{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Harley Davidson Softtail

ét projekt mod et andet ... det er da anderledes ! Hvorfor ikke c",)

BSA 650 Lightning

Harley vs BSA.....? tja hvorfor ikke?
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Årgang:
1986
Årgang:
1951
Motor:
Original 80 cubiktommer (1340 ccm) Evo: 2 cylindret, 4 takts luftkølet 45gr. V-motor m. hydrauliske ventilløftere, Kompression 8,5:1 Da Evolution motoren kom i 1984 gik man samtid over til hydrauliske ventilløftere, der gav et service interval på 8000 km Evolution motoren blev produceret fra 1984 - 2000 hvor Twin cam'en tog over. Transmission 5 trins gearkasse m. 1½" bæltetræk til baghjul
Motor:
650 ccm Lightning. 2 cyl. fra 1971
Hestekræfter:
Standart 67 HK v. 5200 o/m / 114 Nm v. 3600 o/m. men mon ikke den nye knast sammen med Mikunien og udstødningen giver lidt mere moment, jeg har læst mig til at det skulle give 10 HK eller mere.
Hestekræfter:
?
Fælge:
Fatboy 16" pladefælge fra model 2000+
Fælge:
Røde egerfælge
Dæk:
Næsten skæreskiver...
Dæk:
Fine nye White Wall Tires
Topfart:
Lidt mere end en 2 CV i modvind ! Serøst :-) Topfarten er opgivet til 165 km./t. std. og jeg har prøvet 180 km./t. og det er ikke behageligt, men den accelererer stadig hårdt. Og accelerationen std. skulle være ca. 6,5 sek. fra 0 - 100 km/t.
Topfart:
?
Tuning:
Knast (Andrews N27), Venturi kaburatoren på 38 mm. er skiftet ud med en 42 mm. Mikuni, udstødning og gearing (Pulley bag 65 tands mod 70 tands std.)
Tuning:
non
Styling:
Fatboy originalt m. 3½ gallon tank, som gerne skulle byttes ud med en 5 gallon i forbindelse med et Paint job, en vinter i fremtiden.
Styling:
Ombygget til lidt chopperstil
Ekstraudstyr:
Alarm, originale Fatboy sidetasker, rygpude og bagagebærer
Ekstraudstyr:
ingen ting
Bemærkninger:
Affjedringen er progressiv mono med to underliggende vandrette støddæmpere/fjedre, derved kommer det til at ligne den gamle "stivsteller" eller på engelsk "Hardtail" Tørvægten ligger ca. på 285 kg. og "fullload" 490 kg. Maximale lovlige lydtryk 101 db 12.05.2005 "Dunken" købt Jeg troede bare der skulle en ny kobling og primærkæde på, og så var jeg ude at køre, men det ene tog det næste og VUPTI så stod krikken helt bar. Så nu blev det "Projekt Fatboy" Stellet er pulverlakeret blank sort, gearkasse renoveret, motor renoveret, ny primærside (kobling shockkobling kæde osv.) Spedometerarrangement og hele ledningsnettet er nyt. Tanksæt, fælge, forgaffel, greb/kontakter, sæde og fodplader er originalt Fatboy, så nu er den standart igen, så kan der måske komme nogle ændringer hen ad vejen, men ikke med så stor stilforvirring som da jeg købte den. 08.06.2007 Prøvekørt op og ned ad gaden og alt mærkes som om det spiller sammen, gearing, knast og div. 13.06.2007 Synet uden anmærkninger, dog med en ekstra fløjte i udstødningen :-) 15.06.2007 Nr. pladen hentet.... JUHU ! ! ! og er nu monteret på en rustfri plade. 17.06.2007 Vurderet af forsikringen (meget positivt) c",) 16.08.2007 Så er der monteret originale Fatboy sidetasker på dyret. 20.08.2007 Har nu kørt 1700 km. uden en forkert skid :-) Den rykker sq godt c",) 17.04.2008 I vinterens løb er der sat bllinklys på igen, efter montering af sidetasker sidste år, Neutral gear indikator skiftet, ny oliefilter beslag, originalt batteri, og ryglæn for damens skyld (absolut ikke for min) 10.05.2008 Ny model spejle, original Fatboy luftfilterkasse, og ny tank læder monteret. 24.05.2008 Original FatBoy rygpude, der matcher sædet, monteret på sissybar 26.05.2008 Bagagebærer monteret 26.06.2008 Originale forchromede passagerfodhvilere monteret 17.04.2009 Støddæmpere, Bremsekaliber for, primærcover, olie skiftet på geearkasse og motor
Bemærkninger:
Projektet er søsat i vinters, og hesten forventes færdig midt på sommeres, hvis alt går vel.
Annonce