{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal vi holde fast i fordommene
  • #1   27. feb 2008 Mærke snobberiet dør nok aldrig.

    Men Hyo laver da nogle fede maskiner


  • #3   27. feb 2008 har læst artiklen. er nok mere åben end før. priserne er i hvertfal gode....

  • #4   27. feb 2008 Birk: Det er så lige det der er sagen. Du har jo næppe haft en af de nye opdateret modeller på markedet, så din erfaring med at skrue på dem ligger jo til de første model serier...

  • #5   27. feb 2008 Det har i hvert tilfælde gået hurtugt med at få tastet artiklen ind hehe:

    Masser af penge og samarbvejde emd Suzuki


  • #6   27. feb 2008 Det er jo fuldstændig historien om igen , som da japanerne kom på banen. I starten var det ikke det bedste kvalitet, men de kom efter det, og det gik meget hårdt ud over speciel den engelske motorcykel industri..

    Så pas på Japan, tag koreanerne og kineserne seriøse - ellers kan det være i får "ris til egen røv".. smiley


  • #7   27. feb 2008 Kasper<<

    Godt set... Meen hvad siger du så til dette citat..:

    Værre bliver forholdene ikke af Hyosung’s formelle samarbejde med Suzuki, der i øvrigt kan dateres så langt tilbage som til engang i 70’erne:

    LOL...
    D' GAS...... =8o)
    /Rass


  • #8   27. feb 2008 Uanset hvad, så presser det jo priserne på markedet ned, hvilket må være en fordel for os alle. Jeg turde sgu' godt købe en og kunne da godt forestille mig konen på en Agila 260 til sommer

  • #9   27. feb 2008 kan jo kun sige uanset om man kan li det eller ej er de her for at blive og kvaliteten bliver sikkert bedre og om ikke andet kan de vel give noget konkurrence og i sidste ende trykke prisenerne på de store mærker, men mon ikke også priserne på disse ykler vil stige i takt med koreanernes produktions apprat skal speedes op..

  • #10   27. feb 2008 LOL

    Vi kan holde i alle de fordomme vi vil, vore tegnebæger skal nok overhale indenom:-)


  • #11   27. feb 2008 Det har da intet med mærke snobberi at gøre.
    Prøv en gang at se de nærbilleder der ligger her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7674
    Det er jo tydeligt for alle at kvaliteten halter voldsomt bagefter.


  • #12   27. feb 2008 Jeg er stolt, meget stolt over at være snobbet.
    Det er og bliver en gang masseproduceret kønstløst kiniser knald.


  • #13   27. feb 2008 Ser da frem til, når folk fra den blå avis og bike laver test af de nyeste maskiner til sommer :o)
    Så må vi se, hvad man får for pengene...? :o)

    De har godt nok billige maskiner, især den GT 650N med 81 HK til kun 65.000,- pisse billig.. men kvalitet...????

    For Stefan C havde ik været heldig med den gamle model.. smiley


  • #14   27. feb 2008 Henning--............... LOL... ;o)

  • #15   27. feb 2008 Fuck hvor er RT 125 D lækker... den gad jeg godt ha' som beach-bike og vinter-ged smiley



  • #16   27. feb 2008 GT 650 R ser nu meget fræk ud.. tror det er lige som man er heldig til.. og behandler dem...
    Men igen.. jeg ved ingenting.. kun spekulationer..


  • #17   27. feb 2008 min ven kim havde en bil af de første Kia.. den fik han bytte ud efter 1 år... så købte han en ny opel corsa i stedet..

    Men i dag kunne han godt finde på at købe en ny kia igen.. for de er vist blevet lidt bedre.. og stadig billig..


  • #18   27. feb 2008 - Lars (FZ1-N Til salg) D
    "Det er og bliver en gang masseproduceret kønstløst kiniser knald." - fra Korea, der ikke er en del af Kina.

