{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki ER-6n - *ABS* (Solgt) [Tidl. motorcykel] 2006

3.295 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kawasaki ER-6n - *ABS* (Solgt)

Årgang:
2006
Motor:
2 Cylindret vandkølet , 2 overliggende knastaksler,4 ventiler pr. cylinder
Boring: 83,0 mm , Slaglængde 60,0 mm = 649 ccm
Hestekræfter
72 Hk. ved 8500 omd.
66 Nm. ved 7000 omd.
Fælge
For: 3,50" x 17"
Dag: 4,50" x 17"
Dæk
For: 120/70-17"
Bag: 160/60-17"
Topfart
195 km/t
0-100 - 3,9 sek.
Tuning
Velsmurt kæde :-)
Styling
Ermax hugger
Ekstraudstyr
Scottoiler - Kawasaki crash pads - originalt lavt sæde - Gipro gearindikator - Puig vindskærm - Klarglas diode baglygte - bagblink fra Kawasaki Versys
Bemærkninger
Peter Rahbek, Den Blå Avis, skrev følgende (15-07-2005) .......

ER-6n har masser af karakter og er en værdig repræsentant for den nye generation allroundere, hvor performance og køreglæde går op i en højere helhed med overskuelig og driftsikker teknik.
Kawasaki har bevidst valgt twin-teknik frem for række-4 motor, kompakthed frem for storhed, håndterlighed og lav vægt frem for svulstig overdådighed. Således virker ER-6n frækkere og mere ungdommelig end sin værste konkurrent, Suzuki GSF 650 Bandit.
Overskrævs på ER-6n bemærker du at sædet er ganske lavt (785 mm). Cyklen opleves smal, sporty og kompakt som en 400-kubikker. Ikke sagen hvis du måler over 190 cm i højden, men ideelt til piger, begyndere og dem der har korte ben eller bare ikke bryder sig om store maskiner.
Den nye motor præsterer respektable 72 hk ved 8500 o/m og vrider 66 Nm af sig ved 7000 o/m. Vibrationsniveauet er lavt og alt går så velsmurt og lækkert som man forventer det i 2005. Den mekaniske støj er minimal og udstødningen larmer heller ikke; lyden er sund og karakterfuld. Men den store luftfilterboks under 15,5 liters tanken giver twinnen en lidt astmatisk klang når den en sjælden gang tvinges op mod det røde felt, der først indfinder sig ved 11.000 o/m.
I det daglige kan du trække i gang ved 2500 o/m og køre jævnt fra 3300 o/m. Trækkraften vokser hurtigt over 3800 o/m og ved almindelig nærtrafik får du sjældent brug for mere end 6-7000 o/m. Du vil opleve trækkraften og dermed overhalingsevnen som betydeligt bedre end på prisklassens 4-cylindrede konkurrenter, der kræver nedgearing og mange flere omdrejninger for at træde ordentligt igennem. ER-6n har bestemt ikke noget mod at snurre, men trækket aftager over 9000 o/m, så de sidste 2000 o/m bruges kun hvis du havner i situationer hvor du vanskeligt kan nå at skifte op, fx i svære sving med masser af gas på.
ER-6n er optimeret til hastigheder mellem 50 og 130 km/t hvor den opleves kvik og levende, samtidig med at stabiliteten er tilfredsstillende og komforten over det gennemsnitlige. Cyklen kommunikerer rigtig godt med sin fører og lægger sig villigt ind i sving, hvor man let kan ændre kurs og korrigere for småsten, glatte brønddæksler, bitumenstriber og lignende.
Ved forceret kørsel opleves ER-6n begyndervenlig og fornuftsorienteret, og det er et sundt kompromis. For alle normale motorcyklister ved hvor de har cyklen. Det gør dem til hurtigere og mere sikre trafikanter.
Bremserne er ikke voldsomt kraftige, men afgjort kompetente i forhold til maskinens vægt på 174 kg (tør), og de savtak-formede skiver pynter i den grad på letvægtsfælgene.
ABS-bremser kommer også på programmet. Alt afhængig af fabriksprisen og fradragsmulighederne mht. afgifter kan ABS-varianten gå hen og blive den mest populære. Under alle omstændigheder hilser vi nyheden velkommen. Kawasaki ER-6n har potentiale til at blive et salgshit.

Kawasaki ER-6n - kort og kontant

+ Attraktiv, rar, kvik og underholdende
+ Karakterfuld twin med bredt træk
+ Letkørt, lav og nem. Også for begyndere
+ Uventet hurtig og samtidigt smidig
+ Velafstemt affjedring og gode bremser

- Spejlene rækker ikke langt nok ud
- Ingen centralstøtte: Svært at smøre kæde
- Svinggaffel og støddæmper snavses til
- Lovlig kompakt for meget store kørere
- Flot, men tidskrævende at rengøre

Kommentér på:
Kawasaki ER-6n - *ABS* (Solgt)
Annonce