{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

hyperpro affjedringskursus i dag . {{forumTopicSubject}}

tak for idag til alle jer (50 stk) der var med .
der var mange af jer der tøffed af midt i det hele og jeg vil lige høre om det var fordi i fandt det kedeligt eller om i bare ikke havde regnet med det skulle vare så lang tid .
jeg vil ikke stable et nyt kursus på benene hvis ikke man finder det lærerigt jo .

mvh chris


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hyperpro affjedringskursus i dag .
  • #1   1. mar 2008 jeg gad sku godt have været med i sådan en kursus, for jeg ved sku ikke en skid om min affjedring

  • #2   1. mar 2008 det var da en skam, det ville jeg da vildt gerne have været med til. så du må endelig holde flere kurser af den slags ;0)

  • #3   1. mar 2008 Selv tak Chris.

    Det var jo godt og lærerigt. Men man fik smidt MANGE informationer i skallen på ekstremt kort tid.. :s
    Puha siger jeg bare.
    Derudover var der ret køligt. Måske bedre lokation en anden gang?

    Men ellers ikke noget at klage over. (Andet end at jeg er sent hjemme, dermed sen aftensmad.. Men er jo min egen skyld.)


  • #4   1. mar 2008 jeg ved der er mange som dig allan . men når en proff begynder at forklare om den slags så kan det tit blive "kedeligt" og jeg er lidt bange for at det var derfor at folk tøffede af i utide .

    der VAR da ting der kunne være skåret væk men michael ER nu bare et snakkehovede og sådan er det .
    men han ved sku hvad han taler om .


  • #5   1. mar 2008 Jeg ville også gerne have været med :o(

    Er frisk hvis du skulle lave et lignende arrangement en anden gang


  • #6   1. mar 2008 Jeg syntes det var helt super, og Michael har rigtigt godt styr på det, og var god til at forklare sig.

    Alt i alt syntes jeg det var meget lærerigt

    Super idé chris


  • #7   1. mar 2008 så kunne man moske holde et hold for aldmindlige bruger, det tror jeg faktisk ville være en god ide

  • #8   1. mar 2008 har lige købt min min første bane cyklel og skal og vil gerne lære det og tror der er mange der har det lige sådan

  • #9   1. mar 2008 allan . det var for alm brugere . såvel som banebrugere .

    og der var sat MEGET forskellige cykler frem til ham som han tjekkede .


  • #10   1. mar 2008 Jeg ville også gerne have været med, men dagen har nu alligevel været okay...
    Pm mig en anden gang, så samler vi en jydsk konvoy og kommer:)


  • #12   1. mar 2008 Nu spørger jeg sikkert dumt Chris, men hvad handlede kurset om, kan selvfølgelig godt se at det er om afjedringer, men hvad lærte man...??

    Synes det umiddelbart lyder meget interessant, men kan du ikke sende mig et link om kurset???


  • #13   1. mar 2008 ej...hvordan kan jeg have overset det kursus smiley Jeg er helt sikkert klar, hvis der kommer et mere.

  • #14   1. mar 2008 Rudi: Ja, det er sku ærgerligt for dig.

    Det var spændende nok.. Og jeg er helt klart frisk på at tage med på et til hvis der kommer et mere.

    Hellere en gang for meget end en gang for lidt. smiley


  • #15   1. mar 2008 jeg er da ked af at jeg ikke har kunne informere jer om lokaliteterne på forhånd . jeg har ikke selv haft viden omkring stedet så det har været en umulighed for mig .

    omkring tiden så har jeg der slet ikke haft en fornemmelse så jeg har ikke turde sætte tid på .
    beklager .


    kurset gik ud på basis forklaring af opsætningen og indstillingen af den .
    altså hvordan skal den stå og hvordan får man den til det .
    svært at forklare men det var noget jeg blev klogere af det er sikkert og vist .


  • #16   1. mar 2008 Er der så nogen der kan sige mig hvordan min öhlins styrdæmper skal være? Har læst mig frem til at basic er 10 click ud af 16?:)
    Jeg er rimelig rookie og der skal bare være ro på styret... Sammentidlig skal den ikke være stenhård og umulig at dreje på...


