{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

BENZINKRIG - skal vi starte én...? {{forumTopicSubject}}

Hvis rigtig mange går sammen og gør det samme på en gang, kan man flytte noget.

Vi er allerede en del der er startet, men der skal mange flere til, før der sker noget.

Lad være med at købe din benzin og diesel ved de 2 største selskaber, nemlig Statoil og Shell.

Dette vil forskyde markedet så meget, at de 2 store selskaber vil starte en priskrig mod hinanden, for at vinde markedsandele. Denne priskrig vil brede sig til de øvrige selskaber.

Hvis man holder ved i lang tid nok, vil budskabet have bredt sig til flere lande, hvilket vil betyde noget på det større plan.

Gå igang allerede nu, og køb dit brændstof ved andre selskaber end de nævnte 2 store selskaber, og lad være med at falde i, når priserne begynder at falde ved de 2 nævnte selskaber, hvilket blot vil få situationen med prisstigninger tilbage igen.

SKAL VI? - ER DU MED?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BENZINKRIG - skal vi starte én...?
  • #1   28. maj 2008 Vil du hellere have, at benzinpriserne skal sænkes i stedet for? Det er der faktisk en mulighed for, men der skal handles NU og der skal arbejdes sammen over hele landet.

    I Frankrig forsøgte nogen bilister at presse benzinselskaberne ved ikke, at købe benzin på bestemte dage. Det grinte selskaberne af, da de godt vidste, at den benzin der ikke blev købt den ene dag, ville blive købt en anden dag.

    Nu er der kommet en ny og forbedret idé på banen…

    I dag ligger priserne stabilt over 11 kr. pr liter og det giver olieselskaberne et kæmpe overskud.

    Prøv at huske dengang priserne steg til 10 kr. pr. liter! Dengang var folk enige om at toppen var nået. Undskyldningen fra olieselskaberne var at der ikke snart ikke var mere olie tilbage rundt om i verden. Der findes mere olie i dag end der gjorde for 35 år siden og dengang kostede en liter benzin 2 kr.

    Vi som forbrugere må blive mere aggressive og vise at kunden altid har ret! Vi skal ramme de store olieselskaber på pengepungen!

    Vi har alle sammen behov for vores bil og vi har alle sammen behov for at købe benzin. Sammen kan vi dog påvirke prisen på benzinen. Sammen kan vi starte en priskrig! Her kommer den nye og forbedrede idé så:

    Vi boykotter de to største benzinselskaber!
    Vi køber ikke benzin fra hverken Statoil eller Shell.

    Når de to største selskaber ikke får solgt noget benzin, bliver de nød til at sænke prisen og de andre selskaber må derfor også følge med ned i pris. Men for at dette skal lykkes skal dette nå ud til de hundredetusinde vis af kunder Shell og Statoil har. Dette skal gøres med både privat og firmabilen!

    Og for guds skyld… SIG DET TIL DIN NABO FØR HAN GØR DET!!!!

    Følgende stationer kan benyttes hvis vi skal undgå alt med Shell og statoil..
    Q8
    Hydro texaco
    Uno-x
    DK-benzin
    OK Benzin
    F24
    Haar

    Følgende stationer skal ikke bruges..
    Statoil
    Shell
    1 2 3 (ejes af statoil)
    Metax - også kendt som Shell express nogle steder, ejes naturligvis af Shell
    Jet - ejes af statoil


  • #2   28. maj 2008 Nu er problemet bare at Shell ejer Metax som er en billig station, og dem er der en del af i mit område.

  • #3   28. maj 2008 Nemlig Max - der var den - du er med?

