{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.076 visninger | Oprettet:

Zongshen Cyclone 500 cc Prototype-foto {{forumTopicSubject}}

Fandt lige denne her Zongshen Cyclone prototype, der blev præsenteret på 2009 CIMA Motor Show. (Nr. 2 fra øverst)
http://www.othermakes.net/

Forfatteren mener at den har 500 cc, og hvis man zoomer lidt på billedet, kan man ane det ved sædet.
Ser meget moderne ud, samenlignet med hvad der ellers kommer fra Kina. Skulle nok kunne sælge, til den rette pris.

Her er lidt mere (nederst)
http://www.motorcycle.com/events/2009-chinese-motorcycle-show-part-1-88775.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zongshen Cyclone 500 cc Prototype-foto
  • #1   6. okt 2009 Ser meget fin ud, og der er jo ingen tvivl om, at kineserne absolut kan hvis de vil!
    90 % af alt jeg har i hjemmet er vel produceret i kina, og fungerer til ug+!


  • #2   6. okt 2009 Hvis de så bare kunne finde på noget originalt, det er jo tydeligt at se hvor de har "lånt" design elementer henne.

  • #3   6. okt 2009 Unbreakable: Prøv at samenlign design mellem Gladius
    http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=561
    Og brutale
    http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=560
    Kineserne er ikke anderledes en japanerne på det punkt...


  • #4   6. okt 2009 1 cylinder, 500cc ??? Damn....

  • #5   6. okt 2009 Det er jo eksakt samme mønster vi følger, som da japanerne begyndte med biler optik og elektronik - se lige hvor de er nu.

    Vi kan lige så godt holde op med at ryste på hovedet af kineserne.


  • #6   6. okt 2009 ja for man får bare så meget motorcykel for pengene. det er og bliver en lorte kvalitet der kommer der ude fra, og i det lange løb der er det jo ikke billigt, når de ruster og falder fra hinanden på mindre end et år.

    ud over det er den så mere end et år gammel er det stort set umuligt at få reservedele til dem.


  • #7   6. okt 2009 Zongshen er kendt for at være et at de bedste kinesiske mærker. Deres GY 200 offroader fik en ok anmeldelse i TN for nogle år siden, især qua svejsningerne, såvidt jeg erindrer.
    Reservedele? Alt kan vel findes/skaffes med et par klik på musen.


  • #8   6. okt 2009 Se Claus K, nu er du jo ude i at spå om fremtiden. Der er ingen tvivl om, at når vi kigger på de kineser-mc der er på markedet nu, så er fællesnævneren, at de er importeret af nogle entrepenører, der ikke har haft noget med mc-markedet at gøre før.

    Der er heller ingen tvivl om, at så snart, at kineserne begynder at producere specifikt til eksport, til de oversøiske markeder, vil der også ske en stigning af kvaliteten. Det der har været i DK, har overvejende været produceret til hjemmemarkedet, og DER stiller de ingen krav, overhovedet! Det koster så heller ikke nogen penge!

    Prøv at gå rundt i dit hjem og se, hvor de forskellige produkter er produceret. Du vil blive overrasket over, hvor meget der er produceret i kina.
    Jeg har tilbragt 7 uger i kina i år, og blev vildt imponeret over, hvad der findes af kinesiske biler og hvor høj kvaliteten er. Jeg kan indskyde, at jeg var også ude og køre med tog i kina. Jeg tvivler sgu' på, om DSB nogensinde kommer op på den standard, jeg var vidne til der! Eller hastighed. 348 km/t må siges at være godkendt for et "futtog"!

    (link fjernet)

    Du kan prøve at kigge på dette link, fra en af de kinesiske bil producenter og sig så, at det er skrammel de producerer!


  • #9   6. okt 2009 kasper K:

    Jeg er helt enig.

    Jeg har købt solgt og deltaget i udviklingsprojekter i ritig "cutting edge" teknologi i mange år. De sidste 20 år ikke bare licensfremstiller kineserne for andre, nej, de kan også selv.

