{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Er en suzuki gsxf 750 god nok til 2? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har siddet og kigget lidt på en Suzuki gsx f 750, som jo er en touring maskine. Mener den skulle have omkring 98 hk. men det jeg gerne vil spørge om, er om den er god nok til at transporterer 2 personer rundt i europa. Når jeg siger god nok mener jeg både kræftoverskud, er det sådan at den skal kæmpe en hård kamp for at komme op på 140-150 km/t med 2 personer bag på. Men også ting som benzin økonomi og behagelig sideposition.

Mvh. Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er en suzuki gsxf 750 god nok til 2?
  • #1   23. okt 2007 Har kørt touing med en 60 hestes GPZ5002 med passager og fuld oppakning. Hastigheden lå på ca. 130km/t. Den klarede det fint.
    Tvivler på en GSX-f er dårligere til formålet.

    Personligt ville jeg vælge en VFR750 RC-36.
    Bedre MC, også selvom man får pengene får en ældre model med flere km på bagen, ifht GSX-f

    /
    Jesper


  • #2   23. okt 2007 tja, den kan sagtens trække 2 pers med en march hastighed på 140-160, men jeg ville nok vælge noget med lidt mere læ på når vi snakker touring i den grad.


    Du skal ud og prøve noget forskeligt.


  • #3   23. okt 2007 Kim: Med mindre man har nakkemuskler som en tøs, er vindmodstanden ikke slem på den. På en naked, er en march hastighed på 130 meget passende, og der er fint læ på en VFR og GSX-f til at man kan holde +150km/t ud.

  • #4   23. okt 2007 140 - 150 km/t klarer den nemt og skulle du få lyst til at køre 200 er det heller ikke noget problem.
    Min gamle Bandit 600 uden kåbeklarede fint 160 i march hastighed med 2 personer .


  • #5   23. okt 2007 Hej man kan sagtens køre 150-160 uden noget og jeg vil sige jeg kan sagtens sæde op til 210 km/t på min

  • #6   23. okt 2007 Det med vindmodstand og marchhastighed er meget individuel. Nogle mener at alt over 130 er for meget, og andre syntes det går fint med 200. Jeg har selv ikke problemer med at ture med 200 på autobanen og mener at vinden er en del af oplevelsen

  • #7   23. okt 2007 ja ja jeg cruiser også fint på min 929....men ikke under 180 så falde mine hænder sgu i søvn..

    komfortabel cruising ala fjr1300 får man ikke på vfr eller gsx-f, det var blot det jeg påpegede.

    En anden ting der måske ville gøre at jeg ikke valgte en GSX-F var at jeg tvivler på at den med 2 voksne 150-200kg plus bagage har de nødvendige køreegenskaber.

    Der er VFR uden tvivl bedre


  • #8   23. okt 2007 Og her referer jeg til en naked smiley

  • #9   23. okt 2007 Hvis I kan sidde ordentlig, så kan kværnen let magte det-

    sådan må svaret vel lyde smiley


  • #10   23. okt 2007 Køb en Honda VFR istedet, den er F'eren overlegen i samtlige sportsgrene du kunne finde på at udsætte den for. At du Lennart er mere tilfreds end en hvilken som helst VFR ejer...... Ja så har du sgu skudt papegøjen med dit valg - den har jeg alligevel aldrig hørt argumenteret før- og tvivler meget stærkt på at den kan være dokumenteret eller velbegrundet.
    Der er langt bedre total økonomi i en VFR, den styrer bedre hvis man ser på dens sportslige egenskaber, på langturen er den langt mere komfortabel - også for bagsæde passager. Dens motor karakteristik er mere behagelig til touring... Havde selv en 94'er engang og var yderst tilfreds ... Efter at have haft to Sukki'er, 3 Honda'er må der også nævnes at der kvalitets mæssigt altså er en distance - Ikke at forkleine Sukki, deres nyr GIX'ere er helt top dollar og skulle det være mere sport så var det nok også sådan en kannapøjser der blev handlet frem for en CBR10000RR... Så er absolut ikke farvet er mærker men:

    Min anden mening er (har haft 600F) den styrer altså som en pose kartofler - og så er den simpelt hen så ufattelig grim ..... Sorry hvis der er nogen der er glade for deres - men det er min urokkelige mening.

    Skulle den rigtige lejlighed byde sig er det endda ikke umuligt at VFR'en kunne blive en afløser for Tuono'en engang *S* men så skulle det være VTECH modellen - og den skulle være rød med to oplagte knaldpotter i røven.


  • #11   23. okt 2007 Tak for de hurtige svar. Noget andet jeg kom til at tænke på, hvor meget mere får man ved at købe 750'eren iforhold til 600'eren? Er der noget med at der er cruise control på 750'eren men ikke på 600'eren?
    Mvh. Anders


Kommentér på:
Er en suzuki gsxf 750 god nok til 2?

Annonce