{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki TL 1000 S
  • #2   5. mar 2010 læg lidt flere gryn og køb TL1000R istedet for den skulle have meget bedre køre enskaber

  • #3   5. mar 2010 Forklar??

    Nu kommer jeg fra en gammel havelåge = GSX600F der har køreegenskaber som et badekar.

    Uddyb gerne hvad i mener.. Hvad har en R model som S modellen ikke har vedr. køreegenskaber osv.


  • #4   5. mar 2010 Læs evt anmeldelserne af den i diverse mc revyer. De er bestemt ik begejstret for den pga a uheldige køreegenskaber. Den anbefaler klart en R model, som kører væsentlig bedre. Ellers er der jo også altid suzuki sv 1000 som afløste tl 1000 s

  • #5   5. mar 2010 Tl 1000 S'eren havde en svær barndom! Styregeometrien bevirkede, at den kunne være slem til at lave "tank-slappers", når man krudtede den af, på ujævnt underlag! Suzuki kom med et "opretnings kit" der bestod af en styrdæmper i et klumset udført jernstativ!
    Det skal dog siges, at jorden er tættere befolket med folk, der har LÆST og HØRT om problemet, end folk, der rent faktisk har OPLEVET det selv!

    MC Touring Club havde i et par år en TL 1000 S som redaktions cykel, det kunne være, at du skulle ringe og spørge Gunnar Skrydstrup om erfaringerne med den?


  • #6   5. mar 2010 En TL-R har IKKE gode køreegenskaber. Alt for lang og lav til at være en sports MC. Stellet er fra den gamle GSXR750, men motoren giver den en forkert vægtfordeling.

    "Problemet" ved TL-s er bagdæmperens rotations-system. Det gav den en egenskab fra at være blød, til hurtigt at blive helt stiv i dæmperen. Den kunne slet ikke arbejde som den skal på en landevej, når man pressede den.
    Løsningen er at skifte dæmperen ud til f.eks en Öhlins eller WP. Bliver det sat ordentligt op, har den ganske gode køreegenskaber, også bedre end en TL-R.

    En TL1000s er cool og cult. Og motoren har ikke nogle typiske svagheder eller fejl.


  • #7   5. mar 2010 Ja det er sjovt at se folk der udtaler sig uden at have deciderede større erfaring smiley At sige køreegenskaber er en gyser og elendige er da det værste vrøvl. Det kommer an på hvad man skal bruge maskinen til!

    Det er en fin maskine til allround og hverdags brug.
    Når folk siger elendige køreegenskaber er det i forhold til nye R maskiner der er lavet til at køre stærkt på en bane. Tager du den på en bane skal du ikke forvente at kunne køre op med de andre i feltet! Men igen, skal du bruge den til at køre på bane med? Det samme gælder dem der tester maskinen, de tester den udover grænserne. Som almindelig mcist kommer man ikke i nærheden af de grænser, så medmindre man vil bruge dyret på bane eller som idiot i trafikken, så skal man ikke gå vildt op i de tests. Dog er der enkelte ting såsom tankslappers og bagdæmperen man lige skal være opmærksom på, netop da man som almindelig mcist godt kan rende ind i de problemer i hverdagen.

    R´en kontra S´eren.
    S´eren er mere brutal, da den smider sine HK og moment hurtigere i omdrejningsregisteret. Det betyder også at S´eren er mere dagligdags anvendelig, da man til hverdag ligger i bund og mellemområdet i omdrejningsregisteret. Hellere 5hk mere i mellemområdet end i toppen.

    Især 97 modellerne føles lidt volsomme, da de ikke er justeret ret godt fra fabrikken af. Den blev kaldt hooligan maskine i sin tid. Derudover føles den ikke så gumpetung som R´en, dvs den føles mere letkørt end R´en. Derudover er det ikke en maskine man ligger og kører 150km/t på hele tiden, netop fordi man mærker farten gennem maskinen. Mange af de nye R maskiner kan du køre 200km/t på og det vil føles som 80km/t. Det gør det ikke på en TL´er. Der mærkes farten noget mere

    En ting man skal være opmærksom på på både R og S er rotationsdæmperen. Den er ikke ret god når den har nogle km på bagen. Så et godt udgangspunkt er at indregne i budgettet at man smider en wilbers på (4-6k). Derudover skal den geares en tand nd på fortandhjulet og evt en-2 oveni på bagtandhjulet, da den er alt for højt gearet fra fabrikken af.

    Du kan prøve at kigge i min profil. Jeg byggede en S`er op fra bunden i for nogle år siden, og kender begge maskiner både ind og ud. Så spørg endelig.

    I den pris de S´erne er nede i nu så er det en super maskine med masser af overskud, gode allround køreegenskaber og med stor funfactor, så er du forelsket, så hop på vognen smiley Du kommer ikke til at fortryde det når du først har givet det lidt tid mht tilvæning fra en række 4 til en V2


  • #8   5. mar 2010 Hvis du kommer fra en 600Fer, vil en TL1000S være en fantastisk velstyrende cykel at komme over på.

    Sebastian ved vist hvad han taler om, lyt til ham.

    Men en prøvetur er altid en god ide.


  • #9   5. mar 2010 Jeg skrev på et tidspunkt denne anmeldelse til bike.. læs den og har du flere spørgsmål så kan du bare skrive.

    (link fjernet)

    Ellers bliver du MEGET klogere ved at besøge www.tlzone.net

    PS: Sebastian VED hvad han taler om.


  • #10   5. mar 2010 Den var også en lille test i sidste nummer af bike.

  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #11   25. sep 2018 Hvad endte det med? Og er du tilfreds???

Kommentér på:
Suzuki TL 1000 S

Annonce