{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda VTR1000 SP-1 2001

4.047 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Allan B
| 69 år | Oprettet: 29. dec 2006


Honda VTR1000 SP-1

Årgang:
2001
Motor:
- Vandkølet 4-takt 90° V-twin med ialt 8 ventiler
- Tandhjulstrukne dobbelt overliggende knastaksler
- 999 cm³
- Boring/slaglængde: 100,0 x 63,6 mm
- Kompression: 10,8 : 1
- Elektronisk styret indsprøjtning, med 2 injektorer i hver cylinder
Hestekræfter
Standard jf. Honda:
- Over 136 hk ved 9.500 omdr. pr. min.
- Over 105Nm ved 8.000 omdr. pr. min.

Er den 19. juni 2008 målt på baghjulet til:
- 123 hk v/ 9.700 omdr. pr. min.
- 95 Nm v/ 7.800 omdr. pr. min.
Fælge
Standard sortlakeret aluminium
- For: 3,5" x 17"
- Bag: 6,0" x 17"
Dæk
- For: 120/70/17, Michelin Pilot Power
- Bag: 190/50/17, Michelin Pilot Power
Topfart
- 275 km/t i standard trim, og ca. 255 km/t med den monterede gearing.
Tuning
- Der er monteret en Power Commander IIIusb, og har den 19. juni 2008 været på rullefelt ved FV Motor i Borum.
- Sil Motor titanium potter +/- dB-killer. Resten er udstødningssystemet er også aftermarket med ændret rørføring udført i rustfast stål.
- Gearingen er ændret fra original 16/40 til 15/41.
- Flapper valve er demonteret.
- PAIR valve er demonteret.
- Armerede bremse- og koblingsslanger fra HEL
Styling
- Blinklys er udskiftet til de originale fra SP-2'eren - er mindre og "lidt" pænere.
- Det originale klare kåbeglas er udskiftet til et lettonet i racingstyle fra PUIG
Ekstraudstyr
- Jeg har monteret en speedometerkalibreringsfætter fra www.speedohealer.com, og købt ved www.mcsport.dk. Standard er cyklen udstyret med en gearing på 16/40, hvilket dog er ændret til 15/41. Det synes måske ikke så meget, men sammen med fabriksafvigelsen, betyder det en afvigelse på speedometret på ca. 14%, hvilket kan ændres med Speedohealeren.
- Original alarm med 2-vejs startspærre og bevægelsessensor + original bøjlelås.
- Hugger fra NWS i sortlakeret carbon. Huggeren fortsætter ned indeni svingeren, således at linkssystemet også er beskyttet mod sprøjt.
- Bagagebærer fra Renntec, når cyklen er i "touringmode".
Bemærkninger
- Cyklen blev købt i oktober 2006 som import fra Italien, og med 12.500 km på tælleren. Jeg håber/tror/satser på at få den på dk-plader til foråret, hvilket dog p.t. kræver en check på ca. kr. 100.000,- til Told/Skat.
- UPDATE - Cyklen er i maj 2008 indregistreret mod en afgift på kr. 83.300,-.
Kommentér på:
Honda VTR1000 SP-1
Annonce