{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki ZX6RR [SOLGT] 2003

4.618 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

M T
M T
Mand | 46 år | Oprettet: 16. aug 2004


Kawasaki ZX6RR [SOLGT]

Årgang:
2003
Motor:
RR motoren er lidt anderledes end 636 motoren.
Den største forskel ligger i at boringen er mindre hvilket giver den 599 ccm i stedet for de velkendte 636 ccm. Endvidere er motoren udstyret med smede stempler frem for støbte stempler som 636'eren kører med. Og ventilerne er ændre en smule sammen med udformningen af brændkammeret i topstykket. Samt DFI indsprøjtning med 2 dyser pr cylinder.

Ud over det kan tilføjes at man kan justere hårdhed i dæmperne foran samt rebound og bagi kan man justere rebound, hårdhed og højde. Yderligere er den udstyret med slipper kobling og en closeration gearkassen.

4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cylinder. Boring: 67 mm. Slaglængde: 42,5 mm. Slagvolumen: 599 ccm. Kompressionsforhold: 13:1.

Opdagede så at indsugningen er portet på den stakkels lille fætter. Så helt standard er den vidst ikke. Tak til Jansberg for det flotte arbejde :D Tynderes cylinderbundpakning (kawasport (0,4mm tyndere).

Den mangler bare noget andet motorstyring til at vride det sidste ud af den så skulle den gerne lave over 110 hk på baghjulet :)
Hestekræfter
113-120 hk ifølge databladet (typegodkendelsen siger 120 hk)(alt efter hvor man kigger). Målt hos Pro Bike til 102 hk på baghjulet. (Det var så med luftfilter fra 03 og tændrør og et forkert gearsetup lige så og uden ram effekt, lur mig om ikke der er lidt flere efter et stort service ;) ). Men det er rigeligt til mig :)

Den har fået lavet service med nye tændrør (iridium) luftfilter (piperX) og olie samt filter. Det har givet cyklen meget mere gasresponds samt den trækker endnu bedre nu. Kunne være den skulle på felt igen for at se hvad den smider. Rullet den 28/8-10 til 108 hk på baghjulet. En Eisnerboks ville gøre underværker og bestemt sørge for over 110 hk på baghjulet, men de er sgu ved at være svære at finde. Lurre lidt på en PC3 i stedet.

ca 65 nm

Tørvægten hedder 161 kg.
Fælge
Standard fælge i sort
Dæk
Pirelli Dragon Super Corsa 120/70-17 Foran
Pirelli Dragon Super Corsa 180/55-17 Bagpå
Topfart
Alt efter gearing. Men den kan godt nå begrænseren 6. gear @296 km/t hvor meget der skal trækkes fra for at få den reele hastighed aner jeg ikke, men lad os nu bare regne med den render 265 km/t som opgivet :) Det er i hvert fald rigeligt.
Databladet siger 265 km/t standard.

0-100 km/t med den rette bag roret hedder vidst nok 3,1 sekunder alt efter gearingen naturligvis. Mig bag styrepindene... 10-12 sekunder ;)
Tuning
Mivv Sportline Titanium slipon kortet 20 cm op
PiperX luftfilter
Carbon RAM-kasse speciallavet til netop denne cykel af første ejer. Hvilket har givet større RAM indsugning.

RAM i steller poleret op så der ingen grater er.

Topstykke er portet. I indsugningsvinklerne efter kawasaki forskrifterne. Samt tyndere cylinderbundpakning monteret.

14/40 gearing i stedet for 15/40 gearing. Har tidligere kørt med 15/45 gearing hvor den konstant ville op med næsen. Meget sjovt, men ubrugeligt på vej.

Iridium tændrør

Blybatteri skiftet til lettere geletype.
Styling
Standard dog med sort tonet bobleglas
Hjemmelavet nummerpladeholder med custom lys..

Den smed bagsædet en dag jeg kørte og jeg kunne sgu ikke finde det igen :( Så nu tror jeg der ryger hugger skald på den. Der er kommet nyt bagsæde på egen import fra England det er næsten umuligt at opdrive.

Styrvægte malet sølv som stellet. -Skiftes til Pazzo guld e.l.
Pazzo 2 fingre greb
LED baglygte med blink
Cateye micro blink foran.
Nummerplader monteret i 30 graders vinkel.
Crashpads R&G
Ekstraudstyr
Mivv titanium sport slipon kortet 20 cm op
Laptimer
ekstra kontakt monteret til at tænde køleblæseren under hård belastning for at holde temperaturen nede.
KBC XP-3 composit hjelm med sort visir. (Noget nær det bedste jeg har sat på hovedet både hvad angår støj og komfort).
KBC VR2-R Stealth når jeg skal prøve noget andet :)
Estoril Racer støvler.
RST Pro Series læder dragt Sort/Hvid/Lime Grøn.
Bemærkninger
Jeg hentede cyklen i tirsdags (2/6-10) i Ebeltoft og kørte kort på den hvorefter den blev kørt hjem til mig.

