bakket ind i, mangler cbrF2 kåbedel {{forumTopicSubject}}
DAMN det kan være svært at finde en ordenligt overskrift
En kollega bakkede i dag ind i min cykel, og smadrede den højre øvre kåbedel (han ramte på blinklyset, så kåben knækkede!!
Har lige fået lavet den anden side, og er meget utilfreds med det, farven er ikke rigtig! på de dele der er lakkerede i stedet for udskiftede!
Jeg kan selvfølgelig tage den på forsikringen. MEN det er op hos Ågesen, og det gider jeg ikke igen.
SÅ er der nogen, der har set en kåbe magen til min til salg billigt et sted? SÅ lad mig høre.
EVT. en billig F3 kåber, er der ikke noget med at den passer på?
EVT. kun den del der er smadret?
SÅ må jeg finde en billig maler til hele cyklen
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 57
www.mc-huset.dk
aug 2010
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 221
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
(link fjernet)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
OG hvad vil det koste i ekstra afgift?
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Men de er jo lakerede og det hele..
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Jeg har længe ledt efter nyt kåbesæt til min, og det billigste jeg har fundet er 1500,- pr. del og det er med knækkede tappe og dybe ridser..
Desværre er min en model det åbenbart ikke kan betale sig at laver støbeforme til ( er vildt misundelig )
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
We Are Loaction In GuangZhou China -The Biggest Motor Accessory Market In China.
hvilket betyder, der kommer indførelses afgift, jegkan bare ikke finde udaf reglerne.
@ Thomas. JO hans forsikring skal betale. MEN nu er det jo en kollega, OG ville helst selv bestemme, er MEGET utilfreds med sidste forsikrings reperation!
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
http://www.fairingkitz.com/index.php?main_page=index&cPath=100_1_2_951
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 44
Jeg har stort set et helt kåbesæt til en F2'er liggende dog uden topkåben, skal dog lige tjekke op på det, men har ihvertfald sidekåbe begge sider (komplet) og begge sider under sædet, det lille stykke der sidder bag sædet.
Har det interesse så sender jeg en pm med mit nummer..
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Jeg vil søge på ebay,de, for der dukker din farve op jævnligt, men topkåber kun ind imellem....
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
SÅ er det sådan en jeg mangler til højre side
MEN det kommer naturligvis an på pris
Det nemmestevar hvis jeg fandt en der passede i farven. MEN en billig kåbedel, og en omlakkering er jo også en mulighed, hvis man kan finde en billig autolakkerer her inde
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
En ny koster ca. 3000kr ved DSS i england, og så passer farven m.v. men der kan som sagt godt være en del ventetid på den, for de ligger ikke på lager andet i Japan, og hvad jeg har fået og vide, så er de vist snart ved og være udgået.... Men om det passer aner jeg ikke.... Synes bare og have læst engang, at bl.a. Honda garantere reservedele i min. 25 år til deres modeller.... Kåbedele er I hvertfald en del, som der burde være på lager, for man ligger ikke sin motorcykel ned, uden et eller andet plastik tager skade...
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Det kan da godt være at de ikke holder 20 år, men til den pris de koster, skifter jeg hellere "skin" på cyklen hvert 5 år end at købe en original til det 10 dobbelte..
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Aagesen, skal have 3500 plus moms for delen, i original farven!
SÅ nu skal jeg sikre mig om det kun er den del, eller mere der er røget!
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/by-part-number/part_64230MV9930ZC/
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
overvejer hvad jeg skal gøre, så al input er velkomment!!
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
Fra F3 passer alt jo over så vidt jeg lige ved? så har du ekstra motor, fælge forgaffel osv osv.. og mener at både bremser og affjedring er opdateret på en f3 i forhold til f2?
Ved godt det er nogle flere penge, meeeen kan jo være det er det vær??
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
'MEN jo er enig, MEN har ikke mange basseøre selv at gøre godt med!
OG kommer jeg over hans selvrisiko, vil han nok ikke betale! så ryger den på forsikring, og så kan jeg nok ikke gøre andet end at afleverer den til værkstedet!
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Pas på med med at give anbefalinger baseret på "så vidt jeg ved" og lign. :-).
