagsædepassagere).

    Se mere info vedr. arrangementet på www.RF-klubben.dk og samtidig en tak til Peter (Auning) for initiativet.

    Mange hilsner Allan.


  •   19. jan 2007 Hej Jeppe
    Jeg har med vilje ikke sat loft på inden jeg gik i gang. Kører efter devisen at det skal gøres helt og ikke halvt. Delene er ikke så dyre hvis du gider bruge tid(masser af tid) på af finde stumperne til den rigtige pris. Den liste jeg har skrevet om oversiger ikke 7000 kr., billigt syns jeg, men det er jo et spørgsmål om hvad man selv mener... Jeg har heller ikke taget hul på det rigtig dyre endnu, forgafler, bagdæmper, letvægts-hjul, flere heste osv men det skal jo også være noget at lave til næste vinter smiley
    /poul


  •   17. jan 2007 smiley
    du kan ikke kalibrere det speedometer!


  •   17. jan 2007 smiley
    tror du skal holde dig til 120/70!


  •   17. jan 2007 smiley
    de 120/60 svarer ikke bare til at sænke den! Snakkede lige med en makker der kører rac! han ville heller ikke anbefale det til min cykel. Det er hele profil der ændres! Skal lige have hørt ham af!

    Mht 1709. det er en smagsag om du vil have det på. Du taber lidt styring, men det er småting på et dæk som pilot power.

    Det har en forholdsvis styrevillig profil i forvejen (dvs spids profil)


  •   16. jan 2007 Dæk
    Jeg ville ikke sætte 170 dæk på! Det kan godt sidde der men køreegenskaberne vil ikke have gavn af det! Men du kan godt sætte 120/60 foran, det svarer bare til at den bliver sænket lidt i forgaflen, og bliver dermed mere hurtig/ nervøs i styringen...

    Mvh. Rune


  •   16. jan 2007 smiley
    120/60 vil give en lidt mere aggressiv styring, da kronrøsvinkel bliver lidt stejlere. Tror ikk det er noget problem.

    De 170 bagtil mener jeg nok passer på uden problem (hæng mig ikke op på det) Men jo bredere dæk jo mere retningsstabil cykel! Sørg for at vælge et dæk med spids profil for at korregere! pilot power e enr udemærket løsning


  •   16. jan 2007 forhandler
    Det er ikke pga af priserne, men Reinhardt er generelt dårlig til at få ting hjem fra Motrax, så har forhandleren det ikke til at ligge, så find det i england. Ellers kan man vente måneder. Men man kan da også få origirnal Suzuki tape. Det er bare 4 stykker til hver side, som man klistre på. Sikkert nemmere, men dem jeg har set har været for bredde til min smag. Jeg kører selv med 7mm og det syntes jeg er lige tilpas.

    En god engelsk side er http://www.busters-accessories.co.uk/


  •   16. jan 2007 Continental
    Kender ikke nogen der har haft dem på...
    Jo! Mine Power dæk fik tæv, og det var 30 grader i skyggen til de 2 trackdays, så de nuldrede væk, og min bandit var boret op på det tidspunkt. Dækket så sådan her ud efter en halv dag: http://www.bandit600rr.dk/daek.htm
    Power dækket er et godt dæk og det er relativt nemt at køre til kanten smiley

    Mvh. Rune


  •   16. jan 2007 2CT
    Det er rigtigt er de er blødere i siderne end på midten, men ved ikke hvor meget i forhold til de "gamle" mine alm. power holdt kun 3000 km men de var også udsat for 2 trackdays for fuldt skrald. men ingen burnouts!
    De sidste nye dæk fra Dunlop har ikke fået den bedste kritik...
    Men de gamle D207 var jeg ret glad for, og de holdt 6-7000 km. Jeg er også blevet anbefalet Bridgestone BT-014 og Pirelli super corsa. Men ved ikke hvor langt de holder...

    Prøver selv det her til begge mine mc'er:
    http://www.bridgestone.dk/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=14343613ee755010VgnVCM1000005101a10aRCRD&vgnextchannel=000000000000000000000000000000001495RCRD

    Mvh. Rune


  •   16. jan 2007 Dæk
    Du går ikke galt i byen med pilot power! Det står rigtig godt fast, og klarer også en trackday eller to smiley
    Lige meget om det er 2CT eller alm. (har kun prøvet alm. selv)
    Men ellers er Metzeler sportec-M1 også et godt dæk, og de er ret billige... smiley

    Mvh. Rune


  •   16. jan 2007 hej
    Hej Jeppe,

    Applikatoren er en lille sort dims fra 3M til at sætte på fælgkanten... så fører man tapen igennem applikatoren og lader denne glide rundt med kanten... Og så har man rimlig styr på det, men den er ikke lige god på alle fælge.
    Jeg har kun set applikatoren med fælgtapen fra Motrax, som kan fåes hos alle Suzuki forhandlere, da det er C.Reinhardt som har DK importen.
    Men det er nok nemmest at få fat på fra england.

