{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Lussinger til GSX 600/750 F på dba.dk {{forumTopicSubject}}

Pyh, det lige, hvad Peter Rahbek mener om ovennævnte modeller som (brugt-)køb:

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52329

Jeg var ellers så fascineret af dem... Men måske mest fordi jeg synes, at kåben er afsindigt flot, selvom jeg også er mig bevidst, at mange ikke kan lide den.

Tag selv et kig...

Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lussinger til GSX 600/750 F på dba.dk
  • #1   30. jan 2009 Der skulle så have stået "se lige" i første linie... Helt influenza-fri er man vel ikke smiley

  • #2   30. jan 2009 Jeg synes at han er meget reel og hammer hovedet på sømmet..

  • #3   30. jan 2009 sorry, hammer=rammer ;o)

  • #4   30. jan 2009 Man må lade ham, at artiklen er meget pænt skrevet, og der holdes jo ét eller andet sted heller ikke igen med respekten for den succes, Suzuki har haft med modellerne.

    Jeg må indrømme, at jeg aldrig har prøvet én, og at det ud fra almindelig snak i forum godt kan være rigtigt, hvad han skriver.

    ... Så bliver det spændende at se, om Rabbek har ret mht. ejerne, eller om vi får et par teknisk vidende bidrag fra GSXF ejere i denne tråd smiley


  • #5   30. jan 2009 Det er en rigtig god anmeldelse og passer meget godt med mine oplevelser, da jeg havde min GSX600F - dejlig motorvejsmaskine, der desværre ikke er voldsom glad for de små bivej, da den føles meget næsetung.
    Jeg ser det slet ikke som lussinger, men et godt billeder på hvad GSX F'en står for og kan. Det er ikke racer, men solid touring- og hverdagscykel som, hvis den bliver vedligeholdt, bare bliver ved som en Duracellkanin.


  • #6   30. jan 2009 har selv haft en første. gen af gsx 600 f og kan kun give raabæk ret.
    Den første gen var også meget pænere end den man kan købe nu....
    Går også i folkemund som en ØJEBÆ smiley


  • #7   30. jan 2009 Tja, jeg har det omvendt...
    Synes at de nye modeller af F'erne, er sindsygt grimme.
    Ligner den flødeis der har stået lidt for tæt på brændeovnen....

    Men mekanisk er de gode og driftsikre.

    Nu ER det jo altså IKKE sådan at en mc ikke kan køre, bare fordi den IKKE har indsprøjtning, ABS osv af moderne "bekvemmeligheder".....

    Hvis du kan lide designet, så køb en, Allan.... det vil du ikke fortryde.
    Vælg en med fuld servicebog, så går du sjældent til galt i byen.


  • #8   30. jan 2009 - michael F
    Jeg er så helt vild med det "nye" design, mens den gamle er rigtig dårlig 80'er stil. Jeg købte den udelukkende på grund af udseendet, hvilket jeg må sande ikke er et hit at gøre.


  • #9   30. jan 2009 en test er altid udtryk for en enkelt mands mening - det er ikke facts

  • #10   30. jan 2009 Jeg er – må jeg indrømme – stor fan af f’ modellen… Og selv om jeg elsker cyklen, den lange historie og de oplevelser den har givet mig, må jeg give Rahbek ret..
    Det er en cykel der ikke er lavet nævne værdige forbedringer på i over 20 år, og det er som udgangspunkt en touringsslæde. Cyklen kan være tung – specielt med 98+ modellen, og de tidligere (som jeg er ejer af) bliver tit brugt af begyndere og vinterkørere (hvilket også kan se på brugtmarkedet).
    600f og 750f har længe været et yndet offer for manges manglende anseelse i motorcykel miliøet, og man kan ikke fornægte at det er en cykel der måske har været på nymodelsmarkedet et par år for meget.
    Om man kan lidt designet – det er sq op til en selv – jeg hader de store krom lokomotiver, men anerkender den glæde den giver det publikum der vælger sådan en model.. igen op til folk selv..
    Jeg syntes det er en god og saglig artikel, der fortæller folk hvad det er de køber – bare fordi en model har store salgstal, behøver det ikke at være den bedste til prisen :o)

    /Thomas


  • #11   30. jan 2009 Har selv haft sådan en fra ny i 1992 ....... Den kører og styrer som en pose kartofler i en efterårs storm .....

    Er der nogen der føler sig trådt på .. Beklager men det er min ærlige mening om maskinen. Den blev byttes ud med en CBR600 F som føltes og kørte som en drøm sammellignet med F modellen. Om den er pæn den gode gæve F'er ... Ja i 1992 var design acceptabelt hvis du spørger mig. Men den nye model der kom UHA UHA ligner en kloning mellem en pølsevogn og en Maxi Puch *S* men wha hvis nogen kan li den er det jo ok !


  • #12   30. jan 2009 Det er en meget diplomatisk anmeldelse/beskrivelse han har fået lavet.. den har satme været svær.

    men det er da lykkedes ham og holde tone let positiv.. det er sgu godt gået i dette tilfælde smiley


  • #13   30. jan 2009 Gran D ... der bliver udklækket nye motorcyklister med 0 erfaring hvert år... der vil altid være nogen der falder i med begge ben. "Nøj.. man kan få en helt ny MC til næsten ingen penge.. og så har den jo kåbe på og alt muligt lækkert... " LOL

    stakler


  • #14   30. jan 2009 Det er tydeligt at se (også i denne tråd) at det oftest er racerdrengene, der kritiserer F'eren. Enten har de selv haft en og blevet skuffet over at den ikke kan bruges til ræs eller så er det andenhåndsviden.

