{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

ALVORLIG FEJL PÅ GSX R

6.353 visninger | Oprettet:

Jeg har i den senere tid døjet med et noget høj dækslid og af den grund begyndte jeg at lede efter en fejl. den fandt jeg så også ret hurtig, på ikke mindre end 5 GSXR 1000 K5-6.

Fejlen ligger i linkledet, eller retter i lejet/affstandt stykket der sidder på svinggaflen. Affstandsstykket er den del lejerne køre på og pga slidet kan svinggafflen give sig ca 2-3 mm op og ned uden at påvirke selv bagdæmperen.

Alt i alt gør det man midste en meget stor del af effekten af affjedringen. Eller med andre ord, man midste rigtig meget grib. Opbygningen af linkledet er meget typisk for rigtig mange cykler så tjek jeres link led.

Den eneste måde man kan tjekke det er ved at afmontere baghjulet og fjerne alt vægt fra svinggafflen og tage fat i enden af den og mærke efter.

***************************************************************************

Til jer der er vilde med RR så meld jer til RoadRacing gruppen:
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/roadracing

Racing4fun.es .
Mand | 54 år | Oprettet: 20. dec 2007


Kommentér på:
ALVORLIG FEJL PÅ GSX R
  •   24. jul 2016 General er der mange cykler, der lider af det her problem.. Selv helt nye der lige er kommer ud af kassen, har jeg set det på.

  •   24. jul 2016 hmm , var det ikke også det de gamle ZXRererer døjede med ?


  •   14. apr 2011 Ja det er de bøsning der går igemmen lejet..

    jeg har ikke helt bestemt mig, men den bøsning der går gemmen lejet SKAL være rigtig hård Alu dur ikke der. Selve nålelejet kunne jeg godt finde på at skifte ud med en messing bøsning.

    Jeg skal nok ligge flere foto ind når engang jeg får tid til at se på det igen


  •   13. apr 2011 Er det så den "bøsning" der ligger imellem nålelejet og bolten, du vil få et maskinværksted til at lave en nye af, der er større på udre diameter og mindre på indre diameter? Sådan virker det til at skulle være på min, og den har kun kørt 8500 km :o(
    Der er lidt slup imellem nåleleje og bøsning, samt lidt slup imellem bøsning og bolt, det gælder så både på linkledet og på baggaflen, på min.
    Hvad skal den nye bøsning så laves af, i har talt om messin og titanium, men hvad med stål eller alu?


  •   13. apr 2011 ca 90% af problemet blev løst.... jeg tror det lokale maskinværksted lige får en stang titan over, så er jeg ret sikker på det er 100% væk

  •   13. apr 2011 Racing4fun.es - Min har samme problem :o(
    Når du har skiftet til nye org. dele, er sluppet så helt væk??
    Tænker bare at når det er alle der har samme problem, nytter det måske ikke at skifte til nye dele med for stor tolerance!



  •   2. dec 2010 messing bøsninger, har være oppe at vende. Men er bange for der kommer en helt ny gaffel på.

  •   2. dec 2010 Ved at det også er et stort problem på suzuki's mudderkastere.
    Og det er stort set samme opbygning.
    Ved at flere af de hardcore offroad ejere skifter lejerne ud med messing bøsninger.


  •   23. nov 2010 Kanon god oplysning du er kommet med der!

  •   25. mar 2010 jeg har ind til vidre valgt at udskrifte alle dele med org..

    Dog har jeg tænkt på at lave det det hele om, men ind til vidre er det kun kommet til at tænke på det.


  •   25. mar 2010 Jeg er ved at bygge 2 K8'ere op til race, begge oprindeligt gadecykler med under 3000km på klokken.

    Begge cykler har dette problem!!..

    Henning fik du drejet nye bøsninger eller satte du nye originale i + nålelejer?


  •   14. feb 2010 Har tjekket min gsx-r, med samme resultat som dig. Vil straks udbedre skaden, og håbe på mere effekt af affjedring, og mindre dækslid.


  •   25. dec 2009 Jeg har helt sikker også planer en en BMW.... Den er sku fed

  •   24. dec 2009 Ja det kan jeg godt se jeg har kun set på min.Jeg mener det har en stor verdi at du udmelder en sådden fejl jeg har været heldig ,hvad jeg sjælent er,tro ikke jeg er suzuki fanatiker jeg ville lige så gerne ha en yamaha honda mw agusta aprillia da jeg købte suzukien var det kun på grund af datidens test,eller hvad med den nye BMW.1000 RECER.JEG SER FREM TIL AT SE DEN.& DRØMME stor hilsen TONNY

  •   23. dec 2009 Jeg har nu undersøgt 12 GSXR 1000 og alle har fejlen, så du har nok bare være heldig eller ikke kontroleret fejlen på samme måde som mig.

  •   20. dec 2009 jeg vil tilføje at efter 50000 er ventil tolerancen stort set uentret stadig inde for målende men det er sansynligvis det samme ved Honda Yamaha med flere.hilsen Mig.

  •   20. dec 2009 Jeg har kørt ca 50.000 på min gsxr 1000 -06 efter ovenstående meddelelse skilte jeg min svinger ad lejerne er som nye så din slitage undre mig.jeg har tænkt på,hvad årsagen kan være til din slitage har du brukt højtryksspuler det er det eneste jeg kan tænke mig,jeg tvivler på om japanerne kan ha glemt at smøre ,deres arbejte konstant perfekt,uanset hvilket mærke de sælger,men jeg har ikke kørt meget i regnvejr mi mc er kun til leg.Stor hilsen Tonny

  •   7. apr 2009 altid godt med en undskyldning kvindfolket kan forstå...

    er den i stykker er den jo i stykker.... hehe

    glæder mig til at se den svinggaffel... den er unægtelig noget kønnere end min...


  •   7. apr 2009 Det er korekt, som du har opfattet det. Men en del af slidet ligger også i selve nålejerne.

    På det første af afstands røret er det meget tydlig at det har midstet hærtningen, der er slidt ca 0.2 mm af. Hvilket jo giver en hel del over baghjulet.

    Jo Offslow [øst/midtjyllland] der er sku bare en gang japaner lort der bør køres i havnen. Men på den anden siden så har jeg jo en undskyldning for at købe en Harrys svinggaffel.


  •   7. apr 2009 er det ikke bare godt med noget masseproduceret havelåge?

    hehe sgu da godt og se du går og finder 5-fejl...

    har lige fået stumper i dag... så går nok igang med at mekke lidt på den blå i løbet af kommende weekend...

    mvh Offslow...


  •   7. apr 2009 Vil lige være helt sikker, er det afstands røret diameter der er slidt / mindre end den er fra ny.
    Eller har jeg misforstået det.


Annonce