{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.198 visninger | Oprettet:

Sorry, men ind nu et salt spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

Hej MCG...
Ved godt at det er det mest stillede spørgsmål, men jeg håber at i bære over med mig...
overvejde at hente min kværn i dag, men mekanikeren sagde at det mildst talt var vandvittigt...
Jeg ved godt at der stadigvæk ligger noget salt og at det ikke der det bedste at kører i / på men han sagde, at min MC næsten ville falde til det halve i værdi og at selvom jeg vaskede den bagefter, kunne jeg ikke kommer ind alle steder, så om ca. en uges tid ville stort set alle bolte være røde...
Så derfor spørger jeg er det virkelige så slemt, altså det lyder til at den ville tage mindre skade af at jeg kastede en spand svovlsyre på den og lod den så en uge mere...

Hvad siger i MCG??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sorry, men ind nu et salt spørgsmål...
  • #1   17. mar 2010 Prøv det med svovlsyren, og lad os høre hvordan det gik.

  • #3   17. mar 2010 hehe...han har sgu humor din mekaniker:-)

  • #4   17. mar 2010 Jeg kunne ikke drømme om at køre så længe der er salt - andre kunne sagtens finde på det.... smiley
    "Min egen" mc-forhandlers holdning er, at uanset hvor meget du vasker din mc efter at have kørt i salt, vil det stadig efterlade spor...


  • #5   17. mar 2010 Det korte svar: Vrøvl! - Hent du bare din mc.

    Det lange svar....

    Det handler i bund og grund om rust beskyttelsen af din mc.

    Har haft om korrosion på ing. studiet de sidste par uger, og hvis din cykels udsatte dele er zinkbehandlede - hvad de er - så skal du bare sørge for at vaske dem, og sørge for at fjerne fugt bagefter, for fugt på motorcyklen er faktisk det der skaber rusten, ikke KUN salten.. Det er fordi der kommer en ubalance i hvor ilten befinder sig (blandt andet).... (Hvis du er uenig, eller vil vide mere, så skriv endelig en PM - så har jeg en masse materiale du kan få og læse smiley

    Så hent du bare din cykel, vask den, og så tør den! - For salten i kombination med ilten er det der skaber korrosions!

    Personligt skal jeg hente min nye cykel idag, som i den grad har set regn, og den får bare en dåse WD-40 når jeg kommer hjem... så skal den ellers stå i det, i 14 dage, og så når jeg kommer hjem igen, skal den skilles ad og vaskes og pudses, så alt det overflade rust der måtte være kommet forsvinder.

    God tur, uanset hvad du vælger.


  • #6   17. mar 2010 Jeg kører sgu heller ikke før der ikke er mere salt.. Jeg får så også først sædet tilbage omkring til påske, men selvom det er fristende venter jeg også.. På en MC som min tror jeg godt man kan vaske det meste af, men så snart det er kåbe maskine, kan du jo ikke komme ind alle steder med en omgang spuling, medmindre man jo fjerner alle skjoldene og så går den igennem, men er det alt besværet værd? måske hvis du vil male dine skjolde i samme ombæring?

  • #7   17. mar 2010 Et salt, saltet... hehe

  • #8   17. mar 2010 Men helt rigtigt som Carsten siger.
    Prøv og se på den nederste forgaffel bro på en mc, hvis der er rust der, så siger det lidt om standen på motorcyklen - eller om hvornår den er kørt smiley

    Mvh
    Michael


  • #9   17. mar 2010 Har man en kvalitets-MC er der intet galt ved at køre i salt.
    Men lyt du bare til din mekanikker :o)


  • #10   17. mar 2010 http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=48856

    Det er hvad Peter Rahbæk mener om kørsel i salt...


  • #11   17. mar 2010 Lige meget hvilken mc du har vil den blive grim af at køre i salt og nej det hjælper ikke 100 % hvis du vasker den..................

  • #12   17. mar 2010 >Peter W

    "I regnvejr stikker du en finger ned i nærmeste vandpyt og smager efter om der er salt i vandet. Vandet skal smage absolut ferskt før saltprocenten nærmer sig det harmløst lave. Er vandet blot en smule salt, så undlad at køre."

