{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Cbr F3 - tail raiser - erfaringe søges {{forumTopicSubject}}

Efter lidt søgen på nettet, er jeg kommet frem til at en tail raiser både total ødelægger cyklens køreegenskaber samt forbedre køreegenskaberne markant smiley

Er der nogen af jer, generalt og især F2/F3 ejerne, der har erfaringer med emnet både mht resultatet og hvor de kan købes samt kvaliteten...

Evt også folk der har byttet støddæmperen ud med fx en f4 der skulle efter sigende være længere og dermed hæve røven lidt......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cbr F3 - tail raiser - erfaringe søges
  • #1   24. jan 2009 Undskyld jeg lige stjæler tråden lidt , men lige et tillægs-spørgsmål , er der nogen der ved om en F3 dæmper/fjeder passer over på en F2?

  • #2   24. jan 2009 Den gør ingen af delene... Tail-raisers løfter bagstillet på cyklen en smule, det betyder cyklen stikker røven mere i vejeret og at du sikkert glider mere frem i sædet ved opbremsninger... Men den har ingen kontakt med bagsvinge og derfor ændres cyklens geometri i.fht. vejen ikke... derfor har den ingen effekt køreegenskaberne...

  • #3   24. jan 2009 Dennis: I dette tilfælde er der tale om kun at hæve gabstellet, alstå den del sædet sidder på. Selve stellets geometri ændres der ikke på her.
    Men elelrs har du ret, at hvis man hæver den med affjedringen bag, så fåes de egenskaber du nævner.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #4   24. jan 2009 Når Michael spørger på den måde, tror jeg umiddelbart han mener kødben - dvs hævning af ridehøjden på cyklen.

    Min personlige erfaring er ikke lige med en CBR, men med min SV'er - som blev lidt mere levende, men en hel del mere styrevillig og kvikkere til at ændre retning.

    Jeg hævede min 30mm målt på baghjulsakslen - og jeg lavede selv de to stykker 6mm fladjern der skulle til... smiley


  • #5   24. jan 2009 Ja se der gik jeg og trode, at det altid var "kødbenet" man ændrede .. det var det åbenbart ikke... Men tak for svaret Sajmon og selvfølgelig også jer andre :-). men det var nemlig kødbenet jeg hentyede til.. hmm.. ved nu ikke om jeg helt er modig nok til den selvgjorte udgave... men det ville selvfølgelig være billigere end de 500-1000r jeg har set dem til indtil videre... .-). Men i bund og grund kan det vel ikke være så svært....

  • #6   24. jan 2009 Sajmon... Du har vel ikke haft problemer/erfaringer med den hjemmelavede udgave.. var lige inde og se den på din profil.. ser sku fint ud...

  • #7   24. jan 2009 hvad vil du have?

    Hvis du vil have en cykel der er endnu bedre til at komme hurtigt ud af starthullerne... også samtidig bliver hurtigere/lettere og ændre retning på... så skal du simpelthen gøre det du sænker forenden... v. at løsne gaffelbroerne også sænke den foran... en 15-25 mm... også få strammet din affjedring noget op... det fungerer super godt...

    god fornøjelse... og ja så ændrer du meget lidt v. din kronrørsvinkel, samtidig med du får et lavere tyngdepunkt... og begge dele er godt.

    mvh Offslow... har testet det små 15000 km på en cbr600 f2, og ja det dur bare smiley

    god fornøjelse...


Kommentér på:
Cbr F3 - tail raiser - erfaringe søges

Annonce