    Hvis vi bare læner os tilbage og siger, st de er håbløse, så bliver der et og kun et taberhold - os i den vestlige verden:-)


  • #10   6. okt 2009 Det følger fuldstændigt det samme mønster som for Japanerne i 50'erne og 60'erne. Kvalitet og motorstørrelse var under standard, men priserne var så attraktive at de vandt markedsandele. Så satsede Japanerne på den næste bid af markedet ved at hæve kvaliteten, og kubikkerne. Det er lige det Kineserne gør nu.
    Lad os se om bare 5 år. Så tror jeg at Kina cykler svarer lidt til at køre i Koreanske biler. Der er masser af fordomme, men endnu flere tilfredse ejere.

    PS: Jeg har hverken Kina cykel eller Koreansk bil smiley


  • #11   6. okt 2009 Jeg tror helt ærligt, at det er for sent, Knud. Kina er stort set det eneste land i verden, der stadig har plus-økonomi og mit gæt går på, at inden 2020, er Kina verdens vigtigste land inden for motorteknologi. Hvis de har sat sig for, at de vil være "verdens-etter", jamen så bliver de det også.

  • #12   6. okt 2009 kasper K:

    Det har du nok ret i..
    Jeg mener også mest, at vi i vesten kan deltage i en foorm for samvirke, eller vi kan sidde og surmule på kantstenen. Det er nok det valg vi har:-)


  • #13   6. okt 2009 Der er jo kendte Japanske og Italienske MC mærker der producerer i Kina, Hvis kineserne kan få Japanerpriser kan de levere samme eller bedre kvalitet. Jeg har ikke lyst til at købe en Kineser MC på dette tidspunkt, men som fabrikant kan jeg måbe over hvordan det overhovede kan lade sig gøre at producere en MC til 10.000 kroner med moms, fragt, emballage, afgift og told,. der er måske max 3.000 kroner til producenten,. uanset rust eller ej er det imponerende.
    Der findes en bog der hedder "what the hell happened to the English motorcycle industry".... de stod og grinede selvfede af de "håbløse Japanere".


  • #14   6. okt 2009 Alle kendte mc fabrikanter benytter kinesiske fabrikker som underleverandører og de 4 store japanske har samlefabrikker, i kina.

    Bogen, der nævnes, hedder "What ever happened to the British motorcycle industri" og de engelske mærker mente måske ikke, at de Japanske var håbløse. De troede blot, at Japanerne ville nøjes med, at producere små motorcykler på 125-250 cc!

    Edward Turner, den frygtede Triumph-boss, var på besøg i Japan i starten af 60'erne og var dybt imponeret! Om han dengang så skriften på væggen, men var klar over, at de aldrig ville kunne hamle op med japanerne, eller han stadig troede, at produktionen af de store cykler tilhørte England, vides ikke! Der gik dog ikke en gang 10 år, før det gjorde rigtig ondt!


  • #15   6. okt 2009 Engelske kommentatorer latterliggjorde , eller i bedste fald var nedladende, overfor de første Japanske maskiner i TT løbene og det var
    større japanske maskiner,.
    Englænderne sov selvsikkert i timen og antallet af Engelske MC fabrikker der lukkede var stort. Triumph overlevede heller ikke og Triumph succes historien idag, har ikke noget med det gamleTriumph at gøre


  • #16   6. okt 2009 Det kan godt være at kineserne kan være med på sigt, men det kan de altså ikke idag, måske om 10 år
    Der er meget langt fra de dårlige kopier af japanske 80'er cykler som de langer over disken idag til den teknologi man ser puttet i top moderne japanere og europæere. Et er at kopiere teknik, noget andet er at forstå den og det er noget helt tredje at være med på forkanten af udviklingen.

    Som jeg det er der en væsentlige forskelle på hvad japanerne gjorde dengang og det kineserne gør idag..
    Japanerne revoutionerede motorcykelmarkedet ved at være innovative inden for måden man producerer på og også inden for ny teknik og kvalitet.
    Ikke just noget man kan påstå om de varer der (lige nu) kommer på to hjul fra kina, som primært sælger på grund at billig pris som stammer fra meget lave lønninger og brug af middelmådige materialer.

    - men i får nok ret en dag, men det bliver altså ikke lige de næste par år


  • #17   6. okt 2009 Robert: Det er så en ganske forkert antagelse. Suzuki kom frem på at kopiere MZ teknologi og en Kawasaki W1 var også en BSA klon.

  • #18   6. okt 2009 Tror nu ikke at kineserne direkte går efter at være innovativt foran, dertil tror jeg udviklingen går for hurtigt nutildags. Men hvis de kan komme ind på det marked for brugs-mc, er der en stor markedsandel at hente. Det er ikke fordi Suzi GSX-F direkte er innovativ, at den har solgt så godt herhjemme. Men lad os nu se om den her kommer i produktion, indtil da må vi bare vente på (link fjernet) som Ewalds arbejder på at få hjem

  • #19   6. okt 2009 Jazpanerne kom ikke frem ved at være innovative men ved at kopiedre/levere den samme eller bedre kvalitet end konkurrenterne. Da det var lykkedes havde de en lederposition hvor at fremskridt måtte komme fra dem selv, derfor det innovative,. Japanerne startede også med at lave ynkelige Leica kamera kopier, hvorefter kopierne blev bedre en originalerne og løbet var kørt,.. det er en gentagelse af MC historien.
    Japanere var også et lavtlønsområde på det tidspunkt, derfor kunne de komme ind, det er ikke tilfældet idag, derfor vægtes kvalitet og innovation højere,. det er et globalt kendt fænomen at lavtlønsområder "slides op" of flytter. Hong Kong, Taiwan, Korea var klassiske lavtlønsområder,. den produktion er flyttet og er erstattet af kvalitets og innovative produkter istedet.


  • #20   6. okt 2009 Jeg formulerede mig vidst ikke så præscist, det jeg mener er, at grunden til at japanerne blev blev markedsledende var at de blev dygtige inden for hvordan man massefremstiller og gør det i en ordentlig kvalitet, og at de samtidig vippede europæerne af pinden fordi man pludselig stod med en cykel der var bedre bygget, havde ret gode specifikationer og stadig var til at betale (750 four).
    Der er ingen tvivl om at kineserne nok skal komme til at lave noget middelmådigt på linie med gsx750f på et tidspunkt, og at der er en masse købere til den slags.
    Det er nok fordi jeg har fokus på en anden del af motorcyklerne at jeg ser tingene anderledes.


  • #21   6. okt 2009 Robert: Nu er der så også japansk MC historie før 750/4. Og den historie ligner meget den kineserne står i nu.

  • #22   6. okt 2009 "Engelske kommentatorer latterliggjorde , eller i bedste fald var nedladende, overfor de første Japanske maskiner i TT løbene og det var
    større japanske maskiner,. "

    Gu' var det ej. Honda kom på IOM i '59 og kom stort set sidst i samtlige løb! Året efter, besatte de de første 7 pladser, og det var i 125 cc klassen! Men at der blev grint, det vil jeg give dig ret i. I hvert fald ved debuten!
    De næste, der begyndte at gøre sig gældende, var CB 72'eren på 250 cc og den sidste der havde en egentlig succes i de engelske løb var CB 450'eren!
    750'eren havde aldrig den store succes på banerne, og det var først med CB 900 eren og den derudaf udviklede RSC 1000, at Honda begyndte at få lidt succes i det engelske!

    Suzuki fik først deres racer til at gå stærkt, efter at Ernest Degner afhoppede ved det Svenske GP i '67, så vidt jeg husker, og tog en masse MZ know-how med sig!
    Sizuki fik en mindre serie løbssejre med deres Titan 500 og T 250. Dette var også sidst i 60'erne, først i 70'erne.

    Kawasaki havde en del succes med deres H1R med Mick Grant i sadlen, men igen sidst 60'er-først 70'er!

    Yamaha var nok den japanske fabrik, der klarede sig bedst på racerbanerne, men ikke så meget i England. Det var mere internationalt, at de markerede sig.
    Selvfølgelig kom TZ 125, 250 350 og 700, senere 750 til at markere sig stærkt på banerne, men der var vi jo oppe i midt 70'erne og der var ret beset kun Triumph og Norton tilbage af de store mærker!
    Norton døde vel teknisk set i '75 men der blev stadig bygget cykler ud af reservedelslageret op til '78!

