{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

bakket ind i, mangler cbrF2 kåbedel {{forumTopicSubject}}

DAMN det kan være svært at finde en ordenligt overskrift smiley


En kollega bakkede i dag ind i min cykel, og smadrede den højre øvre kåbedel (han ramte på blinklyset, så kåben knækkede!!

Har lige fået lavet den anden side, og er meget utilfreds med det, farven er ikke rigtig! på de dele der er lakkerede i stedet for udskiftede!

Jeg kan selvfølgelig tage den på forsikringen. MEN det er op hos Ågesen, og det gider jeg ikke igen.

SÅ er der nogen, der har set en kåbe magen til min til salg billigt et sted? SÅ lad mig høre.
EVT. en billig F3 kåber, er der ikke noget med at den passer på?
EVT. kun den del der er smadret?
SÅ må jeg finde en billig maler til hele cyklen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bakket ind i, mangler cbrF2 kåbedel
  • #1   18. okt 2010 Prøv MC huset i Kølkær - de har masser af kåbedele.

    www.mc-huset.dk


  • #2   18. okt 2010 Kan man ikke få sådan noget ved en ophugger??

  • #3   18. okt 2010 Her er billige ABS kåbesæt:

    (link fjernet)


  • #4   18. okt 2010 det er da billigt Simon, men Kvaliteten af sådan noget, i forhold til det originale?
    OG hvad vil det koste i ekstra afgift?


  • #5   18. okt 2010 burde det ikke være hans forsikring som skulle dække det

  • #6   18. okt 2010 Eftersom fragt er gratis og de, mig bekendt, ikke er afgiftsramte, er det vel kun moms der kommer oveni !?! (Hvis told tilbageholder pakken, men det gør de jo nok - størrelsen taget i betragtning ;0)

    Men de er jo lakerede og det hele..


  • #7   19. okt 2010 Hvis de fandtes til min gamle ged, ville jeg ikke tænke mig om to gange. Man kommer hurtigt af med omtrent det samme (eller mere) hos en hugger for et stykke gammel skrammet plstic der skal spartles slibes og lakkes oveni anskaffelsesprisen.

    Jeg har længe ledt efter nyt kåbesæt til min, og det billigste jeg har fundet er 1500,- pr. del og det er med knækkede tappe og dybe ridser..

    Desværre er min en model det åbenbart ikke kan betale sig at laver støbeforme til ( er vildt misundelig )


  • #8   19. okt 2010 Simon:

    We Are Loaction In GuangZhou China -The Biggest Motor Accessory Market In China.

    hvilket betyder, der kommer indførelses afgift, jegkan bare ikke finde udaf reglerne.

    @ Thomas. JO hans forsikring skal betale. MEN nu er det jo en kollega, OG ville helst selv bestemme, er MEGET utilfreds med sidste forsikrings reperation!


  • #9   19. okt 2010 Her kan du købe dem i/via England.. Så er der ingen importomkostninger :0)

    http://www.fairingkitz.com/index.php?main_page=index&cPath=100_1_2_951


  • #10   19. okt 2010 Ahh nice.. er der så nogen erfaringer med kvaliteten/holdbarheden?


  • #11   19. okt 2010 MEN så steg prisen ca. så meget som afgiften?

  • #12   19. okt 2010 Hej Jesper
    Jeg har stort set et helt kåbesæt til en F2'er liggende dog uden topkåben, skal dog lige tjekke op på det, men har ihvertfald sidekåbe begge sider (komplet) og begge sider under sædet, det lille stykke der sidder bag sædet.
    Har det interesse så sender jeg en pm med mit nummer..


  • #13   19. okt 2010 Topkåberne er ved og være en mangel vare.... Til min, som skal have venstre side lavet på forsikringen, der venter man på en ny topkåbe, som der er 6-8 ugers leveringstid på....

    Jeg vil søge på ebay,de, for der dukker din farve op jævnligt, men topkåber kun ind imellem....


  • #14   19. okt 2010 Topkåbe, er det det, min den del med blinklyset i kaldes?

    SÅ er det sådan en jeg mangler til højre side smiley

    MEN det kommer naturligvis an på pris smiley

    Det nemmestevar hvis jeg fandt en der passede i farven. MEN en billig kåbedel, og en omlakkering er jo også en mulighed, hvis man kan finde en billig autolakkerer her inde smiley


  • #15   19. okt 2010 Topkåben består af 3 dele.... Højre, Venstre og midter delen.... og det er den med bliklyset indbygget...

    En ny koster ca. 3000kr ved DSS i england, og så passer farven m.v. men der kan som sagt godt være en del ventetid på den, for de ligger ikke på lager andet i Japan, og hvad jeg har fået og vide, så er de vist snart ved og være udgået.... Men om det passer aner jeg ikke.... Synes bare og have læst engang, at bl.a. Honda garantere reservedele i min. 25 år til deres modeller.... Kåbedele er I hvertfald en del, som der burde være på lager, for man ligger ikke sin motorcykel ned, uden et eller andet plastik tager skade...




  • #16   19. okt 2010 Hondas leveringsgaranti på reservedele er 15 år, således er flere kåbedele til f.eks PC19/PC23 udgået, og man er overladt til NOS (New Old Stock fra DSS eller andre), eller brugt dele,. Til PC25 er topkåbedele langt det sværeste at skaffe nyt/ i god stand som brugt, de går nemlig ofte til selv i mindre uheld, da de er så stive, at de revner/splintres, i modsætning til f.eks sidekåbedelene. Kvaliteten af Kina-kåber varierer helt enormt, fra det helt ubrugelige til noget ½-vejs OK, stort set aldrig sammenlignelig kvalitet med org.-dele, til gengæld er PC25'ere efterhånden så billigere, at det kan være svært at retfærdiggøre alt for store udgifter til kåbedele.

  • #17   19. okt 2010 Jeg ville når som helst tage chancen med en kina-kåbe i ABS fremfor de aftermarket kåber man kan få i glasfiber. Da glasfiberkåberne er håndlagt i en udvendig form, er der aldrig to der er ens. Derfor har de næsten heller aldrig forborede huller til bolte, gevind m.m. Defor får man dem heller ikke i den ønskede farve. Tilpasningen gør at de alligevel skal olmakeres bagefter. ABS kåberne er sprøjtestøbt i forme, der garanterer ensartethed både i tykkelse og form, findes lakeret i et utal af farver (endog kan man designe sit eget) og er lige til at montere...

    Det kan da godt være at de ikke holder 20 år, men til den pris de koster, skifter jeg hellere "skin" på cyklen hvert 5 år end at købe en original til det 10 dobbelte..



  • #18   19. okt 2010 Det kan jeg godt følge dig i Simon. MEN helt ærligt, en tank skal, kan det nogensinde blive godt?

    Aagesen, skal have 3500 plus moms for delen, i original farven!

    SÅ nu skal jeg sikre mig om det kun er den del, eller mere der er røget!


  • #19   19. okt 2010 10-dobbelte for org. lyder voldsomt og er det den afvejning man gør sig, så er jeg enig. Men det behøver det nu heller ikke være, jeg har endnu altid kunne skaffe org. PC25-kåbedele i god stand (senest sourcet topkåbedele i år) i de relevante org.farver til ca. 500 pr. større kåbedel, men der kan være en del arbejde/tidsforbrug forbundet dermed. Så har man ikke de rigtige muligheder/kilder, kan det evt være en overvejelse værd med Kina-kåbedele på så gamle/billige cykler som PC25'ere, enig i at det min. skal være ABS-plast så. Til nyere/dyrere cykler ville jeg aldrig overveje Kina-kåbedele, da man ofte vil kunne finde komplette org. kåber i fin stand til sammenlignelig eller kun marginalt højere pris.