  • #15   30. jan 2009 Og sidste bemærkning er bestemt ikke et udtryk for, at jeg på nogen måde vil anbefale F'eren som et godt nykøb. Men den er stærk på brugtmarkedet, hvis man gerne vil have en god tourer til 50-60k.

  • #16   30. jan 2009 Jeg må erkende, at jeg ikke har prøvet den model endnu.
    Omvendt så "gider" jeg det heller ikke, for den har ikke dét der gør at jeg sidder med bred griner på i hjelmen ( hverken performance eller design ). Det mener jeg, at min mc skal give når jeg kører........

    Det skal pointeres, at det ikke er den eneste model jeg har det sådan med - men det er efter min mening.
    Nu er det heldigvis sådan, at smag og behag er forskelligt og sådan skal det være !!
    Prismæssigt er den helt sikkert attraktiv og så man også indstille sig på at man ikke får en superbike - det har man jo heller ikke betalt for.


  • #17   30. jan 2009 @ > Matthias <

    Det er faktisk ikke et gram salt, men kun 0,065 smiley



  • #18   30. jan 2009 Hmm jae han har jo ret, den gode Peter Rahbek..
    Men det ændre ikke på min opfattelse af min MC.. jeg er stadig glad for at jeg valgte den, selvom den ikke er "toppen af poppen" .. For den holder det den lover og nix wider...

    Men nu kører min heller ikke om vinteren og har aldrig gjort det smiley ... så min er sku på og stadig flot at se på .. osse under plastikken smiley

    Men jeg tror osse det kommer væsentlig an på hvad man ønsker sig af sin MC .. for en racer det er den sku ikke, men det syns jeg heller ikke den ligefrem "siger" når man kigger på den..


  • #19   30. jan 2009 http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=46933


    passer meget godt ind i journalistens billede af en Fxxx ejer smiley


  • #20   30. jan 2009 Jeg synes det er meget saglig anmeldelse. F'eren er jo en stor, tung og gammeldags maskine. Det er jo primært prisen som gør at den er en salgsuccess i DK.

  • #21   30. jan 2009 Har også altid syntes at den ligner en "smeltet is". Men det er da en slider... Og som Jeppe skriver. Så snyder den af og til "racer-drengene". (Men ikke mig - for jeg er vel en "racer-dreng" el. hva' jeppe? he he) Tror også det er derfor der er så mange der har en lidt mat fornemmelse af den.

    Fin anmeldelse sys' jeg!


  • #22   30. jan 2009 Hej

    Som F-ejere, er vi jo vant til at få tæsk, men pyt vi kan ta det. Det er primært af folk der sammenligner en F-er med en sportsmaskine, og så ved man jo ikke rigtigt hvad man snakker om.

    Husk på prisen, der er den langt under andre, og det er der jo en grund til, men det gør det da ikke til en dårlig maskine. Blot lidt ældre teknik, men som virker.

    En fin (næsten)saglig artikel. Men at sammenligne denne gamle F-er med en model 2009 med sprøjt osv, er helt hen i skoven. Ja det er gammel teknik, men det virker jo for faen. At påstå at der er fler F-ejere der kører i salt end andre, hmm tror det nu ikke.



  • #23   30. jan 2009 -Kim
    Du er ikke en racerdreng - du er en wannabe-Rossi kørende på pocketbike:-p
    Skal du ikke snart have en motorcykel i voksenstørrelse?;-)


  • #24   31. jan 2009 Ja ja Jeppe... Du bliver ved med det pocket bike. Sidst jeg chekkede var min MC større end din. Ikke FYSISK...bevares - vist noget med de tal der står på siden af plastic'en smiley

    Og hvad i alverden skulle jeg dog med en flodhest af en MC - der oven i købet hverken kan køre hurtigt, svinge eller se godt ud. "Jamen den er komfortabel, og man kan køre langt uden at få ondt bagi" siger du så. Når jeg vil køre langt og sidde komfortabelt tager jeg bilen Jeppe...

    Køb nu den 1400 Suki' og så få lidt af den tabte respekt igen. Den røg altså da du valgte MC'ernes svar på skrubtudsen smiley


  • #25   31. jan 2009 Det engelske blad Superbike skrev for et par år siden, at det bedste man som Suzuki GSXF ejer kunne gøre, var at køre cyklen ud på afsidesliggende rasteplads - hælde benzin ud over den og så sætte ild til den. Jeg erkender, at det var en lidt hård dom. Inden jeg blev racerdreng, havde jeg midt i halvfemserne en RF600R. Jeg prøvede dengang en kammerats GSX600F fra samme periode - nøj, hvor var den ringe - især bremserne!! Så jeg synes faktisk Peter Rahbek er meget flink i sin kritik.

  • #26   1. feb 2009 -Kim L
    Hov, hov, du skal ikke svine V-Strømmen til. Hurtig er den ikke, men svinge det kan den endog i overbevisende grad, når kørslen foregår i den virkelige verden og ikke på en perfekt ræserbane - Det er ikke uden grund den var Alpenkönig aka kongen af hårnålesving 2 år i træk:-)
    Jeg har selvtillid nok til at køre en V-Strom og behøver ikke styrke den med en ubrugelig bling-bling maskine;-)
    Forresten jeg fandt lige et billede af dig på vej hjem fra arbejde:
    http://www.flickr.com/photos/95428591@N00/350030230/


Kommentér på:
Lussinger til GSX 600/750 F på dba.dk

Annonce