{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

lave omdrejninger - MITO 125 {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har haft problemer med min mito eller rettere ejeren før mig havde det... Jeg har dog fået den til at køre, men den vil ikke tage mere end 8000 omdrejninger med mindre den står i frigear hvor den kan tage 10000, men sådan en lille frækkert skulle gerne kunne tage 11000 - 12000, hvad kan dette skyldes?

Jeg kan ikke få den til at køre mere end 80 km/t

- hjælp....

Hvis jeg ikke finder ud af det senest i morgen formiddag ryger den på værksted for jeg kan sq ikke vente med at komme ud at køre!!! - I andre suser jo lige forbi mig..!

på forhånd tak for hjælpen

// Lund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lave omdrejninger - MITO 125
  • #1   12. mar 2007 hmm det er jo to takter, hvad med tænding eller luftskrue ??

  • #2   12. mar 2007 Hvordan er dysningen på den.
    Hvis blandingen er for fed dræber det ydelsen. og omdrejningsvilligheden.


  • #3   12. mar 2007 syntes vi mangler lidt info for at kunne konkludere noget.

    Proev at starte systematisk med karburatoren/luftfilteret/justering

    Derefter reed ventilen i indsugningen holder denne taet (virker den som kontraventil).

    Hvad med pakdaaserne ved krumtapslejerne, hvis motoren ryger og gear olien lugter af benzin er de blevet haarde. Har koert cross en del aar denne fejl er set foer.

    Hvad med spjaeldet i udstoedningsporten virker dette, er ikke klar over om mitoen koerer med dette.

    Taendingssystem/taendingsmodul kunne det taenkes at taendingen saetter ud.





  • #4   12. mar 2007 Kan det være udstødningsventilen der er kokset til og skal renses?

    Mvh
    Martin


  • #5   12. mar 2007 kunne godt lyde som tilkokset udstødningsventil. Prøv at tage "drevet" af, og se om du kan dreje den med fingene, det kan man når ventilen er ren.

    Prøv at tømme din kaburator ud, ved at løsne bundskruen. Så kommer du af med evt vand og skidt.

    Et nyt tændrør er måske heller ikke af vejen.


  • #6   13. mar 2007 hey folks.. Tændrør er lige blevet skiftet + tændrørshætte...

    Jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af nogle af de ting som I har foreslået... - i morgen tidlig.. Ellers tror jeg at jeg smider den op til CVP i Horsens så den kommer til at køre optimalt...

    - det kan da ikke være så dyrt... De ved jo hvad de skal kigge efter...:)

    men mange tak for hjælpen...

    // Lund


  • #7   13. mar 2007 Som flere skriver, tror jeg også på en tilkokset udstødningsventil!

  • #8   13. mar 2007 Bare fordi du lader en mc-forhandler kigge på den betyder det ikke at de ved hvad de skal kigge efter. De fleste ved ikke en dyt om de små to-taktere.
    Det bedste var nok at sende den til en der handler/reparerer crossere, for de ved noget om to-taktere.


  • #9   15. mar 2007 Hvad gjorde du så ved den.
    Kom evt. omkring mig med den, så skal jeg gerne hjælpe dig med den.


  • #10   13. apr 2007 ved besøget hos CVP fandt jeg ud af at det er udstødningsventilen som ikke åbner...
    Jeg har netop købt en ny som skal (elektronik + servomotor + ventil) monteres i morgen...

    Jeg er dog i tvivl om, om dette løser problemet da det ikke altid hjælper at åbne ventilen ved at trække i kablerne (som fungerer optimalt..)

    hvis I har et tip til hvad der kan være galt må i meget gerne skrive (evt. i PM)

    på forhånd tak for hjælpen..

    // Lund


  • #11   13. apr 2007 hvis ventilen ikke har fungeret optimalt, skulle du gerne kunne mærke en klar forskel. I nogle lande begrænser de 125´erne, netop ved at fejljustere ventilen, så den ikke åbner rigtige. Hvilket tager toppen af omdrejningerne.

    Men skriv endelig tilbage, når du har fået skiftet stumperne smiley


  • #12   13. apr 2007 det skal jeg nok gøre.. Har taget fri fra gym i dag så jeg kan få det ordnet... Jeg håber virkelig at det var der problemet var...

    - men jeg vender tilbage..

    // Lund


  • #13   13. apr 2007 Så blev stumperne skiftet... Jeg fandt ud af at den nyindkøbte styringsboks ikke fik ventilen til at justere sig så jeg går ud fra at den er defekt.. Men da jeg satte den gamle på justerede ventilen (altså servomotoren) sig som den skulle og så så det jo fint ud..

    Men jeg da ville køre en tur for at finde ud af om den også åbnede når der kom lidt fart på gik det galt.. smiley

    Den ville kun starte et kort øjeblik hvorefter den spruttede vildt og gik ud... Jeg har testet tændrøret og fundet ud af at det kun tænder i porcelænen...

    Så jeg må finde et nyt... Det forklarer muligvis også den tidligere ejers problemer (som nu er blevet mit problem):

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=17868

    Men kan det være hele årsagen til de lave omdrejninger? - for jeg har været ude at køre på den hvor den bare ikke ville tage mere end 7000 rpm:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=32156

    På forhånd tak..

    Mvh Rasmus Lund


Kommentér på:
lave omdrejninger - MITO 125

Annonce