Yamaha XTZ 850 Mette Mols R.I.P [Tidl. motorcykel] 1991
5.595 visninger
|
Oprettet:
Yamaha XTZ 850 Mette Mols R.I.P
Årgang:
1991
Motor:
født med 750 ccm
Monteret med motor fra TDM 850
Række 2 cyl. 849 ccm
5 gear
Monteret med motor fra TDM 850
Række 2 cyl. 849 ccm
5 gear
Hestekræfter
Født med 70 hk.
850 motor født med 77 hk men med en del ekstra nm.
Da jeg købte motoren for en del år siden sad den på en TDM og havde kørt 700km siden renovering.
Den er med smedede stempler og går som den onde selv..
850 motor født med 77 hk men med en del ekstra nm.
Da jeg købte motoren for en del år siden sad den på en TDM og havde kørt 700km siden renovering.
Den er med smedede stempler og går som den onde selv..
Fælge
1,85 x 21 EXCEL for
3,0 x 17 bag
Sorte
1,85 x 21 for
3,0 x 17 bag
Alugrå
3,0 x 17 bag
Sorte
1,85 x 21 for
3,0 x 17 bag
Alugrå
Dæk
For 90/90-21 Mezeler Karoo 2
Bag 140/80-17 Metzeler Karoo
Det andet sæt monteret med TKC80 i samme størrelser.
Dette sæt er til langture.
Bag 140/80-17 Metzeler Karoo
Det andet sæt monteret med TKC80 i samme størrelser.
Dette sæt er til langture.
Topfart
196 opnået på GPS med knopdæk.
Tuning
Smedede stempler
Er faktisk i tvivl om der er mere da den altid lykkedes at overraske mig.
Større forrør og potte...
Wilbers bagdæmper sat op til min vægt og kørestil.
Fuld justerbar (også højdejusterbar)
Wilbers progressive fjedre i forgaffel samt ændret oliemængde.
Er faktisk i tvivl om der er mere da den altid lykkedes at overraske mig.
Større forrør og potte...
Wilbers bagdæmper sat op til min vægt og kørestil.
Fuld justerbar (også højdejusterbar)
Wilbers progressive fjedre i forgaffel samt ændret oliemængde.
Styling
Næ, den er vel nærmest lidt rat agtig.
Et bagster lædercover til tanken.
Et bagster lædercover til tanken.
Ekstraudstyr
Motorskift, taget fra en TDM850 gademaskine
Skift af motorbund for bedre frihøjde
Skift af bagsvinger og spec.tilpasset Wilbersdæmper
Stramme fjedre for
Olietank med kighul fremstillet
sideskjolde skåret i hånden
Xenon6000k monteret
Hjemmelavet lygtebeskytter
Front og kåbesider støbt i glasfiber (er orig. lavet i plast)
Bagende ombygget
Monteret med små stålkasser bagpå
Udstødning flyttet
Klapspejle fra SXC
Rally styr med hævesæt
Fjernelse af gummiophæng af styr
Strømudtag til hjelmlys
Rally fodhvilere (større og grovere)
Frontbremsemaster fra vist en R1 og nu kan den bremse
1000 andre ting jeg lige har glemt...
Skift af motorbund for bedre frihøjde
Skift af bagsvinger og spec.tilpasset Wilbersdæmper
Stramme fjedre for
Olietank med kighul fremstillet
sideskjolde skåret i hånden
Xenon6000k monteret
Hjemmelavet lygtebeskytter
Front og kåbesider støbt i glasfiber (er orig. lavet i plast)
Bagende ombygget
Monteret med små stålkasser bagpå
Udstødning flyttet
Klapspejle fra SXC
Rally styr med hævesæt
Fjernelse af gummiophæng af styr
Strømudtag til hjelmlys
Rally fodhvilere (større og grovere)
Frontbremsemaster fra vist en R1 og nu kan den bremse
1000 andre ting jeg lige har glemt...
Bemærkninger
Mette mols.
Min første SuperTenere som jeg da den rundede 200.000km for 6 år siden valgte at give den en TDM 850 motor.
De efterfølgende 1½ år byggede jeg den om så den var som jeg ville have den...
Da den var som jeg ville have den og jeg havde rundet 230.000km solgte jeg den til en god ven der kørte Finland tynd på den og endte med at flytte til England og tage den med.
Efter et år derovre købte jeg den retur og en anden god ven måtte eje den og overtog den så...