    Jeg syntes også fælgtape er pænt til motorcykel og til forskel fra polerede fælgkanter, så kan man altid fortryde med tapen. smiley


  •   14. jan 2007 smiley
    Det skal forståes sådan at når man presser cyklen så giver hele konstruktionen sig. Bagsvinger også. Det er tydeligt at mærke. Tag det ikke negativit, der er mange cykler der gør det. Det kommer jo an på hvordan cyklen er bygget op og med hvilkne formål der ligger bag cyklen. Kør en tur på en gsxr600 og mærk hvordan den ligger i et sving, så ved du hvad det er jeg taler om smiley
    TL´eren gør det også hvis du sammenligner med fx en gsxr1000. Især bagsvinger på en TL´er er tydelig at mærke ikke er stiv nok når man kommer ud af et sving med fuld gas i fx 3 gear. Derfor jeg har skiftet min svinger
    Smider du et par letvægtsfælge på en mc vil den føles nemmere at tumle og styre. Man får også et lille boost i acceleration.På TL´eren var det virkelig en oplevelse. Det er klart de bedste penge jeg har givet ud til den smiley


  •   13. jan 2007 smiley
    omkring 10k
    Men ved ikekom de kan fåest il en rf600. Tror det ikke!
    Men ville ej bruge penge på nye på en rf600 (no offence) Det ville ikke have særlig store effekt pga RF`eren høje vægt og relativt bløde stel. Så spørgsmålet er om det kan svare sig.


  •   13. jan 2007 Rimstripes
    Hey.
    Mine RImstripes bæev købt privat her på McG af Rune CNR.
    Han havde købt dem på ebay.com/

    Jeg har selv monteret dem, og det var utrolig let. Disse Rimstripes er de n "originale" type som ikke er i en rulle, men hvor der sidder 4 stykker pr side pr fælg, og er formet efter en 17" fælg. Det tog omkring en times tid for komplet montering.

    Ja, det ville bestemt klæde din RF. Der findes også mange forskellige farver, så mon ikke der findes en der godt kan gå til den?

    Høj til dig herfra. Det er jo en skøn maskine sådan en RF600R. Det er en af de maskiner jeg overvejer når min lille Gs500 skal udskiftes.


  •   12. jan 2007 fra turbo spoergsmaal
    kopiere lige herind saa jeg stadig har svaret om en maaned smiley


    Turbo

    Hmm...

    Turboen er en Garett gt25r med kuglelejer.
    Hvis du skal igang skal du ikke bruge en så stor turbo, jeg ville bruge en Garett t2, som ca koster 4500kr fra ny.

    Syn og afgift...
    Der er ikke afgift på en turbolader!
    Med hensyn til syn, skal du kunne dokumentere bremserne kan holde til en effekt forøgelse på over 20%
    Det kunne måske gøres ved at sætte bremser på fra en RF900?
    Prøv at spørge i synshallen, hvor du vil syne den!

    Det første du skal tage højde for, er hvor du placerer turboen!
    Den skal over olienivau, ellers løber du ind i en masse problemer!
    Du skal ha sænket compressionen på din motor, nok lettest ved at lave en tykkere bundpakning under cylinderblokken.
    Dernæst er der karburatorene, der skal laves lidt om på, så de kan håndtere overtryk, og så skal du ha en kræftigere benzinpumpe på og en benzintryks regulator.


  •   30. dec 2006 ....
    Jeg solgte den uden afgift, så prisen kan du ikke sammenligne, det kommer jo an på hvad man har givet i afgift.
    Hvis det er den samme, så fejler den intet udover at jeg har skåret nrpladeholderen af. Ellers er den 100 % standart.


  •   28. dec 2006 Tilsalg
    Hvor har du set den henne, den er nemlig blevet solgt igen fra masimotor? Og km standen passer meget godt, den havde kørt 21xxx km.


  •   27. dec 2006 GSX-R
    Den blev solgt til masi motor i næstved og blinklysene er ikke org.


