Bænktest SV vs TLS vs TLR :) {{forumTopicSubject}}
Well jeg har lavet en tråd på et amerikansk forum her i forbindelse med min ombygning af TL´eren.
Tænkte jeg lige ville dele med jer også!
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=66123
I kan læse jer frem, men det er min TL´er der er testet dengang der var standard knaster i. Den sammenlignes med TLR, SV og en anden TLS.
Man kan ligeledes se hvordan kurverne på de forskellige cykler opfører sig i forhold til hinanden. Ret sjovt
Der bliver en af dagene lagt de nye testresultater på med de nye knaster m.m. Det har givet en del mere en det grafen på tråden viser.
Sjovt at se at en SV1000 der er opgivet til 120hk på motor smider så lidt på hjulet! Det fortæller noget om den inflation der er gået i HK opgivelser!
SV´ere smider typisk mellem 102 og 108HK på hjulet afhængig af hvad der er lavet på dem. Dette på en bænk der ikke er optimistisk. Husk på at graferne her er fra samme bænk, derfor kan de netop holdes op imod hinanden. Læg mærke til faldet af ydelsen på SV´eren efter de 6500rpm. Den kan rettes op, men det kræver andre knaster
Enjoy
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 829
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Jeg snupper en SV1000 uden kåbe til hver en tid frem for en TL1000(S+R).
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
De 2 cylindrede motorer larmer simpelthen mere en de kører. Hvis jeg står og sammenligner kurver ude ved min tuner imellem min og en hvilke som helst 2 cylindrede han har rullet, er det ikke kun i spids effekt men over hele området at den er meget meget stærkere.
Det kan godt være at man bliver imponeret over det massive træk en 2'er giver, men elasticiteten i hvert gear fra en 4'er gør den klart overlegen.
Jeg startede med at have 130hp på baghjulet stock og efter FV Motor har optimeret den som det var hans egen, har fået den 150hp på baghulet som Yamaha opgiver den har på koblingen.
I mellemområdet har den ligeledes fået.
5000 + 8hp
6000 + 14hp
7000 + 21hp
Osv.
Alt dette er opnået kun på at forbedre flowet igennem motoren. Med udstødning, åbnet luftfilterkasse, PCIII, ignition, og så en god tuner der ved hvordan de basale grund principper i en forbrændnings motor fungerer.
Og så er vi jo ikke engang begyndt på andre knaster, portning af topstykket og højere komp. osv. osv.
Så alt ialt, kræver det meget mere at få den samme effekt forøgelse ud af en 2'er, procent mæssigt.
Og 4'ern forsætter hvor 2'ern stopper, det ved du.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Du sammenligner jo med en 06 cykel med mange flere HK end nogen V2´er nogensinde får
En gsx1000r har akkurat samme kurve som min op til 8000rpm, så forsætter gixxeren bare endnu mere!
Man skal også huske på vægt, gearing osv også har en del at sige!
Den her tråd var ment til Suzuki V2 folket og sammenligninger mellem SV/TL. Det er jo stort set samme motor, men alligevel med så forskellig ydelse
Der er lidt mere læsning her:
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?p=863856#post863856
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
en korrekt justeret V2´er føles som en R4
Du skulle prøve min en dag. Der er mange der har haft en aha oplevelse på den netop hvad det angår.
Bænktest SV vs TLS vs TLR :)