4.300 visninger
|
Oprettet:
Meget billige cykler i italien . {{forumTopicSubject}}
Men men men jeg tror det er fusk har ringet derned en million gange skrevet mails osv , men de tager den ikke nogen der kender til dette firma ???
(link fjernet)
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 329
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 149
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 149
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 228
feb 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 6
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 149
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 149
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Hej Dan
Jeg så i en tråd at du har erfaringer med import fra Italien. En af mine kammarater kigger efter en BMW GS 650 dernede.
Der var lige et par ting jeg gerne ville vide.
Har du fået dine importer direkte fra en italiensk forhandler? Er det sikkert, og hvordan har du betalt? og hvilke sikkerhed har man for at de sender MCen op?
Hvad med papierne fra Italien. Er der noget man skal vide der. Hvilket transportfirma har du brugt.
Det kunne være fedt hvis du kunne kaste lidt lys over det.
Hej
Niels Thomsen
Skrevet: 18-10-2007 22:14:34
Hej
Jeg har hentet 3 mc'er i Italien selv, fået sendt 2 stk med fragt og fået leveret 1 stk af sælger, som alligevel skulle levere i DK med lastbil. (Derudover nogle stykker fra Tyskland osv.)
Det er noget omstændigt at udføre cyklerne fra Italien, idet der skal laves export-papirer dernede. Dette kan kun gøres af sælger, og det gør sælgerne først når de har fået pengene, fordi hvis der først er lavet udførselspapirer, kan cyklerne ikke registreres igen i Italien. Derfor vil sælgerne selvfølgelig først få lavet disse, når de er 100% sikre på at de er solgt, og det er man jo først når man har pengene i hånden. Dernæst er der et problem med at få udleveret de originale registreringspapirer fra Italien. De vil nogle steder kun udlevere stemplede og godkendte papirer. Der skal også en faktura/slutseddel mellem sælger og køber, som du skal fremvise på forlangende ved tolden, sammen med registreringsattesten.
Hvis du ikke får den originale attest med, skal du sende de papirer du får med incl. faktura, til Færdselsstyrelsens motorafdeling i Kbh. Der går så ca. 14 dage til at du får dine papirer igen, sammen med en dokument, der giver tilladelse til registrering uden original attest. Alle disse papirer skal du medbringe til syn og toldsyn, for at kunne indregistrere den i DK.
Det er som du kan høre ikke noget man bare gør, men det er normal procedure. Lignende skal også gøres ved import fra England og Holland. Nogle har måske bare "smuglet" dem ud fra Italien, men man får dem ikke med ud af landet, hvis man bliver stoppet, og hvis der er den mindste tvivl og papirerne, tilbagesholdes mc og papirer, eller blot papirerne, og så skal være heldig for at se dem igen.
Som hovedregel kan du godt stole på de store forhandlere, men igen er der en sprogbarriere, da Italienerne ikke taler engelsk, eller de fleste gør ikke. Jeg har kontaktet mange forhandlere uden at få svar. Jeg har stået og viftet med Euro-sedlerne foran en forhandler, der ikke kunne forstå en dyt engelsk, og det endte med at jeg ikke kunne handle med ham - han vendte bare om og gik...!
Hvis du laver bank-overførsel, skal du regne med at der går 7-11 dage fra at du har sendt dem, til forhandleren har modtaget pengene.
Jeg har brugt: (link fjernet) som arbejder sammen med CAP trasporti i Padova, Italien - prisen var 400 Euro for 2 cyklen og 250 for 1 cykel, fra NordItalien.
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 37 Svar: 236
Kunne han ikke give nogle eksempler på gode forhandlere der kan en smule engelsk :)?
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 329
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Det var spurgte jeg ik om, da jeg kender en italiener her i DK. En af hans venner ejer en MC butik i Napoli, så vi har et par mellemmænd (Alias Cammoraen;-) hvis det blir aktuelt. hæ hæ.
Ellers er der vel ik andet for end at kontakte dem man finder på moto.it og håbe at der er bid.
Der er sgu goe priser på visse modeller dernede og hvis man har en kontakt, så er Sterling til Milano eller Rom meget billigt. Fordelen, som jeg kan se det, er at man kan køre afsted på Italiensk nr. plade. Forsikringsspørgsmålet skulle nok være det minste problem.
Det ku da være en fed idé, til en ferie op gennem Europa. Man må jo køre på samme plade lige indtil DK grænse.
Meget billige cykler i italien .