    Jeg kigger bestemt heller ikke efter Hyosung endnu, men jeg er også "livrem og seler"-typen. De er up &coming og kan sikkert komme op og lege med de store dreng i klassen, hvis kvaliteten ellers er god nok - hvilket noget kan tyde på. Den umiddelbare samlekvalitet er i hvert fald klasser over kinesercyklerne udfra, hvad jeg kunne se på MC Show ´08.


  • #19   27. feb 2008 Daj72 folk der køber Hyundai og Kia biler er sq da stadigvæk modige ;o) men må da indrømme at Hyosung RX 125 SM ser fristende ud som ekstra legetøj/vinterbike


    to dage tilbage på Offroader Jubiiiiiii


  • #20   27. feb 2008 Michael med de 10 tommelfinger...
    fed link... :o)

    Vildt dårlig kvalitet!!!!!!!!!! men det var også en 2004 model..

    Kvaliteten betyder alt for en mc.... vi køre for få kilometer på mc`en, også gider man sgu ik holde på en rasteplads en varm solrigt sommerdag pga. tændingsproblemer...? osv.. eller køre på snoede landevjen med 70-90 km/t ifølge gps.. også viser speedoen 90-110 Km/t........ tingene skal virke..

    Glæder mig meget til at læse fra dba.dk og bike.dk når de tester de nye maskiner.. :o)





  • #21   27. feb 2008 Michael med 10 tommelfingre: Du bliver så ved med at vendre tilbage til den gamle model. Der står i artiklen at der er kommet forbedringer. Det svarer til at man stadig siger man ikke skal købe en honda med v4 motor fordi den æder knaster...

    Lars: Hyosung er ligeså kinesisk som Honda, Kawasaki, Suzuki og Yamaha er....

    Og til dem der er skeptiske overfor koreanske biler:
    (link fjernet)
    5 første pladser går til japanerne, 6. pladsen til Daewoo/chevrolet og derefter kommer de fine europæiske mærker...

    RT125 er jeg også ganske vild med. Tror den er super underholdende :o)


  • #22   27. feb 2008 Jesper Lyngby >>> Bliver ved og bliver ved...? jeg har nævnt den een gang, det er vel ikke for meget, og det var nu mere ment i tråd med Martin Tåstrups udtalelse om at det var mærke snobberi, hvilket jeg bestemt ikke mener det har noget som helst med at gøre.

    Jeg vil påstå at hyosungs "manglende" markeds andele i DK kan direkte sammenkædes med den elendige kvalitet det var for bare 3år siden, og en håbløs importør der ikke kunne håndtere de reklamationer som kunderne kom med.

    Det er min helt personlinge grund til at være skeptiske over for hyosung, der skal mere end smart salgsgas til at overbevise mig.

    Men jeg indrømmer blankt at jeg ikke har set de "nye" modeller i levende live.


  • #23   27. feb 2008 hehe michael. den gule hyosung er nok den værste der er bragt til alndet . har ikke set eller hørt om andre der ligner den. mærket skal nok komme frem. og ja de har da stadig at lære. men det vigtigste er da også en stærk impotør der gider at tage folk henvendelse seriøse hvis de har noget med klager. for jo mere de stritter imod, jo dårligere bliver deres omdømme jo. tror nu at scanmi tager sig mere sammen end den gamle impotør.

  • #26   27. feb 2008 hver sin smag (og pengepung) men personligt indtilvidere.... NEJ TAK

  • #29   27. feb 2008 Daj72: I det her tilfælde har det ikke noget at gøre med om folk tror de har en amerikansk chevo, eller om de har en koreansk chevo. Undersøgelsen er baseret på fejl. ikke holdning.
    Jeg har selv en Nubira fra 2005, min hedder Chevrolet til fornavn, men allerede da den samme bil hed Daewoo havde jeg den i kikkerten. At den er fejlfri skyldes ikke at koreanerne laver bedre biler, men derimod, at andre har udviklet den. Hele opbygning og drivlinie kommer fra en Opel Astra, og alt hvad der hedder børnesygdomme og fejl, blev rettet i Opels tid.
    Og ja, tager heller en topmodel af Nubira frem for en Peugeot. For det franske mærke placerer sig altid i bunden af undersøgelserne.

