Kommentér på:
Reperation af gearkasse
  •   3. maj 2009 Sådan.. Gode billeder og tekst.

  •   23. aug 2008 Jeg skal også igang :o((

  •   26. aug 2007 Hej igen,

    Det er helt korrekt, at du blot behøver afmontere kabel og dæksel, for at komme ind til koblingen. Hvis cyklen står på støttebenet, er det heller ikke nødvendigt at tappe olie af inden du fjerner dækslet.
    Når du er inde ved koblingen, fjerner du de 5 bolte, hvorefter du kan fjerne trykpladen og derefter alle koblingspladerne.

    Som regel er det kun selve fiberskiverne der bliver slidte og behøver at bliver skiftet, men kontroller jernpladerne for skævheder og misfarvninger(varme).

    Når du har fjernet alle pladerne er det også en god idé at kaste et blik på både den ydre og den indre koblingsskål og tjekke om der er dybe slidmærker fra koblingspladerne (fiberpladerne griber i den ydre skål og metalpladerne griber i den inderste skål). På en "ældre" cykel må der godt være lidt slidmærker at se, men pladerne skal kunne vandre frit.

    Go' fornøjelse!


  •   26. aug 2007 Hej igen Anders.
    Ja nu skriver jeg lige igen i håbet om lidt "surport" inden jeg kaster mig ud i lidt hjemme-fusk på bladen.
    Var i dag ude og forsøge mig med lidt baghjuls kørsel, men det har altså været lidt hårdt ved koblingen så nu må jeg vist have skiftet mine plader og fjedre. Men efter at have nærlæst shopmanualen er blevet i tvivl om en detalje.
    Er det ikke korrekt at jeg blot behøver at: afmonterer kabel, afmonterer dæksel, udskrue de 5 bolte og aftage trykplade for at kunne komme til at skifte koblingsplader og fjedre?
    På forhånd tak...!


  •   4. jul 2007 Tak for roserne!

    Mht. Tændingsforskyderen, gør den det muligt, at få en optimal udnyttelse af forbrændingen i cylinderen.
    Der er mange forhold som påvirker forbrændingen bl.a. udst.system og luftfilter, og derfor er det ikke altid optimalt, at bruge det originale tændigstidspunkt.
    Teoretisk set er ildens hastighed under forbrænding lidt lavere end stemplets hastighed, og derfor er det ofte en fordel at "tænde"flamen lidt før, for at få optimal ydelse.

    Hvorvidt det kan måles effekt-mæssigt er der mange meninger om, men en del amerikanere har efter sigende målt forøgelse på 2-3Hk ved at optimere tændigstidspunktet på deres cykler. Jeg har ikke målt min før/efter, og er ikke sikker på den har fået meget mere effekt, men det kan mærkes at den reagerer hurtigere på gassen.

    Uden at gøre mig ekspert på turbo'er, så går man her den anden vej og forsinker faktisk tændingen for at undgå for høj kompression.


  •   2. jul 2007 Fantastisk spændende læsning... det ser sgu simpelt ud, når det gøres af en der tilsyneladende ved hvad han gør!
    Hvad gør den der FACTORY Adj. Ignition Advancer du beskriver?


  •   14. jun 2007 phuha det ville jeg ikke have mod til det der.. smiley

Annonce