{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha XTZ 850 Mette Mols R.I.P [Tidl. motorcykel] 1991

5.595 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Henrik .
Mand | 56 år | Oprettet: 16. okt 2008


Yamaha XTZ 850 Mette Mols R.I.P

Årgang:
1991
Motor:
født med 750 ccm
Monteret med motor fra TDM 850

Række 2 cyl. 849 ccm
5 gear
Hestekræfter
Født med 70 hk.
850 motor født med 77 hk men med en del ekstra nm.
Da jeg købte motoren for en del år siden sad den på en TDM og havde kørt 700km siden renovering.
Den er med smedede stempler og går som den onde selv..
Fælge
1,85 x 21 EXCEL for
3,0 x 17 bag
Sorte

1,85 x 21 for
3,0 x 17 bag
Alugrå
Dæk
For 90/90-21 Mezeler Karoo 2
Bag 140/80-17 Metzeler Karoo

Det andet sæt monteret med TKC80 i samme størrelser.
Dette sæt er til langture.
Topfart
196 opnået på GPS med knopdæk.
Tuning
Smedede stempler
Er faktisk i tvivl om der er mere da den altid lykkedes at overraske mig.
Større forrør og potte...

Wilbers bagdæmper sat op til min vægt og kørestil.
Fuld justerbar (også højdejusterbar)
Wilbers progressive fjedre i forgaffel samt ændret oliemængde.
Styling
Næ, den er vel nærmest lidt rat agtig.
Et bagster lædercover til tanken.

Ekstraudstyr
Motorskift, taget fra en TDM850 gademaskine
Skift af motorbund for bedre frihøjde
Skift af bagsvinger og spec.tilpasset Wilbersdæmper
Stramme fjedre for
Olietank med kighul fremstillet
sideskjolde skåret i hånden
Xenon6000k monteret
Hjemmelavet lygtebeskytter
Front og kåbesider støbt i glasfiber (er orig. lavet i plast)
Bagende ombygget
Monteret med små stålkasser bagpå
Udstødning flyttet
Klapspejle fra SXC
Rally styr med hævesæt
Fjernelse af gummiophæng af styr
Strømudtag til hjelmlys
Rally fodhvilere (større og grovere)
Frontbremsemaster fra vist en R1 og nu kan den bremse

1000 andre ting jeg lige har glemt...

Bemærkninger
Mette mols.
Min første SuperTenere som jeg da den rundede 200.000km for 6 år siden valgte at give den en TDM 850 motor.
De efterfølgende 1½ år byggede jeg den om så den var som jeg ville have den...
Da den var som jeg ville have den og jeg havde rundet 230.000km solgte jeg den til en god ven der kørte Finland tynd på den og endte med at flytte til England og tage den med.
Efter et år derovre købte jeg den retur og en anden god ven måtte eje den og overtog den så...
For nyeligt ville han af med den da han aldrig brugte den pga. 2 andre motorcykler... Da den efterhånden har rundet +250.000km er den ikke ny mere og 3. gearet trænger til lidt kærlighed.. Det fungerer men får hun tæv hugger den lidt..
Så jeg købte Mette tilbage for at få hende frisk igen.

Hun kører ligeså agressivt som da jeg byggede hende for år tilbage...

01-06-2012
Nu er der montret en ny gearkasse og motoren har været splittet i 100 stykekr og alt fundet i super stand.

Gammel kærlighed ruster aldrig....
Kommentér på:
Yamaha XTZ 850 Mette Mols R.I.P
Annonce