{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.285 visninger | Oprettet:

DEN ULTIMATIVE MOTORCYKELTUR TIL MOSEL, PYRENÆERNE, DEN FRANSKE REVIERA, CANNES, MONACO, ALPERNE OG GENEVE. {{forumTopicSubject}}

Kombineret med Iron Butt Saddlescore disciplinen, på hjemturen fra Geneve til Ikast (1610 km) på under 24 timer (vi kører 1632 km).

Periode: Fredag d. 7. juni – Søndag d. 16. juni 2013 (i alt 10 dage)
Distance i alt: ca. 5.400 km.

Turen er primært forbeholdt motorcykler med tilbagelænet kørestil (Cruisere/Choppere).
Der vil være plads til 6 motorcykler inkl. 6 personer i alt (de 2 er allerede besat).
Der overnattes på hotel el. tilsvarende.
Forvent et budget på ca. 8.000 kr. alt inkl.

Turen ser i hovedtræk således ud:

1. Etape.
Fredag d. 7. juni.
Start i Ikast kl. 08:00.
Ikast – Koblenz i Tyskland.
Distance: 849 km.

Distancen køres som transit og dermed det meste på motorvej. Hastigheden sættes dog ikke højere end 120 km/t, således at turen kan ”nydes”, som den nu kan, når der køres på motorvej.

Ikast – Vejle – Kolding – Flensburg – Neumünster – Hamburg – Bremen – Osnabrück – Müns-ter – Dortmund – Köln – Koblenz.

En rigtig lang dag, med megen kørsel på motorvej og hurtige pitstop undervejs, med undtagelse af de obligatoriske spisepauser. Vi overnatter på et af de hyggelige hoteller i Koblenz så vi kan være friske og veludhvilede til den kommende dag.

2. Etape.
Lørdag d. 8. juni.
Start i Koblenz omkring kl. 09:00.
Koblenz – Mosel Floden – Luxembourg – Moulins i Frankrig.
Distance: 768 km.

Vi kører ad motorvejen til byen Cochem ved Mosel floden, hvorefter vi følger denne ad de dejlige snoede veje mod Longen. Herfra tager vi motorvejen gennem Luxembourg og videre mod Moulins.

Koblenz – Cochem – Nehren – Bremm – Kaimt – Kinheim – Kues – Niederemmel – Trittenheim – Schleich – Lörsch – Longen – Luxembourg – Thionville – Metz – Nancy – Toul – Dijon – Beaune – Chalon sur Saône – Digoin – Moulins.

Igen en lang dag men denne gang kombineret med en fantastisk smuk tur langs Mosel, hvor der er mulighed for at nyde den fantastiske natur, inden vi igen sætter maskinerne på motorvejen for at nå vores destination i Frankrig.

3. Etape.
Søndag d. 9. juni.
Start i Moulins omkring kl. 09:00.
Moulins – Auch – Pau.
Distance: 615 km.

Vi kører på motorvej til Montauban, hvorefter vi bevæger os ad hovedveje og mindre veje via byen Auch til Pau, hvor vi skal overnatte inden den efterfølgende dag byder på kørsel i Pyrenæerne.

Moulins – Le Montet – Montmarault – Gannat – Beauregard Vendon – Bromont Lamothe – Ussel – Égletons – Naves – Donzenac – Brive la Gailarde – Caussade – Montauban – Verdun sur Garonne – Comberouger – Beaumont de Lomagne – Gimat – Mauvezin – Blanquefort – Auch – Miramont D´Astarac – Mirande – Miélan – Laguian Mazous – Villecomtal Sur Arros – Rabastens de Bigorre – Vic en Bigorre – Viellepinte – Baleix – Saint Jammes – Morlaás – Pau.
Endnu en lang dag, men forhåbentlig med mange gode oplevelser på de mindre veje, når vi kan lægge motorvejsnettet bag os, for denne omgang.

4. Etape.
Mandag d. 10. juni.
Start i Pau omkring kl. 10:00
Pau – Col Du Turmalet – Bagnéres de Luchon.
Distance: 195 km.

Pau var ligeledes startbyen for ”Kongeetapen” under Tour de France 2012, så hvorfor ikke også være start by for os, inden vi bevæger os mod Turmalet. Dagen byder på en fantastisk køretur gennem Pyrenæerne. Vi har god tid til virkelig at nyde turen, efter de sidste dages lange distancer. Vi overnatter i byen Bagnéres de Luchon nær den spanske grænse.

