{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

V2 motor driller! Hjælp! motorkyndige! {{forumTopicSubject}}

OMG hjælp! TL´eren er klar, har lånt et par SRAD fælge, og PVM´erne kommer så på når de er hjemme om et par uger!

Problemet er!
Der sovser sort snask ud ved mit forreste topstykke! Det sovser ud lige der hvor forrør sidder fast på topstykke (det er ikk 100% tæt) Og den tænder ikke ordentligt på selve cyllinderen! Dette kan jeg mærke fordi forrørerne kun blive lettere lune! Den har hakket og hostet en del til at starte med! Men går nogenlunde jævnt nu

Motor har stået stille et par år, og har været transporteret mens den har lagt ned osv osv!

Den har sammenlagt kørt 5-6 minutter i tomgang og med lidt gas mens den har stået i frigear! og jeg ved den har gået ordentligt på forreste cyllinder! ad jeg har brændt mig på forrøret smiley
MIne bud er
1.
Jeg skal lade motor kører noget tid så den kan brænde diverse af indeni osv (den har været vendt på siden osv) Den oste af h til førte gang jeg startede, og pruttede osv. Men gik ok igår på begge cyllindre, da jeg havde den ståede i tomgang for at synkronisere spjældhusenen

2. (efter jeg talte med Mr. Dyno) er, at ventilernes o-ringe måske ikke er helt tætte mere (motor har jo stået stille noget tid) og så løber der olie den ved jen!
Spørgsmålet er så om de kan blive tætte igen eller om de skal skiftes (så skal jeg have topstykker af smiley )


nogen bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  V2 motor driller! Hjælp! motorkyndige!
  • #1   11. maj 2006 Og..
    Hvor kan det komme fra i fald det er olie???
    Andre steder end ned langs ventiler?


  • #2   11. maj 2006 Hej Sebastian
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1436
    Prøv ham her det kan være han kan hjælpe dig


  • #3   11. maj 2006 ja tændrør ser fedtet ud!
    Har lige kørt en tur!
    Den trækker kun på bagerste cyllinder!
    Den forreste tænder meget få gange! da forrør bliver lune!
    Den snask der render ud er sort, fuld med sod ligner det!

    Kan det være fordi den ikek gnister ordentligt? Så tænder den ikke og så er det der render ud faktisk uafbrændt benzin blandet med sod?


  • #4   11. maj 2006 arghh..
    en der tør kaste sig ud i et telefonopkald til mig?!? lidt nemmere end her smiley

    29662630


  • #5   11. maj 2006 Jeg tror det snask der komme rud er uforbrændt benzin!

    Jeg går igang med at tjekke om der er gnist på tændrøret nu her!


    Men det var lækkert at køre de 500m (selvom det kun var på 1 cyl)


  • #6   11. maj 2006 kan virkelig ikke forstå at når du har skiftet knaster hvorfor i alverden har du så ikke bare taget topstykkerne af bare for at tjekke om alt var ok og at du ikk havde købt katten i sækken?? er da almén viden (for nogen) at olietyvene bliver møre af at stå stille i et stykke tid og gør ikke sagen bedre at den har ligget ned, så af med topstykkerne og skift olietyvene..;) god arbejds lyst.. he

  • #7   11. maj 2006 mummi, jeg har først fundet ud af nu at den har stået stille smiley
    Vidste det ikke!

    Jeg talte igen med en der har styr på det!
    Han siger, at skulel tyvene være færdige ville bege cyllindre køre finno! Den ville bare ose røg blåhvid pga afbrændt olie!

    Så som det ser ud nu, er det simpelthen den uforbrændte benzin den smider ud! Det er nemlig ikek ret meget! og det er meget flydende! dvs ikek samme konsistens som olie


    Jeg har haft et par telefonsupportere indenfor den sidste time (TAK TIL JER!!)

    Det ser ud til at et tændrør er stået af eler lignende!
    Så går ned og fejlsøger nu her!



  • #8   11. maj 2006 Yep det er rigtigt at defekte olietyvene højst sandsynligt ikke kan mærkes væsentligt, men at der kommer olie ned i forbrændningen, brænder og kommer ud som 'hvid' røg.

    Når en mortor ligger ned kan olien langsomt sive forbi stempelringe. Når du starter cyklen med (meget) olie i forbrændingen, vil tændrørene formentligt gå sig en tur - eller ihvertfald ikke virke 100%. Olien skal nok brænde af rimeligt hurtigt.

    MEN det er da ikke betryggende at der kommer uforbrændt benzin eller olie ud. Jeg forstår ikke - er det mellem topstykke og cyl., eller udstødning og topstykke.
    Er det mellem topstk. og cyl. er det ihvertfald ikke benzin, og jeg kan heller ikke forstille mig at det er olie. Er der ikke vand bag ydersiden af motoren der?
    Er det mellem topstk. og udstødning, kan det selvfølgelig være begge dele, men så er det jo bare en pakning der skal skiftes.

    Men skift tændrørene - så tror jeg at du er kørende igen.

    CB


  • #9   11. maj 2006 OK fejlen er fundet!
    Den druknede 2 tændrør før den gik som den skulle!!

    Så det har taget hele dagen + meget hjælp fra En Christian herinde!! (med en zx12r)
    er ham dybt taknemmelig!

    Den spiste simpelthen 2 tændrør inden den gik nogenlunde! Har jeg sq aldrig oplevet før

    takker for al hjælp! var det dig der ringede adskillige gange idag CB?


  • #10   12. maj 2006 Du har fundet fejlen kan jeg se...Godt for dig.

    God tur til Polen.
    Kan du smide fælgene fra SRAD´en direkte over på TL´eren, jeg troede at de havde en anden størrelse spacer?

    mvh.
    Lars


  • #11   13. maj 2006 Ren hvis røg, er vanddamp. Olie giver en blålig røg !

Kommentér på:
V2 motor driller! Hjælp! motorkyndige!

Annonce