Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ramair
  • #1   10. feb 2008 Korrekt... Det passer ikke...

    /Jan


  • #2   10. feb 2008 Jan skov bevis DET

  • #3   10. feb 2008 Det er en af de spøjse.

    Jeg tror nok at det har effekt ved alle hastigheder, bare ikke lige stor:-)

    Det afhænger i bund og grund af presset af den luftmængde der kommer ind, og det betyder selvfølgelig at der kommer mere indved højere end lave hastigheder. Dertil kommer, at luft kan presses sammen og sammenpresningen stiger også med hastighed. Effekten er altså ikke proportional med stigende hastighed men overproportional, Derfor mærkes den uforholdsmæssigt meget mere ved høje end ved moderate hastigheder.


  • #4   10. feb 2008 sammenlign det med en turbo , virker fx ved 0.4 bars ladetryk og endnu bedre ved 1.0 bars ladetryk det er samme i naturlig udgave

  • #5   10. feb 2008 Prøv at mål spændingen på trykgiveren i indsugningen og atmosfære-trykgiveren når du køre, så får du svaret på ved hvad hastighed der er hjælp at hente...

  • #6   10. feb 2008 Det handler vel om at man skal op over en hastighed, der generer mere vindtryk, end motoren suger, men suget fra motoren er jo ikke hastighedsbestemt, men omdrejningsbestemt, så man kan ikke entydigt sige at det er "sådan og sådan", ved en given hastighed. Motorens effekt og rpm/gearing spiller lige så meget ind.

    Normalt mener jeg dog, at tommelfingerreglen er over 80 km/t før der er noget nævneværdigt at hente...


  • #7   10. feb 2008 Til R1.

    Det er ikke helt forkert.

    Fandt engang en side hvor der var lavet forsøg i en vindtunnel med min zx12.

    Først ved 160 km/t gav det ca 1 heste og derefter op til ca. 11 heste ved 300 km/t (topfart).


  • #8   22. feb 2008 Jeg har fundet en artikel på denne side... http://www.zx11.info/zx11/home.htm

    Hvis man går under "Articles" og går lidt ned under "Various", er der en artikel som hedder "Ram Air, test of ram air system of 1995 ZX-9R".

    Her kan man læse at "An extra 12 bhp sounds like an extraordinary power gain for nothing except a bit of wind, but it's important to remember that at lower speeds the increases won't be as significant. Up to 120 mph when the boost hits 20mb, we're only talking about the odd bhp. From then on it gets progressively stronger. As the effect is speed relative, it's most pronounced at very high velocities; the faster you go, the stronger the boost. But, hey, how many of you ride at 150 mph on the street? Never mind, don't answer that."

    Så testen viser at Ramair rent faktisk virker fint, men at det ikke rigtigt har nogen rigtig effekt-påvirkning under normal brug. Det ER kun til brug under højhastigheds-manøvrer (på bane og lignende).


  • #9   22. feb 2008 -> R1

    Du havde næsten ret iøvrigt... testen viser at Ramair'ren først giver noget mærkbart ved 192 km/t - det er næsten 200, som du nævnte...


Kommentér på:
Ramair

Annonce