Nej alt passer ikke lige over fra en F3 på et F2 stel, der skal hugges en hæl og klippes en tå, før det kan lade sig gøre...
Personligt vil jeg anse det for temmelig dødfødt projekt såvel økonomisk som arbejdsmæssigt, men jeg har også altid haft en aversion mod F2/F3-sammenbygninger/hybrider, man ender op med noget som hverken er fugl eller fisk, ikke mindst i DK-identitetsmæssig forstand.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Kan godt li at holde ting originalt
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
Det må du lige foklare.. hvor er forhindringerne?
Den eneste grund til at jeg siger så vidt jeg ved er at jeg ikke selv har prøvet.. men har da læst en del steder at det ikke er et problem, og har da også set f2 modeller lavet om, hvos folk har sagt at det ikke var noget problem?
Men nuvel.. var også bare en ide..
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Det er jeg sådan set ikke så meget for, idet jeg på ingen måde ønsker at bidrage til alle de fusker F2/F3-projekter man ser rundt omkring, men OK for denne ene gangs skyld (også fordi der vel ikke er ret mange, der foretager den slags mere, da det er blevet økonomisk mindre attraktivt, og fordi man vel heller ikke længere vil tillægge F2-F3 forskellene så stor betydning, at man gider ombygge). Her er en beskrivelse skrevet af en med ret stor PC25-indsigt -
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/2e3f1ed42d4520d0/437f565913a6284e?lnk=gst&q=jens+jacob+bager+jensen+F2+Stel#437f565913a6284e
De allerfleste ombygger kun delvist, og gennemfører ikke alt, disse cykler er nogle gange blevet solgt som ægte PC31'ere, selvom de ikke er det, sørgeligt nok.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
Jeg mener så at hvis man alligevel skal ud og købe nyt efter en skade i større omfang (Jesper ville nok ikke have gavn) kunne man da lige så godt købe en donor mc.. og hvorfor så ikke tge en f3??
Kan godt være det bare er mig?
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
MEN som det ser ud, er jeg bange for at ende i forsikringen! OG så er alle de tanker utopi!
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Der skal kigge lidt udover egen næsetip, som sagt... der er gennemført en del F2/F3-sammen-/ombygninger, men langt størsteparten af disse er ikke lavet som man bør, og tænk på en evt. næste ejer, man må ikke skære i stellet og nogle har faktisk kun ombygget med kåbedele og så solgt som PC31/F3, uden at oplyse loyalt om alt det der ikke lavet, til folk med begrænset indsigt i CBR600-modelrækken - Megafusk. Desuden vil en sådan cykels identitet i CRM stadig være en PC25, og på et eller andet tidspunkt ender aben måske hos en anden, end den der har foretaget "ombygningen".
Problemet er dog nok til at overse efterhånden, idet de færreste med indsigt i CBR600-serien og efter en personlig cost-benefit analyse vil give sig i kast med den slags længere...
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Så det ender jo med, at man skal omlakkeret det hele, eller lave et Naked Bike projekt ud af den, når man ikke længere kan få originale kåbedele mere i ens farve....
Lige nu vente jeg på, at mekanikeren får topkåben til venstre side hjem, så min forsikringsskade kan blive lavet.... Så kan jeg finde en anden højre topkåbe, så er min kåbe næsten fri for skader eller skrammer
Hvis det er en forsikringsskade, så er det til mekanikeren med den og vente på at kåben kommer hjem.... Hvis han vil undgå forsikringen, så må han jo bare betale hvad en ny topkåbe koster....
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Jeg røg i asfalten i september, pga. af hund der løb lige ud foran forhjulet.... så venstre side er godt skrammet, og topkåben flækket....
Alt i alt en skade til omkring 20.000kr som hundeforskringen skal dække, eller i sidste ende min kasko, hvis ejeren ikke vil vedkende sig skaden....
Så det er dælme dyrt og lægge sin MC ned...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Der blev lavet for en hel del, på forsikringen!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Pris ca. 12.000
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Men på den anden side kunne den jo komme til at se mere moderne ud, og du kan køre et par sæsoner mere inden du skal op på en nyere/dyrere bike.
bakket ind i, mangler cbrF2 kåbedel