{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki GSX-R 750 [Tidl. motorcykel] 1988

7.040 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki GSX-R 750

Årgang:
1988
Motor:
748 cc
Hestekræfter
94.15 hk på hjulet med et moment på 66.33
Fælge
for 3,5-17
bag 5.0-17
Dæk
for 120-70-17
bag 160-60-17
Topfart
speedometeret gik kun til 180 og det eneste jeg kan sige er at nålen gik ca 1,5 cm forbi det sidste mærke på skiven , men det gør ikke så meget jeg er sgu glad for den alligevel.
Tuning
KN filter , Devil Forrør 4-2-1 hjemmelavet potte
Styling
Hvad du ser på billederne.......
Ekstraudstyr
ure , tank fra GSX-R 1100
Bemærkninger
.......Cykler er nu solgt ........
Kommentér på:
Suzuki GSX-R 750
  •   2. jun 2014 Smed ekstra høj for cool concept bike smiley
    Elsker ombygninger, har også selv et styks projekt bike ..


  •   21. mar 2014 Personligt ville jeg ikke have poleret alt det aluminium, men den er feeeeee!! smiley

  •   22. okt 2009 desværre
    hej könig

    hvis du læser i teksten kan du se at jeg har solgt cyklen

    mvh Jørgen smiley


  •   21. okt 2009 hey
    er du intra i mit akrapovic udstødning?


  •   3. feb 2007 Polering..
    Hey!
    Ang. dit indlæg i polergruppen: Hvad hedder det fineste du har poleret med? Bruger selv en hvid voks (kan ik lige huske navn), og synes, at det nogle gange godt kan være svært at få poleringsridserne væk.. Ved ik om man kan få en finere voks, så derfor jeg spørger! smiley


  •   2. feb 2007 Nice
    Her vælter man sig jo i fede detalje.
    Og en total gerjler polering. Har desværre ik flere Ekstrahøj For det fortjener den. Men en Høj sendt.

    Velkommen i Polering's Gruppen


  •   6. okt 2006 Bandit1200 bagsvinger
    Hej Jørgen

    Du reagerede på min bandit1200 bagsvinger annonce. Hvad har du i ærmet? smiley


    Mvh
    Morten


  •   28. jul 2006 Ja den blev ok..
    Men nu er den solgt og køberen har ændret lidt på udseenddet, så nu glæder vi os til at se den i aktion i det københavnske...

    Og det går fremad med FZR'ern, de er meget fede de der magnesium fælge, den bliver TYSK...

    Lad os stikke hovederne sammen igen en dag..

    Vi tales ved..
    NEX


  •   9. apr 2006 ok
    hvad er den nøjagtige diameter på hjulet??


  •   6. apr 2006 generator
    forskellen ligger i tandhjulet. resten er ens på samtlige oliekølede r motore. har en fra en 750f, men den passer ikke.umiddelbart er tandhjulet for stort. og generatoren til en 7,5 årg85 er for lille.
    lige talt og der er 30 tænder på f-generatoren. så hvis der er 29 eller (skulle undre mig) finere tænder er vi inde på noget af det rigtige


  •   28. mar 2006 Hej Jørgen
    har sq fået papir på den anden cb400 nu, havde ellers opgivet. Men så kom regattesten med posten smiley
    Ærgeligt at jeg ingen penge har ellers kunne jeg sq godt bruge din 750er, jeg er for doven til selv at få en bike til at skinne....
    mvh Peter


  •   23. mar 2006 jo ... det er den matsorte.....
    Hej Stage

    Denne cykel er den matsorte , men som du kan se er den ikke matsort mere , jeg er nu igang med en 1100 af samme model og mærke så derfor er denne 750 til salg , jeg sender lige nogle billeder til dig på mailen........


  •   16. jan 2006 dævlen da
    du har styr på det der... fik kun lige poleret mine fælgkanter i denne omgang, så må vi se hvad næste trin blir....


  •   15. jan 2006 Hej kan ikke ringe
    Konen er stadig oppe .
    Hun flår mig levende hvis hun finder ud af at jeg overvejer at købe endnu en bunke mcskrammel (tihi)


  •   14. jan 2006 hmm
    Sider bag en proxyserver.... og en firewall
    hvor jeg er ikke selv admin på lortet, så kan ikke rigtig gøre noget.....plejer ellers ikke at give probs...
    Prøv evt. at sende til peterjanne@hotmail.com
    undskyld ulejligheden smiley




  •   14. jan 2006 Mail
    Den er forøvrigt peterogjanne@k64.dk
    Hvis du skulle have slettet min mail og skal forsøge igen


  •   14. jan 2006 Mail?
    Hej Jørgen jeg har ikke modtaget noget endnu...
    Men måske er den bare lidt sløv smiley
    Eller den er gået forkert i byen......