  • #4   28. maj 2008 Alle skal være med på den, og tror det går stærkt, har fået den på mail flere gange i dag hehe smiley

  • #5   28. maj 2008 count me in

  • #6   28. maj 2008 YEAH! smiley

  • #7   28. maj 2008 Fin idé og selvfølgelig kan markedsmekanismerne påvirkes - MEN - hvis Shell eksempelvis vil sælge langt under markedsprisen, så vil vi alle tanke der, og de vil vinde deres tabte terræn tilbage.
    Jeg tror at vi skal kigge lidt over there, der har Chrysler for at sætte gang i salget af en træg bilmodel, tilbudt at der medfølger 3 års forbrug af benzin til en meget attrktiv pris. Det har afstedkommet at modellen nu er udsolgt og der er ventetid. Spændende. I lighed med vor hjemlige billig tilbud på forsikringer ved køb af ny bil, starter der forhåbentlig også en krig herhjemme på brændstoffet. - eller andre relaterede produkter til vore køretøjer.


  • #8   28. maj 2008 Je klar,,,, så ka de lære det..

  • #10   28. maj 2008 i er satme ik for kloge..........................

  • #11   28. maj 2008 Gid jeg også var så naiv at jeg kunne hoppe med på den galej...
    Kan ikke lige se hvorfor benzinselskaberne skal straffes:
    http://www.oliebranchen.dk/Priser/Priser_og_afgifter/Benzin.aspx


  • #12   28. maj 2008 Århh hold da på de benzinselskaber tjener sku da 1Krone/liter, det er fandme sygt smiley
    Staten tjener derimod 50% Literprisen


  • #13   28. maj 2008 med på den, det er jo dyrt nok i forvejen at have mc eller bil.

  • #14   28. maj 2008 Jon (Albertslund) N> Udbud og efterspørgsel er en kælling. smiley

  • #15   28. maj 2008 Det er ikke sikkert vi er for alt for snu, men amerikanerne klager over at de skal betale ca. 6 kr. pr liter benzin derovre nu..... Hvis brændstof kan sælges derovre til den pris, så burde den vel også kunne her, eller hvad - det er vel næsten samme produkt eller hvad...

    Hvad skal der til for at få politikerne til at ændre energiafgiften på brændstof til at være en fast afgift i stedet for en procentmæssig.
    Den fast afgift kunne så pristalsreguleres, så den eksempelvis følger lønniveauet.

    Tænk på at hver gang benzinprisen er steget med en krone pr. liter, så får staten de 34 øre PR.LITER MERE.

    Hvordan får man ellers folketinget til at ændre afgiftspolitik, end ved at skabe lidt mediebevågenhed, og "røre i andedammen"???


  • #16   28. maj 2008 Staten kunne jo bare sætte afgiften ned, men det går sørme ikke. Der skal jo penge i kassen, hvilket der også kommer.

  • #17   28. maj 2008 Sad nettop og tænket på om ikke det var bedre at der blev justeret på afgiften.

    Og da afgifter og moms udgør 56% burde man nok råbe politikerne op i stedet for.




  • #18   28. maj 2008 Skal man skræmme regeringen, skal vi alle sammen true med at købe benzinbiler da de forurener noget mere end dieselbiler !
    Vi har jo ikke en chance for at få dem til at ændre afgifterne - en ny regering med S i spidsen vil blot gøre det endnu værre at være bilist.
    Vi sidder nok desværre i saksen, selvom jeg også synes det er noget forbandet svineri.

    Jeg køber heller ikke hos nogen af de benævnte selskaber i forvejen, så jeg er også med ( for what it's worth )......


  • #19   28. maj 2008 Momsen alene udgør vel i kroner, ca det samme nu pr. liter, som moms og afgift gjorde for et par år siden...?

    Væk med afgiften! smiley


  • #20   28. maj 2008 Jeg køber alligevel al min benzin hos OK, XY og Q8, så man lan sige at jeg har været med længe - men - tror I virkelig på den her???

    I er godt klar over, at OK i flere år har været absolut markedsførende i Danmark?