  • #17   1. mar 2008 det er ikke helt forkert rasmus . det har jeg selv læst mig til på min den gamle .



  • #18   1. mar 2008 Hov. Det kursus gik vidst også min næse forbi.. Øv. Jeg vil også med næste gang.. Jeg aner ikke et klap om at justere affjedring..

  • #19   1. mar 2008 som michael sagde flere gange . en styrdæmper får ikke maskinen til at køre bedre . den kan bare redde dig fra en tur i asfalten i en skidt situation .
    udover det bør den ikke kunne mærkes . dvs lad være at stramme den for meget fordi man der mærker modstanden mere .


  • #20   1. mar 2008 Chris: Så var styrdæmperen på Duc'en idag jo perfekt.. :=)

    Jeg kan ikke se problemet med den. Den var der og kunne ikke mærkes.. smiley


  • #21   1. mar 2008 jeg var ikke til stede da den var "under luppen" hvad var der med den . var den færdig med at leve eller ? .

  • #23   1. mar 2008 Chris: Yep, den var helt død og begravet.
    Den var der KUN for at se "køn" ud.. Der var ingen modstand i den overhovedet.

    Carsten ¤Nordjylland¤ O: Ja, han gør meget for at svare på ens spørgsmål. Og kommer ud i mange kringelkroge. Og tager mange afstikkere ud, for LIGE at få en ekstra ting med. Eller forklare om noget andet eller sætte i paralel til noget andet.
    Alt i alt skal man lytte GODT efter ihvertfald. Han kan lære en mange gode ting tror jeg. Men nogle gange så kan det også blive for meget når det er så intenst og går så stærkt som det gør. Og man ikke rigtig ved noget når dagen starter.
    Det er jo mange informationer lige på en gang.


  • #24   1. mar 2008 Vil lige blande mig i disk. omkring lokationen. Har kvit og frit lånt stedet af vores direktør, bare vi ryddede op efter os. Da kurset blev omtalt skrev jeg at der var tale om en tom hal med plads til rigtig mange mennesker og burde måske have tænkt på at der manglede varme. Stedet kan lånes igen uden problemer, men der vil næste gang ikke være mulighed for at få det varmet op da der er tale om et lagerhotel der er sagt op. I skal lige have i tankerne at der min. skal bruges ca 100 m2, pga cyklerne og pladsen til stolene og folkene.



  • #25   1. mar 2008 Brian (Kbh. S) N:

    Ahh, jeg havde ikke set at du havde skrevet det var en tom lagerhal uden varme.
    Det er så nok min fejl. Sorry.

    Hvis det skal bruges en anden gang er det bare lige at minde folk om hvordan lokaliteterne er.. Så er der jo ingen problemer der. :=)
    Og tak til dig samt din chef for lån af stedet vil jeg ihvertfald sige (Selvom jeg kun var med for at lære noget og ikke har arrangeret noget overhovedet).


  • #26   1. mar 2008 Hep...=8o)

    Jeg syntes også, at det var et fint kursus..
    Dog vil jeg forretrække, at have egen mc med en anden gang..

    Jeg stak så af som en af de første.. Da' jeg har vagt..
    Såee.. =8o)

    Tumbz Up.. Og tak for "ingen kaffe".. LoL...

    /Rass


  • #29   1. mar 2008 Som jeg skrev i tildmeldings listen!!!
    KANON arengement!!!

    JA lagerhallen var kold, JA vi frøs.. MEN jeg syntes vi fik SÅ meget nyttig information, som kostede os tæt på nul kroner!!!!!!
    Jeg ved ikke hvor mange der havde forventet et opvarmet lokale med en kaffemaskine, pølsevogn, og så lige 2 dejlige letpåklædte piger, som kom rundt og serverede?????

    Som de plejer at sige i McD reklamerne, dette er hvad du får for 20 kroner!!!!!!!

    JEG fik meget, rigtig meget ud af det..
    MEN det var jo klar, når jeg vidste min affjedring var færdig, og der er mulighed for at få en eksperts vudering af ens egen cykel!! DA vi kørte, var det fordi,
    1. Vi var ved at dø af sult smiley (16:30)
    2. Jeg skulle hjem!

