{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Termo Racing

2.707 visninger | Oprettet:

Termo Racing Dækvarmere.

Første gang jeg så/hørte om Termo Racing. Var på den store MCmesse, i Milano sidste år. Jeg var der nede sammen med et par af minne venner. Og da jeg ikke lige stod og manglede dækvarmere havde de ikke den store interesse. Men da de udstillede sammen med et par andre produkter vi var ude efter. Kunne vi ikke undgå at komme i kontakt med dem. Da jeg så også var den eneste racerkøre i vores lille gruppe. Var jeg nød til at snakke med dem, det første jeg blev spurgt efter var:
"Hvornår mener du et dæk er klar ?"
Alle der kender mig vil også vide ledene spørgsmål er noget af det værste man kan stilde mig. For der er ALTID en fælde indlagt i den slags spørgsmål. Så mit svar var ganske overvejet og klar.
"Jeg mener det er klar når fælgen også er varm"
Hvor efter den skide lille Italener lyste op i et stort smil. Og spurgte
"Hvor længe vare det så ?"
"Ca 30 min" var mit svar....
"Hvad er dit dæktryk, efter 30 min"
"ØØØØhhhhhh.. Ok du har min fulde opmærksomhed"

"Dine dæk er klar når, dit dæktryk er stabil"

De andre der var med sage bagefter jeg ligne et stor spørgsmålstegn på det tidspunkt. Og da jeg samtidig havde læst deres data på dækvarmere var jeg sku godt noget i tvivl om hvodan de kunne være det bedste på markedet.

De bruger "kun" 800 Watt. dem jeg normal bruger, er på 1200 Watt. Så jeg spurgte hvorfor de ikke bruger mere. Efter min mening skulle dem på 1200 Watt jo gerne kunne varme en del mere. På det tidspunkt var Chefen for TermoRacing også kommet ind til mødet. Og så skal jeg sku love for de kom med den HELT store slagstale.

Stoffet der ligger ind mod dækket er vævet sammen med en masse kobbertråd for at give en bedre varmefordeling. Og varmetråden er lave i kultråd der giver en meget ensartet varme.
De fleste andre dækvarmere har varmetråden på langs. Her er de på tværs, en betydliger dyre løsning når de skal sys. Men igen for at siderne skal have mere varme end midten af dækket.
Oven i alt det her så er de lavet med isolering der virklig dur. Samt der er elestikker over alt i dem. Så de ligger helt tæt på dækket.

De kan varme i 3 trin Low, Mendium, Higt. Hvilket jeg mener er den helt rigtig måde.. Eks til regndæk. der helst ikke skal op på mere end 40 Grader.

Temprature kan justeres til det man ønsker. Eks Slick 75 Grader og regn dæk til 40 Grader.
Ind til nu er der sådan set ikke rigtig noget der udover hvad mange andre dækvarmere også her...
Men TermoRacing har lige en lille ting mere, som jeg ikke har se andre steder.
Når man montere dem, starter man med at pumpe for meget luft i dækker og montere dæktryksmåleren (køre sammen med dækvarmeren). Når man tænder for dem, starter man med at sætter hvad start tryk og tempratur man ønsker. her efter besynder de med at lukker luft ud af dækket. Ind til man opnår det dæktryk man ønsker eks 1.6 Bar ved kold dæk. Her efter. På denne måde har man ALTID det rigtig start tryk.

Men så kommer det der virklig overbeviste mig. På ca 20 min er de oppe på 75 Grader, hvilket jeg mange gange har anset for "næsten" klar. Og jeg har da også tit kørt ud på dæk der kun har fået 20-25 min.

Jeg har lavet en del forsøg med dem. Og ved et startryk på 1.4 Bar er trykket oppe på 1.63 Bar efter 20 min. Men efter TermoRacing er det ikke nok.

5 min 1.43
10 min 1.50
15 min 1.57
20 min 1.63
25 min 1.67
30 min 1.69
35 min 1.71
40 min 1.72
45 min 1.73
50 min 1.74

Her efter er trykker stabil og dækvarmeren skriver "END" i displayet. hvilket betyder dækket er klar. Man kan så vælge at der skal reguleres dæktryk igen. eks til 1.7 Bar. Så på denne måde køre man ALTID ud på dæk der opføre sig ens.

Jeg er ganske imponere over disse dækvarmere.

***************************************************************************

Til jer der er vilde med RR så meld jer til RoadRacing gruppen:
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/roadracing



Racing4fun.es .
Mand | 54 år | Oprettet: 20. dec 2007


Kommentér på:
Termo Racing
Annonce