    De store selskaber lever i meget høj grad af firmakunder, der er bundet i kick-back rabataftaleret år ad gangen. Deres biler bliver forsynet via firmakort - jeg synes gpdt nok det er lidt naivt smiley


  • #21   28. maj 2008 Læste i avisen i går at staten IKKE vil regulere på brændstof-afgifterne, men kun åbne for en mulighed for at regulere på kørselsfradraget til og fra arbejde (hvilket jeg ikke kan udnytte). Benzinafgifterne ligger altså fast, og dem bliver der ikke rokket ved... smiley

  • #22   28. maj 2008 hmm, kan jeg heller ikke - jeg har ca. 10 meter på arbejde hver vej = fra soveværelset til kontoret. Så det bli'r sgu lidt svært at nå over 24 km *GG*

    Det er rent bondefangeri, for skattestoppet kan de ikke løbe fra.....
    Senest har ejendomsvurderingerne fået et ordentligt skrald og nu skovler de mia. ind på energiafgifterne - stol aldrig på politikere !!!


  • #23   28. maj 2008 Tjaeeem 1kr stigning af selve benzinen bliver til 2,5kr ekstra pr liter for forbrugeren.

  • #24   28. maj 2008 Her kan man se et godt eksempel på at janteloven lever i bedste velgående...

    Hver gang nogen tager initiativ til at ændre på forholdende, er der altid nogen der trækker en i den anden retning igen.

    Som fanden sagde til journalisten:
    - Der kræves ikke fangevogtere rundt om danskernes kogegryde - den klarer janteloven for mig - de trækker selv hinanden ned igen, når nogen forsøger at komme op....


  • #25   28. maj 2008 Dan: Det har intet med janteloven at gøre. Påpeger bare, at det ikke er selskabernes skyld i store prisstigninger. Men ok, kan man få dem til at sætte deres pris ned med 0,50kr bliver det jo til mere end det for forbrugeren.

  • #26   28. maj 2008 Hold op med at tude !

    Danskerne har aldrig haft så mange penge som nu!

    "... og dengang kostede en liter benzin 2 kr."

    ja... har i hørt om inflation ??? Dengang var pengene noget andet værd!
    Omregnede i forhold til indtægt har priserne aldrig været så lave som nu, i gamle dage svarede det til ca. 20 kr/l.



  • #27   28. maj 2008 .. og priserne stiger nu pga af folk i asien køber biler og usikkerheder pga af krige... ikke at statoil tjener mere.

  • #28   28. maj 2008 kommer lige til at tænke på Adams Æble og ham P der røver statoil fordi de har slået hans far ihjel....


    nå men jeg er med har alligevel ok kort så det er som regl der jeg tanker..


  • #29   28. maj 2008 Køb en trædecykel !!

  • #30   28. maj 2008 Jesper - jeg ved godt at det du mener ikke er, at det ikke er benzinselskabernes skyld at benzinen stiger.
    Nej, men i et eller andet niveau, er det jo benzinselkaberne, der henter olien op fra undergrunden. Se Statoil f.eks. de henter olie op som gale i Norge - og selv deroppe er benzinen dyr - endda dyrere end her.
    Hvis ikke Statoil selv sætter priserne op, hvem gør så? Der skal en grundprisstigning til, for at afgifterne følger med - og jeg tror ikke på at det er dobbelt så dyrt at hente olien op nu, end den var for bare 2 år siden.
    Nu er jeg helt klar over at det ikke er Statoil der sætter prisen pr. tønde olie, men de er en del af verdens samlede leverandører - nøjagtigt som alle de andre selskaber som Shell og Exxon osv.

    Og den der med at vi aldrig har haft så mange penge før, som nu - den holder sgu ikke for den enkelte - men måske samlet set for samfundet...

    Jeg ved i hvertfald at min egen situation er forringet inden for det senste år, selvom min lønstigning denne gang har været på 5,1%...


  • #31   28. maj 2008 du tro måske ikke at statoil/shell osv er påvirket af de store lønstigninger der har været i 2007-2008 ??

  • #33   28. maj 2008 Hvad med Q8 - er de ikke også en af de store!

  • #34   28. maj 2008 Det er da et forsøg værd - Jeg er med!

  • #35   28. maj 2008 Det er da det mindste vi kan gøre - count me in

  • #36   28. maj 2008 Den olie som bliver pumpet op i Norge koster nøjagtig det samme som i resten af verden! Hvorfor skulle Statoil dog sælge olien billigt i skandinavien når olie prisen på vedensplan er rekordhøj??

    Udbud og efterspørgsel. Intet andet...