  • #20   19. okt 2010 3500 plus moms, så er det også betalt, DSS tager £200 for højre topkåbedel (i farvekode CBR600FP-R158I) plus UK moms og fragt bliver det omkring 2200, hvilket dog stadig er pænt dyrt -

    http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/by-part-number/part_64230MV9930ZC/


  • #21   19. okt 2010 Tak Michael, det var da billigere!! smiley

    overvejer hvad jeg skal gøre, så al input er velkomment!!


  • #22   19. okt 2010 Jesper Overvej evt at find en hel f3 i udlandet??

    Fra F3 passer alt jo over så vidt jeg lige ved? så har du ekstra motor, fælge forgaffel osv osv.. og mener at både bremser og affjedring er opdateret på en f3 i forhold til f2?

    Ved godt det er nogle flere penge, meeeen kan jo være det er det vær??


  • #23   19. okt 2010 Vil da mene, at F2,5 (min) er den med opdatterede affjedring.?

    'MEN jo er enig, MEN har ikke mange basseøre selv at gøre godt med!
    OG kommer jeg over hans selvrisiko, vil han nok ikke betale! så ryger den på forsikring, og så kan jeg nok ikke gøre andet end at afleverer den til værkstedet!


  • #24   19. okt 2010 Morten -

    Pas på med med at give anbefalinger baseret på "så vidt jeg ved" og lign. :-).

    Nej alt passer ikke lige over fra en F3 på et F2 stel, der skal hugges en hæl og klippes en tå, før det kan lade sig gøre...

    Personligt vil jeg anse det for temmelig dødfødt projekt såvel økonomisk som arbejdsmæssigt, men jeg har også altid haft en aversion mod F2/F3-sammenbygninger/hybrider, man ender op med noget som hverken er fugl eller fisk, ikke mindst i DK-identitetsmæssig forstand.


  • #25   19. okt 2010 Ville faktisk hellere finde en donor af F2,5 som min egen.
    Kan godt li at holde ting originalt smiley


  • #26   19. okt 2010 Nemlig, ville også være en mere farbar vej, de kan fåes helt ned til 8-10.000 i pæn stand i D., større udskrivning her og nu, på sigt kan det være udgiftsneutralt

  • #27   19. okt 2010 Michael S

    Det må du lige foklare.. hvor er forhindringerne?

    Den eneste grund til at jeg siger så vidt jeg ved er at jeg ikke selv har prøvet.. men har da læst en del steder at det ikke er et problem, og har da også set f2 modeller lavet om, hvos folk har sagt at det ikke var noget problem?

    Men nuvel.. var også bare en ide.. smiley


  • #28   19. okt 2010 og f3 har da andre bremser??

  • #29   19. okt 2010 Morten -

    Det er jeg sådan set ikke så meget for, idet jeg på ingen måde ønsker at bidrage til alle de fusker F2/F3-projekter man ser rundt omkring, men OK for denne ene gangs skyld (også fordi der vel ikke er ret mange, der foretager den slags mere, da det er blevet økonomisk mindre attraktivt, og fordi man vel heller ikke længere vil tillægge F2-F3 forskellene så stor betydning, at man gider ombygge). Her er en beskrivelse skrevet af en med ret stor PC25-indsigt -

    http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/2e3f1ed42d4520d0/437f565913a6284e?lnk=gst&q=jens+jacob+bager+jensen+F2+Stel#437f565913a6284e

    De allerfleste ombygger kun delvist, og gennemfører ikke alt, disse cykler er nogle gange blevet solgt som ægte PC31'ere, selvom de ikke er det, sørgeligt nok.



  • #30   19. okt 2010 F3 har andre bremser ja, men i praksis har det ikke den store betydning

  • #31   19. okt 2010 Ok.. kan se der lige er et par småting! smiley

    Jeg mener så at hvis man alligevel skal ud og købe nyt efter en skade i større omfang (Jesper ville nok ikke have gavn) kunne man da lige så godt købe en donor mc.. og hvorfor så ikke tge en f3??

