Sorry, men ind nu et salt spørgsmål... {{forumTopicSubject}}
Hej MCG...
Ved godt at det er det mest stillede spørgsmål, men jeg håber at i bære over med mig...
overvejde at hente min kværn i dag, men mekanikeren sagde at det mildst talt var vandvittigt...
Jeg ved godt at der stadigvæk ligger noget salt og at det ikke der det bedste at kører i / på men han sagde, at min MC næsten ville falde til det halve i værdi og at selvom jeg vaskede den bagefter, kunne jeg ikke kommer ind alle steder, så om ca. en uges tid ville stort set alle bolte være røde...
Så derfor spørger jeg er det virkelige så slemt, altså det lyder til at den ville tage mindre skade af at jeg kastede en spand svovlsyre på den og lod den så en uge mere...
Hvad siger i MCG??
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.092
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
"Min egen" mc-forhandlers holdning er, at uanset hvor meget du vasker din mc efter at have kørt i salt, vil det stadig efterlade spor...
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Det lange svar....
Det handler i bund og grund om rust beskyttelsen af din mc.
Har haft om korrosion på ing. studiet de sidste par uger, og hvis din cykels udsatte dele er zinkbehandlede - hvad de er - så skal du bare sørge for at vaske dem, og sørge for at fjerne fugt bagefter, for fugt på motorcyklen er faktisk det der skaber rusten, ikke KUN salten.. Det er fordi der kommer en ubalance i hvor ilten befinder sig (blandt andet).... (Hvis du er uenig, eller vil vide mere, så skriv endelig en PM - så har jeg en masse materiale du kan få og læse
Så hent du bare din cykel, vask den, og så tør den! - For salten i kombination med ilten er det der skaber korrosions!
Personligt skal jeg hente min nye cykel idag, som i den grad har set regn, og den får bare en dåse WD-40 når jeg kommer hjem... så skal den ellers stå i det, i 14 dage, og så når jeg kommer hjem igen, skal den skilles ad og vaskes og pudses, så alt det overflade rust der måtte være kommet forsvinder.
God tur, uanset hvad du vælger.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Prøv og se på den nederste forgaffel bro på en mc, hvis der er rust der, så siger det lidt om standen på motorcyklen - eller om hvornår den er kørt
Mvh
Michael
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Men lyt du bare til din mekanikker :o)
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 26
Det er hvad Peter Rahbæk mener om kørsel i salt...
dec 2006
Følger: 41 Følgere: 39 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 367
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
"I regnvejr stikker du en finger ned i nærmeste vandpyt og smager efter om der er salt i vandet. Vandet skal smage absolut ferskt før saltprocenten nærmer sig det harmløst lave. Er vandet blot en smule salt, så undlad at køre."
Hvad så hvis vandet smager af tis, er det så okay at køre ?
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 134 Svar: 785
men igen det er smag og behag. Og ´har allerede set en masse mc´ister der har taget den 2 hjulet i brug. Det kribler også i mine finger for at komme ud på vejen, men først når saltet er væk.
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 99 Svar: 304
Jeg må nok hellere slå koldt vand i blodet...
Det er da også for galt at de må smide det kemiske lort, midt i marts!!!
Vores MC´er kommer til at ruste fældt, men Fru. Hansen hofte gror nok sammen igen hvis hun vælter på lidt is... Det er noget svineri!!!
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Jeg har rullet en par mindre ture på min, knastør vej - ingen "løs" salt nogen steder, og ingen fugt til at "sætte gang" i noget, så tror jeg ikke på, at turen hjem med din mc vil være som at droppe den i svovlsyre.
Har tørret alt over igen igen med WD40 - og nej, den har ingen pletter, rust eller andet nogen steder, kun en chauffør med blåfrosne fingre
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 136
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 434
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jo - man kan da nok se forskel på om en MC aldrig har set salt, eller om dan har set masser af salt, men er blevet rengjort - NÅR DEN ER 15-20 ÅR GAMMEL!!!
I kan jo gøre hvad I vil, men jeg vil da slå til lyd for, at trådstarter skal køre en tur, hvis han har lyst - det er vel for d.... derfor han har købt en MC.
Arnbitter: du har helt ret - det her handler meget mere om vedligeholdelse end noget andet:-)
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 12 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 580
Sorry, men ind nu et salt spørgsmål...