    Skal der gøres noget så skal vi ha' regeringen til at nedsætte afgifterne. Det er der bare ikke de store chancer for... smiley


  • #37   28. maj 2008 Kim Videbæk - jo selvfølgelig, men vil du prøve at bilde mig ind at nogen er steget 50% i løn over 2 år - det tror jeg sgu ikke helt på...

    Nej jeg ved godt at man ikke kan regne den sådan ud, men Statoils lønudgifter kan uden at blinke, med garanti ikke ændre produktprisen så meget.

    Derudover er det jo heller ikke grundprisen alene, der gør det.

    Hvis grundprisen stiger fra eks. 3 kr til 4 kr, altså med 33,3 %, vil markedsprisen stige fra 8,57 - 11,43, hvilket er det der er sket indenfor det seneste år.
    Du vil ikke bilde mig ind at nogen selskabers produktionsomkostninger er steget med 33,3% på et år - det kan da ikke passe, vel?


  • #38   28. maj 2008 Hjorth:

    Du spotter den nemlig. Det er den eksakte grund til at vi i begge biler har kort fra XY, OK, og Q8 liggende. Man skal ikke køre ret meget rundt for at spotte nedsatbenzin et eller andet sted, og de tre er generelt med, nåd der "slåsses".

    Der går meget langt mellem, at jeg betaler listepris for benzin, og er jeg endelig nødt til det, købes der kun 20 l af gangen:-)

    Med vores forbrug og dagens priser, samler


  • #39   28. maj 2008 ...Hov vi mellem 4 og 5000 kr op på gaden pr. år!!!!

  • #40   28. maj 2008 Martin - det er en tung vogn at flytte - afgiften, men her er noget vi kan flytte! Og det giver med garanti omtale i medierne, hvilket vil skabe den debat, der skal igang, før Christiansborg lukker op for noget som helst.

  • #41   28. maj 2008 Dan, Du har ret i at benzinen ikke er blevet (væsentligt) dyere at producere, men efterspørgslen gør at olieselskaberne kan forlange en højere pris for den. Og det gør de selvfølgelig, for det er en virksomhed som har et eneste formål: at tjene penge.

  • #42   28. maj 2008 Knud - jeg gør præcist det samme selv, men det er efterhånden svært at finde de lave priser (i min omegn i hvertfald)

    Men det at vi gør sådan, gør præcist det, at vi lærer at finde en vej, til at leve med prisstigningerne. Selvom vi køber til priser der ligger 150 øre under dagspris, betyder jo ikke at vi ikke også betaler 3 kr. mere pr liter end for et år siden, vel


  • #43   28. maj 2008 tanker i forvejen kun ved de store (dyre) når der er "priskrig"

  • #44   28. maj 2008 Boykotten har da nået den Danske presse:
    http://politiken.dk/indland/article514913.ece


  • #45   28. maj 2008 Det tåbelige forslag igen? For det første tjener selskaberne ikke kassen på at prisen er høj - deres fortjeneste stiger ikke bare fordi olieprisindexet stiger.

    Lad os tage et eksempel: Benzinselskab X køber benzin til ca. 3,50 kr pr. liter fra raffinaderiet. Staten snupper så 4.103 kr/l i afgift, så vi er oppe på 7,6 kr/l. Skal selskabet så tjene 1 kr/l (der skal dække transport, markedsføring og løn til de ansatte), er vi oppe på 8,6 kr. Så skal vi lige have moms på, og så er vi oppe i 10,75.

    Det er selvfølgelig løse tal, men som i kan se, er det begrænset hvad fortjenesten er i dette tilfælge - faktisk er den under 10%.

    Hvad med i brokkede jer over, at når i køber ind i super brugsen, så har de en fortjeneste på 30-40% ift. indkøbspris.


  • #46   28. maj 2008 http://www.benzinpriser.nu/

    så er priserne samlet.... uhyggelig læsning efterhånden... smiley


  • #47   28. maj 2008 hvis i høre nyhederne er den høje olie pris mok mest drevet af spekulanter som tjener store summer i investeringer i olie. Der har også været tale om at det skal forbydes af kunne spekulere/investere i det. it og ofte er det jo bare en nyhed om at olielagerne er lave eller høje som får prisen til at ændre sig, og det kan være op/ned inden for meget kort periode.


