{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

CBR600 eller FZR600 {{forumTopicSubject}}

Hej motorcykel"eksperter".
Jeg overvejer at købe MC. Har tidligere for 15 år siden haft en honda 550 - så jeg har kørt MC før.

Jeg har "forelsket" mig i noget som Honda cbr 600 eller Yamaha fzr 600.

Mit behov er nogle "søndagsture" samt til og fra arbejde (22 km hver vej) når det er godt vejr.

Jeg er vokset fra det helt vilde ræs, men den må alligevel gerne være lidt kvik, selvom det meste kørsel nok bliver "følg den øvrige trafik" kørsel.

Jeg har set på nogle omkring årgang '92 til '95. Og vil ofre omkring 25-30 kkr.
Ligger vægt på at det er en "sikker" maskine både mht. køreegenskaber og driftsikkerhed. Jeg er også vokset fra det der med at skrue i maskinen hele tiden smiley

Jeg er ca 178 cm og vejer 75 kg.

Hvad kan I anbefale - Honda eller Yamaha - og hvorfor?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR600 eller FZR600
  • #1   10. maj 2010 hvad med sådan en her..
    Super frisk og driftsikker

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=75829


  • #2   10. maj 2010 Honda for den går ikke i stykker, ahh spøg, ved ikke hvor driftsikker en yamaha er men min honda har jeg haft i 4 år og har ikke repareret på den endnu.

  • #3   10. maj 2010 Den i bedst stand.

  • #4   10. maj 2010 Thomas - ellers en fin maskine, men tror den bliver for "slap". Er blevet rådet ti likke at gå under omkring 90 HK.
    Og så er det et ufravigeligt krav med 4 cylinder smiley

    Jesper - og hvis de så er i samme stand? smiley
    Jeg læser din kommentar således at du mener de er lige gode (til mit behov).


  • #5   10. maj 2010 hej jens.


    jeg er så heldig at have bekendte med både fzr 600 (91) og cbr 600 (93). Det skal dog siges at fzr'en har kørt en smule mere end cbr'en 60.000km mod 40-50.000 på cbr'en.

    Men når jeg ser på hvad der er lavet af reperationer og udskiftninger på de 2 bikes vil jeg personligt vælge hondaen da jeg har fået indtrykket af at den er mere "robust" sådan kvalitets messigt. Men det kan jo også skyldes at den ældre cykel selvfølgeligt skal have lavet en del flere reperationer grundet slid.


    Men jeg ville vælge en cbr hvis det var mig..


  • #6   10. maj 2010 Hvis man skal vælge mellem en lidt nyere med flere km eller en lidt ældre med færre km - hvad går man så efter? Med andre ord hvad betyder mest km eller alder?

  • #7   10. maj 2010 Du skal læse det som at når du køber en 15-18år gammel MC, så er det dens stand der er vigtigere end mærket.
    Men er de i samme stand, så CBR'en.


  • #8   10. maj 2010 helt sikker cbr da nogle af de fzr havede problemer med gear kassen men dog ikke alle og det er jo bække fine maskiner

  • #9   10. maj 2010 Skal du have en FZR så husk at købe en FZR R modellen og ikke en US, det er 2 vidt forskellige cykler, US modellen svarer til en CBR F1 fra sidst i 80'erne, og har en lorte kobling, uden udtrykkerleje!
    Generelt er alle tidlige yamahaere udstyret med en traktor gearkasse, den klonker ad helvedes til, men virker ok, og er ikke værre end cbr's hvad det angå slid.

    Så er der olie forbrug.... regn med et stort olieforbrug på yamaha... sådan er det og man kan ikke gør noget ved det... de tager gennemsnittlig 3-4 gange så meget olie som en cbr og det er ikke nødvendigvis fordi der er noget galt med motoren.... En yamaha der har gået over 20000km ta' olie!

    ellers er det smag og behag...


  • #10   11. maj 2010 CBR600 da jeg har en jeg vil af med, men slet ikke nede i det leje, der kan jeg overhovedet ikke være med!
    Den er driftsikker, agil, hurtig nok, økonomisk at fodre, og lige så bøvlet at reparere som alle andre mc!
    Og Yamahaen er også en ok bike, kan bare bedre li Honda.........


  • #11   11. maj 2010 HEHE.. Danmark er sku ramt af en gal honda-mand!!

    Hvis det skulle være en fzr SKAL det være en fzr R model..

    med det sagt.. af de 2 ville jeg vælge den jeg følte mig bedst på.. dog tror jeg at jeg ville vælge fzr pga de bedre komponenter der er på den.. føler også køre bedre end ihvertfald en f2 (kan sku ikke lige huske med en f3, men er jo ikke de vilde ændringer fra f2-f3) og så vidt jeg lige ved så har olieforbrug ikke været et problem på 600ccm

    Hondaen er dog mere udbredt i dk.. så det er måske nemmere at finde dele.. Hondaen kører faktisk rigtig godt.. små-problemer som jeg ser det..

    men uanset så er det GAMLE maskiner.. standen er vigtig..


  • #12   11. maj 2010 Jo Morten... 600 har samme problemer, dog ikke i samme omfang som 750 eller 1000.

  • #13   11. maj 2010 Er det ikke lige før du kan få en fin ældre gsxr 750 for de penge!

  • #14   12. maj 2010 Mange tak for alle jeres indlæg.
    Konklusionen må være - prøv et par stykker af hver og køb så den jeg finder mig bedst tilpas med og er i den bedste stand.


  • #15   12. maj 2010 Nemlig!!!

  • #16   12. maj 2010 Jeg har selv haft US versionen. Jeg købte den fordi den var billig. Det var "sport" for få penge dengang.
    Jeg ville til hver en tid gå uden om modellen i dag. Den er grim...jo den er smiley Bagenden ligner i brødkasse fra firserne osv. Dækkene er nogle mærkelige dimensioner der gør at det kan være svært at finde gode dæk til maskinen. Som før nævnt er koblingen noget rigtigt skod. Skiftede den med 5-6 tusinde intervaller. Tager ikke lang tid når man er i træning smiley
    Og olie forbruget...den var tørstig. Faktisk rigtig meget. Det afskrækker mig fra yamaha. Det er ikke et sundt tegn i min verden og jeg lærer aldrig at acceptere det (både problemer med kobling og olieforbrug oplevede jeg også på min r1.....køber ikke yamaha igen)

    Jeg kørte omkring 15k km på den og det kostede 2 koblinger og meget olie og det var til trods for relativt lavt km tal (omkring 30 tusind)

    Så den kan jeg desværre ikke anbefale til nogen. Hondaen kender jeg ikke så den undlader jeg at udtale mig om

    Mvh
    Kasper

    Ps. R modellen er en helt anden konstruktion og anden motor. Dem må du ikke blande sammen


  • #17   13. maj 2010 Hvordan ser man forskel på US og R- modellen?

  • #19   13. maj 2010 Og du skal desuden være opmærksom på at US modellen også har en variation uden de runde forlygter der ligner en mellemting mellem R & US modellen. Den ligner dog stadig US på øvrige kåber og sten og har også betegnelsen 3he og har vist 92 heste.

Kommentér på:
CBR600 eller FZR600

Annonce