    JEG ville helt klart mene der er grundlag for at gøre dette igen, OG sådan en som mig, der laver alt selv, der er det så lækkert, at lære noget om afjedringen, da det nok er det punkt, jeg har mindst viden!!!

    Michael, er dygtig, og MEGET kompetent, JA han kommer vidt omkring, og det er med til at gøre det interesant. HAN var svær at høre, pga akustikkn i rummet., MEN så måtte man jo rykke nærmere smiley

    TAK til alle dem, som var med til at arengerer dette..
    Jeg ved at Chris og Brian har gjort et kanon, og gratis arbejde, jeg ved desvære ikke hvem andre. MEN tak til alle for en kanon dag!!
    Michael, har et salg hos mig!!


    Jeg syntes især hans pointer om styrdæmpere, gamle fjedre, og dækslid, var noget mange godt kunne tåle at høre....

    Jeg håber ikke Michael ikke opfattede vores afgang som negativ, så vil jeg gerne undskylde herfor!! (skulle være et sted 17:30)

    /Jesper



  • #30   1. mar 2008 Kunne man lave det med kun 20 deltagere feks. MEN så alle kunne være lige så heldig som mig, og få set på deres egen affjedring, så tror jeg der ville være mange weekender booket for Michael!!!

    Jesper


  • #31   1. mar 2008 Jesper S<<<

    Nu trængte din mc jo også XTRA... LoL...
    Damn den måtte ned i knæ'.. =8o)

    Men netop derfor er det top i orden, at man kan trække sin egen cykel frem, så alle kan se og pille.. =8o)

    /Rass...


  • #32   1. mar 2008 Yep, MEN det mest skræmmende, er at der er en del cykler derude, der som min har kørt mange km..

    MEN min ekstra vægt, gør helt klart også sit!! Det var jo derfor jeg ville snakke med en der ved noget om det, for jeg gider ikke flere forhandlere der bare siger, ja i mc nøglen, kan jeg skaffe en ny bagdæmper, og fjeder til 3700, og så lige 3500+ foran!!!!

    Hos Michael, var der ikke bare tale om at skaffe en handel, nej der var tale om at hjælpe folk, til at blive gladere, og mere sikre !!!!!!

    Jesper


  • #33   1. mar 2008 OG til dem der undrer sig over at folk taler om at min mc sattesig, 135 kg fedt, på ryggen af en cykel fra 92 med 86000 på klokken!!!!!

    Jo jeg satte den nok noget nær 60-70% stillestående smiley


  • #34   1. mar 2008 Jesper S: Ja, det bliver godt med noget ny affjedring på den? :=)

    Men hva fanden. 86k km. Det er også en sjat må man sige.
    Og så det at du som du perfekt beskrev det "Ikke er helt lille".


    Jeg har da selv tænkt MEGET på at skaffe sådan et fjeder kombi kit til min til også. :=) Mest fordi det er en røvbillig opgradering til en ikke helt dårlig aftermarket affjedring.

    Måske det er noget for fælleskøb gruppen? :=)
    Jeg ku godt finde på at starte noget, men bliver desværre først i næste måned da jeg ikke har penge før smiley (Medmindre min gamle MC bliver solgt snart).


  • #35   1. mar 2008 Jeg tænkte også på at høre Michael, om ikke han var frisk på en generel aftale, med rabat, til dem der var på kurset, eller til hele MCG, Chris??? tror du han er frisk på noget, det er alligevel en del personer, tror jeg, der burde skifte deres standard fjedre til noget bedre!!!

    Jesper


  • #36   1. mar 2008 Jesper S: Jeg regner med at prøve og ringe og høre ham ad i næste uge.
    Så smide en interesse tråd i fælleskøb gruppen. :=)

    Og se om der er stemning for det.
    Jeg kan pt skrive dig, Martin (Ham med SV'en) og mig på listen over folk der skal ha noget affjedring.
    En anden fra vores klub har også overvejet nogle forgaffelfjedre ihvertfald. (En som også var med idag).


