1.320 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Bremsesvigt- Kunne være gået galt Bremsesvigt- Kunne være gået galt

Yes mine Galfer bremseslanger kan hentes på posthuset idag, så jeg står tideligt op og venter på posthuset åbner, og henter pakken.

Ned i Garagen og sætte dem på, udlufte dem med den fikse udlufter jeg har købt for noget tid siden, og så en strips på så de kan stå og samle det sidste luft.
Imens får jeg lagt den sidste hånd på værker med, at udlufte koblingen, fjerne Pair Valve, blokere flapper valve, og montere PC3 og nye potter på. af med stripsen og udlufte. Henter det store lokum af en pc, da det ikke er en pc3usb jeg har fået. får lagt et map ind. og udlufter endnu engang bremserne.
Køre en prøve tur ud til sviger mekanikken der går og rydder op til min fødselsdags fest imorgen. og cyklen brøler herligt, tager gassen virkeligt godt. Men den bremser dårligt, endnu dårligere end std bremserne,
Jeg prøver at justere på grebet, men ligel lidt hjælper det.

Nå jeg må hjem og udlufte en gang til, selvom jeg er sikker på de er 99,5 % udluftet perfekt.
Der bliver kørt friskt til for at mærke hvordan cyklen går med de nye ting på. Lige da jeg kører ind til min garage og bremser mærker jeg et knæk i cyklen, og inden jeg får reageret snitter snuden lige vægen og står stille.
Så er det sgu begge gevind i bremseslangerne der er knækket af !
Det kunne være gået slemt galt hvis de havde brækket i det friske tempo, men nu står jeg så med ridser på cyklen, og skal have skiftet om til org. så jeg kan komme til skagen på torsdag.
Kontaktede Eracing, som vil tage kontakt til Galfer og høre ad. Som minimum vil jeg have erstattet slangerne, og vil kæmpe min kamp for om jeg kan få kompensation for den lak skade i kåben og ridsen i forlygter.

Billeder her : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7567


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremsesvigt- Kunne være gået galt
  • #1   15. jul 2008 Ja det er jeg godt klar over, men uanset hvad så kan jeg ikke se hvordan udluftning kan knække de bolte., eller hvordan man skulle montere dem så de kan knække af sig selv. Det er det 3 sæt armerede slanger jeg montere, + et sæt originale på de cykler jeg har haft, og der har aldrig været det mindste.

  • #2   15. jul 2008 Surt.

    Jeg fik mine samme sted fra og er meget glad. Det var så også med rustfri banjo


  • #3   15. jul 2008 Jeg er også temmelig sikker på at jeg er færdig med alu. For noget af det første jeg kom til at tænke på var, Hvad nu hvis de havde gjort det trick imens den fik kniven på vej hjem. Jeg prøvede det med en stylings alu skrue på fodhvilerne , der knak rent over da der kom modstand på imens jeg skruede. så min tiltro til alu kan være et meget lille sted nu.

  • #4   15. jul 2008 Nej det er ikke noget man spænder selv, det er gjort fra fabrikkens side.

  • #5   15. jul 2008 Puha det var da godtnok en uhyggelig oplevelse, sku heldigt at det ikke skete ude i trafikken! Ridser er træls, men det er jo billigt sluppet (ved godt det ikke er din skyld, men tænk på alternativet)

    Er sikker på Eracing gør alt hvad der er muligt for at du skal få erstatning, har altid oplevet den bedste service derfra.

    Håber du får en god tur til skagen alligevel!

    Mvh Marco


  • #6   15. jul 2008 Jeg ringede og snakkede med Eracing, og han blev også forbavset og sagde at det måtte bare ikke ske sådan noget, han ville vist tage kontakt til firmaet og vende tilbage engang. Og jeg forklarede det også pænt og roligt, men lagde tryk på at det kan koste en livet hvis det gør sådan i trafikken, det er egentlig det jeg er mest sur/skuffet over. Skaderne er hvad de er, jeg vil alligevel have den lakeret om engang, det projekt ligger nu nærmere end før. Og jeg ville ikke have noget problem med at æde den, hvis det var fordi jeg havde samlet skidtet forkert, eller voldspændt et eller andet,. men jeg har nu været nede for 3 gang og tjekke om det var et eller andet jeg kunne have gjort forkert men det er der bare ikke. Det hele blev efterspændt, der blev udluftet 3-5 gange med anordning med tilbageslags ventil så den ikke trækker luft, helt nyt væske osv.

  • #7   15. jul 2008 Nå er lige blevet ringet op af Mads fra Eracing. han fortalte mig at det var første sending han har modtaget fra Galfer af den slags, og han ville nu tage kontakt til de andre folk som har købte de samme ting, og bede dem om ikke at sætte dem på. Umiddelbart er det rigtig god service fra hans side, og han snakkede også om noget forsikring osv osv.
    Så må jeg se hvad der sker med det hele med tiden, og få monteret de org. bremser så den kan køre til skagen , selvom tilliden til cyklen lige har fået et knæk.


  • #8   15. jul 2008 Er de der galfer-slanger overhovedet tüv godkendte med alu-fittings....