    Det er jo sådan, at i danmark får vi ikke hvad vi betaler for. Når der er 50.000,- i prisforskel, er de 2/3 af den forskel jo afgiften.


  • #30   27. feb 2008 Woups.....
    Kina- Korea WTF.

    Billig-Billig-Billig.
    Er det ikke er billige lorte madvare vi danskere køber, så er masseproduceret lorte kopi produkter fra Kina, ja eller Korea.




  • #31   27. feb 2008 For lige at nævne de koreanske biler igen. Så havde BT eller EB også en artikel med der havde en Hyundai Elantra der havde kørt 600.000 problemfrie km, og han ville ikke skifte den ud før den havde rundet 1.000.000km.
    Han stod også og overvejede om han skulle springe på den billige øst-bil...


  • #33   27. feb 2008 (link fjernet)
    Eller den her til supermotardfolket. Jeg spurgte til den på messen og de sagde den ville ligger ved de 50 t.

    Noget nyt i artiklen er at de nævner at de vil komme med touring og endurocykler, det begynder at blive et fedt program. Jeg er selv hooked på GV 1000 når den kommer. På messen sagde de at den ville blive sat til 120 T.

    Dem der efterhånden har noget i mod det mærke, er vel ofte dem der synes de har givet for meget for deres eget, eller bare skæptisk over for alt nyt. Fatter dog ik det, når folk nu altid tuder over høje afgifter, så er det da fedt der er nogen der kan lægge en lavere pris.


  • #34   27. feb 2008 Det er sgu altid sjovt at se hvor langt disse indlæg kommer omkring Mc/biler fra østen kommer...ja de hopper helt over til mad, så vidt jeg husker er det os der sender "svin" til dem og jeg har da endu ikke oplevet at kunne købe en ægte "chow-chow" i Føtex.:)
    Men vil da selv lige hoppe med på vognen, jeg har da en mærke mc, det er kram, den køre ligeså godt som da den var ny, men det kræver også at den bliver plejet. Envidere har jeg en Matrix, ja en koraner bil, hvad andre mener om kvaliten, er deres problem, og så koster den jo næsten mindre en 1 eller 2 "udstyrspakker" til en Vovo :), og har da også ejet et par stykker af disse svenske kvalitetsbiler.
    I bund og grund er jeg vel et "mærkedyr", men jeg gider bare ikke betale for det :), og det er måske der skoen trykker, sæt nu hvis man betaler i dyre domme for noget som har det rigtige navn, men samme egenskaber findes hos "de billige fra østen"
    Så take it or leave it, men du kommer ikke udenom at historien om Japanske Mc/biler der blev til succes


  • #35   27. feb 2008 hovsa...koranerbil.. må være indoktrinering smiley

  • #36   28. feb 2008 Jesper lyngby P........

    Du påstår, at den bil Hyundai Elantra havde kørt over 600.000 km........... så kom med en link om den artikkel.................'
    For det lyder usynligt.... at sådan en billig bil, kan holde så mange km kørsel.........

    Selv verdens mest fejlfrie bil, nemlig toyota ville have svært ved at følge med, når det drejer sig om 600.000 km og op til 1.000.000 km. som du skriver, at den Hyundai Elantra ville kunne holde til......... og toyota er verdens mest fejlfrie bil............


  • #37   28. feb 2008 Jesper horsens...

    Den er også rigtig flot den hyosung........ også til 65,000,-
    det er billigt............ og 81 HK....

    men igen...... kvali....?

    Lige pt. vil jeg hellere betale for noget, som man ved hvad man får... om det så koster 30 kilo ekstra eller mere...



  • #38   28. feb 2008 usynligt = Usandsynligt

    Godmorgen... hehe.. er lige stået op ;o)


  • #39   28. feb 2008 Artiklen var fra BT's bilsektion, om den ligger på nettet ved jeg ikke. Men den var skam god nok. Ejeren havde kun udført alm. service på den. Motor og hele drivlinien var der ingen fejl på. Kun sliddele har været nødvendigt at skifte.
    Men hvorfor skulle det lyde usansynligt?