5. Etape.
Tirsdag d. 11. juni.
Start i Bagnéres de Luchon omkring kl. 09:00.
Bagnéres de Luchon – Port Barcarés.
Distance: 305 km.

Turen går gennem Pyrenæerne til den franske kystby Port Barcarés, som ligger lige ud til Middelhavet. Her skal vi bo på et af de mange hoteller ned til stranden.

Bagnères de Luchon – Cazaux Layrisse – Lieu Dit Anos – Antichan-de-Frontignes – Juzet-D'Izaut – Portet-D'Aspet – Orgibet – Augistrou – Illartein – Aucazein – Argein – Engomer– Luzenac– Moulis – Eycheil – Castet-D'Aleu – Biert – Massat – Boussenac – Prat Communal – Saurat – Bédeilhac-Et-Aynat – Surba – Sinsat – Albiès – La Remise – Savignac-Les-Ormeaux – Ax-Les-Thermes – Prades – Belcaire – Coudons – Quillan – Lapradelle Puilaurens – Caudiès-de-Fenouillèdes – Saint-Paul-de-Fenouillet – Maury – Estage – Port-Barcarès.

6. Etape.
Onsdag d. 12. juni.
Start i Port-Barcarès omkring kl. 09:00.
Port-Barcarès – Cannes.
Distance: 436 km.

Denne dag bliver primært brugt på motorvejsnettet, da vi gerne skulle nå Cannes i god tid til at nyde byen og lidt afslapning på strandpromenaden.

7. Etape.
Torsdag d. 13. juni.
Start i Cannes omkring kl. 09:00.
Cannes – Monaco – Vars.
Distance: 268 km.

Dagen er kombineret med motorvejskørsel, kørsel langs Middelhavet og kørsel gennem by (Monaco), samt start på Alperne mod byen Vars. Hvor lang tid vi bruger på Site Seeing beror på tiden, og hvornår vi ønsker at ankomme i Vars. Imidlertid er vejen fra Monaco til Vars, primært ad hovedveje og gennem pas i Alperne. Vi bruger den tid som er nødvendig, så vi stadig er friske og kan nyde kørslen i Alperne.

8. Etape.
Fredag d. 14. juni.
Start i Vars omkring kl. 10:00.
Vars – Geneve.
Distance: 300 km.

Vi fortsætter gennem Alperne mod byen Saint Michel de Maurienne, hvor vi kører ad kombi-neret motorvej og hovedvej mod Geneve. I Geneve er der mulighed for Site Seeing idet vi bruger aftenen og dagen derpå, til at gøre motorcykler og os selv klar til hjemturen, som jo er sammenfaldende med gennemførelse af Iron Butt Saddlescore disciplinen (1000 miles på under 24 timer, svarende til 1610 km).

9./10. Etape.
Lørdag d. 15. juni – Søndag d. 16. juni.
Start i Geneve om eftermiddagen eller hen under aften (aftales nærmere).
Geneve – Nürnberg – Ikast.
Distance: 1632 km (1610 km som skal gennemføres på under 24 timer).

Denne del at turen tjener to formål. Ét - at komme hjem og - To, at gennemføre Iron Butt Saddlescore disciplinen.

Du kan læse mere på følgende link: http://www.ironbutt.com/about/default.cfm

Der køres primært på motorvej og der standses i forhold til Iron Butt Association regler for gennemførelse af Saddlescore, samt når vi skal tanke motorcykler og os selv. Hastigheden er moderat tillempet custom og chopper cruisespeed, hvorfor der ikke bliver tale om vild race får at nå tidsgrænsen. Den skal vi nok nå alligevel. (MC Touring Club har i MC Touring Nyt 5/2012 beskrevet en tilsvarende dansk version af Iron Butt, kaldet ”Jernbag”).

Lyder denne tur som noget for dig, så send mig en mail. Ingen tvivl om, at det bliver en fantastisk tur, men også lang og udfordrende. Ikke desto mindre venter der en fantastisk oplevelse.

MVH
René H.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DEN ULTIMATIVE MOTORCYKELTUR TIL MOSEL, PYRENÆERNE, DEN FRANSKE REVIERA, CANNES, MONACO, ALPERNE OG GENEVE.
Kommentér på:
DEN ULTIMATIVE MOTORCYKELTUR TIL MOSEL, PYRENÆERNE, DEN FRANSKE REVIERA, CANNES, MONACO, ALPERNE OG GENEVE.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce