{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde, kadang eller remtræk?
  • #1   30. jul 2007 Kardan og remtræk er stort set vedligeholdelsesfrit, kardan skal have skiftet olie en gang om året sammen med gearolie. Remtræk skal bare holdes rent og justeringsinterval er meget lange. Ulemper ved kardan og remtræk må være: Ingen eller meget få.
    Kædetræk: Sviner, og skal ofte justeres. Efter en tur i regnvejr skal der smøres og i det hele taget er der en del arbejde med kæde, syntes jeg. Fordele ved kæde: Bedste kraftoverførsel af de tre... Men det kommer jo an på hvad man er til, personligt har jeg både en remtrækker og en kardantrækker fordi jeg ikke gider at rode med det der kædetræk/svineri.


  • #2   30. jul 2007 Jeg ville ikke bruge 5- 6 kilo på det. Det er godt og det er service frit osv. Men hvis du vil beholde din mc i mange år og ikke gider høre på støjen fra en kæde og det svineri den laver. så skift.

    Men er du typen der gerne vil have en større mc ellere en HD på et tidspunkt. Så ville jeg heller bruge dem på et K&N kit og en ny bred bro.


  • #3   30. jul 2007 Hvad med effekt-tabet ved især remtræk - hvor meget er dette cirka? Er der nogle der kan sætte lidt procenter på i forhold til kædetræk?

  • #4   30. jul 2007 Normalt siger man at kardan- træk koster 2-3 % sammenlignet med en helt ren frisksmurt kæde. Efter 200 km er der ingen forskel.

    Remtræk har på intet tidspunkt mere krafttab end en frisksmurt kæde:-)

    Thomas - vær opmærksom på at nogle typer eftermonteret remtræk resulterer i en lavere gearing end standard på Marauder.

    Personlig har jeg det sådan, at cykler med kædetræk ikke kan bo på samme matrikelnummer som mig smiley


  • #5   30. jul 2007 Knud: Ok, virkelig!? Jeg troede helt bestemt at især remtræk led af stort effekttab. Hvorfor bruger man det ikke mere udbredt???


  • #6   30. jul 2007 Carsten: Hvem gider have en R1 med remtræk? smiley

  • #7   30. jul 2007 Lund: Det ved jeg ikke, men personligt synes jeg ikke at et kædetræk ser specielt fedt eller lækkert ud. Især ikke hvis det ikke er vedligeholdt. Der er ikke noget grimmere end sådan en grå snasket kæde, der hænger og dingler. Har den så samtidigt fedtet hele bagfælg og svinger ind i kædespray (eller endnu værre; olie) så er det da grimt.

  • #8   30. jul 2007 ole hvad vil den lavere gearing betyde for min kørsel?

    Kan man selv montere remtræk?


  • #9   30. jul 2007 Carsten

    Jeg skal ikke med sikker kunnesige det, men jeg har da et kvalificeret gæt smiley

    Efterhånden som al konkurrence de sidste 40-50 år er blevet skærpet, bliver det sværere at leve rent af salget af f.eks. MC (det kunne lige så godt være fjernsyn, biler eller computere) Det direkte marked bliver derfor mindre favorabelt pr. solgt enhed. For så at råde bod på dette koncentrerer man sig om after-salesmarkedet. Køber du en fjerner, vil de næsten hellere sælge dig en forsikring end et fjernsyn, køber du en bil, vil man forsøge at sælge serviceaftaler, også MC.

    Hvor mange penge tror du der omsættes kæde-kits for???

    Og Lund :

    R-1 med remtræk?? kom jeg nu i tanker om, at jeg ville have en R!, så ville jeg da elske remtræk;-)

    Bemærk lige, at Buell' hidsige fightere er født med det.


  • #10   30. jul 2007 Thomas:

    Lavere gearing vil betyde lavere topfart, kraftigere acceleration/bundtræk og mere benzinforbrug.

    Og selvf mere larm, da du generelt vil køre med højere omdr. ...men det er jo ikke noget problem for dig smiley


  • #12   30. jul 2007 Knud: Lavere gearing lyder ikke umiddelbart som det store problem ;-D

    Men kan jeg (vi) montere skidtet selv? Er det bedre med kardang end rem?