  • #40   28. feb 2008 Det er nu ikke alt billigt, der er dårligt. Det danske skattetryk gør, at en lille sænkning på indkøbsprisen kan gøre underværker på udsalgsprisen.
    Se bare Suzuki. Priserne ligger i resten af uropa fuldt ud på linie med de andre anerkendte mærker. Men pga. Reinhardts gode importevner, er priserne i Danmark markant lavere.
    Nogle af de mest markante, jeg lige ved af er F.eks. 1000 V-strom, Triumph Tiger og Honda Varadeo. I England er prisen stort set ens. Men i Danmark koster V-strom 120K, Varadero 160K (200 for K8-model)) og Tiger 200K.
    Er Suzuki så i bedre kvalitet i resten af Europa eller hvad?


  • #41   28. feb 2008 De skal da nok komme på banen med den bløde mellemvare..... men der kommer til at gå årtier før de er med fremme hos topmodellerne, med mindre de køber en af de store fabrikker. Og hvis de gør det dropper de nok Hyosung-navnet..... Iøvrigt fedt at Suzuki i bund og grund er Hyosung-cykler, vi var jo mange der havde haft mistanken længe...

  • #42   28. feb 2008 Jeg vil absolut ikke være afvisende overfor køb af en Hyosung. Hver gang Hyosung bliver drøftet bliver der linket til den der gule GT. Og ja - kvaliteten er sgu dårlig. Den grad af rust på så ny en maskine er ikke i orden. Men men men. - Det er også en 04 model. - Siden 04 har Hyosung lavet over 70 forbedringer på den cykel. De er ved at komme efter det.

  • #43   28. feb 2008 Ja Hyosung bygger Suzukis ATV'er. Det er de samme som Hyosungs egne - de koster bare mere fordi der er Suzuki klistermærker på.

  • #44   28. feb 2008 hehe birk du sagde du godt ville se en fed hyo. her er så linket.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6406&ipc=31563


  • #45   28. feb 2008 hehe mercedes. det er vel kun deres dieseler der køre over en mill.

  • #46   28. feb 2008 Der var en længere oppe der nævnte en amerikansk MC med Hyo motor. Den er her Fischer hvad synes I?
    http://thekneeslider.com/archives/2006/08/27/fischer-mrx-now-in-production/

    Og den her Italjet Grifon deler osse motor, og vist osse stellet ku det se ud til, med Hyo.
    http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Italjet/italjet_grifon_650.htm


  • #47   28. feb 2008 Grand D: Man køber hellere ikke makrel i gulddåse, for en makrel er vel en makrel.......for nogle af os smiley

  • #48   28. feb 2008 jesper lyngby P...

    jeg tror på det, hvis der er et link til det du siger... om at sådan en Hyundai Elantra har kørt 600.000km uden nogen problemer..

    For jeg køre i en peugeot 206 fra 2005 1,4 HDi fra ny. Kørt pænt... kørt 89.000 km og har haft døjet med den.. så.. sådan en Hyundai Elantra som er billigere skulle være langt bedre...

    det vil jeg gerne læse om, før jeg tror på det... Sorry


  • #49   28. feb 2008 Aalborg: Læs lige Dajs indlæg. Kan ikke linke til artiklen da den var på papir.
    At du har problemer med din 206'er lyder ganske normalt. Kender ikke en eneste der ikke har haft bøvl med det mærke...

    Der bliver dagligt givet råd her på galleriet, med henvisning til egen eller andres erfaring, men skal da nok huske, at næste gang du stiller et spørgsmål, så skal mit svar understøttes af et link før det bliver tager seriøst.

    Artiklen med Hyundai'en der har rundet 600.000 problemfrie km findes. Min egen Nubira fra 2005 har kørt det samme som sin 206'er, og der er kun tale om problemfrie km.
    Alt virker som det skal. Intet bøvl med elruder, spejle, klimaanlæg, regnsensor, motor, gearkasse, kobling, motorstyring, lys og funktionalitet.
    Interiøret ser stadig nyt ud og uden tegn på slidtage. Og om 100.000km vil den stadig køre godt.


