{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.429 visninger | Oprettet:

kawa ZX6R 18år muligt? {{forumTopicSubject}}

Fylder snart 18 og jeg er igang med at tage kørekort hvorefter jeg har tænkt mig at tage mc kortet. Har læst en del rundt omkring og mulighederne for en fed maskine ser sort ud. Der bliver anbefaldet Suzuki GS 500 F ny/ældre model eller aprillia RS125 som alle siger bare er en knallert forklædt som som en racer.
Men folk siger man kan få næsten enhver mc neddroslet eller whatever kan det passe? da jeg har nogle rimlig velhavende forældre har jeg fået at vide jeg bare skal vælge en.. dog ikke over 300.000,-
Har brændt øjet fast på Kawasaki ZX6R 2006 modellen og ville høre hvad mulighederne er i at jeg ville kunne få fingerne i sådan en samt køre på den lovligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kawa ZX6R 18år muligt?
  • #1   10. aug 2006 du kan sagtens få droslet den ned til 34 KW

  • #2   10. aug 2006 Det kan da højst sandsynligt sagtens lade sig gøre - hvis du siger at prisen er ligemeget er det jo bare at vælge den du synes er fedest smiley

  • #3   10. aug 2006 Den kan godt drosles... Men vel ik anbefale det! og da slet ik hvis du køber den fra ny... Tror ik motoren har godt af at blive kørt til når den er begrænset..
    Jeg ville købe en der var kørt til og så drosle den.. (jeg ville personligt nok fjerne kittet efter syn igen, men lad det nu ligge.. hehe men vil gerne lige påpeje at jeg absolut ik vil anbefale det!!! 600cc racer, 18 år, nul erfaring på mc=uheld)

    Forresten!! Hvis du må vælge en til 300k hvorfor så ik vælge zx10'eren? og så ekstraudstyr for resten! smiley
    Jeg ville også gerne have rige forældre... haha


  • #4   10. aug 2006 Har forresten også hørt at der er et mærke, vistnok fra Italien, der hedder Ducati der laver nogle ret fede cykler smiley

  • #5   10. aug 2006 Egentlig meget sjov tråd her først på natten smiley

  • #6   10. aug 2006 MV augusta - JA TAK!

  • #7   10. aug 2006 Bimota har jeg også hørt skulle lave nogle udmærkede cykler... Næsten gratis og så er de også fra Italiens land smiley

  • #8   10. aug 2006 hey tak. zx10? er det ikke en 998cc? ej tak, Jeg er klar over at penge ikke vokser på træerne, og om nogle år vil jeg nok godt have en anden mc til den tid. Vil helst nøjes med den "billigere" zx6r, men hvad bliver der ment med at den skal blive kørt til? og hvad er ulempen ved at jeg køber den fra ny af? Skal dog sige jeg aldrig har siddet på en mc (endu) og har ikke tænkt mig at overdrive på det første køb. Men vil dog heller ikke se nærig ud og komme på en lille skrotspand.. bare jeg kan trille rundt noglelunde og se sej ud smiley ikke interesseret i at køre dødskørsel i en ung alder.

    Jeg har dog heller ingen teknisk erfaring med noget køretøj så vil ikke være en mulighed for mig at installere sådan et kit selv.. eller hvad det nu er.. i det hele taget noget som helst ekstra udstyr. Men har dog aldrig forstået hvad meningen er med at få den droslet? og hvorfor loven siger det? er der en hastigheds begrænser eller sådan noget? og hvad er ulemperne efter man har fået det sat på?

    Ducati.. nej tak smiley har aldrig kunne lide dem.


  • #9   10. aug 2006 Drosling begrænser cyklens ydeevne i dit tilfælde fra ca 125hk til 34hk!! Du kan dog stadig komme galt afsted.. den vil nok køre ca 160 på toppen... men ik 260 som den gør uden droslingen...
    Et ny motor skal køres til (ligemeget om det så er bil mc eller noget andet...) Det betyder groft sagt i dit tilfælde at du ik må overstige 7000 omdr/min i de første 1000km så max 10.000 omdr/min op til 1600 km... Derefter kan den få fuld hane smiley Disse tal er en ca skitsering af et tilkørselsskema og er derfor formentlig ik 100% korrekte men nu ved du hvad det handler om! Grunden til at jeg ik tror det er smart at gøre det med en droslet motor er fordi jeg tror at den ikke opnår en ligeså ren forbrænding som en cykel uden droslekit (MEN SPØRG EN DU VED HAR FORSTAND PÅ DET!)

