Ural M72 1951
5.991 visninger
|
Oprettet:
Ural M72
Årgang:
1951
Motor:
TYPE 2 cyl. s.v. - firtakt Boxermotor
2 ventiler pr. cylinder
Sideventilset
BORING 78 mm
SLAGLÆNGDE 78 mm
KUBIK 746 ccm
KOMPRESSION 5,5
BENZIN normal mindst oktan 66 - 72
Gearkasse med bak gear samt en ny renoveret uden bak
KRAFTOVERFØRSEL
KOBLING - Tørkobling to plader
GEARKASSE - firetrins
OERFØRSEL TIL BAGHJUL
Kardantræk
UDVEKSLING
1. GEAR - 3,60
2. GEAR - 2,28
3. GEAR - 1,70
4. GEAR - 1,30
DIFFERENCIALE - 4,62
2 ventiler pr. cylinder
Sideventilset
BORING 78 mm
SLAGLÆNGDE 78 mm
KUBIK 746 ccm
KOMPRESSION 5,5
BENZIN normal mindst oktan 66 - 72
Gearkasse med bak gear samt en ny renoveret uden bak
KRAFTOVERFØRSEL
KOBLING - Tørkobling to plader
GEARKASSE - firetrins
OERFØRSEL TIL BAGHJUL
Kardantræk
UDVEKSLING
1. GEAR - 3,60
2. GEAR - 2,28
3. GEAR - 1,70
4. GEAR - 1,30
DIFFERENCIALE - 4,62
Hestekræfter
YDELSE 22 HK ved 4.600 u/min vilde russiske heste
Fælge
4 X 19 tommer
Samt 4x 19 tommer Nye forkromede
Samt 4x 19 tommer Nye forkromede
Dæk
de passer på fælgene
Topfart
omkring det 100 måske
men det betyder ikke noget
men det betyder ikke noget
Tuning
Intet
Styling
Intet lige nu
Ekstraudstyr
Større bundkar så der er lidt mere olie for beder køling
I den medfølgende gearkasse er der også laver et højere olie stand samt udluftningen er hævet
I den medfølgende gearkasse er der også laver et højere olie stand samt udluftningen er hævet
Bemærkninger
Det er en årgang 1951 det er en sjælden model det er ikke let at finde nogle der er ædlere
Et hjuls træk
6 Volt strømanlæg
Glæder mig til at få den standret med nye kabler og så komme ud og køre på den
Flere date findes her
http://www.uraldnepr.dk/Frame.htm
Et hjuls træk
6 Volt strømanlæg
Glæder mig til at få den standret med nye kabler og så komme ud og køre på den
Flere date findes her
http://www.uraldnepr.dk/Frame.htm
Ural M72
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Men Motor og Gearkasse er 100% Renoveret og det virker bare
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 12
Høj Retur!
Der er nu noget svært maskulint over de gamle Russere
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
men det er jo ikke andet end at smile og så få skidtet skiftet
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Jeg har våret der nogle gange den er total renoveret vad ham også med nye karburatorer
Men nu kom der liv i den og så en der fusket med kardan den er savet over og den kan ikke nå ind od centrer
Så igen en udgift ??
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Svar: 2
Du kan kontakte flemming fra vestjysk uralimport. Han har sort bælte i de gamle russere. Du skal ha 2 nye karburatorer (PZ28) på din ural. Fåes for omkring en tusse for 2 stk hos flemming. (Hans tlfnr) 21432730
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Så det skal der også lige gøres noget ved
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Det skal jeg huske men lige pt så bor den fint hvor den er
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 457
Så fremt du ikke ønsker gearkassen med bak, så vil jeg gerne købe den for en fornuftig pris
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Tak for de meget rosende ord
Jeg har en del spørgsmål det er jo nærmest u undgåeligt
Men de kommer lige i en pm til dig
Den gearkasse som er med er uden bak men ved ikke om jeg vil beholde den med bak som sider på den nu
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Du vil opdage at der er et stort solidt netværk af IMZ/Ural og KMZ/Dnepr mennesker i Danmark, der gerne vil hjælpe med råd og vejledning.
Det er en rigtig sjov MC at køre på, og du kommer aldrig til at drikke din kaffe alene, når du er ude og køre.
Din er rigtig pæn og næsten helt original, og du har endda den rigtige styrstrammer, men den havde ikke bakgearkasse fra fabrikkens hånd. Derfor får du "kun" en høj fra en originalitetsfundamentalist som undertegnede.
Du skal regne med en tophastighed på 85/90, og crusingspeed på absolut max 80, ellers bliver den varm - det er ikke en motorvejscykel. Hvis du kører med de originale russiske stempler, skal du holde godt øje med olien, et forbrug på 0,1 l olie pr 100 km er normalt. Med vestlige stempler er det væsentligt bedre.
Jeg har den originale værkstedshåndbog på russisk, man kan finde den på nettet, og også købe den i Danmark, den anbefaler at man sliber ventiler m.v. efter 8000 km... Det er low-tech.
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Det kan da godt være der mangler noget .. Det er ikke lige noget jeg har lagt mærket til
Ang Hjælp så kan det da nemt ske at det bliver aktuelt
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 19 MC-er: 7 Emner: 11 Svar: 284
Den ser da rimelig fin ud, hvad er der sket ved batteriet ? mangler der ikke noget ? og bare sig til hvis du mangler hjælp..