{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

Hvilken MC er jeg ejer af? {{forumTopicSubject}}

Hvem kan fortælle mig hvordan man 100% sikkert finder ud af hvilken MC man har?

Har for få uger siden købt en brugt Honda CBR 954 RR Fireblade fra 2003. (Det var ihvertfald hvad forhandleren oplyste på nettet og mundtligt til mig).

Idag modtager jeg så registreringsattesten hvorpå der står: Honda CBR 900 RR, første registrering 20.02.2002.

Jeg går (selvfølgelig) ud fra at attesten IKKE lyver men er det en SC28, SC33, SC50 eller ???

Hvis jeg finder ud af at forhandleren har givet direkte forkerte oplysninger, hvad bør man så gøre?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MC er jeg ejer af?
  • #1   30. maj 2006 så er det stadig en 954 da modellerne løber 2 år af gangen.


  • #2   30. maj 2006 Lad os se et billede så kan vi se hvad det er for en

  • #3   30. maj 2006 Jeg er lige blevet færdig med at oprette den i min profil. Afventer accept, godkendelse eller hvad det nu er de skriver. smiley

  • #4   30. maj 2006 Den er her stadig på forhandleres hjemmeside.

    (link fjernet)


  • #5   30. maj 2006 10 velkomst herfra


  • #6   30. maj 2006 det må da kunne ses på stelnummeret

  • #7   30. maj 2006 Stelnr: JH2SC50B92000600

  • #8   30. maj 2006 Men hvorfor står der så DATO FOR KØRETØJETS FØRSTE REGISTRERING 20.02.2002 + HONDA CBR 900 RR

  • #9   30. maj 2006 Til Michael K...
    Du er desværre nr.2 som taler negativt om Bent (Bikes and Parts).

    Hvad er der med den røver oppe i Aalborg??

    Men hvilken brugtcykelforhandler/brugtvognsforhandler kan man snart stole på, når man ikke selv er en omvandrende Haynes manual?!?


  • #10   30. maj 2006 modellen hedder bare CBR900RR for dem det gør alle CBR 900..

  • #11   30. maj 2006 der står SC50 i dit stelnummer så burde den jo være god nok..

  • #12   30. maj 2006 Hey Pizza. *S*

    Du er fandme skarp! *GG*

    Takker


  • #13   30. maj 2006 det er da en sc50......slap dog af....folk er sgu hurtige til at fordømme på nettet.

  • #14   30. maj 2006 Til Kim O...

    Hvad mener du dog?


  • #15   30. maj 2006 Det er en Honda *klog-ikon*

  • #16   30. maj 2006 Ja, som andre fortæller, så er det en 954'er, men hedder modelmæssigt CBR 900 RR.

    Har du givet fuld pris for den? Altså prisen på forhandlerens hjemmeside? Det virker lidt dyrt, også selvom der er meget gejl på den!

    Når forhandleren sælger den som en 2003, og du kan se på reg.attesten, at det er en 2002, så burde du faktisk kunne hæve handelen! (hvis du vil - det er under alle omstændigheder en superfed cykel, du har købt). Hvis du er lidt heldig, kan du få en CBR 1000RR, der ikke er så voldsomt meget dyrere (måske tkr. 10-20), dog med væsentlig mindre udstyr, men også med væsentlig mindre km. på bagen. Dog er der ikke særlig mange til salg i DK.

    Men som sagt - fed cykel! Kiggede selv på én, da jeg skiftede...

    /Søren


  • #17   30. maj 2006 Den er godt nok dyr! Ville gå efter en 1000´er det er en helt anden maskine smiley
    Står der i salgspapirer at det er en 2003´er? Så hæv handel og find dig en 1000´er itl 15k mere! medmindre du er tilfreds? Det er jo det vigtigste

    Men den er god nok mht 954! Og lækker maskine smiley


  • #18   30. maj 2006 Det er rigtig den ligger i den dyre ende, men sammenligner man med andre på dba, men prosen er altså ikke helt skæv. Og PT kan man ikke få en 1000'er til under 200K

    Den har altså udstyr for 30K og til landevejskørsel er den altså en tand bedre end CBR1000rr. Det er kun når der bliver kørt race at man kan mærke forskellen på evnerne for de to MC'er.
    Tag til forhandleren og spørg om han vil give noget kompensation, for at MC'en er et år ældre end annonceret, eller om han hellere vil have at du benytter dig af din ret til at lade handlen gå tilbage.

    Men alt i alt, så synes jeg ikke du har gjort en dårlig handel.

    /
    Jesper


  • #19   30. maj 2006 Nicolai!!!
    Det er jeg slet ikke enig med dig i!

