Suzuki Intruder VS 750(afgået ved totalskadedøden)

Stem på min MC!

Honda vt 600 c shadow

ja ja da. det måtte jo komme. lad min bedste mc vinde : )
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1987
Årgang:
1989
Motor:
750 ccm V-twin 45 grader, kvadratisk, vandkølet, 2 overliggende knaster, 4 ventiler/cyl, elektronisk tænding, to uafhængige synkroniserbare karburatorer (Mikuni) Dyret har efterhånden gået 111000, men mon ikke der er lige så meget endnu? Det var der så IKKE!....men ikke pga. teknikken. Drejningsmoment 61 nm
Motor:
en dejlig 600 ccm v motor. slagvolume i virkeligheden 583 ccm. en boring på 75mm og en slaglængde på 66 mm. har to tændrør pr cylinder. og er vandkølet. Den gamle slags karburater så der er en 2 i en i. de nyere modeller har kun 1. jeg ved ikke hvad der er bedst...og er ligeglad. 4 gear. kunne godt bruge et 5. efter min mening den ligger lidt højt når man kører 110...men det er der jo ikke noget at gøre ved. den kører dejlig pålidligt (indtil videre) og har lige rundet 41000 (10/10 2008) (12/6 2009) =43000 11/8 2009=45000 24/8=46000
Hestekræfter:
55 HK Drejningsmoment max. 61,5 Nm
Hestekræfter:
36 på hjulet. og ca 46 i motoren. og det er ved ca 6500 rpm 45 nm ved 3000 omdejninger og det er også på hjulet. ca 56nm i motor 0-100 tror det er omkring 7 sek, et gear mere havde helt sikkert hjulpet på det. men pyt det er jo ingen racer.
Fælge:
Blanke aluminiumsfælge med mange (60) blanke eger-originale For 21" bag 15"
Fælge:
ja en foran og en bagpå hjælper med at holde på dækkene. bagpå 15*3,50 foran: 16 3,5
Dæk:
For 80/90-21 Metzeler - et rigtigt CYKELHJUL Bag: Pirelli ROUTE 140/90-15
Dæk:
jeps lavet af gummi... pirelli. foran 130 90 16 bagpå 170 80 15
Topfart:
Jeg ved det faktisk ikke, man kører alligevel ikke over 150 mere end 2 minutter af gangen - meget lange arme :-). Jeg har en enkelt gang vendt 175 kmt på klokken - det var ikke sjovt!!!
Topfart:
mere end 130 og mere har jeg ikke behov for...eh plus 10 som man jo skal bruge når man overhæler. hmm trumf kortet siger 160 så mon ikke det er nogenlunde rigtigt. 130 med to på er afprøvet. 155 ifølge speedo. meen den trænger også til lidt justering. 150 afprøvet... og der er ikke meget mere at gi af...
Tuning:
Ingen - det her er en cruiser og den er ganske kvik, da den ikke er så forbandet tung.
Tuning:
turnout potter med en smule lyddæmer på forrør. sort powerwrap. kn filter, og jetkit. stål armeret bremse slange.
Styling:
Høje risers, fladt styr, sænkede fodhvilere bag, fremrykkersæt, "hagesmæk" på tanken og tasker fra Held, Standard udstødning, men med 3 10 mm huller i bageste baffel - superfed lyd! ...OG SÅ ER DET MCG's ENESTE INTRUDER MED ØL-MAVE I VENTILDÆKSLERNE ;-)
Styling:
styr.håndtag blinklys (er hevet af) fremrykkersæt som er så langt at det er lige før jeg ikke kan nå.... ingen sidespejle. sænket lidt. chrome kølergitter risere næsten alt alu højglanspoleret nyt forhjul
Ekstraudstyr:
Ur på styret, olietermometer, Vibra-lys, Held taskeholdere...og så selvfølgelig mig, hvilket i sig selv er en udfordring:-)
Ekstraudstyr:
har et par smider over tasker og nogle taske støtter. og de kommer KUN på når de skal bruges og så ryger de af igen. og en tank taske. nyttigt når man skal på langfart grimt når man skal på kortfart.
Bemærkninger:
Drivværket er et kapitel for sig. Næsten kvadratisk V-2 motor der trækker som en mindre bryggerhest fra omdrejning nr. 1001!! Konstruktionen gør, at momentet udvikles overproportionalt, og dyret kan køres i alle gear ved lave omdrejninger umiddelbart over tomgang, men accelerer villigt op. Den kommer af med alle sine heste ved 5500 omdr/min og er nærmest uopslidelig. Vinteren 2009/2010 splittede jeg den ad i atomer. Dels fordi manualen siger at dyret skal have et major overhaul ved 60000 miles og dels for at se hvordan sådan en slidt maskine ser ud inden i. Jeg fandt en "hairline crack" i en knastaksel, så begge knaster blkev