  • #37   1. mar 2008 Ja, jeg skal have!! SÅ lave en ny tråd, og så må jeg hellere søge ind i fælleskøb gruppen smiley


  • #39   2. mar 2008 Væltepeter (Michael) .: Du smuttede samtidig med Jesper så?

    Så tror jeg jeg nåede lige at se dig løbe ud af døren (Stod og snakkede med Jesper der lige inden han smuttede).

    Og ja, dem må man ikke forsømme. Det går aldrig godt.. smiley
    Håber det gik godt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #40   2. mar 2008 Godt arrangeret - og HELT sikkert en meget lærerig ting for folk som interesserer sig for affjedring og køreegenskaber. Jeg fik selv et par ting opklaret, og jeg tror også der var et par andre som fik åbnet øjnene for lidt tips og tricks.

    Jeg ville helt sikkert deltage igen.

    Jeg gik tidligt da jeg havde en anden aftale senere, og tiden løb lidt hurtigere end jeg havde regnet med.


  • #41   2. mar 2008 Jeg var en af de første der kørte, men det var bestemt ikke fordi jeg syntes at det var kedeligt. Det skyldes min egen mangel på omtanke. Jeg burde have sagt mig selv at der ikke ville "stuetemp" når det nu foregik i en lagerhal. Så jeg fik simpelthen for lidt tøj på. Min egen fejl, men det blev sgu for koldt for mig til sidst.

    Ydermere syntes jeg at der kom utroligt mange info på meget kort tid. Det kunne måske skyldes manglen på nattesøvn, men for mig føltes det som om der var nogen der prøvede 10 kilo lort i en 5 kilo´s pose(Hvis i forstår hvad jeg mener;-)). Jeg havde sgu til tider svært ved at følge med.
    Men det var et pissefedt arrangment og stor tak til Chris og andre involverede for at stable sådan noget på benene...


  • #42   2. mar 2008 tak for jeres input allesammen .
    jeg kontakter michael med tanke på et fælleskøb .

    kommer jeg igennem med noget vil jeg lave en ny tråd om dette . OG naturligvis lige skrive det i trådene der omhandler affjedringskursusèt .


  • #44   2. mar 2008 Jeg synes også det var et godt og lærerigt kursus. Kørte også før kl.16 da jeg havde en aftale som skulle holdes og havde heller ikke regnet det tog den tid det tog men synes jeg lærte meget den tid jeg var der =0)

    Takker for et godt og lærrigt kursus

    Mvh Martin


  • #45   2. mar 2008 Kanon arrangement - rigtigt lærerigt..
    smiley

    Hvis der er en ting der skal laves om så, er det snakken om årgangene på mc'erne - vi snakkede meget om mc'er årgang 00 og frem..

    Det er klart at Michael snakkede primært om de cykler, der var til stede (Ved godt at Jesper, havde en ældre årgang til fremvisning)
    Men et forslag til næste kursus, hvor der forhåbenlig også er flere cykler på vejen er at tage en håndfuld cykler fra 90 og frem.
    Min Honda Cbr600 f2 fra 92, der har man f.eks ikke mulighed for at indstille returdæmpning, det snakkede jeg lidt selv med Michael om, men det kunne godt være at der var andre der ville vide noget om det..
    smiley

    Men alt i alt et kanon arrangement, som jeg glædeligt deltager i igen..
    smiley


  • #46   2. mar 2008 Jeg synes at det var et kanon kursus/work shop. Stor tak til Michael og Chris.

    Jeg synes at var rigtig interessant også når det blev "langhåret". Der er jo meget langt hen ad vejen tale om at få teori til at fungere i praksis. Jeg fandt det spændende at høre om teorien.

    Med hensyn til lokaliteterne, så synes jeg at de var rigtig fine. Husk, der findes ikke dårligt vejr (læs koldt), kun forkert påklædning.

    Endnu engang til til Chris og Michael for en super lærerig eftermiddag. Jeg deltager gerne igen.


Kommentér på:
hyperpro affjedringskursus i dag .

Annonce