Harley i USA {{forumTopicSubject}}
Hej drenge
Kører lige nu gennem USA på en Harley sammen med en kammerat. Eagle Rider fuckede op i reservationen og min kammerat fik en Electra Glide uden top-box (muligt at den hedder noget andet) - Vi betalte i februar for at få fuld touring package, men de lavede selvfølgelig ged i den alligevel.
Ud over reservationen så har hans cykel været en RIGTIG harley på det meste af turen. Det er en lidt ældre model end min og har gået 37000 miles (min 27000). Den startede med at tage skruen som holder bagsædet fastspændt, derefter skulle der fyldes ekstra olie på. Derefter begyndte den at gå 2000rpm i tomgang (den kan manuelt sættes tilbage til omkring de 1000 den skal gå ved at holde håndtaget tilbage). Den tabte det ene udstødningsdæmper i morges og da vi kørte fra Cedar City begyndte en lampe i RPM displayet at lyse når han holdt gashåndtaget tilbage så den kun går de 1000 rpm som den skal.
Tak til Harley for at bibeholde myten om hvad en Harley er...
Er der nogen som har en ide til hvad der får lampen i omdrejningsspedometeret til at lyse (der er vist to lamper og det er den venstre som lyser - og den har lyst både gul og grøn).
I øvrigt har jeg ingen problemer haft med min ud over at den nogen gange virker som om batteriet er ved at dø når jeg starter den (men den har masser af volt) - og cruise control skruen faldt ud.
Men så har vi da personlig erfaring med en Harley som bekræfter os i at det ikke er sådan en cykel vi skal have.
Håber på en ide omkring omdrejningstællerlyset. Eaglerider er selvfølgelig som sunket i jorden - vi har sendt dem 3 e-mails uden svar. Sjovt nok svarede de prompte mens vi var ved at aftale pris og bestille cyklerne.
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 94
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 11
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 1.049
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
De med skuen er nok bare at den ikke have fået Locktite eller bare spændt ordenligt. Min har ALDRIG faldet af........
Olie skal alle cykler have - en HD som den har indvendige oliedyser som sender forstøvet olie op under stempleren for at køle som på en Peugeot.
Dette æder jo olie - og dermed skal de have lidt engang imellem. (En oliekøler er med til at hjælpe på dette) Men det er ikke meget de spiser - men det gør alle motoere jo.
Selv Rene B`s Honda.
Du ved ikke hvor mange tåber de skal lege store cykler og rulle rundt på dem - selv om de ikke kan styre dem. Så kommer der skader osv.
Hvis de ikke får lavet et ordenligt service engang immelem så er det sku klart potte falder af osv.
Jeg må siger jeg kender ikke nogen der har en nyere HD som oplever de ting du snakker om.
Tro bare i har fået en Mandags cykel der ikke har fået ordenligt service efter brugt.
Ved ikke om det kunne hjælpe at pille batteri pol af batteri i et stykke tid.
Hvis ikke - så ring da til Caps i DK eller til en forhandler i USA. Og hør hvad det kan være.
Ja Rene en Racer i USA - det ville være super at lave en tur for at køre på en cykel man kan gøre her hjemme.
Ej tak - det gad JEG sku ikke.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Automatisk afviser ved blink, 6 trins gearkasse, alarm - selvaktiverende, rem, abs på nyere, alu og IKKE plast covers, stor motor der køre som en drøm, masse af udstyr at vælge immel, Harmon&kardon anlæg, osv......
Men som alt andet - når afgiften kommer på - er der stor forskel på en HD og en Japner Mc. Men kigger du på ligende Japaner Mcèr i samme prisklasse for du mere med i prisen på en HD.
Hvis du sammenligner den med bla. en XV 1900 - der er ikke alarm, og der er heller ikke 6 gear.
Men alt er jo smag og behag.
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 424
Og så må jeg sgu bakke Fenris op her. Har haft adskillige japaner cruisere men vil ikke bytte min nuværende Harley væk for noget. Japanerne har kørt upåklageligt og har alle været fede cykler i glimrende kvalitet, men jeg har ikke oplevet en motor der går så godt og harmonisk som den på min Harley. I modsætning til hvad mange tror har den faktisk færre vibrationer end japanerne. Det er topmoderne teknologi i høj kvalitet. Harley har så andre små finesser som Fenris også nævner som ikke er på japanerne. Den overordnede kvalitet er nok nogenlunde den samme og ja man betaler en del ekstra i afgift og for mærket, men følelsen overgås ikke Og hvis man skal krydse USA så skal det sgu da være på en Harley
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Smag og behag er forskellig (og min Harley fungerede upåklageligt og lød pissegodt), men jeg kunne ikke drømme om at køre på andet i Amerika end en harley davidsson. Det hører sig altså bare til.
Harley i USA