{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Hvem ved noget om Karburator og Ram Ai {{forumTopicSubject}}

Er der ikke nogen, der kan hjælpe.
Jeg har en CBR 600 fra 91 (F1), men med motor, gearkasse og kåbe fra 97 (F3). Desværre er jeg, i forbindelse med omdysning, blevet opmærksom på, at karburatoren er fra en F1 og derfor uden RAM AIR. Jeg overvejer derfor kraftigt at skifte den, men har et par betænkninger i den forbindelse:
1. Vil det have indflydelse på præstationen og i givet fald hvor meget?
2. Er der forskel på undersiden af en F1 og en F3 tank (hvordan ser jeg forskel). Passer en RAM AIR/overtryks luftfilterkasse i givet fald under en F1 tank.
3. Hvad bør jeg skulle slippe for løsdelene nye eller brugt
Hvis nogen af jer har erfaringer er jeg meget interesseret.

”Man burde have en snescooter i det snevejr”


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem ved noget om Karburator og Ram Ai
  • #1   12. feb 2006 Kaburatorerne har da intet med ramair at gøre?!?!

    Det er måden luften kommer ind i luftfilterkassen på. Dvs med overtryk når der er fart på. Så tror ikke det har nogen betydning. Så hvis kaburatorerne passser ned i luftfilterkassen, så burde der ingen problemer være!
    Hvad luftfiltekasse sidder der på? og passer den på cyklen som den er nu?


    Mht ramair, så er der meget delte meninger om hvorvidt der virker. Så jeg ville ikke bruge så meget energi på det! Dertil er det altså max et par hk du henter, så tvivler på du vil mærke det!



  • #2   13. feb 2006 Hej Rasmus!

    For det er første er det en F2 og ikke en F1 du har... Der er en MEGET stor forskel på de to cykler... smiley

    Det du får ud af at skifte dine karburatore er at du vil få flere heste jo hurtigere du kører.

    På papiret vil din motor ha 105hk med de karburatore, men det det gør i praksis er at din topfart vil stige kraftigt.

    jeg havde en 98´er og den gik 270km/t på uret.

    Det er nogle helt andre karburatore du skal have i, med en hel del flere slanger.

    Bla. to slanger som kommer til at sidde ude foran i kåben.

    Tanken er den samme på en F2 og F3´er, men der er forskel på køleren. Jeg ved faktisk ikke om du kan få tragten til luftfilterkassen til at være der uden at flytte på køleren.

    Jeg håber at det giver svar på nogle af dine spørgsmål...

    Klaus


  • #3   13. feb 2006 Spørgsmålet er så om det kan svare sig med de få heste man får ud af ramairen! Også rent økonomisk
    Det er begrænset hvor mange heste det giver, og der er stadig rigtig mange der betvivler effekten, da den som sådan ikke er bevist!
    Fx skal systemmet være 100% tæt før man kan få et overtryk i det.

    Grunden til der er lavet ramair, er ligeledes at man kan dæmpe støjen fra motoren

    smiley


  • #4   13. feb 2006 Jeg har haft både F2 og F3 motore, og der er det helt klart F3 motoren som er hurtigst, og køre bedst...

    og det er så vidt jeg ved kun karburatorne der er forskellen på de to...

    MVH

    Klaus


Kommentér på:
Hvem ved noget om Karburator og Ram Ai

Annonce