  • #9   15. jul 2008 Det må sku være en grim oplevelse. Godt at høre der bliver taget hånd om problemet med det samme for som han jo selv siger fra Eracing det må bare ikke ske. Og så er det da også godt hvis du kan få dækket skaderne hvis man lige ser bort fra tilliden til cyklen.

  • #10   15. jul 2008 Alu banjo bolte er som regel meget stærke, men det er ultra vigtigt at de spændes med det rigtige moment. Er de blevet det også knækket, så kunne intet på denne jord få mig til at montere galfer bremsedele igen.

  • #11   15. jul 2008 Keyser, det vil jeg da gå ud fra når det er et anerkendt mærke de kommer direkte fra.

    Poul o. Jeg vil da gå ud fra at de er spændt med det rette moment, da det jo kræver special værktøj for lige at samle den del, og det ikke er noget at det man selv spænder på når man montere dem .
    Eracing siger også at de bliver tryk prøvet, så han undrede sig også over at det kan ske. Jeg vil ikke male fanden på væggen ang. Galfer og vil ikke stå inde for at skulle være ansvarlig for at folk vil undgå mærket.
    Jeg siger bare at de er monteret korrekt af mig, ikke voldspændt, udluftet grundigt, og længden passer, og de sad i de kabel holdere på forskærmen så de har ikke siddet i klem eller blevet unødvendigt strukketpå nogen måde.

    Og jo det var egentlig en grim oplevelse, for standard bremserne bremser virkeligt godt, og har altid haft hel og aldeles tiltro til cyklen og dens bremser, og så svigter den pludseligt.
    Den tid det tager/tog for at hjernen lige fattede at der var noget galt og at den ikke bremsede, er nok omkring den samme tid som man ville have til at lave en undvige manøvre hvis en bil svingede/bremsede foran en.


  • #12   15. jul 2008 Ja der er da ingen tvivl om at din oplevelse kunne have haft et meget skidt udfald hvis det havde været på vejen..

  • #14   15. jul 2008 De har en smule vinkel på, og vinklen sad rigtigt så der ikke kom vrid i dem ved styrudslag. Det tjekkede jeg nemlig selv, og fik efterfølgende fat i min makker som lærer mig at skrue og har 10 års kørsel og skruen
    i mc'er og crosser på bagen, og viste ham det og han sagde også at de sad korrekt. Det første han spurgte om da jeg ringede var nemlig også det med affjedringen.


  • #16   15. jul 2008 Det fremgår tydeligt på emballagen eller medfølgende datablad om komponenterne/reservedelene har de rigtige godkendelser.... Jeg har kigget lidt hos Galfer og kan ikke rigtigt finde noget på deres bremseslanger, det er jo normalt noget der reklameres med, da det er et kvalitetsstempel... Og skal du eksempelvis have nogen eftermonterede bremseslanger godkendt i de tyske synshaller, kræver de du har dokumentation med...

  • #17   15. jul 2008 Ja Det kender jeg også godt , men dem her passede faktisk som de skulle, Dem jeg fik fra slangespecialisten til firebladen skulle lige drejes lidt i banjoen for at de sad ordentligt.
    Men dem her sad sgu som de skulle og sørgede nemlig for at de ikke sad klemt op ad hinanden så de sad og arbejdede, men konstruktionen er egentlig også lidt dum syntes jeg, med et gevindrør der skal ind i et gevind. istedetfor bare at klemme dem som feks. slangespecialisten, så har man aldrig risikoen for at de skulle kunne knække eller få vrid.


  • #18   15. jul 2008 Har lige åbnet pakken igen, og der står intet ang. TÛV på noget af materialet. Der står dog at garantien bortfalder hvis de ikke er installeret af en prof mekaniker, så det kan godt være at det er en tabt sag ;(

  • #20   15. jul 2008 fuck... sikken noget lort........

  • #21   15. jul 2008 Jah det tog lige brodden af en ellers rigtig god dag, hvor cyklen blev samlet færdig efter 3 dages arbejde og bare kørte kanon godt og brølede som en tiger, har endda fået monteret passagersæde til baggage når jeg skal til skagen. Mest af alt gnaver det i mig lige pt at jeg ikke nåede at bremse med fodbremsen, men det var kun 1-1½ meter før muren at jeg opdagede det, og mest af alt tænkte jeg "hvad helvede" og trillede så ind i muren.
    Det er kun et par skrammer, men det er sgu den flotteste del på hele cyklen ;/


  • #22   17. jul 2008 Som leverandør af de omtalte bremseslanger har jeg valgt at følge op på denne sag ved at oprette en ny tråd, se her:

    http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=89299

    Mvh

    Mads, eRacing.dk



  • #23   18. jul 2008 "efterfølgende fat i min makker som lærer mig at skrue og har 10 års kørsel og skruen i mc'er og crosser på bagen, og viste ham det og han sagde også at de sad korrekt"...

    Ovenstående viser bare, at ikke alle hjemmegjorte erfaringer holder i længden...

    Godt gået, Mads og super service!!!


Kommentér på:
Bremsesvigt- Kunne være gået galt

Annonce