{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hyosung gt650r vs suzuki sv650s
  • #1   5. feb 2008 http://www.motorcycle.com/shoot-outs/hyosung-gt650-vs-suzuki-sv650-14284.html

    Af de 2 ville jeg tage Suzuki'en, men forkaste begge til fordel for en Cagiva Raptor 650ie eller Kawasaki ER6f


  • #2   5. feb 2008 helt klart sv har selv kørt sv650s i 3 år. men ta og prøvekør begge to så finder du ud af det.

  • #4   5. feb 2008 Don T: Er de ikke begge kopier??

  • #6   5. feb 2008 Der var da andre der lavede en mellemklasse V2'er med sportsligt islæt før SV'eren kom frem...

  • #9   5. feb 2008 Motormæssigt har GT650 og SV650 da også kun vinkel og vandkøling til fælles. Det er nemlig modsat hvad mange tror, ikke den samme motor på de 2.

    Der er ligeså mange ligheder mellem Monster og SV som der er mellem GT og SV.


  • #11   5. feb 2008 vil sige det kommer sku an på hva du vil have. du kan få en ny cykel med 2 års garanti og ingen km på klokken eller en der er har nogle år på bagenog en del tusinde på speedometeret og måske med nogle måneders garanti. og et bedre rygte.
    hyosung har forbedret cyklen på mange måder. men der er dog en smags sag hva man vil have... ud og prøv dem begge.


  • #12   5. feb 2008 Don : var nu mest med henblik på type. Men ja, teknisk er de meget ens.

    Tilbage til Hyosung. De første modeller var noget skrammel. Konstruktionsfejl i motor, dårlig lakering, elendig forbremse og blød forgaffel.
    På 07 modellen og frem skulle de dog være i orden.
    Desuden er der kommet en bedre importør til.

    SirXX: Med den teori, burde du heller ikke køre Honda. Dem har der også været nogle mindre heldige modeller ved...


  • #13   5. feb 2008 jeg blev positiv overrasket da jeg købte min. du kan kigge i min profil for at se hva der har været af små ting med min. men det skal så også siges at min er en 04 model altså en af de første. og nu har de fået sprøjt og opgraderet bremser og rettet div børne sygdomme.

    men kig i gruppen og se de forskellige indlæg. og tag ud og j´kig både sv og hyosung og dan dig en mening


  • #14   5. feb 2008 Pas nu lidt på. Fordi der har æret mandagsproblemer med Hyusong behøver de ikke blive ved.

    Sydkorea er bestemt ikke noget U-land.

    Tag som eks. KIA - så alvorligt har man ikke taget dem, men nu dundrer Kia Ceed ind på alle det europæiske markeder - og alle de vanlige målbare kvalitetskriterier er i top:-)

    Kunne da være noget lignende er tilfældet med deres MC-er


  • #16   5. feb 2008 Per 1. december overdrager Unic Parts(en del af Nic Christiansen Gruppen) importen af Hyosung til ScanMi ApS, der er en del af Max MC Import. Ideen er at give det sydkoreanske MC-mærke yderligere impact på det danske marked.

    Tag ikke fejl af kvaliteten fra Sydkorea, den er OK:

    Hilsen fra en der kører KIA Sorento til daglig.


  • #19   5. feb 2008 Det er jo lige det, hvis man skal have en SV til 80000, så har den ofter 10000km ca samt er fra 04 (typisk).

    Men hvis det først er fra 07 modellen deres børnesygdomme er blevet rettet, så er det nok lidt for tidligt endnu at sige om det har hjulpet.

    Men det er satme en cykel jeg vil holde øje med den løbende sæson smiley


  • #22   5. feb 2008 Ja de har oppet sig godt. De har lavet MC'er siden 1978, og har et tæt samarbejde med Suzuki. Så det tegner jo lyst for kvaliteten, eller..... :o)

  • #23   5. feb 2008 Hej.
    Prøv lige at læse lidt om denne fyrs erfaringer med hans Hyosung:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8126


  • #24   5. feb 2008 Gert: Det er så den første model Stephan har. Den der er ramt af de føromtalte problemer. Desuden er den også fra tiden med en uintereseret importør og useriøse forhandlere.
    Den situation er vendt nu, så derfor burde ingen kunne blive ramt af samme uheld som Stephan.


