3.476 visninger
|
Oprettet:
start problem ved varm motor {{forumTopicSubject}}
har som skrevet i emne overskriften start problem når motoren er varm, den kan skubbes igang men en del bøvlet med en 2 cylendret på 1500 ccm, der er ingen problem når den kold og heller ikke når den har stået i 10-15 min, men der imellem er der problem.
har skiftet olie, filet, luft filter, benzin filter, tændrør.
hvad kan det være???? havde også problemmet i slutningen af sæsonen sidste år.
kan det være batteriet der er faldet sammen også selvom der ikke er problem når den er kold.
eller har i nogle forslag hvad det skal checkes????
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 285
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 285
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
du kunne meget vel være det.
du skal bruge et multimeter og en haynes manual...
det er ikke svært og tager ca. 5min at kontrollere om det er det eller ej.
grunden til den bliver svær at starte kan være pga. termiske problemer med spolen.
så det er der jeg vil kigge først hvis jeg var dig. så frem med multimeteret....
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
feb 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Hygge
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
http://www.clymer.com/Book.aspx?bid=989&title=Suzuki+1500+Intruder%2fBoulevard+C90%2c+1998-2007+Repair+Manual
Hygge
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 19
Som du ved har jeg også en vl1500.
Jeg har selv haft samme problem, og det er et kendt problem for vl´eren. To ting jeg har gjort, og nu er der ikke nogen problemer.
Dekomprision systemet på denne type bliver trukket fra en solonide via et kabel, til første cylinder, og videre til næste cylinder med et andet kabel. dette kabel har med at blive slap, og justerer den er en del af alle eftersyn. Når den er slap bliver bagerset cylinder ikke luftet ud når du trykker på starteren. Hvis cyklen er stoppet ved høj komprision, skal cylinderen luftes ud inden stemplet kan komme over top punktet. Et andet kendt problem er, at vores cykler bruger ufattelig mange ampere under opstart, der er simpelthen ikke nok i standart batterier. Af samme grund har Odyssey, et fima fra usa. Produceret et batteri som passer i målene på vores, med 535 start amp... det sparker røv. koster det dobbelte men er alle pengene værd.
nedenstående link kan du bestille batteri, og det er det eneste sted hvor det kan købes, tror jeg. nederste link omhandler de komprisions systemet.
held og lykke
http://www.gmanindustries.com/index.php/cPath/21
http://www.moccsplace.com/images/decomp/decomp.htm
start problem ved varm motor