2.419 visninger
|
Oprettet:
Ang. tilbagebetaling af afgift {{forumTopicSubject}}
Hej MG
Jeg står og skal købe min første MC og har i den forbindelse overvejet flex/privatleasing. Til det skal jeg bruge en MC uden afgift, men skal jeg finde en uden eller er det muligt at købe en hvor der er betalt afgift og så få afgiften tilbage af skat?
Har selv prøvet at undersøge det, men fatter ikke en skid af skats hjemmeside!!!
På forhånd tak for hjælpen!
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
og det er alt i alt en dårlig forretning, for dig... søg på nogle link her på MCG og læs om nogle der har været igemmen det..
mvh
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Hvis ikke du går med tanker om en meget exclusiv model i MV Agusta, Bimota, Ducati, hoss-boss m.m. så glem det, selskaberne der administrerer ordningerne skal have noget for deres besvær, og det ødelægger som regel regnestykket såfremt det er "normale" MC-modeller du kigger efter.
Hvis du alligevel ønsker at gå videre, så kig efter en MC der er mere end 3 år gammel (laveste månedlige registreringsafgift).
OG så kan jeg supplere med at SKAT netop nu laver et raid mod flecleasingselskaberne, da modellen med at kunden i princippet selv "ejer" sit køretøj og leasingselskabet kun administrerer afgiftsbetalingen er ulovlig. Såfremt SKAT får ret i at dette ikke er holdbart efter flexleasingmodellen, vanker der store bøder både til leasingselskabet og til dig - og her taler vi voldsome bøder og ikke en 500-mand.
hilsen
JLL
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Cyklen skal ikke i princippet eksporteres, den skal eksporteres, og rentesatsen for restafgiften der sættes 2 gange årligt af SKAT er p.t. 0,3% pr. måned
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Sale lease back princippet indebærer jo at leasingselskabet nødvendigvis skal have kapital til at købe cyklen af kunden for at leje den tilbage igen - selskabet ejer således cyklen, og skal dermed have forrentet sin investering til en ofte ikke helt "fair" rente.
Dette gør modellen endnu mere uinteressant, og de rentesatser jeg har set i de tilbud jeg har fået har været grænsende til ublu.
JLL
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Leasingselskaber/banker er ikke lige frem kendt for at følge Nationalbankens udlånsrente - jeg har da i hvert tilfælde ikke set forrentning der bare ligner 1,05% hos banker eller andre udbydere af financielle produkter.
Rigtigt at kapitalbindingen er mindre, men hvis selskabet beregner sig ublu up-front betaling for kontrakt (hvilket ikke er er særsyn - 7-8000 er ikke usædvanligt), barske renter på 10% p.a., (heller ike et særsyn), ublu administrationsgebyr for håndtering af aftalen (heller ikke et særsyn), så skal du op i en cykel med et vist afiftsbeløb før det kan svare sig.
Napper du en Ducati Desmosedicie med en afgift på 800.000, drukner dette i afrundingerne - kigger du på en 3 år gammel Honda CBR 600 så udgør dette en væsentlig andel og ødelægger helt sikkert regnestykket.
Med andre ord, drømmecykler ja - alm. MC, glem det. Jeg har i hvert tilfælde ikke set et tilfredsstillende regnestykke i de tilbud jeg har gransket.
JLL
P.S. har fået et par tilbud på
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Som sagt, det gælder om at regne tingene godt igennem, og derefter at se om fordelene opvejer ulemperne, det er i høj grad et subjektivt regnestykke, som afhænger ganske af den situation den enkelte står i og de betingelser man kan opnå hele vejen rundt uden et entydigt og objektivt resultat :-). Så vi kan sagtens være uenige og samtidigt begge ha' ret, da forudsætningerne er forskellige. Så jeg vil ikke helt sige glem det for alm. cykler...;-).
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
JLL
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Betaler ca. 13.000 for min MC årligt, med en forsikringsværdi på 466.000 bliver det procentuelt til 2,8% - jeg har vanskeligt ved at se forsikringsfidusen i flexleasingmodellen.
Forrentningen af 50% af nettoværdien på 250.000 (altså 125.000) beløb sig til 13.000 kr. over 6 måneder hvilket svarer til en årlig forrentning på ca. 20% ....... liiidt langt fra 1,05.
Kontraktoprettelse 16.000 kr.
Alle annoncer for flexleasing lover guld og grønne skove, men når tilbuddene dukker op, så er der langt fra annonceteksterne til virkeligheden.