  •   16. nov 2006 R6 vs Gsx-r
    På r6 har du meget mere føling med cyklen, men krafterne mangler i forhold til gsx-r 126hk vs 146hk, og det kan tydligt mærkes, MEN alt bliver overskygget af den den føling du har med yamaha´en. Ang. siddestilling, så sidder man lidt mere hen over tanken for at undgå fartvind pga. det mindre viser. Alt i alt, så foretrækker jeg yamaha´en.


  •   3. okt 2006 RF-Klub
    Så er RF-Klubben en realitet!

    Hvis et medlemskab er af interesse, så kig ind på www.rf-klubben.dk hvor en indmeldingsformular er at finde.
    Grundlæggende handler det om et par fælles køreture om året, og selvfølgelig udveksling af erfaringer samt en masse hyggelige timer sammen smiley
    Håber at se dit navn på listen!

    /Niels, på vegne af RF-klubben.dk


  •   26. sep 2006 Tandhjul
    Hej

    Det er nok ca. 2 mdr. siden... omdrejninger er faldet fra ca. 5.200 til ca. 4.700 i 6. gear ved 100 km/t .. den kan sagtens trække det ... men den skal køres lidt længere ud i 5. gear når det går rigtig stærkt.. har dog haft den på 240 km/t på speedometeret i 6. gear på plan vej, og der var der lidt mere i den endnu...

    Skulle du ikke til USA?


  •   9. sep 2006 101%
    Hej Jeppe den må være en god maskine du har siden du har fået 101% på stemmerne hi-hi


  •   6. sep 2006 ..
    Hey

    Tænkte på arbejder du hos COOP i hasselager?
    Dit 4. billeder ligner temmelig meget det er taget hvor cyklen står på indersiden af hegnet der smiley


  •   1. sep 2006 .
    Jeg havde også tænkt mig at vælge maskinteknik smiley
    Skulle du iøvrigt ikke i praktik i USA?

    Anyways, så kan det da godt være at SV650 er lidt langsommere end min, men synes nu den følger ret godt med. Faktisk var Martin's SV, som desværre ikke er blandt os længere, lidt hurtigere end min op til et stykke over 100 nede på Striben. Men det var også med den gamle kobling i min, den er selvfølgelig nok lidt kvikkere nu.

    Ang. TL synes jeg faktisk ikke den er så skræmmende igen - har prøvet Bülents TL1000R, og den er da godt nok lidt tungere og sådan, men når man lige har vænnet sig til vægten og poweren fra den store V2'er er den faktisk ganske sjov at smide rundt med.


  •   30. aug 2006 Afgift...
    Ja det burde jeg, men problemet er at jeg ikke har pengene til afgiften, derfor bliver den solgt uden.


  •   29. aug 2006 .
    Tjaeh, nu må vi se. Vil bare gerne prøve noget andet, jo smiley
    Det kan også være der ikke helt er penge til en Blade - har også tænkt lidt på TL1000 eller den gamle SV650 for at prøve noget V2.
    Iøvrigt så jeg lige din profil og blev mindet om at du er ingeniørstuderende. Går ud fra du går på ingeniørhøjskolen i Århus? Jeg er selv lige startet på deres suppleringskursus med matematik, fysik og kemi. Det er så planen at jeg starter med at læse til diplomingeniør næste år.
    Hvor langt i forløbet er du og på hvilken linie?


  •   29. aug 2006 .
    Som der står i annoncen pga. køb af anden cykel. Det bliver nok en Blade eller noget i den klasse.


  •   28. aug 2006 Pris på afgift..
    Det er en lille forretnings hemmelighed, men det kan sagtens lade sig gøre.


  •   23. aug 2006 Hey
    Cyklen er ikke med afgift, men prisen i tyskland afhænger lidt af hvor langt du har lyst til at køre. Jo længere sydpå du kommer, jo billigere bliver de. Men prisen ligger som regel mellem 35-50.000,- alt efter stand osv. Men hvis du er intresseret kan du købe min, og så skal jeg fortælle dig hvordan du får den til en noget lavere afgift (ca 35000,-)


  •   8. aug 2006 Træf i Gl. Estrup idag!
    Træf i Gl. Estrup idag!

    Hvis der nogle der vil følges, så mødes vi ude ved Hydro Texaco / Mc Donald's Viborgvej i Tilst. kl. 18.00 Jeg håber vi bliver nogle stykker, og at vejret er med os!

    Hilsen Lars - Århus


  •   19. jul 2006 re: Oplagt udstødning
    Det lyder som et spændende projekt! Er du villig til at være mentor??
    har du nogle tegninger / notater som man kunne låne/ leje /kræjle / købe....

    For det er en ret fed detalje!