    Held og lykke med det hele og pas nu på ude i den farlige trafik, din værste fjende er bilisten!! de ser ik en skid!! hehe


  • #10   10. aug 2006 husk lige at spørge om forsikrings priser først, ved ikke om de tager hensyn til at den er droslet, hvis ikke, er de nok rimelige dyre for en 18 årig med en ZX6R smiley

  • #11   10. aug 2006 som sagt, de gamle betaler så ingen økonomisk bekymring smiley

  • #12   10. aug 2006 Synes du skal overveje at købe en "normal" maskine nu, f.eks. en Kawasaki er5, eller lign. til 50 - 60 tusind, få overstået de par år og lære at køre motorcykel...når de 2 år så er gået sælg biken og køb din drømmekværn...

    Men bare en ide...


  • #13   10. aug 2006 Jeg kan godt forstå, at du SLET IKKE vil købe en maskine til omkring 50-60.000 kr. og se nærrig ud når du kører rundt...

    Det er vi jo også nogle stykker, der gør i forvejen (åbenbart på en skotspand)...:-)

    Mit råd vil være at købe en mindre maskine, få noget erfaring - og undgå at blive en del af den uheldige statistik som 18 årig.

    Bare min holdning

    /Lasse


  • #14   10. aug 2006 Tjaaa..du må godt købe min..For skal vi sige 200 tusind??;-)
    Vi kan aftale du får 30 af dem igen?.
    Og vi intet siger til dine forældre..;-))


  • #15   10. aug 2006 Med de forældre skulledu foreslå en anden plan:

    Begynd med en mindre maskine( evt brugt 30-40 K). Der kan du få rigtig meget begynderMC for pengene. Forsikring bliver også væsentlig biligere for dem. Efter 2 år har du lært at køre MC(uden at slå dig selv ihjel), og så både trænger du til og er klar til noget større og kvikkere. Til den tid har du så også scoret en forsikringsmæssig fordel, der kommer alle til gode.

    Jeg har ikke så mange grunker, men er dog klædt godt nok på til at hjælpe min knajt i gang, og det bliver denne plan det sker efter.

    God fornøjelse - med den beløbsramme, er der bunker af muligheder.



  • #16   10. aug 2006 Min lyt til Michael A, han har fat i det rigtigte, en ER5 eller evt en ER 6 n, de kan laves rigtig fine og køre sjovt, ihvertfald ER 6 n. og 6'ernen ligger på omkring 100 kg og så får du noget extra udstyr på med lidt gejl, så er du godt kørende de næste par år og den er også nem at sælge igen... smiley

    Mvh Charlotte


  • #17   10. aug 2006 Frit valg, bare under 300.000,-

    Heldige møghund!! smiley


  • #18   10. aug 2006 tja.... lær nu lige og kør motorcykel inden du hopper ud i det helt vilde.... du skulle jo genre blive over 18.... en så hurtig cykel som 18 årige og første mc kan nemt kan tage magten fra dig..... og det droslingskit kan man jo alligevel ikke lade være med at pille af... så...

  • #19   10. aug 2006 problemet set fra min side er at en ZX6R i droslet version kører som en spand lunkent lort.........ydermere er den køreegenskaber også alt for elstremme til at du lærer noget, ER6N som 25KW vi et år eller 2 ville ende med at gøre dig til en MEGET bedre motorcyklist og cyklen er fed og kan styles endnu federe, Ducato Monster er også en mulighed, men ovennævnte er uden tvivl mere værdi sikker, hvis det har en betydning.

    Tag dog i mente at dette råd kommer fra en der i 1993 som 18 årig startede på en CBR900RR Fireblade............


  • #20   10. aug 2006 Jeg har selv lige fået mit kørekort, og selvfølgelig vil jeg da også gerne have de helt store maskiner, dog er pengene en mindre hindring hos mig, så jeg valgte at købe en Mito 125.

    Der er mange der snakker dårligt om den fordi det jo bare er en "knallert", men hvis du aldrig før har kørt på MC så¨vil jeg mene der er rigeligt med krafter i den. Jeg har kørt på scooter siden jeg var 15, så der får man en lille smule erfaring, og har da haft nogle rimelig tunet nogle. Dog er Mito'en selvom det kun er en 125cc rimelig hurtig og jeg er sgu glad for den. Den er alt for nice, med upside down forgaffel, styrdæmper, kæmpe skivebremser, og har Ducati looket. (Hvis man ellers kan li det)

    Hvis man kan leve med 2takt lyden vil jeg sige det er en rigtig nice bygynder cykel, da den er en rigtig hidsig cykel.

    Selv en af mine venners far som har en 500cc synes at min Mito er hidsig, dog driller han også med det er en knallert.

