Yamaha RD350 B (Type 351) 1977
5.363 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Kommentarer
Yamaha RD350 B (Type 351)
Årgang:
1977
Motor:
Yamaha R5 motor med ændringer (se Tuning)
Luftkølet, 2-takts Twin med reed-valve induction
Rumfang: 378cc
Borring og salglænge: 66,25 x 54.0mm (standard: 64 x 54)
Kompression: 8,5:1 (standard 6,6:1)
Karburatore: 2 stk, Mikuni VM28 SC
Tænding: Mitsubishi tænding - Sudco Ignition Kit (haves - skal på)
VR3-YRD justerbar pændingsregulator fra OMP, Oregon, USA
Luftkølet, 2-takts Twin med reed-valve induction
Rumfang: 378cc
Borring og salglænge: 66,25 x 54.0mm (standard: 64 x 54)
Kompression: 8,5:1 (standard 6,6:1)
Karburatore: 2 stk, Mikuni VM28 SC
Tænding: Mitsubishi tænding - Sudco Ignition Kit (haves - skal på)
VR3-YRD justerbar pændingsregulator fra OMP, Oregon, USA
Hestekræfter
Standard: 39.00 HP (28.5 kW)) @ 7500 RPM
Nu: muligvis lidt mere.
Nu: muligvis lidt mere.
Fælge
18" Trådfælge
Bremser:
Front: Skivebremser med fixed caliber (Hånd aktiveret)
Hæk: Tromle bremser (pedalaktiveret - stangtræk)
Bremser:
Front: Skivebremser med fixed caliber (Hånd aktiveret)
Hæk: Tromle bremser (pedalaktiveret - stangtræk)
Dæk
Front: 3.00 x 18" Michelin - med ok mønster
Hæk: 3.25 x 18" Pirelli - med ok mønster
Hæk: 3.25 x 18" Pirelli - med ok mønster
Topfart
Fabriks opgivelsen er ca 160 km/t.
Tuning
* Boret op til ca. 380 ccm (lavet af Jørgen fra Ingana, Valby)
* Andre stempler med boost-kanaler og tynde stempelringe.
* Topstykke planet
* Små power filtre (ændres til Y-boot og K&N filter)
* Silikone tændkabler og -hætter
K&N YA-0700 er ankommet og skal monteres.
* Andre stempler med boost-kanaler og tynde stempelringe.
* Topstykke planet
* Små power filtre (ændres til Y-boot og K&N filter)
* Silikone tændkabler og -hætter
K&N YA-0700 er ankommet og skal monteres.
Styling
* Omlakeret i sølvgrå.
* Store Yamaha transfers på tanken.
* En del små custom made detaljer (bl.a. samlingen af kabler fra gashåndtag til karbs og oliepumpe)
* Yamaha vinge-emblem på gaffelbroen
* Røde silikone tændkabler og -hætter
* Røde benzinslanger til benzintilførsel, olie-tilførsel og overskudsslange
* LSL alustyr er monteret (bedre komfort end det sporty TT-styr)
* Store Yamaha transfers på tanken.
* En del små custom made detaljer (bl.a. samlingen af kabler fra gashåndtag til karbs og oliepumpe)
* Yamaha vinge-emblem på gaffelbroen
* Røde silikone tændkabler og -hætter
* Røde benzinslanger til benzintilførsel, olie-tilførsel og overskudsslange
* LSL alustyr er monteret (bedre komfort end det sporty TT-styr)
Ekstraudstyr
Kun nogle reservedele samt et par officielle Yamaha værkstedsbøger og en Haynes bog.
...overvejer dog at smide en lille top-kåbe på
...overvejer dog at smide en lille top-kåbe på
Bemærkninger
Min tredje MC. Fik den i en byttehandel fredag 13/11/2009 - Vist egentligt en dårlig dag og handle på ;)
Motoren er renoveret, og mange dele er skiftet :) Der er også indkøbt nogle speciel-dele i USA, bl.a. et Sudco kit og en speciallavet, håndbygget spændingsregulator med livstidsgaranti!
Så den skal nok blive sjov at køre på
Motoren er renoveret, og mange dele er skiftet :) Der er også indkøbt nogle speciel-dele i USA, bl.a. et Sudco kit og en speciallavet, håndbygget spændingsregulator med livstidsgaranti!
Så den skal nok blive sjov at køre på
Yamaha RD350 B (Type 351)
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.280
maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hej..
Lige et hurtigt spørgsmål, da jeg kan se du er online..
Du havde snakket noget om Benzin til mc engang..
Fandt du ud af hvad der var bedst?? Jeg har selv en gammel BSA golden flash fra 1954.. og vil bare høre hvad du fandt ud af..
Vh Martin Bentzen
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 65 MC-er: 6 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 39
Høj Herfra!
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 219
Og i lige måde .
Ja man kan hurtigt tage munden for fuld
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 219
Tak for de fine ord
Min rd'er er ellers tilsalg hvis det har interesse .
Mvh Jacob
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.089
Tillykke med din lille nye. Den ser da bare super ud.
Jeg har selv lige fået en gammel 3-cylindret 2-takter - nemlig en Suzuki GT380. Så nu blev det ikke kun ved tanken denne gang
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 283
hej mr. yuri, den ser sgu fin ud!
jeg er osse selv igang med at lave en lille renovering på min dt'er.. toppakningen havde gået sig en tur.. og så havde 3-4 af de 6 bolte i topstykket gnavet gevindet i cylinderen i sig, så det var.. PÆNT nedern!
plumben i udstødningen var osse.. jah, jeg ved sgu ikke om den var taget, men den lå i hvert fald i expansionspotten og raslede rundt.. tilbage i forrøret oppe ved cylinderen var der er lille krans som jeg så fjernede, så der er MAXIMUM hul igennem forrøret nu!
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Den er sq hurtig den der... !
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 2
Total Reteo
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.461
Lidt af en sjældenhed i dag - fra før man tænkte på drivhuseffekt ...
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Den står mere eller mindre færdig. Skal stortset bare have skiftet bremseklodser, nåledysser
maj 2007
Følger: 61 Følgere: 57 MC-er: 10 Emner: 1 Svar: 23
Her fra ...Fed gammel cykel kan blive super fed
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Fik trykket på opret ved en fejl: Er stadig ved at oploade billeder