  •   18. dec 2005 Sådan gør jeg...
    Hej Mads

    jeg er selv meget tilfreds med resultatet men tro nu ikke at jeg er en eller anden polerings gud.....det jeg fortæller dig her er hvad jeg fundet ud af hen af vejen og hvad jeg har snakket med nogle gamle smede om der hvor jeg fik maskinerne fra....

    1: Sikkerhed.....
    det første du skaffer dig er en maske eller noget åndedrætsværn af en eller anden slags , kan du ikke få/skaffe en hel maske så brug en støvmaske og et par fyrværkeribriller , et par handsker (de skal sidde tæt til dine hænder) gerne nogle handsker med foer så du ikke brænder dine hænder eller får brandvabler.

    2:Polersøjlen...
    er nok det bedste værktøj da mulighederne er næsten uendelige , den er meget stærk (380w) og kører med 2850 rpm på billedet kan du også se en slangesliber (dem har jeg 2 af) og her kan jeg køre fra 800 til 12.000 rpm , ja du læste rigtigt , dit resultat er afhængigt af hvor hurtigt du kører ud fra polerskivens diameter , jo større diameter jo lavere hastighed.

    3: Polerrondeller/polerskiver
    der findes alle slags skiver du overhovedet kan forestille dig , jo hårdere skiven er jo bedre er den til at slibe/forpolere med og jo blødere skiven er jo bedre er den til at få en spejleffekt frem på dine dele , jeg har netop poleret alle delene op igen (cyklen er totalt splittet) her kørte jeg med en Glinseskive 150mm på de 2850 rpm , da jeg nu havde poleret det hele sidste år var bunden ligesom lagt og det var faktisk kun enkelte steder der skulle bruges lidt hårdere skiver , alt incl. stellet 1½ dag´s arbejde.

    4: Det rå aluminium
    når du starter skal aluén være renset for evt. eloxering / farve/ maling som sidder på fra fabrikken jeg har brugt et produkt som hedder Removall 210 som er en lakfjerner som ikke går i forbindelse med aluén men går ind og ødelægger malingens hæfte evne, jeg har renset pulverlak af på nogle andre fælge jeg havde stående med dette produkt , smør dine dele ind , pak dem ind i madfolie eller læg dem i en plasticpose lad det ligge i 1 eller 2 dage og spul dem med vand så delene klar , billedet af svingeren er taget efter afrensning af pulverlak glasblæsning ........... meget fint sandpapir kan også bruges , som du kan se på billederne har jeg bla. brugt en slibeskive på vinkelsliberen et 3M produkt (EXL-2S-FN) den er ligeså blød som en svamp og sliber mega fint , denne skive kan rette op på mange af de støbefejl som er i aluén fra fabrikken det kan være huller, grater eller andre ujævnheder , skiven er pisse dyr men giver et godt resultat så brug den med omtanke , på 2 af billederne kan du se skiven har været i brug , det er på fælgen og på en bremsestang , den sliber meget fint og river faktisk aluén op i overfladen , men det gør ikke noget for du skal alligevel have glattet overfladen bagefter.

    5: Polering
    jeg har brugt forskelligt polerpasta , jeg kan ikke huske numrene men fraven var brun , hvid og lysegrøn de har alle sammen deres fordel , men jeg er startet med den brune eller hvide alt afhængig af hvor ujævn delene var og med en hård polerskive , hvis du tager fodhvilerkonsoller så er de som regel meget jævne og når du først har fået fjernet overfladebeskyttelsen så er de lige til at gå til , start med at komme lidt polermasse på skiven kør frem og tilbage på delen så den bliver silkemat , her vil den som regel være mørk og have en struktur som en appelseinskrald du forsætter med polermassen og poleringen , sørg for at køre alle veje på delen , pas på med varmen (derfor handskerne ) hvis du kun kører en vej er der meget stor sandsynlighed for at du kommer til at lave slibemærker/slibestreger i delen og har du så fået kørt for meget varme i delen så bliver det et katastrofalt resultat , bliver delen for varm så tag lige en smøg eller en sodavand og forsæt bagefter , langsomme glidende bevægelser hvor du kommer rundt over det hele på delene , langsomt bliver delen mere og mere blank , det mørke forsvinder og du begynder at kunne ane en spejleffekt.
    Når du så mener at du har fået en jævn og ens overflade så skifter du til en blød skive gerne en uden syninger (glinseskive) og så bruger du den lysegrønne pudsemasse (den lysegrønne er en glinsemasse og du kan egentlig godt starte med den det kommer bare til at tage lidt længre tid ) samme fremgangsmåde pasta på skiven og alle veje på delen , det kan godt tage lidt tid inden spejleffekten kommer men med tålmodighed skal du nok få det ønskede resultat.

