{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Kan man dræne cylinderen??? {{forumTopicSubject}}

Har lidt start roblemer med min nye blade. Tændrørene er relativt våd når jeg har forsøgt at starte den. Jeg er på vej ned og købe nye tændrør men bør jeg dræne cylinderen inden jeg forsøger med disse nye tændrør for ikke at også de bliver våde. Har stortset prøvet alt indtil videre bl.a. drænet svømmehus i kaburatoren, tørret tændrør og også bensinstarter er prøvet men indtil videre uden held. Info: maskinen var starte kortvarigt sidste weekend uden de store problemer. Håber nogen af de motorkyndige kan besvare mit spørgsmål og at det ikke nødvendigvis betyder at jeg skal slæbe hende op på 1 sal for at benzinen bedre kan fordamper inde i dagligstuen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man dræne cylinderen???
  • #1   2. apr 2006 Det er da en start.
    Troede en luftpistol var noget man skød rotter med smiley Desværre har jeg ikke en kompressor, så jeg må forsøge at tørne uden tændrør.
    Skal nok melde ind med resultatet i løbet af dagen.
    Kører også lige ned og køber nye tændrør og bat.
    Hører selføli´ gerne andre forslag også!


  • #2   2. apr 2006 Nu har du vel husket at slå dødmands knappen fra hæhæ

  • #3   2. apr 2006 til den tid er benzinen enten fordampet eller løbet ned omstemplerne smiley

  • #4   2. apr 2006 Hold kæft der er mange med startproblemer. Det er sgu synd!

  • #6   2. apr 2006 Yes... der er gnist - når tændrørene er tørre. Må prøve igen med gl. tændrør og batteri for begge dele var udsolgt og jeg gider ikke sidde i bil i 2x 75min for at hente nyt i Horsens eller Vejle.

  • #8   2. apr 2006 Jonas: Tro på det eller lad være, visse NGK tændrør har det med at dø når de drukner, kilde: Freddy fra lydmuren-mc (mekaniker)

  • #10   2. apr 2006 Næ det var også mere ment som en spidsfindighed, jeg var sq selv ikke engang klar over at et tændrør ka' tage skade af det

  • #12   2. apr 2006 Nu er jeg sgu blevet i tvivl hvad angår tændrørene! Hvordan kontrolleres om der er gnist? Har jo afmonteret alle fire. Prøvede så at - sætter et tændrør i en af hætterne - holder gevinddelen af tændrøret mod stel/motorblok - tørner med startknappen men der springer ingen gnist! Er det så tændrørene der er døde eller gør jeg noget forkert? (skal de resterende tre tændrør evt. være monteret før dette tric fungerer?)

  • #13   2. apr 2006 du gør det helt rigtigt, prøv evt alle tændrør og andre steder på motoren. Hjælper det ikke, kan du prøve at skrue hatten af og holde tændr.kablet mod motorblokken 2 i mm afstand og se om der så springer en gnist. Men sandsynligheden for at alle 4 rør er gået er meget lille.
    Du kan evt. holde en svensknøgle i den anden hånd og afhængigt af hvor langt du kaster den, kan du så bestemme hvor mange volt der er på tændingen smiley Det jeg mener er at du godt kan få stød på den måde, så hold kablet med en tang


  • #14   2. apr 2006 OK Janus - det vil jeg gå ud og prøve. Jeg har i øvrigt prøvet alle tændrør, forskellige steder og med forskellige kabler men som sagt uden held!

  • #15   2. apr 2006 hvad er det for en cykel du har?

  • #17   2. apr 2006 Hætterne kan ikke umiddelbart adskilles. D.v.s. der er ca. 6-7mm fra tændrørsfatningen i tændkablet ud til stel - og der springer ingen gnist når jeg forøger med denne afsand. Prøvede også med en polsøger mellem tændrørsfatningen i kablet og ud til stellet - intet udslag. Har ligeledes gennemmålt fire tændrør og der er forbindelse gennem dem alle hvis man kortslutter de to gnist-poler. Må nok indse at den skal forbi et værksted på Mandag for jeg er sgu ved at løbe tør for ideer. Umiddelbart må det enten være batteriet eller tændspolen der ikke løser sin opgave!
    Men tak for hjælpen til jer alle alligevel og andre forslag modtags naturligvis fortsat med glæde.


  • #19   11. apr 2006 Hej allesammen.
    Jeg loved jo at vende tilbage. Havde ikke tid i sidste uge men i dag (hvor jeg egntlig havde ferie) kørte jeg tidligt fra arbejde for at få styr på mit og cyklens liv! Jeg havde modtaget nye tændrør (NGK IRIDIUM) fra LOUIS.DE med posten og det var åbentbart hvad der skulle til. Nu spinder hun som en misssss. Fik lig kørt et par hundrede på hende i dag - ren fornøjelse.
    Men tak for hjælpen skal i alle ha´.
    Så kan i jo lige byde hende velkommen ved samme åndedrag ,da hun nu er oprettet men afventer de obligatoriske velkomster før hun er fuldbyrdet medlem!


Kommentér på:
Kan man dræne cylinderen???

Annonce