{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Harley i USA {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

Kører lige nu gennem USA på en Harley sammen med en kammerat. Eagle Rider fuckede op i reservationen og min kammerat fik en Electra Glide uden top-box (muligt at den hedder noget andet) - Vi betalte i februar for at få fuld touring package, men de lavede selvfølgelig ged i den alligevel.

Ud over reservationen så har hans cykel været en RIGTIG harley på det meste af turen. Det er en lidt ældre model end min og har gået 37000 miles (min 27000). Den startede med at tage skruen som holder bagsædet fastspændt, derefter skulle der fyldes ekstra olie på. Derefter begyndte den at gå 2000rpm i tomgang (den kan manuelt sættes tilbage til omkring de 1000 den skal gå ved at holde håndtaget tilbage). Den tabte det ene udstødningsdæmper i morges og da vi kørte fra Cedar City begyndte en lampe i RPM displayet at lyse når han holdt gashåndtaget tilbage så den kun går de 1000 rpm som den skal.

Tak til Harley for at bibeholde myten om hvad en Harley er...

Er der nogen som har en ide til hvad der får lampen i omdrejningsspedometeret til at lyse (der er vist to lamper og det er den venstre som lyser - og den har lyst både gul og grøn).

I øvrigt har jeg ingen problemer haft med min ud over at den nogen gange virker som om batteriet er ved at dø når jeg starter den (men den har masser af volt) - og cruise control skruen faldt ud.

Men så har vi da personlig erfaring med en Harley som bekræfter os i at det ikke er sådan en cykel vi skal have.

Håber på en ide omkring omdrejningstællerlyset. Eaglerider er selvfølgelig som sunket i jorden - vi har sendt dem 3 e-mails uden svar. Sjovt nok svarede de prompte mens vi var ved at aftale pris og bestille cyklerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harley i USA
  • #1   21. sep 2010 det er ikke harley det er galt med, men dem der udlejer dem


  • #2   21. sep 2010 hva f... har i lejet HD for hvis i har så meget imod dem??... Som Bjørn siger, så er det nok nærmere udlejeren. Go tur.

  • #3   21. sep 2010 ja harley kører bare ,hvis den er paset og plejet.Men det lyder da til at de bare skal have nogle penge i kassen,det er da træls at få sådan en oplevelse hvis i havde fået et par ordenligt hd havde det været drømme turen

  • #4   21. sep 2010 i stedet for at øffe over mandens sure opstød (som jeg egentligt godt kan følge) så prøv at svare på spørgsmålet

  • #5   21. sep 2010 El er og bliver noget mærkeligt noget.
    De med skuen er nok bare at den ikke have fået Locktite eller bare spændt ordenligt. Min har ALDRIG faldet af........

    Olie skal alle cykler have - en HD som den har indvendige oliedyser som sender forstøvet olie op under stempleren for at køle som på en Peugeot.
    Dette æder jo olie - og dermed skal de have lidt engang imellem. (En oliekøler er med til at hjælpe på dette) Men det er ikke meget de spiser - men det gør alle motoere jo.
    Selv Rene B`s Honda.

    Du ved ikke hvor mange tåber de skal lege store cykler og rulle rundt på dem - selv om de ikke kan styre dem. Så kommer der skader osv.
    Hvis de ikke får lavet et ordenligt service engang immelem så er det sku klart potte falder af osv.
    Jeg må siger jeg kender ikke nogen der har en nyere HD som oplever de ting du snakker om.
    Tro bare i har fået en Mandags cykel der ikke har fået ordenligt service efter brugt.

    Ved ikke om det kunne hjælpe at pille batteri pol af batteri i et stykke tid.
    Hvis ikke - så ring da til Caps i DK eller til en forhandler i USA. Og hør hvad det kan være.

    Ja Rene en Racer i USA - det ville være super at lave en tur for at køre på en cykel man kan gøre her hjemme.
    Ej tak - det gad JEG sku ikke.


  • #7   21. sep 2010 Det gør de også visse steder.
    Automatisk afviser ved blink, 6 trins gearkasse, alarm - selvaktiverende, rem, abs på nyere, alu og IKKE plast covers, stor motor der køre som en drøm, masse af udstyr at vælge immel, Harmon&kardon anlæg, osv......
    Men som alt andet - når afgiften kommer på - er der stor forskel på en HD og en Japner Mc. Men kigger du på ligende Japaner Mcèr i samme prisklasse for du mere med i prisen på en HD.
    Hvis du sammenligner den med bla. en XV 1900 - der er ikke alarm, og der er heller ikke 6 gear.

    Men alt er jo smag og behag.


  • #8   21. sep 2010 Jakob rart at høre at i nyder turen trods lidt tekniske problemer. Jeg er slet ikke misundelig smiley Lyder til at I har fået et par godt brugte udlejningscykler smiley Alle ved jo at udlejningskøretøjer uanset fabrikat eller om det er en bil eller motorcykel bliver slidt mere end gennemsnittet og måske også lidt dårligere vedligeholdt da det jo er på vejen de skal indtjene penge til udlejeren.

    Og så må jeg sgu bakke Fenris op her. Har haft adskillige japaner cruisere men vil ikke bytte min nuværende Harley væk for noget. Japanerne har kørt upåklageligt og har alle været fede cykler i glimrende kvalitet, men jeg har ikke oplevet en motor der går så godt og harmonisk som den på min Harley. I modsætning til hvad mange tror har den faktisk færre vibrationer end japanerne. Det er topmoderne teknologi i høj kvalitet. Harley har så andre små finesser som Fenris også nævner som ikke er på japanerne. Den overordnede kvalitet er nok nogenlunde den samme og ja man betaler en del ekstra i afgift og for mærket, men følelsen overgås ikke smiley Og hvis man skal krydse USA så skal det sgu da være på en Harley smiley


  • #9   21. sep 2010 Jeg har også været i USA for nogle år siden og køre en Road King. Fed cykel. Ikke mindst fordi det var i Amerika.

    Smag og behag er forskellig (og min Harley fungerede upåklageligt og lød pissegodt), men jeg kunne ikke drømme om at køre på andet i Amerika end en harley davidsson. Det hører sig altså bare til.

    smiley


Kommentér på:
Harley i USA

Annonce