#3
20. mar 2008
Gætter på den GSX750 er den nøgne model.
Jamen alle 3 er fine maskiner, og alle nogle jeg også kunne falde for, og har kigget på før. Selv Suzuki'en :o)
Seven fifty har den seneste inkarnation af CBX750f motoren. En solid blok, der nok holder en god evighed. Suzuki'en har en udgave af slideren fra de oliekølet GSXR750/GSX750f, og de er også så godt som fejlfrie. Begge er et godt mix af fortid og nutid, SUzuki'en en anelse friskere, Honda har så bedre finish.
Alle 3 har aner af fortiden i sig, mest på designet, men Zephyren har, når det gælder retro, forhjulet længst fremme. Ligesom de 2 andre har den også dobbelte fjederben med resevoir bag som det hører sig til af denne type, men egerhjul, men motoren ha aber tilbage fra den første Z1. Ser man på dem er de faktisk ganske ens. Det gør så også at den er lidt grovere i sin gang end de 2 andre. Men det hører vel med til den autentiske charme.
Tag den af dem du bedst kan lide. De er lige gode, hver med sine enkelte fortrin, men i det store hele så handler det her, ene og alene om personlig smag. Du skal dog tage en Seven-fifty fra årg 1997 (mener jeg) hvor den fik et faceligt med sort motor.
Som mange ved, er jeg Honda-mand, men valgte jeg Honda'e, ville jeg stadig være i tvivl om ikke de andre ville være bedre. Og omvendt.
#4
20. mar 2008
Jamen det lyder altsammen rigtig nok.
Det skal lige siges at kawa'en godt kan fåes uden egerhjul.
Jeg har talt med en der har en Honda men den har gået 100000 km. Så tænker jeg lidt, er det dumt at købe sådan en eller er det bare at hente en reservedels cykel i tyskland hvís man skulle være uheldig. Den koster så kun 25000 men er så heller ikke så pæn.
Der er også en kawa 750 som ser ud til på billederne at være rigtig fin. Den koster så 47500 men har så heller ikke kørt så meget.
Suzuki'en er der kun cykler uden afgift og ikke så mange på SKAT's hjemmeside, så den har jeg lidt svært ved at finde ud af hvor meget den kommer til at koste......
Alle fine cykler men som du skriver, ser der ud til at være mest nostalgi i kawa'en.......
#6
20. mar 2008
cbx-4 (og højst sandsynligt også de sekscylindrede) er virkelig ikke til at hugge i. min egen er på godt 65.000 og ikke en eneste mislyd eller defekt endnu
de tre modeller imellem er det rent personlige præferencer der tæller.. hvis jeg var dig ville jeg ikke låse mig fast på en enkelt model, men lede efter det "rigtige køb". tilbuddet er der en dag, og så er det jo surt at man aldrig fandt det fordi man ledte efter en bestemt model
nov 2005
Følger: 55 Følgere: 53 MC-er: 1 Emner: 125 Svar: 832
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Jamen alle 3 er fine maskiner, og alle nogle jeg også kunne falde for, og har kigget på før. Selv Suzuki'en :o)
Seven fifty har den seneste inkarnation af CBX750f motoren. En solid blok, der nok holder en god evighed. Suzuki'en har en udgave af slideren fra de oliekølet GSXR750/GSX750f, og de er også så godt som fejlfrie. Begge er et godt mix af fortid og nutid, SUzuki'en en anelse friskere, Honda har så bedre finish.
Alle 3 har aner af fortiden i sig, mest på designet, men Zephyren har, når det gælder retro, forhjulet længst fremme. Ligesom de 2 andre har den også dobbelte fjederben med resevoir bag som det hører sig til af denne type, men egerhjul, men motoren ha aber tilbage fra den første Z1. Ser man på dem er de faktisk ganske ens. Det gør så også at den er lidt grovere i sin gang end de 2 andre. Men det hører vel med til den autentiske charme.
Tag den af dem du bedst kan lide. De er lige gode, hver med sine enkelte fortrin, men i det store hele så handler det her, ene og alene om personlig smag. Du skal dog tage en Seven-fifty fra årg 1997 (mener jeg) hvor den fik et faceligt med sort motor.
Som mange ved, er jeg Honda-mand, men valgte jeg Honda'e, ville jeg stadig være i tvivl om ikke de andre ville være bedre. Og omvendt.
Ud og prøv.
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 210 Svar: 1.000
Det skal lige siges at kawa'en godt kan fåes uden egerhjul.
Jeg har talt med en der har en Honda men den har gået 100000 km. Så tænker jeg lidt, er det dumt at købe sådan en eller er det bare at hente en reservedels cykel i tyskland hvís man skulle være uheldig. Den koster så kun 25000 men er så heller ikke så pæn.
Der er også en kawa 750 som ser ud til på billederne at være rigtig fin. Den koster så 47500 men har så heller ikke kørt så meget.
Suzuki'en er der kun cykler uden afgift og ikke så mange på SKAT's hjemmeside, så den har jeg lidt svært ved at finde ud af hvor meget den kommer til at koste......
Alle fine cykler men som du skriver, ser der ud til at være mest nostalgi i kawa'en.......
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
100.000km er ikke meget for den cb750 motor hvis den altså er plejet.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
de tre modeller imellem er det rent personlige præferencer der tæller.. hvis jeg var dig ville jeg ikke låse mig fast på en enkelt model, men lede efter det "rigtige køb". tilbuddet er der en dag, og så er det jo surt at man aldrig fandt det fordi man ledte efter en bestemt model
Naked bike specialister... kig her....