Triumph 4 hk Roadster - år 1911
13.638 visninger
|
Oprettet:
Triumph 4 hk Roadster - år
Årgang:
1911
Motor:
500 cc sideventilet - direkte træk fra motor til baghjulet via multilink rem - koblingen er indbygget i baghjulsnavet og aktiveres med højre fodpedal.
Nederste venstre fodpedal vælger mellem lyddæmpning eller fri udblæsning - den øverste venstre pedal er tll kileremsskive bremsen på baghjulet, forhjulet bremses med et par klodser der trykker på fælgen lige som på en cykel.
Nederste venstre fodpedal vælger mellem lyddæmpning eller fri udblæsning - den øverste venstre pedal er tll kileremsskive bremsen på baghjulet, forhjulet bremses med et par klodser der trykker på fælgen lige som på en cykel.
Hestekræfter
4 hk
Fælge
Stålfælge med trådeger
Dæk
26 x 2 1/2
Topfart
50-70 km/t
Tuning
Med lyddæmpning 50 km/t
Fri udblæsning 70 km/t
Fri udblæsning 70 km/t
Styling
Så absolut i motorcyklernes barndom - helt original.
Ekstraudstyr
Horn, lygter og bremse til forhjul
Bemærkninger
Det er så den næst ældste af mine cykler. Bemærk pedalerne - den har hverken gearkasse eller kickstarter, og den skal cykles igang.
Det er faktisk i denne periode man gav disse nyopfundne køretøjer navnet motorCYKLER. Gearkasser og dermed kickstarteren blev almindelige ca. 3- 4 år senere.
Den er også den sjoveste at køre på- man skal hvert minut pumpe olie til motoren,( den har ingen mekanisk oliepumpe) stille tænding høj / lav alt efter omdrejningstal, selv regulere benzinblandingen i forhold til hvor meget luftspjældet åbnes, o.s.v. Så man falder da ikke i søvn under kørselen!
Hvis man skønnede det var nødvendigt med lidt lys på mørke aftener / nætter, så fyldte man vand og et par klumper karbid i acetylengas generatoren, (den sorte runde dåse, som sidder lige under bagenden af tanken) Efter et par minutter var der dannet gas nok til man kunne tænde lygterne med en svovlstik.
Grunden til man forsynede motoren med valgfri lyddæmpning / fri udblæsning var for ikke at forskrække heste og kreaturer ( og måske landsbytossen ?) som var mere almindelige på vejene dengang, end disse nyopfundne køretøjer. Det kunne jo gå grueligt galt med et løbsk hesteforspand eller en tosse i panik.
Det er faktisk i denne periode man gav disse nyopfundne køretøjer navnet motorCYKLER. Gearkasser og dermed kickstarteren blev almindelige ca. 3- 4 år senere.
Den er også den sjoveste at køre på- man skal hvert minut pumpe olie til motoren,( den har ingen mekanisk oliepumpe) stille tænding høj / lav alt efter omdrejningstal, selv regulere benzinblandingen i forhold til hvor meget luftspjældet åbnes, o.s.v. Så man falder da ikke i søvn under kørselen!
Hvis man skønnede det var nødvendigt med lidt lys på mørke aftener / nætter, så fyldte man vand og et par klumper karbid i acetylengas generatoren, (den sorte runde dåse, som sidder lige under bagenden af tanken) Efter et par minutter var der dannet gas nok til man kunne tænde lygterne med en svovlstik.
Grunden til man forsynede motoren med valgfri lyddæmpning / fri udblæsning var for ikke at forskrække heste og kreaturer ( og måske landsbytossen ?) som var mere almindelige på vejene dengang, end disse nyopfundne køretøjer. Det kunne jo gå grueligt galt med et løbsk hesteforspand eller en tosse i panik.
Triumph 4 hk Roadster - år
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 5
jun 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 67
men er det virkelig 500cc?
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
dec 2010
MC-er: 1 Svar: 5
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 12 Svar: 271
Ufattelig flot og velholdt MC - POINT !!!
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
Hvor er den flot..
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
har dsv kun en høj..
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 179
feb 2011
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 1
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 19
Jeg tænkte på Stubbekøbing.
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Hvor er den da sej.
Hvor har du anskaffet det sjove horn? Sådan et kunne jeg godt finde på at sætte på min.
Mindst en høj herfra.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1
Fantastisk maskine !!!
Den kan KUN få en Xtra-HØJ
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1
rigtig flot super cool
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
Det kan jeg godt lide og se EH
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 15
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 1
dejlig maskine
okt 2007
MC-er: 1 Svar: 1
sikken en samling
-en misundelig høj herfra-
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 2
kan du ikke fikse en lille lydfil? det ku da være fedt at høre det gamle dyr igang ,en extra høj til dig
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.770
hvor er den cool
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 10
Hvis du kunne tænke dig, at vise din fine cykel frem for et stort publikum af forårs hungrende MC’ister, vil jeg gerne invitere dig til, at deltage i Forever 2 Wheels’ 10 års jubilæum i Fredericia Messecenter, lørdag d. 2. feb. 2008, kl. 9.00 – 17.00.
Vi byder på 11.000 m2 fyldt med bl.a. airbrush, telte, MC tøj, læder, værktøj, nye og brugte stumper, masser af motorcykler til salg og et utal andre ting, som man kan fyrer opsparingen af på.
Der uddeles 1. 2. og 3. præmier ud i 3 klasser, under et motorcykelshow, som ligeledes byder på bodypaint, trialopvisning og andre spændende events, som i øjeblikket er under udarbejdelse.
Deltagelse i bikeshowet er gratis!
For cykler der er til salg, er det tilladt at have til salg skilt på cyklen under showet.
Denne tekst er indsat som kommentar på flere rigtig fine MC’ere her på siden, men gælder enhver som har en speciel/flot/sjælden/ jernhest som han/hun vil vise frem live for os andre.
Se mere på www.forever2wheels.dk
MC Hilsen
Carsten
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Du får sq max bare for at holde liv i den... Hvor kan man overhovedet få dele til sådan en?
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 116
virkelig en lækker samling du har dig
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Endnu engang smider du en smuk maskine herind, som kun kan fortjene højeste point i bedømmelsen.
Den bliver jo snart 100 år =)
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 350
Jeg bukker - samtidig med jeg letter på kasketten.
Den får lige en eks. høj
Mvh
Lennart K
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 299
Har du selv sat dem i stand eller er de købt restaurerede?
Kommer helt til at savne min gamle DKW 175 RT
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Et ord : Smuk. :O)
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Så vidt jeg ved så er Triumph verdens første motorcykel.
Der står nemlig skrevet i Biblen at; <i>"...de skulle fare til Himmels med triumf..."</i>
:o)
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.476
... den ældste MC i Danmark, som stadig kan køre? Der findes nok ikke mange, der er endnu ældre. Den er da bare HELT fantastisk ...
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1
Jeg er måløs, det er virkelig et eksemplar med klasse. Hvem kunne ikke eje sådan en gammel dame? Min karakter vil blive et stuuuurt 5 tal. Vi må høre noget mere om damen senere, velkommen til.
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 415
Du giver den da maximalt gaz hva ???
maj 2006
Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 44
Ja, ved snart ik hva jeg skal sige!!!... Fin maskine!!!..