    Kan godt være det bare er mig?


  • #32   19. okt 2010 NU er de ting han beskriver, ikke noget der skræmmer mig. MEN jeg vil hellere have den som F2 original, og ville kun vælge F3, hvis det var billigere!

    MEN som det ser ud, er jeg bange for at ende i forsikringen! OG så er alle de tanker utopi!


  • #33   19. okt 2010 Morten -

    Der skal kigge lidt udover egen næsetip, som sagt... der er gennemført en del F2/F3-sammen-/ombygninger, men langt størsteparten af disse er ikke lavet som man bør, og tænk på en evt. næste ejer, man må ikke skære i stellet og nogle har faktisk kun ombygget med kåbedele og så solgt som PC31/F3, uden at oplyse loyalt om alt det der ikke lavet, til folk med begrænset indsigt i CBR600-modelrækken - Megafusk. Desuden vil en sådan cykels identitet i CRM stadig være en PC25, og på et eller andet tidspunkt ender aben måske hos en anden, end den der har foretaget "ombygningen".

    Problemet er dog nok til at overse efterhånden, idet de færreste med indsigt i CBR600-serien og efter en personlig cost-benefit analyse vil give sig i kast med den slags længere...


  • #34   19. okt 2010 Jeg er selv på jagt efter en højre topkåbe side til min, da min er en NH196 model (den hvide), så er de dælme ikke til og opdrive brugt.... Originalt, er de dyre og kan så vidt jeg har fået og vide kun fremskaffes fra Honda Japan, hvis de stadig findes....

    Så det ender jo med, at man skal omlakkeret det hele, eller lave et Naked Bike projekt ud af den, når man ikke længere kan få originale kåbedele mere i ens farve.... smiley

    Lige nu vente jeg på, at mekanikeren får topkåben til venstre side hjem, så min forsikringsskade kan blive lavet.... Så kan jeg finde en anden højre topkåbe, så er min kåbe næsten fri for skader eller skrammer smiley

    Hvis det er en forsikringsskade, så er det til mekanikeren med den og vente på at kåben kommer hjem.... Hvis han vil undgå forsikringen, så må han jo bare betale hvad en ny topkåbe koster....


  • #35   19. okt 2010 Det er mest mig der vil undgå forsikring, er ikke tilfreds med sidste skade reperation!

  • #36   19. okt 2010 Det er jo heller ikke helt problemfrit bare at købe en ny kåbedel, idet der på en 17år gammel cykel, kan være en del nuanceforskel i farven, og man derfor ikke sjældent kan være bedre tjent med en brugt, hvis man ellers kan finde en ;-).

  • #37   19. okt 2010 Jeg får en helt ny topkåbe, hvis jeg selv fremskaffer højreside.... da forsikringen dækker venstre og midterstykket.... smiley

    Jeg røg i asfalten i september, pga. af hund der løb lige ud foran forhjulet.... så venstre side er godt skrammet, og topkåben flækket....

    Alt i alt en skade til omkring 20.000kr som hundeforskringen skal dække, eller i sidste ende min kasko, hvis ejeren ikke vil vedkende sig skaden....

    Så det er dælme dyrt og lægge sin MC ned...


  • #38   19. okt 2010 Fik skiftet hele venstre side, for 1 år siden, på forsikringen. på nær bagkåben, da den ikke kunne fremskaffes. SAMT kåbestativ m.m.

    Der blev lavet for en hel del, på forsikringen!


  • #39   19. okt 2010 NÅ, så fik vi slået fast, det bliver via forsikringen!!!

    Pris ca. 12.000


  • #40   20. okt 2010 Ville heller ikke bygge om i stor stil, især ikke med de nye karburatorer da der skal skæres i stellet
    Men på den anden side kunne den jo komme til at se mere moderne ud, og du kan køre et par sæsoner mere inden du skal op på en nyere/dyrere bike.


Kommentér på:
bakket ind i, mangler cbrF2 kåbedel

Annonce