  • #25   5. feb 2008 Okay, det var jeg ikke klar over, men godt at tingene er blevet gjordt bedre, for det var da godt nok en skræk historie af rang!!!

  • #26   5. feb 2008 Talte med ham der havde Hyo standen på messen her i weekenden. Han kunne oplyse at der kommer 1000 cc hyosung modeller her til sommer. Cruiseren GV Aquila kommer i en 1000 cc udgave, og det gælder vist osse for Cometen. GV 1000 Aquila kommer til at koste cirka 120.000. Iøvrigt bliver den 450 supermotard, der står som nyhed på deres hjemmeside prissat til cirka 50 T. Spændende sommer.

  • #27   5. feb 2008 Gert: Meget af den historie kunne være mindre skræmmende hvis importøren og forhandlere havde været gode nok. Første modelserie havde problem med for stor tolerance i ventilstyrene, med defekte ventil som følge, hvilket Stephan også oplevede. I vores nabolande var importørene godt klar over denne fejl, og derfor blev de kaldt tilbage for at få rettet fejlen. I danmark forblev fejlen anonym.

  • #28   5. feb 2008 Jesper : Okay, tak for god info, altid rart at blive lidt klogere smiley

  • #29   5. feb 2008 Nu vi taler Koreanske mærker og kvalitet... Så husk lige på at Samsung også er koreansk smiley
    Det tænker man sikkert ikke ret meget over til dagligt, gør man?


  • #30   5. feb 2008 For at underbygge lidt af det som Jesper skriver, med hensyn til Hyosungs erfaringer, så står der følgende på deres hjemmeside:

    Da Honda i 1959 lancerede deres 125 CC, var der ingen der turde drømme om at Honda skulle blive verdens største motorcykelfabrikant. Om det samme vil ske med Hyosung er der ingen der kan sige, men Hyosung har høje mål - fabrikken eksporterer i dag motorcykler til mere end 60 lande. I øjeblikket udvikler Hyosung scootere, ATV og motorcykler i størrelsen fra 50cc til 650cc.
    Et særligt kendetegn for deres motorer er 8 ventil V2 motor også for de fleste af deres 125cc.
    Hyosung har et meget stort samarbejde med Suzuki i Japan som de bl.a. bygger små ATV’er for.
    Hyosung mærket er ungt, fra 1978 hvor fabrikken producerede sine første MC’er. Starten var selvfølgelig svær, men allerede i 1996 producerede fabrikken mere end 150.000 køretøjer.

    I 2003 skilte koncernen sig ud og kom til at høre under bl.a. storproducenten af HJC hjelme og den verdensomspændende koncern S & T, begge hjemmehørende i Korea. Dette skete for at tilføre MC koncernen flere midler til udvikling.

    I 2007 er koncernen blevet opkøbt af S & T der nu er eneejer. S & T ejer bl.a. Daewoo og HJC, samt Chevrolet. Dette er udelukkende gjort på grund af at Hyosung ønskes udviklet som en storproducent af motorcykler.

    Samarbejdet med Suzuki fortsætter og Hyosung bygger for Suzuki en 125cc MC samt små Suzuki ATV’er.

    Hyosung’s fremtid er ganske klar. Man er i øjeblikket hver at udvikle en 1000cc og en 1200cc. Ydermere lanceres i slutning af 2008 en 450 off-road samt enduro, der kommer også en speciel GT650X (caferacer) samt en 125cc scooter med 16’ hjul.

    I 2008 hvor fabrikken har 30 års jubilæum lanceres en speciel edition af GV650.


  • #31   6. feb 2008 I MO Motorrad Testbuch 2007. hvor det ansete tyske motorcykelmagasin samlet alle deres test, er der både GT650 naked og SV'eren
    Hyusong'en får 6 pluspunkte, hvilket er den suverænt laveste score blandt alle de testede mc'er (hvilket er mange). Til sammenligning har både SV650 og Bandit 650 fået 16 pluspunkte og de blev samtidig kåret som bedste naked bike op til 750cc.
    Jeg har ikke prøvet Hyusongen, men en så markant forskel fra MO betyder i hvert fald noget for mig.