    Hvis ikke man fortalte om andre muligheder og evt fejl, ville vi jo alle gå rundt og være snot hamrende naive!
    Køber jeg en bil 180.000kr, så regner jeg da godt nok med at folk omkring mig fortæller hvis jeg kunne have fundet samme bil til 150.000kr hvis det forholder sig sådan

    Jeg giver dig ret i at pris er underordnet, bare man selv er tilfreds! Og prisen på netop denne her cykel kan diskuteres, netop da den har meget udstyr på sig!
    Men personligt mener jeg den er for dyr. Men det er bare min mening



  • #20   30. maj 2006 min er en zzr men motoren er den samme som en zx6 så det hedder den også på papiret ...ja det er sku ik til at finde ud af

  • #21   30. maj 2006 Nyprisen for den MC er 225.000,- dertil er der lagt for 30.000,- i udstyr så det er 255.000,- den står i. Bliver solgt 4 år senere for 180.000,- og har tabt 75.000,- i værdi.... Kan altså ikke se det er en dårlig handel.

    Thomas: Alle 600ccm sportsmaskiner fra Kawasaki har typenavnet ZX6, selv de gamle GPZ/X600 hedder også ZX. Motoren i ZZR og ZX6 er ikke den samme, sorry.

    /
    Jesper


  • #22   30. maj 2006 Thomes skive, det er sandsynligt at din har været en US model så, kawa har det med at bytte rundt på ZZR og ZX -R modellerne afhængigt af om det er US/Europa

  • #23   30. maj 2006 Mit indlæg havde ikke til hensigt at gøre Lars mindre glad for sin cykel. Det er en super dejlig mc, som han uden tvivl kan være glad for. Men når forhandleren nu har begået direkte svig, så synes jeg, det er i orden, at gøre opmærksom på, at han han hæve handelen. Og hvis folk så er af den opfattelse, at prisen nok er i den høje ende, kunne det jo være endnu et incitament til Lars til at hæve handelen.

    Det er helt korrekt, som Jesper skriver, at med udstyr har den tabt tkr. 75 på 4 år. Så første ejer har taget det største skrald. Man skal bare være opmærksom på, at man ikke får en øre for ekstraudstyr (når man sælger til forhandler) - det kan maksimalt gøre salgstiden mindre, når man skal af med den igen. Jeg mener endda at have set den i Den Blå Avis til maks. tkr. 160 (det må du ikke hænge mig op på - jeg er ikke helt sikker), da sidste private ejer havde den. Så B'n'P har tjent godt på den. Det er også korrekt, at der ikke er mange 1000RR'er til salg. Jeg har dog set et par stykker i "TriColor"-farven til omkring tkr. 190 (de er solgt nu). Det er den "mindst" pæne farve, men der er ingen tvivl om, at Honda har forbedre teknikken fra 2003 til 2004.

    Men Lars, hvis du er tilfreds med din cykel, så skal du ikke gøre noget ved det. Den er monsterfed, og reelt betyder det intet, om en CBR har kørt 3.000 km. eller 30.000 km. Glæd dig istedet til det bliver godt vejr, og kom ud og kør en masse km. med os andre tosser.

    Venstrehåndshilsen herfra.
    /Søren


  • #24   30. maj 2006 du kunne have sparet 25 k og købt min men det er jo kun en 929.
    mvh rené c


  • #25   30. maj 2006 Jamen dog.?!
    Sikke en drejning mit spørgsmål har taget.
    Men jeg fandt da ud af hvad det er for en cykel jeg købt. *G*

    Nå men skal jeg lige se om jeg kan "lukke" sagen?! *S*

    1. Jeg ER blevet klar over at prisen ligger i den høje ende. Det vidste jeg nok også da jeg købte den. Forhandleren Bent "peb" lidt over nogle småting vedr den 600 jeg kom med. Blandt andet at der skulle laves service og monteres ny styrknop.
    Til det sagde jeg at han selv servicerer MC'er (så det var småpenge for ham) og at han tjente 20k på 954'eren og omkring det samme på 600'eren. Til det forblev han tavs! (Ergo, jeg vidste hvad han tjente.)
    2. Jeg tror sq jeg blev "småforelsket" i cyklen (på trods af farven var gul og mørk blå. JEG er til FCK!) og i de 30k som var lagt i den.
    3. Det passer mig FINT at den er registreret som en 900'er, da jeg så ikke stiger 3k i forsikring! Jeg kan sagtens nøjes med 145hk på baghjulet og så spare de penge. *S*
    4. Jeg ville godt kunne leve med en 1000RR, men kan IKKE leve med at alt udstyr er standard og så skal der FLERE penge postes i den.
    5. Jeg er meget glad for cyklen. Ingen tvivl om det. Men man skal ikke lyve for mig, som det er sket mht. årgangen. Så jeg gør naturligvis som Søren S skriver. Kontakter Bikes and Parts og hører hvad de vil gøre ved dét. Og det er da ikke udelukket at jeg lader handlen gå tilbage!

    Ihvertfald skal I ALLE ha' et stort tak for hjælpen OG den medfølgende debat. *SS*

    Især tak til Søren S. God (og rigtig) holdning du lægger i tingene. Så'n er jeg selv smiley

    De bedste hilsner Lars
    *vi ses på landevejen*


Kommentér på:
Hvilken MC er jeg ejer af?

Annonce