Suzuki GS550 1977
9.020 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GS550
Årgang:
1977
Motor:
Standard med indsugningstragte og dermed omdysningsproblemer.
Olietryksindikator, frigearsindikator og gearplaceringsviser afmonteret.
Arbejder på skitse af udstødning der kommer højere op og knaps så langt bagud.....så den kommer til at synes kortere...som jo er lidt af idéen
Olietryksindikator, frigearsindikator og gearplaceringsviser afmonteret.
Arbejder på skitse af udstødning der kommer højere op og knaps så langt bagud.....så den kommer til at synes kortere...som jo er lidt af idéen
Hestekræfter
55 HK standard
Fælge
Standard....med eger
Jeg har to sæt og det ene skal pulver lakeret hvidt
Jeg har to sæt og det ene skal pulver lakeret hvidt
Dæk
Standard, men søger større dæk med retromønstre
Topfart
185 km/t
Tuning
Ikke noget endnu, men jeg har to motorer så kommende vinter skal bruges til trimning....
Styling
Caféracer i den simple version med et minimum af udstyr.
Det er idéen og ikke fornuften der råder.
Det er idéen og ikke fornuften der råder.
Ekstraudstyr
Hjemmelavet el-net med alle ledninger i orange...ingen traditionel stelforbindelse da minus er ført rundt i kabel for at undgå dårlig kontakt mellem stel og forbrugende enhed.....motor har dog minus :-)
Alle kontakter fjerne....kun tændingslås, startknap og lyskontakt er erstattet.
Clip-on styr og derfor er øverste forgaffelbro modificeret.
Stellet kortet af med de bagerste 40 cm.
ALT overflødigt er taget af....alle beslag, skærme, luftfilterkasse, lygter mm = lettet for mere end 36 kg, - og lidt mere ryger af til næste vinter.
Der skal bankes buller i tanken til maximering af styrudsving og til benene.
Broerne på forgaflen skal længere ned.
Starteren med tilhørende dele skal væk når den er dyste om så den starter 100% let.
Alle kontakter fjerne....kun tændingslås, startknap og lyskontakt er erstattet.
Clip-on styr og derfor er øverste forgaffelbro modificeret.
Stellet kortet af med de bagerste 40 cm.
ALT overflødigt er taget af....alle beslag, skærme, luftfilterkasse, lygter mm = lettet for mere end 36 kg, - og lidt mere ryger af til næste vinter.
Der skal bankes buller i tanken til maximering af styrudsving og til benene.
Broerne på forgaflen skal længere ned.
Starteren med tilhørende dele skal væk når den er dyste om så den starter 100% let.
Bemærkninger
Erfaringer med omdysning i forbindelse med montering af indsugningstragte søges.
Store dyser søges.
Jeg skal genopfriske lidt airbrush (har stadig de gamle pistoler) som der kan komme lidt mere sjæl i cyklen....
Så er der 130 dyser i og den starter og køre....der er udsætninger i de høje omdrejninger, men jeg skal lige køre lidt så jeg bedre fornemmer hvad og hvor det er galt....og får lidt farve på tændrørerne
Store dyser søges.
Jeg skal genopfriske lidt airbrush (har stadig de gamle pistoler) som der kan komme lidt mere sjæl i cyklen....
Så er der 130 dyser i og den starter og køre....der er udsætninger i de høje omdrejninger, men jeg skal lige køre lidt så jeg bedre fornemmer hvad og hvor det er galt....og får lidt farve på tændrørerne
Suzuki GS550
jul 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/30959-scrambler_projekt
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 63 Svar: 215
Mvh. Christian
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jul 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
Du kan sænke forgaffelbroerne, men så kan styret ikke være der så du skal have clip-on styr på som du kan se på min.
Gå ind på min profil og ser alle foto....også under det jeg kalder projekt...der er nummerpladeholder mm
jul 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
Batteriet er et lithium batteri som ikke er større end at det kan være i en jakkelomme....vejer intet. Kan være under sadlen og starter den fint.
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 110
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Angående omdysning, hvad har du gjort indtil videre?
Ved min (Pod filtre + mindre modstand i udstødningen) gik jeg 5% op i hoveddysen, fra 112,5 originalt til 117,5 og hævede nålen 1 tand. Jeg tror jeg var heldig, for den kører helt perfekt uden nogle 'dårlige omdrejningsområder' som man hører om, og tændrørene er fine og brune. Men du har selvfølgelig endnu mindre modstand (ingen) til karburatoren, så måske du burde gå længere op i dysestørrelse. Der er mange råd på nettet, men generelt er det 'trial and error' fremgangsmåde desværre. Se om du ikke kan finde en at spørge med en GS550 som din. Håber du finder ud af det!
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 9 Emner: 27 Svar: 71
jul 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
Der er ikke dømt kickstarter.....lithium batterier er velkendt udenfor DK.
Jeg har købt et meget lille da jeg alligevel letter Caféraceren for startmotor og startrelæ henover vinteren....men den starter perfekt selv på dette underdimentionerede batteri som du let kan have i bukselommen.
http://www.super-b.com/en/motorcycles/#motorcycles-category har de fleste str og du kan BL.a. Købe dem hos Midtjysk MC center i Ikast.
De har både en bedre afladningskurve og de bliver genopladet langt hurtigere....
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
er lithium batteriet kraftigt nok til el start?
Eller er der dømt kick starter fremover
mvh
Jesper
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Svar: 1
kig forbi min gs'er
jul 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 165
Jeg skal selv i gang med et lignende projekt på en Honda CB550 fra 77. Jeg går også efter simplicitet, lav vægt, og god, rå stil!
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 42
Men FV motor ved århus kan det skidt.
Sync. af karburator og dysning osv. Han har enda en lille bitte rival hvis standard dyserne ikke passer 100%.