{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

Vibra-Lys Real Life! {{forumTopicSubject}}

Nu har der været et par indlæg om dette, så jeg har bestemt mig for at prøve det.

Jeg ringede til producenten i Fjerritslev, der ville medsende et girokort. Så kunne jeg selv bestemme om jeg ville betale ellere returnere inden for 14 dage! Den flinke dame fortalte også, at jeg blot skulle ringe, hvis det drillede, de tager telefonen 24-7!!! Hun oplyste også, at hvis der ikke er plads i lygtehuset, er det muligt at strippe Boksen fast uden for huset. Den skulle være vind- og vandtæt.

Degen efter modtog jeg dimsen, og nu har jeg sat den i i dag. Det var nogenlunde så let som at klø sig i r....

Umiddelbart lyser lampen jo noget svagere i vibra-mode, så min første tanke var, at den måske var svær at se.

Jeg kørte en tur og kunne konstatere, at både bilister og MC-ister kiggede efter mig! De troede formentlig, at der var noget galt - i og for sig ligegyldigt, når man bliver opdaget.

Eneste gene jeg umiddelbart oplever er, at min fjernlysindikator flimrer, men så husker man vel at slå det rigtige lys på, når det bliver mørkt.

Nu kører jeg en uges tid, og så melder jeg mig igen med en mere overvejet vurdering.


På genhør!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vibra-Lys Real Life!
  • #2   2. sep 2006 Hvordan monteres den?

  • #4   2. sep 2006 Hvad er prisen på den???

    Søren.


  • #6   2. sep 2006 Alle de relevante spørgsmål er allerede besvaret. Montering er at tage stikproppen til pæren ud og sætte dem i et stik på vej ind i dimsen og sætte dimsens udgangsstik på pæren. Så sætter man sen strømtyv fra positionslysets plus eller anden konstant plus, og dermed færdig.

    Ved bestilling skal man vide, om man anvender kombinerede nær/fjernlyspærer eller separate.

    Det er de ordinære pærer, der flimrer (1200 glimt/sek).

    Det er helt klart kørelys til dagsbrug. I lygtetændingstid, skal man givetvis slå over til normal.


  • #7   2. sep 2006 Udover at man bliver mere synlig for madkasse-piloterne, så giver vibralyset også den fordel, at man nedsætter strømforbruget til kørelyset, måske til det halve. Så er der mere strøm til at holde batteriet ordentligt opladet, og det har det rigtig godt af!

  • #9   2. sep 2006 Så har jeg haft sagerne i brug efter mørket faldt på.

    Det er helt klart, at man ikke kan køre i mørke ved det!

    En spøjs bemærkning er, at det er det lange lys, der benyttes som udgangspunkt. Tre blink med overhaleren, og vibrafunktionen slår fra, og hovsa -- der er nu bytte om på nær og fjernlys. Når jeg har fjernlyskontakten aktiveret har jeg nærlys på og omvendt. Det er i sig selv mere kuriøst end generende, men den almindeligeoverhalingsblinkfunktion fungerer kun, når kontakten står på nær!

    Altså virker det nu sådan, at jeg ved kørsel med nærlys ikke kan overhalingsblinke med fjernlyset, men ved kørsel med fjernlys kan jeg overhalingsblinke med nærlyset!!!

    Nu skal det retfærdigvis siges, at vejledningen omtaler flere metoder til montering, og jeg har valgt den, der hedder den enkleste. Der er også noget, der hedder den bedste. Den forsøger jeg mig med i morgen.


  • #10   3. sep 2006 hmm...jeg fatter det ikke helt. Er de godkendt her hjemme eller hva'? er det lovligt?
    Der står noget under "kørelys" på siden.


  • #12   3. sep 2006 I nattens ro, har jeg i hvertfald udtænkt en overkommelig løsning. Jeg bytte om på føreledningerne mellem nær- og fjernlys efter boxen. Så skulle den være i vinkel!

  • #13   3. sep 2006 hvad er ulemperne så?
    Kan systemet klare den ekstra belastning? Jeg har aldrig hørt om det før...


Kommentér på:
Vibra-Lys Real Life!

Annonce