    Hilsen
    Claus


  •   17. jul 2006 Oplagt udstødning
    Hvordan f... har du fået gjort det? er det et kit du har købt eller har du selv været igang med rørbøjeren?

    Ellers totalt iorden MC


  •   10. jul 2006 Salg
    Du må have en god tur der over. Nu skal du vel ikke over at køre HD DET er noget L...


  •   10. jul 2006 hejsa!
    Jo det var mig i så!!!
    Der sker ikke så meget andet end der kommer mange mc'er...
    små udstillinger osv.


  •   6. jul 2006 Hejsa!
    Jeg ville bare lige høre om du havde fået mc'en tilbag og om du var frisk på at tage med til Gl Estrup på tirsdag?
    Du får lige en høj med på vejen!


  •   3. jul 2006 Træf Gl. Estrup!!!!
    Træf i Gl. Estrup!
    Hvis der nogle der vil følges, så mødes vi ude ved Hydro Texaco / Mc Donald's Viborgvej i Tilst, Tirsdag d.11.7.2006 kl. 18.00 Jeg håber vi bliver nogle stykker, Håber vejret er med os!


  •   18. jun 2006 flere skader !!!
    du er sgu da heldig ..... smiley


  •   17. jun 2006 Flere skader
    Ja, først lidt hærværk, og så går der 14 dage så lagde jeg den sku ned i et sving...hvor dum kan man være smiley


  •   24. maj 2006 Skader
    Ridset på bagkåben. Buler i tanken...Så kraftigt at der skal ny Bagkåben er ret ridser og den ene side skal vist skiftes. Desuden kræver det helt sikkert også en ny tank.... pris over 10.000,00kr


  •   24. maj 2006 ..
    Det er fandme træls ... de burde hænges op i kuglerne ...

    Hvor meget er der sket ....?


  •   23. maj 2006 skade
    sådan noget lort ...

    hvad er der sket ???? gik det slemt til med dig ???

    har du kun ansvar på eller ...?


  •   21. maj 2006 Lørdag d. 20 maj
    Mc skadet, har fået ar på sjælen, og andre steder smiley


    *Hyyyyyyyl*


  •   5. maj 2006 Hej med dig
    Dejlig suki


  •   22. apr 2006 Hey igen..
    Hehe.. mht den snak om smalle og brede, kønne og knap så kønne bagender - - mon ikke bare vi skal stoppe diskussionen dér..? smiley
    Hehe..
    God weekend, du smiley


  •   18. apr 2006 Cykelcomputer
    Hejsa!

    Mange tak for billederne! Det ser ikke helt umuligt ud, så jeg må hellere se om ikke jeg kan finde mig en cykelcomputer smiley

    Hygge


  •   18. apr 2006 Cykelcomputer
    Hej igen smiley

    Tak for svaret! Jeg tror det gav mening, men hvis du gider, må du meget gerne sende mig billederne! Min adresse er: maze snabel-a safetycar.dk

    På forhånd tak!

    Hygge


  •   16. apr 2006 Hej igen..
    Sjovt, du nævner det - rent faktisk er det nemlig baglygten og blinklysene bagpå, der er det eneste, jeg ikke bryder mig om på min kawa.. Synes den har en knap så køn bagende -især når man sammenligner med RF'eren smiley
    Derfor er jeg også fint tilfreds med det påmonterede wingrack -det skjuler ligesom bagenden - og gør den lidt bredere smiley
    Men nu skal jeg jo heller ikke selv se den bagfra - det er jo kun medtrafikanterne, der gør det smiley
    Men RF'eren har absolut en af de sejeste bagender overhovedet..


  •   16. apr 2006 ...
    Hej Jeppe

    Det ser sgu godt ud med din udstødning .... har du selv fået lavet forrøret??

    Hvordan har du egentlig sat din cykelcomputer på .. der der ledninger ned til hjulet, og hvordan har du gjort dimsen fast på fælgen?


  •   15. apr 2006 Hey Jeppe..
    Flot RF'er.. Da jeg handlede mc for et par måneder siden, stod valget faktisk mellem en RF 600 og ZZR 600...
    Synes sgu RF'eren har nogle fede detaljer, men er nu også glad for min ZZR smiley
    God sæson..
    / Charlotte..


  •   13. apr 2006 Cykelcomputer
    Hejsa smiley

    Jeg vil lige høre om du har fundet ud af hvordan din cykelcomputer er monteret?

    Hygge


  •   5. apr 2006 Potte
    Du har også en temmelig lækker potte smiley
    Den lyder alt alt for godt på en V2´er hehe den har den dybeste lyd, så det er som det skal være smiley
    Mht cylindre så er det vel et tempraments spørgsmål, der er jo nogen der ikke kan lide at cyklen trækker voldsomt fra bunden af hehe smiley

    Vi ses jo nok på en fællestur her npr vejret bliver bedre, så kan du også høre dyret..

    Thomas


  •   30. mar 2006 smiley
    En høj her fra Århus! Det kunne da være vi skulle ud at trille en tur sammen når vejret bliver lidt bedre...


  •   30. mar 2006 .
    Jo tak, da smiley
    Jeg kan også se at du har rodet med et par ting her i vinter. Det ser jo godt ud smiley


  •   29. mar 2006 Tur til Bakken...
    Hvornår kører i afsted imorgen og hvorfra? Gider du ikke lige at skrtive hva du gør... Vi er et par stykker fra Randers som gerne vil følges hvis det er??? smiley


  •   24. mar 2006 ....
    Ja .. jeg har skiftet min ....det var egentligt meget nemt ..

    Jeg snakkede med MC-forhandleren om det ... og de havde åbentbart skiftet en del på især GSX-R 750 og en enkelt RF 900 på nogle år tilbage .. idet de hellere ikke blev ordentlig varme ... har lige chekket .. gav 450 kr. for den ..

    Er der nogle huller af samme størrelse som "udluftningshullet" inde omkring midten på den termostat du har??

    Hvad er det for en udstødning du har fået lavet ...

    Hvordan skar du egentlig din bagskærm af ?? overvejer lidt at gøre det samme ... det ser nu godt ud ...


  •   23. mar 2006 Termostat
    Hej Jeppe

    Jeg har skiftet termostaten ... til en original suzuki, som ikke har de 4 flowhuller, men som ellers er identisk. Tror nok at den var til en TL 1000 S, men hvis du er interesseret kan du lige sige til.... jeg har et reservedelsnummer på den ... jeg gav godt nok 475 kr. for den (så var den vist også betalt ...)

    Jeg kunne jo ligesom dig ikke finde en uoriginal honda termostat...

    Har du forresten effektkurverne til at ligge på din .. var det muligt at få en fil på disse ...


  •   22. mar 2006 ..
    Jeg købte den sidste år..Ja jeg er utrolig glad for den,men jeg var da med på en del fællesture sidste år..

    Gad vide hvor mange uger der går før vejret er super??;-)


  •   21. mar 2006 ..
    Lækker cykel der;-))


  •   19. mar 2006 heysa
    Jamen tak din har da også en total flot farve smiley


  •   5. mar 2006 Heysa
    Jeg ved ikke om du kan hente noget vildt ud af RF600. Men tilgengæld kan du hente rigtig meget ud af en RF900, da motoren oprindelig er den fra gsx 1100, bare med andre foringer og en anden knast.

    For nogle år siden var der en der vold-tunede en RF900 motor, den kune ikke holde til at køre i tomgang, men tilgengæld havde den 220 hk. Manden havde derefter en ide med at han ville finde en turbo til den også. Har ikke hørt om det skete.

    Mvh Henrik


  •   3. mar 2006 i´m back


  •   2. mar 2006 Ang. Termostat
    Jeg fik min fra MC nøglen. Hvis de ikke har en uoriginal, er der sikkert andre der har...jeg ved dog ikke hvem, så du må lede lidt :o)

    Hygge
    C


  •   1. mar 2006 Ang. Temp
    Du kan sagtens skifte termostaten selv, og der ryger ikke mere kølervæske ud, end du lige kan efterfylde.

    Med den nye termostat står nålen midt imellem den vandrette streg og den første streg efter det blå, på en varm sommerdag - altså cirka kl. 20.00 på en urskive.

    Men det vigtigste for mig var at jeg tydeligt kunne mærke forskel på både motorgang og træk. Min cykel havde altid haft et lækkert turbineagtigt træk, men det blev fuldent efter skiftet...super dejligt (af en 10 år gammel cykel, anyway).

    Hygge
    Claus


  •   1. mar 2006 5 hk
    Nej de 5 hk er på motoren, så nu har den 111 hk på motoren...

    Mvh. Rune


  •   28. feb 2006 Hei
    Flott cykel du har hilsen hk


  •   28. feb 2006 5 hk
    Jeg har fået jet-kit på... Men det var jeg nød til fordi den ikke kunne få mere benzin igennem kaburatorerene på andre måder... Så den har altså ikke kunnet få nok benzin før. Så jeg tvivler på at et jet-kit ville give det samme på en alm. mc.