For nyeligt ville han af med den da han aldrig brugte den pga. 2 andre motorcykler... Da den efterhånden har rundet +250.000km er den ikke ny mere og 3. gearet trænger til lidt kærlighed.. Det fungerer men får hun tæv hugger den lidt..
Så jeg købte Mette tilbage for at få hende frisk igen.
Hun kører ligeså agressivt som da jeg byggede hende for år tilbage...
01-06-2012
Nu er der montret en ny gearkasse og motoren har været splittet i 100 stykekr og alt fundet i super stand.
Gammel kærlighed ruster aldrig....
Min første SuperTenere som jeg da den rundede 200.000km for 6 år siden valgte at give den en TDM 850 motor.
De efterfølgende 1½ år byggede jeg den om så den var som jeg ville have den...
Da den var som jeg ville have den og jeg havde rundet 230.000km solgte jeg den til en god ven der kørte Finland tynd på den og endte med at flytte til England og tage den med.
Efter et år derovre købte jeg den retur og en anden god ven måtte eje den og overtog den så...
For nyeligt ville han af med den da han aldrig brugte den pga. 2 andre motorcykler... Da den efterhånden har rundet +250.000km er den ikke ny mere og 3. gearet trænger til lidt kærlighed.. Det fungerer men får hun tæv hugger den lidt..
Så jeg købte Mette tilbage for at få hende frisk igen.
Hun kører ligeså agressivt som da jeg byggede hende for år tilbage...
01-06-2012
Nu er der montret en ny gearkasse og motoren har været splittet i 100 stykekr og alt fundet i super stand.
Gammel kærlighed ruster aldrig....
Yamaha XTZ 850 Mette Mols R.I.P
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Du er ikke den første der spørger om dele.
Forsikringen solgte maskinen og jeg aner ikke hvor den er.
Ps, man kan ikke bruge løsningen når man kører med std.sideskjold.
man kan reelt bare lave en ventil øverst og nederst i tanken og så lave en slange mellem for at kunne læse oliestanden der. Men det skal laves så slangen ikke sidder udsat.
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 15 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 30
Som jeg læser din besked kan man sige at det altid er positivt når føreren slipper med "mindre" skader, og det "kun" er cyklen der tog de alvorlig skade... Personligt synes jeg det var den mest spændende XTZ her på forumet, og var god inspiration for os andre med en XTZ.
Held og lykke med den nye cykel.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Heldigvis kun maskinel skade, men den bliv godt smadret.
Øm krop i et par uger og nyt tøj og hjelm (den flækkede), det var det..
Men, Mette... Knækket gaffel, stel knækket 2 steder og hele røven bøjet.
Vides ikke hvor længe den lå på siden og om den har ligget i tomgang...
Den kommer desværre aldrig på gaden igen.
Surt.. har brugt mange, mange timer på den og skiftede til en "ny" TDM 850 motor i vinters med under 30000 på klokken... DEN var fanme dyr...
Skal ikke have SuperTenere igen, har haft en del af dem og ingen bliver alligevel som Mette, så det er slut...
Nu er der en KTM LC4 på liften, klar til det sidste af sæsonen, men jeg overvejer en XT660 2005-2010 til hverdagsmaskine i stedet, måske en byttehandel til foråret.. hvem ved hvad der dukker op... Mon ikke der dukker et projekt op igen
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 15 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 30
Hvad er nu det jeg kan læse? - Er Mette Mols afgået ved døden...
Mvh Allan
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 30
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Men, enig, kasserne er ikke vigtige i den forbindelse, men der skulle ske noget nyt
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 30
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Det er den originale bagbagagebærer.
Sideskjolde, baglygte og de plastsider der sidder under bæreren er også fjernet.
En gammel fodderkasse er skåret op og brugt til sideskjolde så den er smallere og bedre kan tåle at blive kastet rundt i terræn'et..
På nogle af billederne er nogle armykasser med hjemmelavet holdere.
De er ikek så store, men det er et kompromis mellem at have en smal bagende og samtidigt have kasser på....
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 6
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
http://www.123mc.dk/dealer_page/viewAd.php?dealerID=722&directlinkID=40229
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Tak...
Det er da en af de federe kommentarer at få ;o)
Lige nu står hun lettere afklædt da motoren får en ny gearkasse. Når den nu er skildt ad alligevel får den lavet lidt rust her og der og får malet stellet...
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.871
den er så piv fræk så det halve kunne være nok;)
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Tak da.. men det er sgu så længe siden at det næsten er løgn..
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 354
Fed maskine du har fået bygget dig der Henrik.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Velkommen til med den højbenet maskine.