  • #14   30. jul 2007 Thomas

    Kardan er ikke lige til at lave, hvorimod rem lyder medgørligt. Passer det på cyklen, handler deti grundtræk om at skifte forreste tandhjul ud men et primært hjul og bageste med et sekundært.

    Dog ved jeg, at f.eks. honda shadow VT 600 kræver en udbygning og omsvejsning af bagsvingeren. Ved ikke hvordan det er med Marauderen.


  • #15   30. jul 2007 Jeg fandt dette her:

    http://www.belt-drive.dk/

    Han skriver:
    "På "belt-drive.dk" kan I se lidt nærmere på VZ´eren med remtrækket.
    Jeg har selv monteret det på min Suzuki Marauder VZ 800, det er helt
    perfekt, ingen svineri og slet ikke nogen støj, endvidere er der den
    fordel at man faktisk for det 6 gear, så der er mere topfart og lavere
    omdr.
    Jeg har en hjemmeside ( www.belt-drive.dk) hvor man ka se et billed af
    trækket, jeg er også importør af remtrækket, for tiden 2stk på lager.

    Ole Pedersen"

    Det lyder lidt omvendt af hvad du skrev Knud?

    Lavere gearing giver mere topfart og mindre acceleration?

    Men det virker lidt dyrt.


  • #17   30. jul 2007 shopper??? hva er det en mc med indkøbs kurv? jeg ville derud over ellers give jan ret... hvis altså du er tilfreds med den gearing den har nu.

  • #18   30. jul 2007 jeg syntes det lyder meget dyrt... det må kunne findes billigere i tyskland...som næsten alt andet

  • #19   30. jul 2007 Jeg er fint tilfreds med gearingen, men jeg har jo ikke så meget at sammenligne med.

    Hvordan skal jeg egentlig holde min kæde?

    Indtil nu har jeg ikke gjort andet end at smøre den med kædespray..
    Hvordan renser jeg den, og hvordan justerer jeg den (og hvornår skal den justeres?) ?


  • #20   30. jul 2007 jeg plejer at justere min efter hver 500 km ca... og jeg gear den kun kædespray. jeg renser den ikke.

  • #21   30. jul 2007 Derudover: Når man siger "lavere" gearing, hvad mener man så? At der bliver mere eller mindre modstand i pedalerne? Når man gearer ned, mener man så gearene i tal (fra 2. til 1. gear) eller mener man noget andet?

  • #22   30. jul 2007 Hvis du vil rense den, så sprøjt den ing i motorrens, lad det sidde i 5 minutter og vak efter med vand. Ingen højtryk. Undgå også ppetroleum, idet det udtørrer leddene indeni.

    Tør den eller køre en kort tur og slyng vandet af. Derefter smører du.


  • #23   30. jul 2007 Og jo, muligvis husker jeg omvendt - noget kunne tyde på det.

    men- Marauderen har umpf nok til at man godt kan bære en lidt højere gearing, selv om enlavere kunne være sjov smiley


  • #24   30. jul 2007 Hvordan justere man og hvad skal man kigge efter når man justerer?

  • #27   30. jul 2007 Ok det ser fint ud, men jeg mangler stadig hjælp angående justering?
    Er der nogle gode tips til hvordan man får kæden til at dreje rundt så man kan komme til alle steder?


  • #28   30. jul 2007 Du skulle hellere ha købt dig en Intruder. Så havde du ikke behøvet at tænke mere på det. Har selv kørt med både kæde, rem og kardan (ikke samtidig hehe) og jeg foretrækker det sidste.

  • #30   30. jul 2007 De remme som HD bruger er lavet af kevlar og kulfiber. Der er ikke noget med at skifte dem....Bare tjekke hver 8000 km og der er sket dem noget. en sten, glasskår, eller sådan noget. ellers skulle de holde over mange 1000 mils.

    Den nye Buell 1150 kubik (140 HK og omkring 110 NM) har også remtræk. Det støjer ikke, man kan ændre ens gearing nemt, det er service venligt (ingen service), god kraft overførsel.
    Tro mange cykler bruger kæde forbi den fylder mindre og er billigere.


Kommentér på:
Kæde, kadang eller remtræk?

Annonce