    Mvh. Rune


  •   26. feb 2006 Hej igen
    Har du egentlig forsøgt at udskifte termostaten med en ny original suzuki termostat ...

    Er der således tale om en "konstruktionsfejl" eller bare at fejlen hyppigt opstår efter nogle år på denne model??


  •   26. feb 2006 teknisk forklaring
    Kunne jeg få den tekniske forklaring på, hvorfor man ikke skal skifte termostaten ??


  •   26. feb 2006 Rullefelt
    Hvordan fandt du ud at den var for magert dyset?

    Havde du den på rullefelt??

    Min skal på om en måned .. er lidt spændt på, hvad den yder på baghjulet ...


  •   26. feb 2006 svar
    Hej

    Nålen er ligesom din placeret i det nederste felt ved alm. kørsel ...

    Jeg er også blevet frarådt af en mekaniker at skifte termostaten. Men den kører jo også fint nok. Så jeg tror heller ikke at jeg gør noget ....

    Hvordan får du plastikken spændt fast ved køleren - med strips eller??

    Hvad dækker du køleren til med? gør du det hele året eller kun i de koldere perioder?


  •   25. feb 2006 dyser & temperaturmåler
    Hej

    Jeg har også en RF 600 fra 1997 - dejlig cykel

    Ved du om dyse 112,50 er standard (ved ikke helt hvad for en som sidder i min)??

    Mht. temperaturmåleren - hvor står den henne på din ved normal kørsel ???


  •   13. dec 2005 Glædelig Jul
    Der sker jo ikke så meget her, så skriver da lige selv en bette julehilsen, så er den der da til de folk der lige kommer forbi smiley


  •   23. nov 2005 Jeg havde sådan en engang..
    .. Og havde aldrig det mindste problem med den,, var superglad for den.. Dejlig kværn.


  •   14. nov 2005 Heysa
    Ja det blir rart når det blir forår..! i år var jo min første sæson så meget af tiden gik med bare at vende sig til cyklen og sådan.. men har fået kørt et par tusind kilometer og syns jeg er ved at ha godt styr på det hele .. så glæder mig til foråret smiley og er nok ikke den eneste..


  •   8. nov 2005 Flot Cykel
    Ja jeg må gi dig ret i at jeg også er ret vild med designet. Den skiller sig lidt ud på en eller anden måde. Kan godt li luftindtagene på siden af kåben.. håber du hygger dig med den smiley


  •   1. nov 2005 6 gear?
    tja, jeg kan nu godt lide 5 gear, hvis der er skud nok i maskinen, så foretrækker jeg et godt træk helt fra bunden, og undgå en masse gearskift.
    en bandit 12 trækker rigeligt. hehe


  •   17. okt 2005 Suzuki
    Hej Jeppe.
    Kanon flot cykel du har dig der. Har selv kigget på et par stykker inden jeg købte SV'eren..


  •   13. okt 2005 Fælles tur
    Blir så dejligt med en bette fælles tur på søndag......


  •   13. okt 2005 Hejsa
    Jeg har ændret min luftfilterkasse på følgende måde: http://www.jiffypark.com/tl/airbox/airbox.htm

    Det jeg får ud af det, er ca. 7-10 hk mere fra bund til top, plus at de vacuum spjæld, der begrænser motorens ydelse ved høj fart pga. af miljøet er fjernet, så jeg har fuld udbytte af min ram-air... Det virker 100 % smiley

    Jeg ved ikke om du kan lave så omfattende ændringer på en RF'er, måske du kan finde nogle gode sider på nettet om det.

    -Michael


  •   11. okt 2005 tak
    ja, er også glad for den...
    mht bhk, så er det tophemmeligt. hehe
    men tag et kig på motorens farve...
    ville faktisk gerne have en RF 900 næste gang måske, eller en sv1000


  •   10. okt 2005 Selv tak
    Hej Jeppe og selv tak. Fyrer jeg den total af i 1. gear kommer hjulet vel 5 cm over vejen eller sådan, nok til at man mister styringen(kører jeg 80 bag en bil og hakker den i 1. gear og overhaler er det på baghjul). Jeg er total mongol til at få den op med koblingen så ja jeg ruller bare stille af sted, slipper gassen og giver fuld skrue så kommer helt op, men den skal have fuld rulle ikke noget med kvart:)


  •   10. okt 2005 ER-5/GPZ
    Ja, mere eller mindre. På ER-5'eren er den dog "tæmmet" lidt for at få et bedre momentforløb osv, så den kun har 50hp mod mine 60.


