669 visninger
|
Oprettet:
lave omdrejninger - MITO 125 {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg har haft problemer med min mito eller rettere ejeren før mig havde det... Jeg har dog fået den til at køre, men den vil ikke tage mere end 8000 omdrejninger med mindre den står i frigear hvor den kan tage 10000, men sådan en lille frækkert skulle gerne kunne tage 11000 - 12000, hvad kan dette skyldes?
Jeg kan ikke få den til at køre mere end 80 km/t
- hjælp....
Hvis jeg ikke finder ud af det senest i morgen formiddag ryger den på værksted for jeg kan sq ikke vente med at komme ud at køre!!! - I andre suser jo lige forbi mig..!
på forhånd tak for hjælpen
// Lund
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Hvis blandingen er for fed dræber det ydelsen. og omdrejningsvilligheden.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 125
Proev at starte systematisk med karburatoren/luftfilteret/justering
Derefter reed ventilen i indsugningen holder denne taet (virker den som kontraventil).
Hvad med pakdaaserne ved krumtapslejerne, hvis motoren ryger og gear olien lugter af benzin er de blevet haarde. Har koert cross en del aar denne fejl er set foer.
Hvad med spjaeldet i udstoedningsporten virker dette, er ikke klar over om mitoen koerer med dette.
Taendingssystem/taendingsmodul kunne det taenkes at taendingen saetter ud.
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Mvh
Martin
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
Prøv at tømme din kaburator ud, ved at løsne bundskruen. Så kommer du af med evt vand og skidt.
Et nyt tændrør er måske heller ikke af vejen.
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 272
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af nogle af de ting som I har foreslået... - i morgen tidlig.. Ellers tror jeg at jeg smider den op til CVP i Horsens så den kommer til at køre optimalt...
- det kan da ikke være så dyrt... De ved jo hvad de skal kigge efter...:)
men mange tak for hjælpen...
// Lund
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Det bedste var nok at sende den til en der handler/reparerer crossere, for de ved noget om to-taktere.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Kom evt. omkring mig med den, så skal jeg gerne hjælpe dig med den.
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 272
Jeg har netop købt en ny som skal (elektronik + servomotor + ventil) monteres i morgen...
Jeg er dog i tvivl om, om dette løser problemet da det ikke altid hjælper at åbne ventilen ved at trække i kablerne (som fungerer optimalt..)
hvis I har et tip til hvad der kan være galt må i meget gerne skrive (evt. i PM)
på forhånd tak for hjælpen..
// Lund
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
Men skriv endelig tilbage, når du har fået skiftet stumperne
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 272
- men jeg vender tilbage..
// Lund
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 272
Men jeg da ville køre en tur for at finde ud af om den også åbnede når der kom lidt fart på gik det galt..
Den ville kun starte et kort øjeblik hvorefter den spruttede vildt og gik ud... Jeg har testet tændrøret og fundet ud af at det kun tænder i porcelænen...
Så jeg må finde et nyt... Det forklarer muligvis også den tidligere ejers problemer (som nu er blevet mit problem):
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=17868
Men kan det være hele årsagen til de lave omdrejninger? - for jeg har været ude at køre på den hvor den bare ikke ville tage mere end 7000 rpm:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=32156
På forhånd tak..
Mvh Rasmus Lund
lave omdrejninger - MITO 125