skiftet - bare for at undgå et eventuel træthedsbrud. Så fik jeg boret cylindrene en størrelse op og topstykkerne renoveret, nu hvor alt var adskildt, men ikke en eneste ting var slidt ud af specifikationer!!!!!! Husk det - alle I der tror, at der ikke er mange km i en MC. Bare lad den blive driftsvarm inden I pisker den. Samme motor findes i et utal af varianter fra 400 til 805 ccm. De ser ens ud, kun boring adskiller dem. Den anvendes i Intruder, Marauder, VL 800 og VX. Ydelser varierer lidt mellem de enkelte modeller, afhængig af dyser. Kraftoverførsel til baghjul sker ved kardantræk - nærmest vedligeholdelsesfrit og sviner ikke. Kører som en chopper: meget retningsstabil, men skal rettes op med gasrullen ved lave hastigheder. Det store efterløb får den til at lægge sig tungt ind i svingene. Kræver lidt tilvænning. Cyklen er meget slank, og kan i modsætning til mange lignende lægges rigtig langt ned i svingene. Den er ikke nogen udpræget langtursmaskine, man sidder ikke rigtigt og fanger i øvrigt en masse vind - en dag går jeg grassat og anskaffer samme kværn i "katana-forkædning" (VX, der er et par stykker i MCG) til de længere ture. 8.2.06:Har taget "skraldet" og fået lakeret en række dele i vinter(der kommer lidt billeder fra genopbygningen). Det bliver pænt, men alle decals er jo væk - skidt den ligner stadig en Intruder! 6.5.2006 Så er der lige kommet et par billeder til. Den kvikke læser vil bemærke, at pynteskjoldet om køleren er fjernet. Jeg vil have det forkromet. Primo Juli 2006: Dyret fik nyt fordæk, skive og klodser. Kommer i vinterhi 18-19/11 2006: Vinterens projekter: Renovering af forgaffel, oppolering og konservering af 120 eger, adskillelse, inspektion og evt rep af transmission og kronrørslejer - og så det, der dukker op undervejs :-) Primo maj 2007: Nyt bagdæk Vinter 2008/9 Der er gennemgået diverse mekaniske udvendige lejer. Lejer i forhjul og svingarm er skiftet. Svingeren viste sig at have en rustskade i den tværgående plade. Der blev skftet et stykke, svigerens hulheder renset og eftrfyldt med rustbeskyttelse, Svingerens yderside slebet ned og malet medsort rustgrrunder og dernæst matsortlakeret. Mest fordi skader fra sidetasker så er meget lette at reparere. Vinteren 2009/2010 splittede jeg den ad i atomer. Dels fordi manualen siger at dyret skal have et major overhaul ved 60000 miles og dels for at se hvordan sådan en slidt maskine ser ud inden i. Jeg fandt en "hairline crack" i en knastaksel, så begge knaster blkev skiftet - bare for at undgå et eventuel træthedsbrud. Så fik jeg boret cylindrene en størrelse op og topstykkerne renoveret, nu hvor alt var adskildt, men ikke en eneste ting var slidt ud af specifikationer!!!!!! Husk det - alle I der tror, at der ikke er mange km i en MC. Bare lad den blive driftsvarm inden I pisker den. Kardandele blev alle gennemgået og krydset skiftet, nu det var af. Sommer 2009: Så kom der to nye dæk på. Bagdækket lignede efterhånden en regulært bildæk, efter især sidste års rigtig mange transportkilometer. Det havde i øvrigt trillet små 30000 km!!! Vinter 2012/13: Nok en gang nye dæk - dyret har efterhånden gået 125000, og så - stod ensretteren af. Havde en masse bøvt med e-bay og paypal, so det endte med at jeg fik en ny original. å kunne batteriet ikke lades op......når en ensrette bålere af kan der ske en af to ting - enten får batteriet ingen strøm eller også får den ureguleret strøm fra akkumulatoren - typisk 3 x 40-60 A- det bliver sgu varmt. Min VS havde gjort det sidste, så mit gamle batteri var nærmest smeltet fast i batterikassen. Jeg fik det af, og et nyt i, og nu spiller det hele max!
Bemærkninger:
det er en rigtig fed mc...og det er ret lidt jeg vil ændre på den...men lidt skal man jo ændre så man lige kan mærke det er ens egen... næste mc jeg skal have, det skal være denne her http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27901 super magna når de er fedest
Annonce