Suzuki SOLGT Gsx r 750 1999

4.700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki SOLGT Gsx r 750

Årgang:
1999
Motor:
750ccm, benzin indsprøjtning, 4 cyl. 16 ventiler, 2 knastaksler - kædetrukne. max. omdr. 13.500.
9-15 km/L benzin...
Hestekræfter
std. skulle den have 135 på motoren, og ca. 124hk / 12.500 omdr. på hjulet efter omdysningen.
Men nu har den lidt mere efter lidt motortuning.
Fælge
std. 6"bag og 3½"for
Dæk
Dunlop D208 i std. str. kører ca. 10.000 pr. sæt
Topfart
opgivet til 275 km/t - speedoet viser ca. 290-300 på toppen, bliver nok gearet til højere tophastighed ved næste kædeskift. Så kommer speedometeret forhåbentligt til at passe.
Tuning
leo-vince slip-on potte, powercommander dyset om, kn-luftfilter, diverse ledninger klippet så der er fuld effekt i alle gear. + lidt ekstra
Styling
Ekstraudstyr
kåbebeskyttere, større Båt horn...
Bemærkninger
SOLGT D. 19.5.2006

Den kører utroligt dejligt og jævnt. god og kultiveret motorgang af en racer at være. trækker pænt fra 5.000 omdr.
har kørt ca. 35.000 km
se min beskrivelse på min hjemmeside - www.skaktmat.webbyen.dk

Tidligere Mc - Honda VFR 750 F '86 ( 2½ år / 40.000 km)
Kommentér på:
Suzuki SOLGT Gsx r 750
  •   21. jun 2006 Tak for svaret...
    Bor i nærheden af skive... Har spurgt på pris for monteringen hos banks mc,da han jo har en mekaniker,som har en R1'er med turbo.Og de skulle ha ca.15000 bare for at montere det... Så 50000 lyder ikke urimeligt for mig.Så jeg vil lige kontakte mc-express og høre efter om de har tid til,at lave det engang til vinter,hvis de gør det til ca.5000... Det er jo billigt. Skal ha det lavet rigtigt fra starten af...Søger lige om venskab,da der jo nok kommer flere spørgsmål....


  •   21. jun 2006 Hej Preben
    ang. turbo og R1, ham der har en R1 med 260hk. har vist selv monteret det meste, men fået(købt) hjælp til det af en mc-mekaniker i midt jylland ( som også har været opr. herinde med sin egen R1Turbo). pr. email/telefon kan jeg give dig lidt mere detaljeret oplysninger ( 50 53 74 34).
    såvidt jeg ved har de også skiftet plejlstænger og stempler(som også er modificeret) på den 260hk. R1, portet topstykke. Det gør det lidt mere avanceret end normalt.
    Std. kittet fra mc-xpress giver ca. 220hk. på hjulet med den eneste ændring i motoren er en 1 eller 2 mm. kobberplade under cyl.blokken for at sænke kompression.

    Turbo er en voldsom effektforøgelse af motorens std. ydelse - ingen tvivl om DET! Motoren vil blive slidt hurtigere! og Der vil komme uforudsete reperetioner!
    hvis man er erfaren i motorcykel vedligholdelse og Læser jævnligt på div. forumer ang. mc og turbo, så kan du med lidt held undgå store reperetioner og nøjes med alm. vedligholdelse.
    pågældende mekaniker skal have 5-7.000 for at montere turbo kittet, måske inkl. rullefelt justering. mc-xpress tager 5.000 sv.kr. for monteringen inkl. justering. og er en hyggelig og lærerig tur hvis man har mod på at køre 1600km! Det gjorde jeg i 2003.

    at montere turbo kan give bøvl når karburatorene skal under tryk, men når det er lavet rigtigt fungerer det næsten optimalt, da justering sjældent er nødvendigt! jo mere tryk, desto mere benzin bliver der suget igennem karb. så oftest kører folk med std. dyser og ujusteret.

    under optimale forhold og uden uheld er det fedt med en turbo, den trækker vildt og det føles fedt. Men hvis man er uheldig, kan man risikere at miste ladetryk eller benzin tryk og så kan man hurtig smelte stempler, ventiler eller og cylindervægge! og det koster! specielt hvis man ikke selv kan reperere det. Det er derfor jeg ikke mere er ejer af kværnen på min profil. 3 år med turbo og for for mange penge brugt på mekanikker timer gjorde udslaget for 2 mdr. siden.

    Men en R1'er er et godt udgangs punkt til en turbo mc. men jeg ville ikke gå over 220 hk. og std. kittet, hvis det var mig.
    For så øges risikoen gevaldigt, efter min mening.

    Et sidste ? er du meget seriøs? og villig til at bruge ca. 50.000 for at købe, få monteret og justeret En turbo rigtigt??
    De fleste når aldrig længere end til tanken om +200hk.
    og hvis du tror noget vil koste 10.000 så sæt 20.000 af, for det kan sjældent gøres for det man regner med.

    Ses Bo


  •   21. jun 2006 Ang. R1'er med mølle
    Har selv en R1'er fra 99 og savner en del mere power i de sidste par gear, så jeg vil gerne vide noget om holdbarheden og hvor han har fået det monteret. Hvad har han givet for det? Hvor meget har han måttet bygge om på den. Tænker på gearing osv. Man kan jo købe et turbokit hos Mc-ekspressen, er det sådan et han har på.....


  •   1. maj 2006 hehe,
    Den skjuler du godt!

    Hygge

    Jonas


  •   30. apr 2006 joke
    Okay bo...turbo på TL´en var altså kun en joke..så det behøver du ikke forklare mig noget om....og hvorfor iøvrigt sætte turbo på cyklen når den alligevel trækker på hjul fra 3500:-)


  •   26. apr 2006 hejsa
    jeg har lige købt en magen til din bare en 97èr . undre mig lidt over den køre med 6" bag fælg men kan se din også gør det , den er bare til bane brug har jo stadig min 1000èr


  •   26. apr 2006 Map
    Hej bo . skal ikke have nogen pover comander på . de sidste cykler jeg har fået mappet med comander , har givet skuffende lidt . og denne her ja den flyver bare ,spinner helt rent .Du skulle prøve en 1000 er med så lav en vægt


  •   17. apr 2006 Turbo..
    Hej bo..købte en R6 fordi den var billig, havde aldrig regnet med jeg ville lege tanken om en turbo, synes ideen er sjov fordi der ikke er mange 600 ccm cykler med turbo, det projekt jeg vil lave skal holde..så havde ikke tænkt mig at vride alt hvad jeg kan ud af motoren, havde tænkt mig at lave det hele selv, rørføring osv, men der kommer helt sikkert problemer i såden en ombygning, tænker på komp forhold og indsprøjtning..havde tænkt mig at købe brugt turbo osv, ved ikke hvad sådan noget kan koste..Tim P kører ikke gsxr 600 mere, men tl 1000r, han er oprettet her i galleriet..mvh kasper.


  •   3. apr 2006 Ref styrdæmper..
    Jamen kvaliteten på dem er helt i top, kender flere der køre race der bruger LSL, mener os feks Öhlins er alt for dyrt, fordi en del af pengene os er for selve navnet.. Men kan anbefale dig at ringe til Vordingborg MC og få dig en snak med en der hedder Torben ang den LSL styrdæmper, bare sig det er Martin på den grønne 10'er der har sagt du ku ringe, de har det ikke sådan i butikken, men alle de gutter dernede fra kører race (o; og så henter han det hjem, og til en fornuftig pris vil jeg vædde med!! (O; Deres Nr er 55370053 og spørg efter Torben...

    Mvh Martin


  •   29. mar 2006 tuning.....
    Hej bo har skrevet et svar smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4707


  •   3. mar 2006 print
    takker ;o)
    ja der kommer print ud så snart de er lavet, der kommer en gennemgående opdatering mht billeder om ikke såå længe ;o)

    noget helt andet læste et eller andet sted du havde haft samme cykel med 200hk hvordan var dit setup?


  •   23. feb 2006 Sv:gas...
    Hej Bo...
    Den ene er til Dioder, og den anden er til noget andet lys. Jeg har fået på, hvis du ser mig et eller andet sted. Skal jeg gerne vise dig hvad det er....:-)
    Så nej den er ikke til den slags gas, som jeg tror du mener...
    Ang. Tænding, så har jeg vist ikke lige fået opdateret min profil. Jeg havde bestilt Powercommander´s tændning, men de kunne ikke levere pga. at der var en fejl i tændingen. Som de skulle ha rettet inden den kom på markedet, jeg bestilte den først på året sidste år. Og da sæsonen sluttede havde jeg ikke modtaget den endnu, så jeg afbestilte den igen. Jeg har så bestilt en såkaldt gear-pack, som fjerner begrænsningerne på cyklen istedet for. Men om jeg får den tænding på, alligevel står lidt hen i det uvisse.
    Mvh.
    Ronni G.


  •   21. jan 2006 Re: .. vow fedt
    Hej Bo ...

    Tak for kommentaren ... :-))

    Det var også en ubeskrivelig oplevelse at få lov til at pakke sin drømmecykel ud af æsken .. nu mangler vi bare foråret, og det kan ikke gå for hurtigt .. :-))

    Godt forår ..

    Benny


  •   8. jan 2006 Skifte...
    Okay... Det lyder da fornuftigt, hvis man kan sige det.
    Var ellers ved at sælge min på et tidspunkt, men vidste jeg ville fortryde det.
    Så jeg skyndte mig, at holde op med at tænke i de baner....:-)
    Mvh.
    Don-G


  •   8. jan 2006 Busa...
    Hej Bo...
    Jeg fik kørt 15388 km. lige nøjagtig sidste år, og ja den har helt klart laevet op. Til mine forventninger, det er en kanon maskine. Den er ikke til de små snoede, men det skal ikke gå ret meget lige ud. Så kommer den som et lokomotiov bagfra, den overrasker mig stadig nogen gange. Det er nok også derfor den er så sjov, at køre på. Den mangler ihvertfald ikke HK. Har været i Italien og Holland, på den sidste år. Det klarede den til UG.
    Mvh.
    Don-G


  •   6. jan 2006 Hej Bo.
    Yes sir. Det er mig.

    Efter du lod mig prøve din, så har jeg kun haft en cykel i tankerne, så tusind tak. Det er din skyld. Har prøvet en del andre, men den er sgu for fed.

    Hygge.


  •   26. dec 2005 hayabusa...
    Noget du vil vide kan du bare skrive. Jeg har ansøgt om venskab, så kan vi skrive direkte.
    Jeg har en 99 model kan både fortælle dig lidt godt og lidt skidt, som er værd og have med i overvejelserne før man køber...

    mvh Offslow


  •   8. nov 2005 PC2
    Har du et produkt nr, står typisk under bunden.
    MVH.


  •   23. okt 2005 Bo
    Jeg skal selvf. have længere bagsvinger!!
    Siger man A må man også sige B i mine øjne..
    EDermed ikke forstået at jeg vil ødelægge busa'en køreregenskaber. Jeg får custom made en McINTOSH som kan justeres fra 2"-6" over. Regner med at have den på 4 det meste af tiden. 4 er nemlig noget nær dne ideele opsætning, man kan holde hjulet godt nede uden at opgive en masse køreregenskaber. Desuden er det at be' om problemer hvis man kører med standard arm med så mange hk som jeg går efter! Den arm jeg får lavet er "double braced", dvs. forstærket både under og over, og så med intergreret lufttank til f.eks Airshifter, eller gas for den sags skyld.


  •   23. okt 2005 Bo
    Jeg er sgu ikke fra sjælland, men jylland og bor på fyn nu smiley

    At folk ikke får det ud af et selv-bygge turbo projekt er pga. manglende viden/erfaring.. Grunden til jeg modificerer videre på et kit jeg køber er selvf. at jeg ser mulgheder for at forbedre det, samt tilpasse det mine mål med opsætningen.. Det er ikke sikkert det bliver McX endnu, valget står mellem det og en anden opsætning. Jeg har ikke bestemt mig endnu.


  •   22. okt 2005 Bo
    Hvad mener du med hvorfor jeg vælger at bygge det selv? Hvem skulle jeg ellers få til det? smiley

    Jeg ved ikke helt om jeg vil af med for meget info, føler allerede jeg har sagt for lidt for meget, hvis du forstår..
    Men der er vilde ting på vej, stol på det smiley


  •   20. sep 2005 yo bo m
    ser osse bare,så godt ud i grå og sort,var selv lige ved at købe min i samme farver.


  •   3. aug 2005 hk-kurve
    den er ikke klar endnu


  •   23. jul 2005 fin gix
    rigtig nydelig maskine.... jeg får rullet min gix inden for de næste 2 uger , efter de sidste ændringer i indsugning mm kig hos mig om 2 uger...


  •   13. jul 2005 sph
    jo det var mig der stod ved pølsevognen,
    det koster 500kr for en tur på rullefeltet.og 250kr ved deres åbenthus
    Morbror


  •   15. jun 2005 Hehe,
    + lettere tuning?

    Jonas


  •   22. maj 2005 oiaæoha
    vi havde engang en snak om jeg skulle male min bagende om men nu er det sket, prøv og se og sig hvad du synes


  •   11. maj 2005 begrænser
    Tja, det kan jeg ærligt ikk huske. men hvis den ikk har fået det gjort, så har den det nok. det har vist nok alle gsxr'ere med insprøjtning.


  •   8. maj 2005 Hey
    Cool Suki du har der.Velkommen hertil..


  •   8. maj 2005 Hej Jacobsen
    takker, jeg er fra øst sjælland.
    Den begrænser der er fjernet er effektbegrænseren, som mange producenter har sat i 1-3 gear. som betyder at motoren kun har 100 hk. i de lave gear.


Annonce