  • #48   28. maj 2008 http://www.fdmbenzinpriser.dk/

  • #49   28. maj 2008 Shell tager det med sindsro = topmålet af arrogance (som altid)

  • #50   28. maj 2008 Lad os lige slå een ting fast... det er IKKE olieselskabernes skyld at priserne er steget og steget.

    Hvis man skal kunne lægge skylden på nogen, er det dels den dårlige dollar-kurs, som gør at investorer ser en bedre forretning i at investere i olie-optioner - dels Kina som opkøber uhyrlige mængder af olie for tiden, da Kina generelt er i stor vækst. At statens afgifter så gør det endnu værre, det må man jo så nok leve med. smiley

    Det næste er - hvem f.... har lige valgt Shell og Statoil??? Hvorfor skal de stå for skud. Problemet her er nærmere at man rammer den stakkels franchisetager, som alligevel ikke har en ærlig chance. De køber jo selv olien af hovedselskabet til en listepris, og så skal de selv sætte deres egen pris, som desværre ikke er nogen særligt god forretning for tiden. I virkeligheden kan en boykot betyde at enkelte tankstationer må lukke, med større priser i dette lokalområde (da der så er et mindre antal stationer der kan holde priskrig). Dette sker faktisk nu i det område, jeg bor. Så en decideret mærkeboykot - beklager, men jeg er ikke med. Jeg handler der hvor benzinen er billigst... også selvom det så måtte være Shell (som den faktisk er i dag i mit område).


  • #51   28. maj 2008 Godt at se at der er gang i debatten - det var netop det jeg ville opnå - ikke bare sidde tilbagelænet i sofaen og ryste på hovedet, og gøre ingenting...

  • #52   28. maj 2008 Hov hov Eddie. Nu er du en død fisk ramt af janteloven. Hvad bilder du dig ind, ikke at være fuld af håb og naivitet, samt manglende viden på hvordan verden er skruet sammen :o)

  • #53   28. maj 2008 Junior (hovedgård) Ja, men hører det, man vil høre.. Hvad havde du forventet, de ville sige? At de drejer nøglen om? Shell er ligeglade fordi dette ikke virker - det gør kædebreve sjældent. Samme tåbelige idé er forsøgt i andre lande - uden effekt.

  • #54   28. maj 2008 Det handler ikke om jantelov, det handler om at ideen er idiotisk, infantil og ugennemtænkt!

    Den eneste måde i kan sænke priserne på er at lade bilen/mc'en stå og tage cyklen, køre flere sammen, tage det offentlige osv !


  • #55   28. maj 2008 -> Jesper (Lyngby)

    He-he... ja, jeg kan vel snart blive medlem af den hersens 304-gruppe. Send mig en kiks... smiley

    -> Dan

    Jamen jeg synes også at det er fedt med en god debat (det elsker jeg). smiley

    I indlægget her er det stokkemodellen som er valgt (boykot), men jeg tror faktisk at man kommer længere med gulerodsmetoden, som vil være at handle der hvor benzinen er på tilbud, som Hjorth og Knud også bemærker. Og så går det heller ikke ud over nogen, som ikke har en ærlig chance for at forsvare sig. Og jeg kan da godt forstå at kommunikationschefen hos Shell ikke er bekymret. Det er jo reelt ikke hans forretning som er i fare, men reelt hans franchisetagere som står for skud. Og den benzin han så ikke sælger, ryger jo bare ud på andre markeder i stedet for.

    Kan man lave en gruppe, som folk kan skrive i, når de spotter billig benzin???


  • #56   28. maj 2008 Det er fandme til grin det her, seriøs, er der overhovedet ingen der har tænkt på hvor Q8 og alle de andre får deres benz fra???? En ingeniør fra Shell fortalte mig at det eneste selvskab der ALDRIG nogenside vil miste penge på priskrig herhjemme fra netop Shell da det er dem der sælger deres benz til fx Q8 og alle de andre, så mit råd vil være KUN at købe benz ved Shell, det vil nemlig tvinge de andre til at sætte deres pris ned for at tjene nogle penge.

