1.297 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

glenn v
glenn v
Tilmeldt:
16. jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

lille kort på stor cykel? lille kort på stor cykel?

Nu bliver jeg ligesnart 18 og skal snart i gang med mc-kort, og jeg skal til at kigge mig om efter en mc.
Jeg har længe gået og tænkt over om jeg skulle købe baby ninja'en eller om jeg skulle købe kawasaki zx10r/zx6r men hvis jeg køber en af de store skal de jo drosles. Men jeg føler ikke den store lyst til at køre rundt med drosling på, så mit spørgsmål er hvad vil bøden være hvis mc'en er synet med drosling, og jeg piller det af og jeg så bliver stoppet?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lille kort på stor cykel?
  • #1   24. maj 2009 Åhh bare en enkelt uge uden der kommer en teenager og spørger om det samme spørgsmål gang på gang på gang.
    Folkeskolen burde have et obligatorisk fag der hed "Lær at bruge søgefunktionen når du besøger et internet forum"


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #2   24. maj 2009 Hvis du er 18 og ikke har kørt MC før, er 34 hk rigeligt til at lære maskinen at kende. Når du har kørt 2 sæsoner, piller du droslingen på den og har lige pludselig alle kræfterne på en maskine du allerede kender - mere gennemtænkt bliver det da ikke...?

    Du kan alligevel ikke forsikre en maskine i den klasse som 18-årig til bare tæt på menneskepenge.

    Men når du nu spørger, så er prisen vist nok 2500 kroner første gang, men jeg kender ingen som nogensinde er blevet taget for det...
    Anden gang slår det selvfølgelig hårdere, og så fremdeles...


  • glenn v
    glenn v Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   24. maj 2009 Jeg har kørt lidt mc, og en del cross, så kender det godt.
    Så dit råd ville være at købe baby'en eller zx6r?

    hvad mener du med "klasse" mht. forsikring?


  • #4   24. maj 2009 hvis du syner den med kit finder de ikke ud af det med mindre du køre galt og den bliver tjekket. hvis du ikke syner den med det og køre uden koster det 1500,- første gang da det er uden for kategori, slår selvfølgelig hårde næste gang

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #5   24. maj 2009 ZX6R og ZX10R er sportscykler og man kan sagtens ansvarsforsikre dem til rimelige penge, men ikke kasko i eget navn...
    Prøv at ringe rundt til et par selskaber imorgen - så skal du se.

    Mit råd er at du skal være realistisk i dit valg af MC, og der kan baby-ninja'en meget vel være en oplagt mulighed. Du bør også overveje at Suzuki har en mærkeforsikring som giver meget gunstige vilkår for nystartede MC'ister - og der kunne Bandit 600/650 eller en SV'er være vejen for dig.


  • #6   24. maj 2009 Du kan ikke forsikre en masine som en zx6r, når du er18 år gammel. medmindre der kun er ansvar, hvis du kun vil have ansvar skal du også oveveje om du selv har pengene idet INGEN vil låne dem til dig uden du har kasko forsikret mc`en. hvis og såfremt du alligevel nå frem til at du må eje en vil jeg lige nævne at mc gården har en rigtigt fed en ståene til en meget fornuftig pris..
    nb. vil du mejer en ned på en cykel som ikke er drosslet korrekt må du endvidere anse det for sansynligt at du hæfter for skaden, alt afhængigt hvad om hvem du rammer er det n økonomisk fallit, en pesonskade kan jo godt koste 1 mil.


  • #7   24. maj 2009 Håber du har kassen hvis drømmen er de lidt størrer maskiner for forsikring på sådan en maskine som 18årig? $$$$$$

    Men massere der har stillet det samme spørgsmål tidligere , check søgefunktionen og du burde kunne få besvaret dit spørgsmål


  • glenn v
    glenn v Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   24. maj 2009 mange tak sune smiley

    Okey, så må jeg kan jeg forsikre den i en andens navn.
    Men baby-ninjaen er ikke så fremtids sikret, så vil gerne have en mc jeg kan bruge om nogle år.
    Nu har sportcykler altid været mit foretrukne og derfor har jeg også besluttet at jeg skal have en sportscykel.

    Er der nogen selskaber der er billigere end andre til at forsikre motorcykler ved?


  • #9   24. maj 2009 Det svarer til at køre uden kørekort, og der kan blive et forsikringsmæssigt problem hvis du bliver involveret i et uheld. Og det bliver ikke bedre af at du sætter den i et andet navn.

    34 hk er rigeligt for en nybegynder.