    Hvad så hvis vandet smager af tis, er det så okay at køre ?


  • #13   17. mar 2010 piv piv piv

  • #14   17. mar 2010 Jeg ville vente lidt endnu. En skam at smide en SV1000 (eller en hver anden !!!!) på vejen så længe der stadig er salt på vejen.
    men igen det er smag og behag. Og ´har allerede set en masse mc´ister der har taget den 2 hjulet i brug. Det kribler også i mine finger for at komme ud på vejen, men først når saltet er væk.


  • #15   17. mar 2010 Tak for de mange svar...
    Jeg må nok hellere slå koldt vand i blodet...
    Det er da også for galt at de må smide det kemiske lort, midt i marts!!!
    Vores MC´er kommer til at ruste fældt, men Fru. Hansen hofte gror nok sammen igen hvis hun vælter på lidt is... Det er noget svineri!!! smiley


  • #16   17. mar 2010 jeg synes også du skal prøve med svovlsyre og så vaske den og tørre den bagefter, det tager den jo heller ikke skade af..????????

  • #17   17. mar 2010 Så længe vejen er tør - kan der vil ikke ske det store !?
    Jeg har rullet en par mindre ture på min, knastør vej - ingen "løs" salt nogen steder, og ingen fugt til at "sætte gang" i noget, så tror jeg ikke på, at turen hjem med din mc vil være som at droppe den i svovlsyre.
    Har tørret alt over igen igen med WD40 - og nej, den har ingen pletter, rust eller andet nogen steder, kun en chauffør med blåfrosne fingre


  • #18   17. mar 2010 For en motorcykel er jo lavet af sukker, så den kan hverken tåle salt eller vand, og salt er jo ikke opløseligt i vand, så man er bare fucked hvis man kommer til at røre ved cyklen efter man har spist pomfritter. pis pis pis, hvor blev kawaen af???!!!

  • #20   17. mar 2010 Prøv at spørge knud om hvad han mener om vinterkørsel, og hans suzuki har godt nok set noget salt efterhånden, den ser sgu da stadig ud som ny.

  • #21   17. mar 2010 I får det til at lyde som om motorcyklen er ætset væk, hvis man kører 5 km. på tør saltet vej. Det nægter jeg simpelthen at tro på, og min motorcykel er købt, fordi den skal køres på, så den kommer på vejene i morgen. Woohooooo.

  • #23   17. mar 2010 Kom nu ud og tril en tur, istedet for at diskutere hvor meget/lidt, jeres MC vil rådne op, inden i når hjem i garagen igen smiley Der er sgu da ingen af jer, der har jeres cykler så længe ,at det vil blive et problem. vejene er tørre og solen fremme heromkring, omend det er pissekoldt endnu. Synes egentligt det er mere syndt for mig, end MCen, at komme ud nu. brrrrr!!!! smiley

  • #24   17. mar 2010 Jøsses - jeg synes det er helt ufatteligt fsynd for alle de mennesker, der har investeret i noget så fedt som en MC, og så tør de ikke tage den udenfor.

    Jo - man kan da nok se forskel på om en MC aldrig har set salt, eller om dan har set masser af salt, men er blevet rengjort - NÅR DEN ER 15-20 ÅR GAMMEL!!!

    I kan jo gøre hvad I vil, men jeg vil da slå til lyd for, at trådstarter skal køre en tur, hvis han har lyst - det er vel for d.... derfor han har købt en MC.

    Arnbitter: du har helt ret - det her handler meget mere om vedligeholdelse end noget andet:-)


  • #25   18. mar 2010 jeg har lige ofret en lakering af stellet på min fj 1200 her i vinter. Det var ved at være nødvindigt efter 120000 km i tilsyneladende alt slags vejr. men derfor bliver den nu stadig kørt på når jeg har lyst. salt eller ej. den er lige så meget et transportmiddel som en hobby for mig. s hellere vaske den en gang eller 2 mere end man måske ellers ville have gjort.bruger den næsten hver dag på job, så de sidste par år er der røget 20000 km på klokken pr år. så det er stort set fra 1 marts til 1 december jeg kører.

Kommentér på:
Sorry, men ind nu et salt spørgsmål...

Annonce