  • #57   28. maj 2008 Den samme boikotten finner vi i Norge. Shell og Statoil solgte mer bensin en vanligt da "boikotten" var godt igang smiley

  • #58   28. maj 2008 Martin - hvorfor er idéen barnlig? Du vil vel ikke sige at du tror på at prisen på benzin falder, ved at du lader være med at købe den - DÉT er da naivt, om noget.

    Det eneste du kan få ned er din egen udgift. Prisen falder ikke fordi du cykler på arbejde.

    Hvis noget kan stabilisere prisudviklingen imod himmelflugt, er hvis staten ændrer afgiftspolitikken til at være en pristalsreguleret fast afgift, og ikke en procentsats. Dette vil ikke stoppe verdensprisens himmelflugt på olie, men dæmpe stigningen af den stejle kurve, som vi oplever nu, og som blot vil fortsætte op i skyerne.

    Nu taler de godtnok om at sætte kørselsfradraget op, men hvor mange er det lige at det hjælper, og hvor meget mon.....? Først betales afgift, og så får man nogle af pengene tilbage, hvis man har langt på arbejde...... Det er sgu da ikke gennemtænkt, om noget....

    Så sent som i september sidste år fyldte jeg min tank med diesel til under 7 kr/l (priskrig) - igår 10,24 (også priskrig)
    Dette giver mig en forskel pr. år ved mine 30000 km og 17 km/l på ca. 6000 kr eller rundt regnet 500 pr. måned. Dertil kommer fyringsolien til huset og benzinforbruget i min kones bil. Samt selvfølgelig vores 2 motorcykler, som vi dog kun bruger til hyggekørsel.

    Alene merudgiften til olieprodukter om året er næsten dobbelt så høj som vores lønstigning.

    Se det kalder jeg da et problem i sig selv

    Men vi kan da cykle på arbejde, os der kører ca. 40 km hver vej, og henter børn i institution på vej til og fra arbejde.....

    Eller vi kan allesammen flytte ind til den nærmeste storby, hvis vi kan sælge huset, da der jo ikke er nogen, der har råd til at bo på landet...

    Surt opstød - undskyld! smiley


  • #59   28. maj 2008 har kort til uno x så bruger aldrig de andre selskaber. har gjort mit i de sidste 2 år hehehe

  • #60   28. maj 2008 Teddy: Og Uno X er ejet af YX, som køber deres benzin hos Shell. Så er man lige vidt.

  • #62   28. maj 2008 Andreas:

    Du har helt ret.Jeg skrev det her for et par dage siden, da sagen var oppe sidst.

    Alle de såkaldt uafhængige handler derse brændstof ind på spot markederne. D.v.s. de sjatter der ikke er afsat til de store spillere.

    Forestil jer nu, at Shell , Standard Oil og de andre store pludselig virkelig begynder at mærke et volumentab til de uafhængige???

    Så scorer de et "corner" og tørlægger spotmarkederne - og derefter så sætter de nok deres egen pris smiley De her selskaber her ressourcer no til at styre markedet med en opkøbsstrategi.

    Når lavprisselskaberne forsynes, skylde det kun, at det i den nuværende situation er billigere at distribuere en vis mængde gennem dem. Det øjeblik de store kerneforretning er truet, så ændrer tingene sig med et trylleslag!


  • #63   28. maj 2008 En lille side kommentar til Christian B.

    Vi har jo ikke en chance for at få dem til at ændre afgifterne - en ny regering med S i spidsen vil blot gøre det endnu værre at være bilist
    Skrevet: 28-05-2008 09:32:24
    Christian B
    VIP

    Det er så lige her at du tager fejl
    S er da det eneste parti det tør rører ved afgifterne på biler så hr og fru dk har råd til at købe en NY familie bil og ikke noget halv gammelt miljøsvinende lort.
    og ja det kan da godt være at de vil indfører roadprizing men det er sku da også det eneste fornuftige at gøre(prøv du lige at køre rundt i kbh og omegn fra kl ca. 0730- 0900 så ved du hvad jeg mener.