Men lad det komme an på en prøve, kan du anvise et sted der er villige til at lease mig en Ducati Desmosedicie, med en åop på 2% (lad os være fair leasingselskabet skal jo også tjene lidt så de kan score forskellen fra de 1,05). basispris 450.000, men den kan skaffes for 350.000 hvis man ved hvor man skal lede - bare samme forsikringspræmie som jeg betaler i dag ..... man skal jo ikke være grådig :o), og en kontraktoprettelse på 4000 kr. så er jeg på ;o)
Glæder mig til at høre hvor du mener man skal henvende sig - send gerne pr. PB fidusen skulle jo nødigt alt for vidt omkring ;o)
Hilsen
JLL
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Jeg går ud fra du hentyder til exotic leasingstilbud på denne cykel, eller har du rent faktisk leaset en CBR600RR til under 2000 kr./md UDEN yderligere omkostninger, altså de 2000 kr. er incl kontraktoprettelse, finansiering, fuld kasko m.m.
JLL
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Og nej, det er ikke exotic leasingstilbud og ja det er inkl kontrakt/leasingydelse/fuld kasko/vægtafgift (2 sidstnævnte har jeg selv ordnet udenom leasingselskabet, så der ligger ingen avance til leasingselskabet), specielt forskellen i forsikring gjorde det attraktivt for mig
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Du må have fundet et særdeles "menneskeligt" leasingselskab - noget jeg har ledt efter i godt et års tid :o).
Nå men som du siger, så er det selvfølgelig en individuel ting - havde ellers satset på du kunne hjælpe mig med Duccen :o).
Hilsen
JLL
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Ikke alle selskaber skummer fløden - der er startet et leasing selskab som netop gør op med alle de andre og på den måde sætter kunden i fokus istedet for firmaets egen indtjening pr. leasing.
Jeg kan af interesse indblanden ikke oplyse selskabets navn, men det ligger ikke så langt fra hvor jeg bor.......
Mvh
Thomas E
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Dernæst skal du være opmærksom på, at når du efter kontrakten udløber tilbageleverer den så er de enormt petitesse-agtige omkring ridser, buler, defekter etc. som du kommer til at punge ud for.
Læg det oveni tinglysningsafgift, adm.gebyrer, udbetaling, renter osv. - så tror jeg sgu det koster det samme som alm. bankfinansiering ?!
Yderligere hvis du ønsker at komme ud af kontrakten før tid, kommer du til at betale for den indtjening selskabet ikke har fået på de ydelser du endnu ikke har betalt og det er heller ikke småpenge.
Husk på, de gør det for at tjene penge, ikke for kundernes skyld
Læs alt det med småt inden du kaster dig ud i det!!
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 5
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 4
JL L du har sku også blevet tørret med din bil ;-), der er sku synd, fordi med de biller om mc'er du snakker om er det oplagt. Jeg har selv både bil og mc hos Breinholt i Gentofte uden problemer.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Nu var bilen heldigvis kun et tilbud, og ikke noget jeg hoppede på :o).
Super at Breinholt fungerer, det var også min opfattelse at de er en af de mere seriøse spillere, desvære har jeg forgæves forsøgt at få uddybende information fra dem omkring leasingeksempler.
Jeg deltog med Ducatiklubben i et arrangement med Breinholt, og har efterfølgende telefonisk forsøgt at få materiale, men uden held - noget der desværre får mine alarmklokker til at ringe.
Herligt at nogle har positive erfaringer, men umiddelbart er jeg en smule skeptisk når et firma vælger at krybe i flyverskjul, når der efterspørges konkrete informationer (og her taler vi et af de tilsyneladende seriøse firmaer)
JLL
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Der er jo skete en del ændringer fra SKAT på området, som begrænser mulighederne for leasingtager og leasingselskab. En af ændringerne "Den kalkulerede risiko", indebærer bl.a. at leasingselskabet SKALl eje køretøjet efter leasingperiodens ophør og leasingtager kan ikke længere gøres forpligtet til at aftage køretøjet, hvilket kan blive en dyr fornøjelse for leasingselskabet, hvis MC'en eksemplevis har være skadet og eller ombygget, således at værien falder drastisk.
Der arbejdes på formulerings løsninger og jeg ved at sagen igen bliver taget op i EU, idet leasing reglerne igen er forskellige blandt EU-borgere. (fx. Danskere vs Tyskere)
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1880239&vId=0&search=leasing
Jeg personligt vil i hvert fald lige vente med at flexlease i 2010 igen, indtil der foreligger noget mere nagelfast, mht fortolkningen.
Ang. tilbagebetaling af afgift