ADVARSEL UNO-X 6920 VIDEBÆK !!!!! ADVARSEL UNO-X 6920 VIDEBÆK !!!!!
arghhhhhh hvor er jeg bare færdig med billig møg benzin fra diverse automat stationer !!!!
Sidste lørdag var jeg på tur med gutterne, vi kører ca 350km i det ganske danske land og Honda'en går som sædvanligt som en drøm !!
Ca halvvejs på dagen er jeg hjemme og læsse ballast af (konen) og tanker op på den lokale Uno X station. 17 liter til 155 dask !!!
Kører derfra og nu skal den jo ikke ha for lidt når ballasten er væk, men fuld gas fra 5 til 10.000rpm er UMULIGT, cyklen dør, skyder, hakker og skaber sig som en gal !!!! Jeg finder et punkt på håndtaget hvor den kan tage gassen og tilpasser håndtaget lidt og tænker på om det kan være benzinen ??? Men efter lidt tid holder den op og jeg tænker ikke mere over det.
Næste tank 17 liter V-power fra Shell, der er pludselig mærkbar forskel.
Idag ringer en god ven så, hans 2008 Triumph 675 nægter at tage gassen, hakker og hopper løs og starter ganske modvilligt selv på varm motor. Vi roder lidt med det og så falder 5-øren, han har tanket samme sted som jeg.
Hælder en dunk karburator sprit i tanken, nu starter den og kører normalt !!!
Så med mindre i vil betale fuld pris for benzin fyldt med kondensvand, så spring ovennævnte station over !!!!
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 121
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 323
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Glæder mig til at høre svaret fra Uno-X.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 290
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 132
hvis du kan li din maskine
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 61 Svar: 506
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Mener også engang at have læst en test af benzin, lavet hos DTI, hvor de kom frem til at "billig benzin" ikke kunne betale sig, man kørte simplethen så meget kortere på den end den dyre, at man alle sine penge igen, for den dyre benzin...
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 67 Svar: 580
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Men det er klart at noget direkte defekt benzin bør undgåes...
Spændende hvad Uno-X svarer dig.....
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det er kondensvand, der er et problem!
Umiddelbart forsvandt alle problemer med "discount" benzinen med en sjat sprit:-)
Hos os hælder vi aldrig andet end billig benzin på knallerterne - vi kan have et problem, når temperaturen kommer under 5-8 grader, ellers aldrig:-)
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 23 Svar: 128
tydeligt mærke forskel på 95 okt og V-Power.
Der findes også en test, hvor det påvises at en sportsvogn får en
del flere heste med V-Power. Men om testen er bestilt af Shell vides ikke
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 8 Emner: 8 Svar: 170
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 85
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Benzin VEST for bæltet laves på Shells raffinaderi i Fredericia
Benzin ØST for bæltet laves på Statoils raffinaderi i Kalundborg
"special" benzinen er blot tilsat nogle additiver (V-power er dog højere oktan) Ellers er der ingen som helst forskel på 95 fra den ene eller anden benzinstation.
Men det kan jo forekomme at der er kondens i tankene, men det er så en anden snak
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Den har jeg også hørt om, men der skal nok rende en del benzin forbi, før det bliver et problem. Det er nok det man observerer før:-)
En ældre motor, som delvis holdes tæt af aflevringer, vil næppe haVE GAVN AF v-POWER ELLER LIGNENDE. det har teknologisk institut faktisk påvist
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 206
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 89 Svar: 799
med højere oktan ka man vel avancere tændingen noget mere.
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Det er prøvet... Og forskellen er så lille at det næsten kan tilskrives andre forhold..... Du har ret mht avanceringen af tændningen, men på en moderne sportscykel giver det ikke rigtigt noget med mindre man bevæger sig langt ind i det røde felt....
Mht. racefuel, så er det jo en helt anden sag.... Her er virkelig noget at hente, men så koster det også 30-40 kr literen.
Men hvis man føler at ens mc kører bedre med V-power frem for alm 95 oktan så er det jo det man skal hælde på...
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 195
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
ADVARSEL UNO-X 6920 VIDEBÆK !!!!!