    Men for at vende tilbage til udgangspunktet, så var den største japanske mc i et par år, Kawasaki's W1 på 650 cc og det var først i 68 da Honda 750 blev lanceret, at det endelige søm blev banket i den engelske kiste, og at den første egentlige japser over 500 cc kom på markedet!

    Spørgsmålet er så, om det var japanerne der slog de engelske mærker ihjel, eller om de blot startede med at begå selvmord i midt 50'erne?

    Jeg tror så ikke selv, at det vil blive så drastisk når kineserne begynder at gøre sig gældende, men de bliver absolut en seriøs konkurrent på markedet!


  • #23   6. okt 2009 Kasper
    Nu er jeg er gammel nok til at jeg faktisk var til løb på det tidspunkt og husker det noget anderledes. Men vi har jo lov til vores egne fortolkninger, men du kan skam din historie.
    Jeg tror skam ikke på at Kineserne vil udkonkurrere Japanerne, men vi skal tage dem seriøst og det vil ikke tage dem 10 år at være med på toppen. - efter min mening -.


  • #24   6. okt 2009 Lige et andet billede, med lidt flere "detaljer" De der blinklys ser da for seje ud. Fedt de går ud og laver sådan noget. http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php?g2_view=largephotos.Largephotos&g2_itemId=212537

  • #25   6. okt 2009 Hvis man får tilbudt et produkt billigt, får man som regel et billigt produkt!
    Sådan er det med kinserne lige nu. Det kan godt være det ændrer sig som det har gjort med de koreanske biler.

    Jeg er ikke helt enig i at japanerne "bare" efterlignede engelske motorcykler i starten. De modeller der for alvor satte Japan på verdenskortet som MC producent var da ganske avancerede?

    En fabrik som Suzuki (her ser jeg bort fra fordomme om tynd lak og dårlige svejsninger) har været ret innovative siden deres første knallerter...

    Der var iøvrigt en rigtig god udsendelse om Suzukis historie på Disscovery for nogen tid siden, den er værd at se/gense hvis man har muligheden.


  • #26   7. okt 2009 Kim O: Ja, da japanerne havde nogle år på bagen fik de kræfter nok til at slå igennem, men det ændre altså ikke på, at Suzuki først fik gode race resultater og salg efter de hentede en MZ teknikker over, og så byggede MZ kopi motorer.
    Og de modeller der for alvor gav japanerne magt kom jo senere, i form af CB450k Black Bomber og endeligt CB750f


  • #27   7. okt 2009 Hel enig, Jesper (Virum), jeg læste et sjovt indlæg på Classic bike forummet i går, hvor en reflekterede over, at da Honda CB 77 kom på markedet, fik man en mc, der havde 12 volt, elstart, kunne trække 9500 omdr/min ( og holde til det ) ingen stødstænger men ohc og kunne mule en T100 Triumph!
    "No bloody wonder that we hated those things" som han skrev! Han var lige blevet færdig med at restaurere en, og var dybt imponeret over kvaliteten af modellen!


  • #28   7. okt 2009 Jesper,

    Ja man skal ikke underkende "reversed engineering" smiley


  • #29   9. okt 2009 Så har Magacin luret på motorcykelgalleri igen. Fjerde gang for mit vedkommende at de bruger undertegnedes indlæg. Det er fint nok, ikke noget der.

    http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=581

    Men synes bare, som nævnt i forrige tråde, at de skriver på et falsk kildegrundlag.
    http://www.othermakes.net/
    Kilden her skriver jo bare om "styling queues". Ikke noget om at den har tekniske løsninger fra Suzuki Gladius 650 og Kawasaki ER6.

    Uheldigt hvis folk tager Magacins ord for gode varer, Det vil bare skabe bare en masse falske rygter.
    Ved naturligvis ikke om de har kilder undertegnede ikke har adgang til, men tvivler.


  • #30   9. okt 2009 må være fedt med patent på internettet, smut i retten og kræv din ret

Kommentér på:
Zongshen Cyclone 500 cc Prototype-foto

Annonce