  • #64   28. maj 2008 Det er sansynligvis korrekt at de store selskaber ikke kommer til at tabe på dette, men den debat det skaber - den kommer til at have en eller anden effekt i medierne, hvilket er en god start.

    Handler man blot hvor det er billigst, sker der intet nyt.

    Jon - jeg er ikke enig i at staten kommer til at tabe penge, som så skal kræves ind i ekstra skatter, da prisstigningen er udenfor statens budget. Den ekstraindtægt staten har ved at indkassere 35 øre mere på liter der sælges, kan vel ikke være indregnet i finansloven. Derfor kommer pengene ikke til at mangle. Den ekstraindtægt staten allerede har fået indtil nu, kan sikkert sagtens dække det højere befordringsfradrag, ellers ville det ikke blive foreslået. De penge er da bedre brugt på at sænke brændstofafgiften....... eller hvad?


  • #66   28. maj 2008 -> Dan

    De er bange for at sænke benzinafgiften, da benzinselskaberne så kan finde på at hæve grundprisen. Dette er set før - eksempelvis da punktafgiften på cd'ere og lignende blev fjernet. Umiddelbart faldt priserne, men stille og roligt kom de op på det gamle niveu - forskellen var bare at nu lå pengene ikke i statskassen, men i pladeselskabernes kasse, sååå....


  • #67   28. maj 2008 Eddie - du har selvfølgelig fat i noget dér..... Det kunne tænkes, men hvad gør man så - betaler og ser glade ud - det har jeg svært ved!

    Jeg vil ikke opgive min største hobby - at køre mc - men hvis man ikke kan blive ved med at have råd til at fylde benzin på, ja så kan man vel blive nødt til det, når prisen rammer 15-20 kr/l.

    Eller så må jeg til at lave noget raps hjemme i haven, koldpresse det, og hælde det på pizzascooteren - så kommer det nok rigtigt til at lugte af grillbar - men det er billigere......... smiley og så kan det jo godt være at der tilstøder andre komplikation, med løbesod i potten osv.... smiley


  • #68   28. maj 2008 -> Dan

    Ja, det må være betal-og-se-glad-ud-metoden som gælder, selvom det er svært. Rulle-rundt-på-gulvet-og-vræle eller prøve-at-se-helt-vildt-trist-ud-metoderne virker desværre ikke på min lokale tank... smiley

    Mit største problem er ikke benzinen til min mc, men opvarmningen af mit hus... det trækker tænder ud. Og der kan jeg se et større problem i det lange løb, for langt flere mennesker, hvis olien (som mange andre energikilder er prisafhængige af) bliver ved med at stige.

    Måske kan det ende med en ny energikrise. Jeg synes at det er lidt de samme tegn som tilbage i 70'erne, som træder frem nu. Så kan vi se frem til bil- og mc-frie søndage... smiley


  • #69   28. maj 2008 tror sgu jeg skal have min ombygget til at køre på hjemmebrand.
    Så køber jeg et destillationsapparat og planter hele haven til med frugttræer.
    Så kan benzinselskaberne rende mig et vist sted *GG*


  • #70   28. maj 2008 Det holder ikke - så flytter jeg til et andet og varmere sted smiley

    Spanien er de billigste med brændstof, og så skal man ikke bruge mange basseører til opvarmningen smiley


  • #71   28. maj 2008 Gider ikke at læse hele tråden, så dette er måske en gentagelse...:-)
    Shell og Statoil er de eneste som har olie-raffinaderi i DK.... Så, Hvor mon alle de andre henter deres benzin og disel...???..;-)


  • #72   28. maj 2008 Jeg tænkte på.... kan man køre på sprinklervæske.........? :-)))

  • #73   28. maj 2008 karburator sprit er efterhånden billigere og det kan den sgu sagtens køre på

Kommentér på:
BENZINKRIG - skal vi starte én...?

Annonce