    6: Et lille trick
    Gå ned til din lokale farvehandler og køb en bøtte/spand " slemmet kridt" ... ja det hedder det faktisk..... det er kridt som vi skrev med i skolen men bare i pulverform , når du er kommet til det du mener er slutresultatet så er dine handsker smurt ind i lort og det er svært ikke at sætte fedtfingre på delen , handskerne af , kridt i hånden og derefter smør delen godt ind i kridt så ryger du lige på røven ........delene ser ud som om at de er dyppet i et chrom-bad , derefter tørrer du delene af med et viskestykke eller en gammel t-shirt (bomuld) ikke for hårdt for aluen er nu så blød at du kan lave ridser i den hvis ikke kluden er helt ren.

    7: Finish
    for at dine dele ikke skal anløbe for hurtigt er det hensigtsmæssigt at overfladebehandle dem inden du igen monterer dem , naturvoks er et godt alternativ men ellers en eller anden form for lakbeskyttelse til biler , noget flydende uden slibemiddel / slibeffekt du kan smøre ind med en klud og tørre det overskydende af igen , ja der ryger en lille smule af glansen men det er stadig bedre en ubeskyttet alu , pas lidt på når du vasker cyklen for varmt vand kan skylle nogle produkter af ret hurtigt.

    8: Nu er du færdig...
    og dit værksted ligner lort .....så er det bare med at få ryddet op og læne dig tilbage og nyde synet af din top polerede knallert.......ja ja jeg er jo godt klar over at træerne ikke vokser ind i himlen...... prøv dig frem , du ved selv hvornår du er tilfreds....

    Der er mange der bruger en boremaskine og slipol , men det ville jeg ikke anbefale , der er ingen tvivl om at de får et resultat som kan ses men efter min mening er det for nemt at bremse en boremaskine hvis man trykker for hårdt ind mod delene og så passer rpm ikke med skivediameteren , slipol er så grov (efter min mening ) at det er meget meget svært at få spejleffekten frem desuden trækker den alt møg ud af aluén og det slipol som sidden tilbage på delene er kul sort og svært at få væk uden at ridse , men det skal der nok være nogle andre der ved mere om end mig.

    links:
    www.itscleen.dk ...de forhandler lakfjerneren
    www.prebenz-as.dk ...de har alt til polering bla der jeg har købt pastaen og nogle af skiverne ring eller skriv til dem de er meget hjælpsomme...
    www.frits.dk ...maskiner og udstyr til bla. polering
    www.spitco.dk ...maskiner

    jeg har med garanti givet dig flere spørgsmål end svar men jeg håber at det kan hjælpe dig lidt på vej i dit projekt....smid evt en mail dilligaf(a)get2net.dk hvis du har brug for flere råd så skal jeg se om det er noget jeg kan hjælpe dig med......

    Held og lykke med dit projekt.......


  •   18. dec 2005 polering
    godt der findes andre der også gider at gnubbe!! ekstra høj herfra pga den eksta indsats


  •   15. jun 2005 så kom den på rullefelt......og tilbage igen
    så er den tilbage fra DOT-e og udskriften siger 94.15 hk på baghjulet ved 10.500 rpm med et moment på 66.33 , så igen kan jeg kun være tilfreds , cyklen føles lidt blødere på gassen og benzinforbruget er totalt ændret , set i bakspejlet skulle man tro at benzinen bare var strøget direkte gennem toppen og ud gennem udstødningen , så alt i alt et tilfredsstillende resultat..........


  •   27. apr 2005 en 7
    og kan alle i suz fans så ikke lige stemme min bike lidt op inde under udfordringer


  •   27. apr 2005 så er den på hjul.....
    så fik jeg endelig havelågen bikset færdig.....
    efter mange timer med polerskiven er jeg på gaden og det er bare for fedt......

    jeg håber at i kan lide det endelige resultat.......

    vi ses der ude.. smiley

    se de nye billeder.....
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2364


  •   27. mar 2005 Forsættelsen.....
    Jeg bygger videre som det ses........

    men et spørgsmål om HK. er ved at finde et svar.... jeg har hoppet lidt rundt og fundet en side hvor de snakker om en udgave med reduceret effekt........så skulle jeg jo lige justere ventiler og her havde jeg mulighed for at måle knasternes løftehøjde , i bogen står der at løftet skulle være 33,533 mm og på mine knaster er højden 33,0 mm så der er stor sansynlighed for at det er der den er drosslet..........
    men mere om det senere ..........


