{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

God begyndercykel til mine behov. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg får højst sansynligt snart mc kørekort, og skal derfor have en begyndercykel.. Jeg er 19 år, så endten skal den neddrosles, eller have under 34hk..
Jeg går ikke vildt meget op i motorer og den slags, så det skal ikke være en cykel hvor det kræves at man kan rode med den slags.
Jeg ville jo gerne have en tophastighed på minimum 160 eller der omkring - bare så muligheden er der, men jeg tænker at det er lidt svært hvis den skal være til det lille kørekort?
Den må maks koste 30.000 kr., men må gerne være brugt - så længe den bare virker som den skal, og der som sagt ikke skal rodes for meget med den..
Har kigget lidt på Aprilla rs 125 og Honda cbr 125 r , som begge jo kan skaffes rimeligt billigt - men jeg ved ikke lige så meget så jeg kan sige ud fra tal osv. om disse opfylder mine behov ? Nogen som kan sige noget om tophastiged osv. ?
Cyklen skal helst ligne en rigtig racer, det kan jeg godt lide, hehe smiley
Hvis der er noget jeg har glemt, så skriv det endelig - håber på at kunne få noget god respons her inde, og måske nogle alternativer smiley

På forhånd tak.

Mvh Magnus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God begyndercykel til mine behov.
  • #1   28. apr 2007 gsx-r 250

  • #2   28. apr 2007 Suzuki? Den har jo, så vidt jeg ved, 45 hk, så den skal neddrosles.. Hvad tror i tophastighed vil være, hvis den bliver neddroslet til 34 hk ?

  • #3   28. apr 2007 160 - 180 vil jeg tro

  • #4   28. apr 2007 vmax....
    Det holder,den vil du blive glad for....Især når du får lov til at fjerne neddroslingen...;-)


  • #5   28. apr 2007 Jeg er ikke ude efter den hurtigste, jeg vil bare gerne have at den kan køre 160 ca. bare så jeg har muligheden for det.. Jeg tror jeg ville synes at det var ærgeligt hvis jeg køber en der maks kan køre 130, og alle mine venner kører fra mig - hehe smiley . ej,, men I ved hvad jeg mener smiley

    Men mange tak for forslagene til alternative motorcykler !


  • #6   28. apr 2007 Gs500 er også mit bud. Eller CB500, GPZ 500 eller en CBR 600 F1'er?

    En CBR 600 F1 kan findes til omkring 35


  • #7   28. apr 2007 Har gpz 500'eren med i mine overvejelser.. De andre to er lidt for dyre, men ellers meget fine maskiner !
    Problemet er at budgettet er MAKS 30.000 kr. desværre, så jeg bliver nok nødt til at prioritere lidt.. smiley


  • #9   28. apr 2007 Hej John..

    Lyder spændende, tak for forslaget smiley


  • #10   28. apr 2007 Må sige at jeg er mest hook på den Honda cbr 125 r - mest fordi den er billig, og den har et rigtig fedt design.. Men er den hurtig ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #11   28. apr 2007 Nej en 125 er alt andet end hurtig - uanset om der står Aprilia eller Honda på den. Prisen er dernede fordi det er en cykel som kræver en del vedligeholdelse, og er noget nisse at køre stærkt på hvis man vejer mere end 50-60 kilo.

    Suzuki GS500 / Honda CB500 eller Kawasaki ER-5 ville jeg også tage. Alternativt ville jeg tage et lån for at købe MC, og nuppe f.eks en SV650. De skal allesammen drosles når du skal eje dem, og det kan de allesammen uden problemer.
    Forskellen er bare at SV650'eren holder værdien godt, og vil gøre at du slipper for at skulle skifte MC når du kan pille droslingen af. Jeg vil vædde med at du bliver forelsket i hvordan den kører når du med 34hk kan tage de fleste af dine kammerater i svingene. Der skal man godt nok være en hård negl for at køre fra en SV'er... smiley

    Uanset hvad du vælger, skal du fokusere på noget andet end at køre 160, for hvis DET er din prioritering kan du lige så godt bare købe en stor MC og være ligeglad med det hele.
    Når man har haft MC i en uge, begynder man at se lidt mere på hvordan den opfører sig andre steder end på lige strækninger, for det kan enhver idiot da finde ud af....


  • #12   29. apr 2007 Mine prioriteringer er selvfølgelig ikke kun, at cyklen skal kunne køre 160.. Jeg gider bare ikke have en knallert - men en motorcykel smiley . Men grunden til at jeg søger viden og inspiration her på forummet, er jo netop at det ikke kun er farten jeg går op i, men også cyklen generelt, om den er god at køre på, god kvalitet, en som ikke kræver for meget arbejde osv.
    Men jeg ved have en Racer, jeg bryder mig egentligt ikke som sådan om fronten på nogle af de tre modeller du ( sajmon) nævner.
    Derudover er budgettet altså, desværre, stadig 30k, I skal tænke på at jeg er en begynder, og at jeg måske kun skal køre på den mc i et år eller noget, for at prøve at have en osv. og så kan jeg jo altid spare sammen til en vildere derefter smiley
    tak for svaret!


