2.076 visninger
|
Oprettet:
Zongshen Cyclone 500 cc Prototype-foto {{forumTopicSubject}}
Fandt lige denne her Zongshen Cyclone prototype, der blev præsenteret på 2009 CIMA Motor Show. (Nr. 2 fra øverst)
http://www.othermakes.net/
Forfatteren mener at den har 500 cc, og hvis man zoomer lidt på billedet, kan man ane det ved sædet.
Ser meget moderne ud, samenlignet med hvad der ellers kommer fra Kina. Skulle nok kunne sælge, til den rette pris.
Her er lidt mere (nederst)
http://www.motorcycle.com/events/2009-chinese-motorcycle-show-part-1-88775.html
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
90 % af alt jeg har i hjemmet er vel produceret i kina, og fungerer til ug+!
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=561
Og brutale
http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=560
Kineserne er ikke anderledes en japanerne på det punkt...
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.701
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Vi kan lige så godt holde op med at ryste på hovedet af kineserne.
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
ud over det er den så mere end et år gammel er det stort set umuligt at få reservedele til dem.
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Reservedele? Alt kan vel findes/skaffes med et par klik på musen.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Der er heller ingen tvivl om, at så snart, at kineserne begynder at producere specifikt til eksport, til de oversøiske markeder, vil der også ske en stigning af kvaliteten. Det der har været i DK, har overvejende været produceret til hjemmemarkedet, og DER stiller de ingen krav, overhovedet! Det koster så heller ikke nogen penge!
Prøv at gå rundt i dit hjem og se, hvor de forskellige produkter er produceret. Du vil blive overrasket over, hvor meget der er produceret i kina.
Jeg har tilbragt 7 uger i kina i år, og blev vildt imponeret over, hvad der findes af kinesiske biler og hvor høj kvaliteten er. Jeg kan indskyde, at jeg var også ude og køre med tog i kina. Jeg tvivler sgu' på, om DSB nogensinde kommer op på den standard, jeg var vidne til der! Eller hastighed. 348 km/t må siges at være godkendt for et "futtog"!
(link fjernet)
Du kan prøve at kigge på dette link, fra en af de kinesiske bil producenter og sig så, at det er skrammel de producerer!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg er helt enig.
Jeg har købt solgt og deltaget i udviklingsprojekter i ritig "cutting edge" teknologi i mange år. De sidste 20 år ikke bare licensfremstiller kineserne for andre, nej, de kan også selv.
Hvis vi bare læner os tilbage og siger, st de er håbløse, så bliver der et og kun et taberhold - os i den vestlige verden:-)
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
Lad os se om bare 5 år. Så tror jeg at Kina cykler svarer lidt til at køre i Koreanske biler. Der er masser af fordomme, men endnu flere tilfredse ejere.
PS: Jeg har hverken Kina cykel eller Koreansk bil
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det har du nok ret i..
Jeg mener også mest, at vi i vesten kan deltage i en foorm for samvirke, eller vi kan sidde og surmule på kantstenen. Det er nok det valg vi har:-)
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
Der findes en bog der hedder "what the hell happened to the English motorcycle industry".... de stod og grinede selvfede af de "håbløse Japanere".
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Bogen, der nævnes, hedder "What ever happened to the British motorcycle industri" og de engelske mærker mente måske ikke, at de Japanske var håbløse. De troede blot, at Japanerne ville nøjes med, at producere små motorcykler på 125-250 cc!
Edward Turner, den frygtede Triumph-boss, var på besøg i Japan i starten af 60'erne og var dybt imponeret! Om han dengang så skriften på væggen, men var klar over, at de aldrig ville kunne hamle op med japanerne, eller han stadig troede, at produktionen af de store cykler tilhørte England, vides ikke! Der gik dog ikke en gang 10 år, før det gjorde rigtig ondt!
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
større japanske maskiner,.
Englænderne sov selvsikkert i timen og antallet af Engelske MC fabrikker der lukkede var stort. Triumph overlevede heller ikke og Triumph succes historien idag, har ikke noget med det gamleTriumph at gøre
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
Der er meget langt fra de dårlige kopier af japanske 80'er cykler som de langer over disken idag til den teknologi man ser puttet i top moderne japanere og europæere. Et er at kopiere teknik, noget andet er at forstå den og det er noget helt tredje at være med på forkanten af udviklingen.
Som jeg det er der en væsentlige forskelle på hvad japanerne gjorde dengang og det kineserne gør idag..
Japanerne revoutionerede motorcykelmarkedet ved at være innovative inden for måden man producerer på og også inden for ny teknik og kvalitet.
Ikke just noget man kan påstå om de varer der (lige nu) kommer på to hjul fra kina, som primært sælger på grund at billig pris som stammer fra meget lave lønninger og brug af middelmådige materialer.