    Alternativet er jo at købe en RS125 hvis man ikke kan li Mito'en.


    Men husk på:
    Du skal kunne kravle, før du kan gå.


  • #21   10. aug 2006 Jeg er 25 har 5 års skadefri. Hos fair koster en kasko mig 15000 kr....



  • #22   10. aug 2006 Kan du ikke ligeså godt se om det kan lade sig gøre at få droslet den nye Kawasaki ZZR1400. Jeg mener det kan fås under de 300000 'GG*

  • #23   10. aug 2006 det lyder lidt som en joke det her

  • #24   10. aug 2006 at køre den til med rosling er kun bedre da den jo ikke på nogen måde bliver overbelastet, mange af de mc som bliver hentet i Tyskland har kørt/ kører med drosling, i Tyskland opnår man meget billigere forsikring ved mindre heste
    34 KW er ikke det samme som 34 HK, 34 KW er 50 HK så det er passende at starte med og Kawaen er jo perfekt til dette
    alle med 50 HK kører som en spand lunken vand når man er vant til 100 HK +


  • #25   10. aug 2006 Rige forældre eller ej, lad være med at gå ud og køb en zx6r som første cykel, 18 år gammel. Det er synd for cyklen at blive droslet, og det kan godt være den ser super smart ud overfor dine venner, men man ser ikke så smart ud, når man ikke kan håndtere den...

    Vær lidt moden og hav lidt respekt for cyklen - du vil ikke engang kunne udnytte en gs500/cb500/er5 det første stykke tid...
    Der er en grund til at der findes lille og stort kørekort...


  • #26   10. aug 2006 ok kan godt se idéen i det nu, hvis det alligevel er stensikkert jeg kommer til at falde som en tosset midt på gaden er det vel en dårlig idé.

    kigger lidt på de mindre maskiner. Vil være et oplagt valgt at vælge en

    Suzuki GS500F K5 (64.995,-) og har den stadig den der knallert lyd? Synes den ser lidt bedre ud end ER6.


  • #27   10. aug 2006 du kan jo altid sætte en anden potte på den, og opnå en rigtig fed lyd. Bortset fra det, må jeg sige at den nye gs500 ligner en mill, i forhold til den gamle. Mit råd: køb den nye og sæt en ny potte på.

  • #28   10. aug 2006 hvad er problemet med at starte på en zx6r?? den er jo ik kraftigere end en gs500!!! når den er droslet

  • #29   10. aug 2006 Kan da godt være at den "nye" GS'er på lang afstand ligner noget der kan køre 250km/t, men lige så snart den kommer en anelse tættere på kan alle jo se hvad det er. Min mening om den er at den giver sig ud for at være en masse den ikke er. Men det ændrer ikke på at den stadig er - en GS'er...

  • #30   10. aug 2006 Hvad med en SV650 eller en ER6?

  • #31   10. aug 2006 I øvrigt kan jeg da lige sige, at hvis jeg nogensinde selv skulle ha' en GS'er ville jeg til hver en tid foretrække en nøgen eller én med den gamle kåbe, fremfor den "nye" GS500F smiley

  • #32   10. aug 2006 kan jeg køre på en Suzuki SV650 med lille kørekort? For ellers ser den rimlig godt ud.. eller hvad med en Kawasaki ER6f?? umm kan være jeg er gal på den har de ikke for mange HK?

  • #33   10. aug 2006 Jo jo, de skal jo drosles smiley

  • #34   10. aug 2006 oh.. ja aner ikke hvordan man gør det,, er der forhandlere der kan gøre det for en? evt smide noget gejl på? og hvor kraftig er sådan en SV650? har ikke lige lyst til at dø og hvis folk siger det vil gå galt på en zx6r..? men istedet forslår ER6 og SV650 må de vel være en del "svagere" i forhold til den?

  • #35   4. sep 2006 Hey...
    En lille hilsen fra 2 gutter på næsten samme alder, er begge 19!...

    Vi kører henholdsvis CBR 900 RR og CBR 600 F...

    Stod vi i din situation havde vi uden tvivl en skrigende grøn racer eller en mere eksotisk italiener!

    Med et monteret droslingskit burde det være muligt at kontrollere sådan en satan...

    På trods af vores unge alder og vores (synes vi selv) hidsige MC'er kan det godt lade sig gøre at holde sig oprejst, hvis man har hovedet med hver gang man tager hjelm på...
    Husk det, og held og lykke dit heldige svin....!!!!!

    Hilsen Jaocb O og Mads A


Kommentér på:
kawa ZX6R 18år muligt?

Annonce