  • #13   29. apr 2007 forresten - sv650'eren er rigtig fed - men desværre alt alt for dyr smiley

  • #14   29. apr 2007 hvorfor er det lige du VIL ha en der kan køre 160??
    vent dog med den hastighed til du får dig en større og bedre MC som´rent faktisk kan klare og er behagelig at køre ved 160.


  • #15   29. apr 2007 fordi at jeg gerne vil have muligheden for at køre så hurtigt..

  • #16   29. apr 2007 Hvad med en Honda NSR 125 r ?? Den synes jeg faktisk ser ret lovende ud, den kan fås for 25k brugt, måske billigere, og den har en tophastighed oppe omkring de 160.. Jeg synes den lyder som en god begyndercykel, og så er designet rigtig flot, synes jeg !
    Nogen som kan tilføje noget ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #17   29. apr 2007 Ja jeg kan godt tilføje noget.

    Læs for det første det hele af det jeg skriver. Du kan sagtens vælge en cykel nu som du kan eller vil beholde meget længe, og som ikke betyder at du er taberen i det kompromis det er at drosle en MC. Tænk det nu ordentligt igennem i stedet for at afvise ideen med det samme.

    GLEM at eje en totakter som første MC medmindre du er glad for at skrue.

    Og så er der vist en ting du glemmer.... Skal der ikke betales forsikring og vægtafgift, og købes beklædning? Sidstnævnte er hurtigt 5-8000 kroner, og det første skal du vist selv undersøge og få chocket med....


  • #18   29. apr 2007 vejer 82 og kører fint stærkt;)

  • #19   29. apr 2007 har været glad for min;)


  • #20   29. apr 2007 Hehe, ekstra udstyr er skam med i mine beregninger - det er blandt andet en af grundene til det forholdvist lave budget smiley
    Men når jeg nu skal glemme alt om en totakter, og jeg gerne vil have en mc med et racing-look, ala honda cbr 125 og aprilla rs 125, kan du/I så foreslå noget andet fint mon? Den må skam gerne have 500 eller 600 ccm, men som sagt har jeg stadig mit budget på 30.000 kr. som desværre ikke kan overskrides.
    Desuden afviser jeg skam ikke det du skriver, jeg er glad for at få et par andre øjne på mine ideer - jeg var bare ikke helt så vild med selve designet på de fleste af de alternativer du kom med - jeg må indrømme at jeg også går lidt op i hvordan den ser ud smiley
    Tak for svarene !


  • #21   29. apr 2007 suzuki gsxr 400 -droslet

  • #22   29. apr 2007 Hey

    Prøv at kigge min VF 500..

    Den er til salg.. smiley



  • #24   29. apr 2007 Hvad med en RD 350??
    Det er selvfølgelig en gammel svend men den skulle vist være rimelig frisk......



  • #25   29. apr 2007 ->magnus H
    Jeg vil ligesom andre foreslå dig en mc i stil med GS500 i stedet for en af de forvoksede knallerter i racinglook:
    1)Du får en mc, der føles som en mc, qua de flere cc.
    2)Du får en mc, der fint kan køre på motorvej også med passager.
    3)Gensalgsværdien er væsentlig større i denne klasse.

    Hvad med sådan en GS500 med fuldkåbe, så snuser man da lidt til racinglooket. Her er noget af udbuddet:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49280358

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #26   29. apr 2007 Jeppe, den mc har jeg faktisk netop lige kigget en del på - den er rigtig flot, og prisen er også til mit budget for det meste! Mange tak for forslaget, det er den mc jeg er mest hook på lige nu.
    Er det et stort projekt at få den neddroslet til 34 hk ? Jeg kender en mekaniker som har ret godt styr på motorcykler, så det er nok ikke det helt store problem!
    Men den er kraftigt med i mine overvejelser, og jeg kan godt se hvad det er I siger mht. en forvokset knallert - det er jo ikke det fedeste.. GS 500, den tror jeg faktisk virkelig passer godt !


  • #27   30. apr 2007 Mekanikeren skal vis skrive en blanket for udført drosling. Herefter skal den syns med droslingen, som så påføres reg. attesten.

  • #28   30. apr 2007 Hey Magnus...du kan hente en cykel i Tyskland og vente et års tid med at betale afgiften...så bare lej en prøveplade når du skal køre ( det koster 100 kr om dagen )...så har du pludselig mange penge til udstyr og lir....og cyklerne er billige i tyskland...se www.mobile.de...

  • #29   30. apr 2007 _eller prøv at se www.balfumcimport.dk....god jagt

  • #30   30. apr 2007 Den med prøvepladen er en tåbelig idee. Prøveplade kan jo netop ikke benyttes til lystkørsel...

Kommentér på:
God begyndercykel til mine behov.

Annonce