  • #32   6. feb 2008 Mikael (Tønder) > Det kan godt være den har flere hk men hvad hjælper det når den vejer 20 kg mere?

  • #33   6. feb 2008 jesper det har du ret i. hyoen har flere heste men er også tungere pga bla. stålstel. men synses ikke af den bliver sløv af den grund. self. hvis dukommer fra en 1000 er der nok ikke meget spræl i

  • jesper h
    jesper h Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #34   11. feb 2008 jeg har haft min hyo i et år og det er den nye model (hvor fejlene er rettet) jeg ligger lige nu i en sag om tilbage køb for det er det arveligeste lort man kan få for penge.
    den har været på værksted 6 gange uden held
    forskærmen slår revner
    bundkåben slår revner
    skjolde under sædet knækker
    bag pæren springer konstant
    fået nyt speedometer
    ny vand pumpe
    den rasler løs i alle skruer
    der er IKKE positions lys på cyklen
    kan ikke køre i regnvejr (hygger og sætter ud)
    både importor og forhandler er fløjtende ligeglade og mener ikke det er noget slemt da det meste er kosmetisk


  • #36   11. feb 2008 Jesper H: Hvilken model og årgang har du?
    04/05 modellen er også blevet solgt i 06 og 07.


  • #37   11. feb 2008 kørte til bakken i 06 og det regnede fra hadsten og hele vejen over. og v tog vel og mærket over fyn. og der var kun en gang jeg havde svært ved at starte den . og den var fordi jeg fik parkeret med siden til slag regn på en tank. løse skruer har jeg ikke haft noget med og min er da naked og en 04

  • #39   11. feb 2008 -Jan J
    Nej, desværre ikke. MO Mororrads Testbuch fåes kun i bladform:
    http://www.mo-web.de/index.php?id=41
    Det kan bestilles her:
    (link fjernet)

    Der er et fantastisk opslagsværk, for MO har virkelig testet mange motorcykler. Det eneste segment, der er stærk underrepræsenteret er chopper/cruisere.
    Det skal så siges, at det ikke er de fulde tests deri, men kun pointgivningen og konklusionen.


  • #40   11. feb 2008 Ellers er der osse et Hyosung forum her.
    http://www.korider.com/forum/index.php


  • #41   16. feb 2008 jeg så også Hyosung til messen i Herning og synes også den så godt ud. Alle her har kommenteret på cyklens egenskaber, men en ting jeg synes er lige så vigtigt er cykels brugtværdi og her er jeg bange for du kan få en over fingerne, den er i forvejen ikke Danmarks mest populærer cykel, så markedet af købere er begrænset, samtidig er det et stadig ukendt market osv. Nogen skal selvfølgelig bryde isen og få den ind, men jeg ville nok tage SV'eren baseret på simple økonomi, den holder sin værdi langt bedre (dette er skrevet som et ren skøn)

  • Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #42   18. feb 2008 Hey jeg har også kig på en hyosung gt650r og var også meget skæbtisk over for den men har snakket med mange forhandler og mekaniker, motoren er den samme som på den sv'er styrboks er den samme som på sv'en og den er jo noget feder gt'en men ja er også bange for at brugtværdien er lidt farlig, da mange stadig mener noget skidt om den ( som de ikke ved en skid om ) så er pengene nok meget svært at holde hjemme på den...

  • Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #44   18. feb 2008 haha nej! Det er den samme mand der har designet motoren! det er de samme dele der sidder samme styreboks osv så læs på lektien!

  • Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #45   19. feb 2008 Ham mekanikeren jeg handler/snakker med har lige skilt en sv'er af og han siger den er næsten magen til en hyosung dele messig siger ikke de er fysisk ens men det er meget de samme dele de bruger...

  • #46   15. maj 2008 Er der nogen der endnu har haft tid til at gøre sig erfaringer med den "nye" 2008 model af GT650R?

Kommentér på:
hyosung gt650r vs suzuki sv650s

Annonce