- men i får nok ret en dag, men det bliver altså ikke lige de næste par år
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
Japanere var også et lavtlønsområde på det tidspunkt, derfor kunne de komme ind, det er ikke tilfældet idag, derfor vægtes kvalitet og innovation højere,. det er et globalt kendt fænomen at lavtlønsområder "slides op" of flytter. Hong Kong, Taiwan, Korea var klassiske lavtlønsområder,. den produktion er flyttet og er erstattet af kvalitets og innovative produkter istedet.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
Der er ingen tvivl om at kineserne nok skal komme til at lave noget middelmådigt på linie med gsx750f på et tidspunkt, og at der er en masse købere til den slags.
Det er nok fordi jeg har fokus på en anden del af motorcyklerne at jeg ser tingene anderledes.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
større japanske maskiner,. "
Gu' var det ej. Honda kom på IOM i '59 og kom stort set sidst i samtlige løb! Året efter, besatte de de første 7 pladser, og det var i 125 cc klassen! Men at der blev grint, det vil jeg give dig ret i. I hvert fald ved debuten!
De næste, der begyndte at gøre sig gældende, var CB 72'eren på 250 cc og den sidste der havde en egentlig succes i de engelske løb var CB 450'eren!
750'eren havde aldrig den store succes på banerne, og det var først med CB 900 eren og den derudaf udviklede RSC 1000, at Honda begyndte at få lidt succes i det engelske!
Suzuki fik først deres racer til at gå stærkt, efter at Ernest Degner afhoppede ved det Svenske GP i '67, så vidt jeg husker, og tog en masse MZ know-how med sig!
Sizuki fik en mindre serie løbssejre med deres Titan 500 og T 250. Dette var også sidst i 60'erne, først i 70'erne.
Kawasaki havde en del succes med deres H1R med Mick Grant i sadlen, men igen sidst 60'er-først 70'er!
Yamaha var nok den japanske fabrik, der klarede sig bedst på racerbanerne, men ikke så meget i England. Det var mere internationalt, at de markerede sig.
Selvfølgelig kom TZ 125, 250 350 og 700, senere 750 til at markere sig stærkt på banerne, men der var vi jo oppe i midt 70'erne og der var ret beset kun Triumph og Norton tilbage af de store mærker!
Norton døde vel teknisk set i '75 men der blev stadig bygget cykler ud af reservedelslageret op til '78!
Men for at vende tilbage til udgangspunktet, så var den største japanske mc i et par år, Kawasaki's W1 på 650 cc og det var først i 68 da Honda 750 blev lanceret, at det endelige søm blev banket i den engelske kiste, og at den første egentlige japser over 500 cc kom på markedet!
Spørgsmålet er så, om det var japanerne der slog de engelske mærker ihjel, eller om de blot startede med at begå selvmord i midt 50'erne?
Jeg tror så ikke selv, at det vil blive så drastisk når kineserne begynder at gøre sig gældende, men de bliver absolut en seriøs konkurrent på markedet!
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
Nu er jeg er gammel nok til at jeg faktisk var til løb på det tidspunkt og husker det noget anderledes. Men vi har jo lov til vores egne fortolkninger, men du kan skam din historie.
Jeg tror skam ikke på at Kineserne vil udkonkurrere Japanerne, men vi skal tage dem seriøst og det vil ikke tage dem 10 år at være med på toppen. - efter min mening -.
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Sådan er det med kinserne lige nu. Det kan godt være det ændrer sig som det har gjort med de koreanske biler.
Jeg er ikke helt enig i at japanerne "bare" efterlignede engelske motorcykler i starten. De modeller der for alvor satte Japan på verdenskortet som MC producent var da ganske avancerede?
En fabrik som Suzuki (her ser jeg bort fra fordomme om tynd lak og dårlige svejsninger) har været ret innovative siden deres første knallerter...
Der var iøvrigt en rigtig god udsendelse om Suzukis historie på Disscovery for nogen tid siden, den er værd at se/gense hvis man har muligheden.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Og de modeller der for alvor gav japanerne magt kom jo senere, i form af CB450k Black Bomber og endeligt CB750f
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
"No bloody wonder that we hated those things" som han skrev! Han var lige blevet færdig med at restaurere en, og var dybt imponeret over kvaliteten af modellen!
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Ja man skal ikke underkende "reversed engineering"
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=581
Men synes bare, som nævnt i forrige tråde, at de skriver på et falsk kildegrundlag.
http://www.othermakes.net/
Kilden her skriver jo bare om "styling queues". Ikke noget om at den har tekniske løsninger fra Suzuki Gladius 650 og Kawasaki ER6.
Uheldigt hvis folk tager Magacins ord for gode varer, Det vil bare skabe bare en masse falske rygter.
Ved naturligvis ikke om de har kilder undertegnede ikke har adgang til, men tvivler.
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
Zongshen Cyclone 500 cc Prototype-foto