  •   9. okt 2005 Hey!
    Rigtig flot Suzuki du har... Har smidt en stemme til dig.


  •   9. okt 2005 Udfordring
    Ja det var rimeligt tæt på, kan nu også godt lide din RF
    er.

    Angående revance, så siger du bare til smiley


  •   4. okt 2005 Hej Jeppe
    Min alarm sad også på da jeg købte den , så jeg ved ikke noget om den , men tak for svar . Jeg købte denne farve da jeg synes den er fed og så kan jeg ikke lide at stellet er samme farve som resten af cyklen. Håber vi mødes en dag ( måske til poker rally ) på lørdag. Skal vi ikke snart have en RF KLUB.


  •   4. okt 2005 Til Jeppe:
    Ja din ide med stellet tror jeg vil være rigtig cool. He he, nej det regnede jeg heller ikke med, men man kunne jo aldrig vide -der er jo nogen der har maaaange penge!
    Og hvem ville ikke have en Ferrari i indkørslen???

    Ronny.


  •   4. okt 2005 FED RF
    Hej Jeppe det er en fed farve din RF har. Har selv en magen til. Den alarm du har på Er det en du selv har købt ? Jeg har en magen til men mit øje til at sætte i nøgleringen er i stykker så jeg vil lige høre hvor man kan få dem. Hilsen Peter P.S skal du til POKER RALLY


  •   4. okt 2005 Selv tak..
    Ja i starten lå jeg forrest, men du løb alligevel med sejren. Jeg har selv haft en GS 500 i den farve som din RF er i, den er bare sindsyg flot pga at den skifter farve efter belysning. Så thumbs up for det. Kan ikke lade være med at spørge, men er du også ejer af Ferrari'en på dine pics?? Den er da for nice..


    Ronny.


  •   28. sep 2005 Lækker RFér
    Du får sku lige en høj og en udfordring smiley


  •   27. sep 2005 Bedømmelse
    ja din er jo ikke noget speciel men du få da bare høj ;0)
    mvh kim c


  •   26. sep 2005 nå ok...
    På den måde... hehe ... det er jo lige med at forstå hinanden...

    Den blev kun målt og ikke dyset ved rydbergs. Jeg vil sige at hvis du allerede har fået den dyset hos rydbergs, så er det nok begrænset hvad Finn kan gøre... Han er dygtig, meeeeen...

    Prøv evt at ringe til ham

    Hvis du ellers går rundt og mangler hk skal du så ikke have en 900 istedet ???

    Jeg har jo en til salg, til slagtilbud!!!

    Skriv hvis du er interesseret i en prøvetur...

    /Jan


  •   26. sep 2005 Hehe...
    Er du lidt glemsom? Prøv at kigge lidt længere oppe i dine kommentare... smiley

    Ja den blev sæføli først dyset efter der var kommet K&N + potte på...

    /Jan


  •   26. sep 2005 smiley
    vi prøver, det kan vel kun gå galt,,



  •   25. sep 2005 Blæret RF'er
    Det må jeg nok sige...Den ser jo godt ud, og endda endnu bedre i virkeligheden...lækkert med tonet kåbeglas og diodeblink. vi må hellere få den udstødning drejet lidt ind - ellers ender du sgu med at samle en eller anden gammel dame op med den.-og tak for den fine velkomst forresten:-)


  •   12. sep 2005 Hejsa
    Målt hos rydbergs til 85hk
    efterfølgende målt til 85hk hos fv-motor
    efter dysning hos fv-motor målt hos fv til 90hk

    Pyha... håber det er forståeligt...

    Nå fed kværn du har der ellers... er selv for nyeligt blevet RF900 ejer smiley også en fed ged...

    /Jan


  •   8. sep 2005 tur
    det er jeg klar på, det er nu et stykke tid siden vi var ude sist.


  •   14. aug 2005 Hk...
    Hej Jeppe!!

    Tak for dine kommentar!
    Jeg er skam osse selv meget godt tilfreds med det den yder, det er bestemt ikke dårligt når den har 105 i motoren standart!!! Så det er er sq herligt smiley Den trækker faktisk osse ind på zx6r 98/99 model når vi kommer over 180, og de vejer jo mindre og har et par hk mere (standart)-faktisk trækker den lidt fra dem:)

    FV motor er et værksted (gør det mest i rep. og tunning) 15 km uden for århus!!! Han er gammel bane kører og ved hvad det drejer sig om, så det er jo bare herligt!!! Sys da du sq ta at smide den ud og få den testet, måske kan han hente lidt ekstra ud af den....