  •   11. mar 2005 ok
    jeg tænkte bare at det kunne jo være med det omfatende projekt du har gang i..


  •   11. mar 2005 Skiver
    Jeg har ikke brug for nys skiver lige nu .......men måske senere når jeg går igang med den næste cykel....


  •   10. mar 2005 wave skiver
    hey fed cykel du har hvis du skulle komme til at mangle nogle wave skiver så har jeg nogle helt nye ligende der passer på din mvh..


  •   8. mar 2005 Endnu engang mange tak......
    Mange TAK for de rosende ord og velkomsten her på siden, og jeg lover hermed at opdatere billederne efterhånden som projektet skrider frem.....det overrasker mig faktisk at så mange mennesker gider at se en så gammel cykel og kommentere den.........(Tak for det)

    Poleringen....
    kan i spørge fruen om det er hende der har været alene hjemme mens jeg var på værkstedet så timer er vist noget kvinder holder styrpå , jeg er klar over at jeg har brugt mange timer på poleringen men er glad for resultatet så egentlig gør det ikke så meget for mig.....

    Kåben....
    Skal på igen dog er min først ide at undlade underdelen , ellers er der vel ikke så meget sjov ved at have poleret alle motorskjoldene og udstødningen (rustfri) men lad os nu se hvor meget lort jeg får slasket ind på motoren og alt det der...jeg havde en plan om at det skulle være en fighter fra starten og har også købt en LSL bro til den (som er poleret Selvfølgelig , se bil.l 2.) men jeg var på bane med den sidste år og kunne egentlig meget godt lide det så derfor beholder jeg den som den var fra starten , et af mine andre projekter er en cykel af samme mærke og model dog en 1100 (89) så det kan være at den ender med at blive til en fighter i stedet for....lad os nu se..... smiley


  •   6. mar 2005 Lækker smiley
    Velkommen !

    Skal den have kåbe på igen eller bygges som streetfighter ?


  •   6. mar 2005 Tak...skal i have
    Hej Rune , Helle og Nicolai
    Tak for de rosende ord , det er altid rart når nogen syntes om det man brygger sammen.......jeg har brugt rigtig mange timer på poleringen.

    Angående HK ?
    Det er min førse Japaner så jeg har lidt svært ved at vurdere hvor mange HK den har , 90-100 stykker tror jeg er det rigtige tal men det finder jeg ud af når jeg får den dysset ind her inden længe. Årsagen skal findes i at det er en cykel beregnet til det japanske hjemme markede hvor der indtil for få år siden var en max. hastighed på 80 km/h det skulle nu være lavet om til 100 km/h , og hvor har jeg så de oplysninger fra...??? jo jeg har snakket med en Japaner som har en cykel magen til og hans vurdering var at den sandsynligvis ikke var droslet da SUZUKI havde problemer med at få de 2 første årgange ned i HK så de passede til de Japanske forhold så derfor blev der gearet på tandhjul og i gearkassen så den ikke var så hysterisk og resten kunne være en bevidst fejlskrivning for at få cyklerne solgt og på gaden, jeg har tjekket det meste hvad karb , udstødning , indsugning , luftfilter og det sidste jeg skal tjekke er knasten ingen af stederne har jeg kunnet finde noget der skulle begrænse den på nogen måde. Omderjningstælleren pisker bare der ud af når den kommer over 6000 rpm og den flader først ud ved 11.000 rpm så der er ingen beklagelser fra min side det er rigeligt til mig.


  •   6. mar 2005 hehe nice
    En 1988 750er gixxer har ca 112hk fra fabrikken. så de 77hk må da være på 3 cylindre:)
    http://www.geocities.com/sabre_v45/html/specs/specs_1988.htm


  •   6. mar 2005 HK...
    Hey!!
    Og Velkmmen!! skal nok blive fint det du har gang i...
    Undre mig lidt over antallet af hk!! Den er godtnok ikke helt ny, men har den virkelig ikke mere end 77 hk??? Tror nu den har mere, men ved det da ikke...

    God fornøjelse med den:)

    Vh Rune


Annonce