  • casper s
    casper s Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 26
    #10   24. maj 2009 gf forsikring hvis det skal være ansvar. ellers må du ringe rundt når du skal have kasko på. går ud fra du ikke har råd til at miste 50-80k hvis du kører galt.

  • glenn v
    glenn v Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   24. maj 2009 Jesper: Det var heller ikke med hensyn til det med at køre med lille kort, det var mht. forsikring smiley

    Jan: Herinde inde råder i folk til at købe 600ccm, og det er en zx6r da også?


  • #12   24. maj 2009 Mit forsikrings selvskab er skide ligeglade med om den er droslet, det bliver det ikke 1 krone billigere af. lidt plat efter min mening, men hos if giver man det samme for en GSX-R om den er droslet eller ej.

    så find hellere en som ikke er en R model. jeg har en GSX750es. og den giver jeg 6.000,- for med kasko og fast premie som 20 årig, ( 0 års kørsel før )

    men en GSX-R fra samme årgang er 39.000,- for kasko forsikring.


  • #13   24. maj 2009 Ansvarsforsikringen dækker! Det koster 1500 kr i bøde! Men tænk dig nu om alligevel - én zx10r er for stor en mundfuld at starte med - også selvom du har kørt cross, det er slet ikke det samme.. Start på noget mindre - det behøver ikke være for evigt du skal køre på en lille fis. Jeg havde selv 65 heste at starte med, og det var rigeligt! Nu har jeg 150 og jeg føler mig meget tilpas med dem, fordi jeg startede fornuftigt. De 34 heste er helt til grin, så lad være med at drosle én 636'er kawasaki til det.. Vent i stedet én sæson med at købe sådan en - start på en zxr 400 eller lignende. De der små ninjaer med 34 heste bliver lynhurtigt kedelige.. Hvad angår forsikringen så kan du ansvarsforsikre det meste til små 3000 om året ved gf. Ræsermodellerne finder du ikke fornuftige priser på med kasko. Suzuki og kawasaki har special forsikringen med kasko til unge - men for sportsmodellerne skal du være fyldt 23 eller 25 år..

  • #14   24. maj 2009 Held og lykke med at finde nogen der vil forsikre en ZX10R ejet af en 18-årig nybegynder..

  • #15   24. maj 2009 du kan sagtens købe en zx6r forsikring for du nok ikke på den

    men drosle den nu for helvede bare det eneste du mister af droslingen er topfart og du må alligevel ikke kører 200 på den

    optrækket er akkurat det samme som uden drosling

    brug hovdet og overlev til din 20 års fødselsdag


  • #16   25. maj 2009 haha.. Den var alligevel ny Kristian H.. Vi kan hurtigt blive enige om den mister topfart med drosling - men optrækket bliver altså ekstremt meget dårligere! Syntes du ikke selv det lyder lidt ulogisk at man har det samme optræk, når man forringer vægt/kraft forholdet så betydeligt, som man gør med drosling på en zx6r..

  • #17   25. maj 2009 jeg kunne bestemt ikke mærke forskel på de forskellige jeg har prøvet så det vil jeg slet ikke tro en "nybegynder" kan mærke

    men jo den vil nok miste noget på papiet


  • #18   25. maj 2009 DROP DET!

  • #19   25. maj 2009 glenn V

    Én ting er at du spørger om disse ting en anden er det virkelige liv... Hvorfor ikke bare købe en ZX10R uden afgift og ræse uden forsikring??? ...I værste fald ender det ud i det samme.

    Hvis du kører et lille barn ned kan du afdrage din bikes værdi + et par millioner oveni fordi du ikke fulgte loven og forsikringkravene og leve med dette resten af dit liv hvis du da ikke slår dig selv ihjel i samme omgang..

    Det kan godt være det er moralpræiken men loven er nu engang sådan og det er ikke uden grund! Accepter dette og enten vent med kørekort til du kan tage det store eller tag lille og køb en mc der er lovlig. Du er ikke superman og udødelig fordi du fylder 18 smiley


  • #20   25. maj 2009 Problemet kommer først når du skal lave lidt showoff og kører over evne, og rammer en tilfældig person på gaden.
    Blir din cykel tjekket og de finder ud af den ikke er droslet som du har kørtkort til, kan du godt regne med at vide præcis hvor alt din løn resten af livet skal gå hen.
    En ting er at blive stoppet og betale de der 1500kr eller hvor meget det er, men laver du personskade på nogen, har du balladen..


Kommentér på:
lille kort på stor cykel?

Annonce