  • #50   28. feb 2008 Aalborg T: I den artikel jeg først linkede til med biler, hvor et koreansk bilmærke er det 6. bedste placerer dit bilmærke sig i bunden, som det bilmærke der er flest fejl ved...
    (link fjernet)

    Og i denne artikel placeres Peugeot også lavere end de 3 koreanske mærker:
    (link fjernet)


  • #51   28. feb 2008 Jesper P..

    du skriver at peugeot placere sig i bunden.. men den står da som nummer 13 ud af 33 bil mærker... :o) haha..

    ja.. det kunne have været bedre.. men bunden... boob booob ik ;o)
    13 ud af 33 må være over middel... :o) vi må jo være lidt realisktisk overfor hinanden!!

    Vi valgte bl.a. peugeot`en pga. vinter tilbud hos Erik Maibom i Aalborg.. 2.95 % i fast rente.. og den ÅOP var 6.5 %

    Så kunne vi ik sige nej til det.. :o)

    Vi har haft døjet med at den ene pære.. nemlig venstre som sprænger ved 7500-10.000 km.

    vi har prøvet alle råd.. men det hjælper ikke..



  • #52   28. feb 2008 Aalborg: Læs lige hvad der står i den første artikkel:
    "Fiat har hvert eneste år været bundprop. Renault er også altid blandt de dårligste. De senere år har Peugeot nærmet sig bunden. I 2007 gentages sidste års dårlige placering ved at være dårligst sammen med Fiat."
    Det er ud af 24 bilmærker. En sidsteplads er vel i bunden??


  • #53   28. feb 2008
    nu kan jeg se, at de 2 link er forskellige.. '

    den ene skriver de, at den ligger ved bunden.. den anden ligger den nr. 13 ud af 33 mærker..

    hva skal man nu tro på længere...??

    så blir man bare nød til at købe den bil, man kan li og vil køre i...


  • #54   28. feb 2008 Det er da en positiv artikel, håber da at det bliver en god mc, alle skal jo starte et sted smiley

  • #55   28. feb 2008 Nu tror jeg ikke det skal være nogen hemmelighed, at franske biler altid har haft nogle problemer. Motorerne er ikke dårlige, men elektronikken plejer oftest at være af ikke helt så god kvalitet smiley

    Men biler, såvel som motorcykler, bliver vel købt på baggrund af de bløde værdier. Dette går jeg i hvert fald ud fra, fordi Fiat sælger vidst stadig rimelig godt... hehe smiley


  • #56   28. feb 2008 Det er lidt utroligt...man vil absolut vil forsvare sit eget mærke. Er det ikke mere at man vil forsvare sit køb? At man har gjort en god handel, og ikke købt katten i sækken? Hvem vil man overbevise?
    Jeg svor i min unge dage at det kun var volvo der duede, men historien viser jo noget andet. Hvem husker ikke skoda vitser, alfa ruster, franske trøfler, japanerne der gav de engelske mc`er baghjul o.s.v.
    Men det kræver vel at man har en vis alder for at man kan have oplevet disse ændringer, hvis ikke burde man måske læse artikler der ikke kan linkes til, for der var jo også en tid hvor alt blev skrevet på papir, enda udemærkede bøger smiley
    I stedet for at forsøge at "omvende" andre burde man være glad for sine køb af køretøj, og tro på at det man har investeret i er det rette.
    I bund og grund handler det vel også om køreglæde eller kørselsbehov


  • #57   28. feb 2008 Tror da på at Hyosung nok skal oppe sig, og med tiden lancere gode motorcykler!! De har da åbentbart rettet en del af deres tidligere fejl, men når det er sagt, så skal det siges at jeg ikke har personlig erfaring med mærket, så andre er nok mere kvalificerede til at udtale sig om mærket end mig smiley

Kommentér på:
Skal vi holde fast i fordommene

Annonce