    Min havde gået omkring 39.000 da den blev testet!! Kædekit havder nok gået noget der ligner 8-10.000....


  •   3. jul 2005 900 ccm => 600 ccm
    Hej Jeppe,

    Jeg solgte min RF900 i efteråret 2002, da jeg skulle købe lejlighed, og måtte indse, at der ikke var råd til begge dele. Efter 1½ år syntes jeg, at jeg godt kunne finde råd til MC igen, men havde ikke helt samme budget, som før. Jeg søgte meget på nettet for at finde en RF600'er, men kunne ikke finde nogle til ordentlige priser, eller lave km.tal Da jeg så fandt min CBR var der ingen tvivl om, hvad jeg skulle købe.

    Du har ret i, at der ikke er helt det samme kraftoverskud. RF900 har 135 HK, og CBR'eren har "kun" 105 - så der vil naturligt nok være en forskel. Jeg synes dog ikke, det er så mærkbart igen. RF'eren var ca. 10 km/t. hurtigere på toppen, og nok også lidt hurtigere i optræk. På motorvejen var den helt eminent, men jeg har ikke brug for de sidste 10 km/t, og kører ikke så meget på motorvej. CBR'eren er udemærket kvik i optræk, men har en noget anden kørestil. CBR 600 F3 er SÅ sjov at køre på i sving - dér er RF'eren noget tungere, og noget mere gammeldags i opbygningen.

    Forstå mig ret - jeg var voldsomt glad for RF'eren, og ville bestemt gerne have en 900 kubik igen. Men når det sker, så bliver det uden tvivl en CBR 900 Fireblade.

    Hvis du ikke har prøvet en RF900 endnu, skulle du gøre dig selv den tjeneste at prøve en (men pas på - det kommer til at koste dig et skifte fra 600 ccm til 900 ccm smiley )

    /Søren


  •   30. jun 2005 Det
    er da en flot RF'er du har der.
    Jeg ser du har en devil potte. Sådan en er jeg ude efter.. Hvor har du købt den. Jeg har været lidt omkring, og kun fundet et sted til 4700kr, som forhandler den..
    mvh
    Bo


  •   28. jun 2005 jeg
    har også lige bestilt små blink og mørk kåbeglas... de er lidt klodset de orignale blink.


  •   28. jun 2005 HK på RF 900
    Rf er altid super flotte, skyldes nok designet!
    Dyche Speciel, er ham jeg købte den af i april, hedder egentlig Dyche L og har nu en GSXR 1000 herinde. Han er god til at justerer RF, eftersom han har haft det i mange år! De lovede HK er jeg dog lidt usikker på! Skal snart have den til service og justering/ måling, så for vi se. Det vigtigste for mig er heller ikke antallet af HK. Jeg synes den kører rigtig godt og trækker kanon smiley


  •   27. jun 2005 rf
    flot mc og dejlig farve
    mvh kasper


  •   15. jun 2005 Ang. temperaturnål
    Hej

    Før stod nålen nede i det blå (kl. 7), hvilket svarer til ca. 50 grader, som er for koldt, og giver øget slidtage på motoren.

    Med CBR termostaten ligger den lige omkring den første hvide plet (kl. 8), som svarer til ca. 70 grader. Hvis man lader den stå i tomgang ryger den op på lige over ½ (kl. 9.30) i løbet af 2-3 minutter. Der starter blæseren, og tvinger den ned på til det normale leje igen.

    Den kører langt bedre efter termostat-skiftet - mere bundtræk og hurtigere respons.

    Hygge
    Claus


  •   6. jun 2005 Hmm
    Så brede synes jeg nu ikke dækkene er. Men ser fint nok ud smiley
    Ej den står hvor det er lidt skrå, og billedet er taget fra oppefra, så det snyder nok lidt.


  •   3. jun 2005 hmmm
    er det bare mig der er blind, hvor er dit støtteben??


  •   2. jun 2005 Hejsa Jeppe.. Velkommen hertil
    Dejligt at se endnu en RF'er herinde, glæder mig til at se flere billeder af den, så man rigtig kan se detaljerne. Tjek min profil hvis du vil se hvad jeg har gjort ved min.

    Ronny.


  •   2. jun 2005 Billeder
    Ja, ska nok komme med flere billede, var bare det eneste jeg lige havde efter jeg har skiftet blinklys osv. Regner med at det nye kåbeglas kommer inden for en uge, og så kommer der en bunke billeder på. Vær tålmodige smiley


  •   2. jun 2005 Ja
    Tak :o)


  •   2. jun 2005 flere
    billeder


Annonce