Efter 2 dage kunne jeg mærke cyklen var lidt ledløs som om
der var ting der sad løst og kæden gik rigtig skidt. Jeg valgte at køre den ind i værkstedet og gå den lidt efter. Det tog så en smule om sig da jeg gang på gang faldt over bolte, skruer og møtrikker der ikke var spændt. Alt på motoren var spændt efter forskrifterne, men tæt på alt andet sad løst. Der manglede den forreste venstre bolt til at hænge motoren i. Den blev skiftet til en 8,8 bolt med tilsvarende møtrik på bagsiden. Luftfilterkasse blev afmonteret og der blev opdaget en monterings fejl på gummipakningerne mellem spjældhusene og luftfilterkassen. Og sådan kunne jeg fortsætte.

Sidst men ikke mindst var sædestellet slået skævt ved et af de åbenbart flere crash den har haft. Jeg afmonterede det i dag (6/8-10) og rettede det op så der ikke længere er ting der sidder i spænd. Efterfølgende blev det malet og det samme er stellet blevet da der var mange stenslag og stødslag på stellet (startede med at spartle samt vandslibe så det har fået en rigtig fin overflade). Så nu står stel og cykel faktisk efterhånden rigtig fint. Der er ligeledes skiftet tændrør og bestilt nyt luftfilter og oliefilter. Så den får lavet et service som den vidst trænger til.

Jeg har også lavet lidt om på ledningsnettet da der var lavet en lidt æv løsning. Da cyklen har været banecykel har man fjernet chokeren og man har samtidig også fjernet det lange lys hvor til man i stedet har tilsluttet el-blæseren. Det er ændret og der er nu monteret en kontakt så man kan tænde blæseren tidligere end føleren gør det hvis man føler den bliver for varm.

Projektet til vinter vil være at få styr på alle kåbedelene samt få malet stellet blanksort. Motoren bliver åbnet i bunden for lige at tjekke bundlejerne er i orden samt der bliver taget kompressionestest og så bliver alle skruer skiftet og til sidst bliver den samlet så den igen står som var den ny. Da jeg føler det er synd man har mishandlet en så fin cykel så meget.

Skal have 2 nye dæk på da der er flatspots på de gamle så hjulene hopper ved lavere fart. Fælgene skal tjekkes for skævheder og kæden skal vidst alignes da den kører lidt skævt. Imponerende at tænke på disse ting har været sådan på rullefelt inklusiv en slap kæde...!

http://www.youtube.com/watch?v=yDwfy_F0wPY&feature=related SHIT!

7/6-10 Komplet afskilt med kun motor og hjul tilbage på cyklen.
8/6-10 Luftfilter, oliefilter, ole og tændrør skiftet.
9/6-10 Alle skjolddele samlet og monteret rigtigt igen.
12/6-10 Ny bagsæde monteret samt lavet beslag så sædet sidder fast og passer på cyklen.
13/6-10 Alle dæmpere og rebound stillet tilbage til fabriksindstillinger. Synes den er blevet lidt mindre hård at køre på.
26/6-10 Så kom det nye kædekit hjem. Så må vi se hvor længe det holder. Det var i hvert fald billigt. og så kører den igen med 15/40 gearing.
30/6-10 nyt kædekit bestilt. Regina kæder er bare ikke det værd så gad ikke engang prøve. Har valgt at bestille en x-ringskæde fra RK med alu tandhjul og carbonated stål tandhjul foran. 36 kr billigere end thansen prisen var. ;)
7/8-10 Pazzo greb i guld/sort monteret (short)
7/8-10 PiperX filter monteret
7/8-10 14-tands fortandhjul monteret... man blvier accelerationsliderlig.
9/9-10 Nyt filter og Castrol olie købt så vi er klar til foråret allerede
9/9-10 4 nye tændrør... igen!
6/2-11 Motor gået efter, olie skiftet, tændrør efterset, luftfilter renset, alt vasket og renset så det ser pænt ud. - Nåede ikke at lave kåben i orden i år.

Vinterprojekt:

Kåbe dele skal afmonteres og gennemgående gåes efter og ordnes således det hele virker og ikke er revnet mere. De dele der ikke kan laves skiftes ud med nyt. Stellet skal males sort. Og sædestellet skal gåes en sidste smule efter så det kommer til at være 100% i orden igen. Og så skal udstødningen kortes op. Og motoren bliver lige tjekket op for eventuelle lækager (ikke at der er nogen). Samt gear-armene tjekkes efter. Så der er lidt at kigge til her til vinter :) men regner med den kan komme op på værkstedet og stå så jeg kan rode med den når der er lidt tid til det.

Piv :'( solgt 30/10-11
Kommentér på:
Kawasaki ZX6RR [SOLGT]
  •   1. nov 2011 mc
    nej så er det bare lækkert at den ryger!


  •   1. nov 2011 Mc
    nej det læste jeg godt, hva røg den til?


  •   31. maj 2011 ..
    fed cykel! Det lyder til at den har haft et hårdt liv!


  •   23. mar 2011 potter
    den lyder oz mere end godt, når man ligger og leger på den smiley
    Nej jeg har ingen planer om at smide ting på den, jeg er mere end fattig for tiden, fordi min mor er flyttet og havde ikk penge til sit indskud, så jeg måtte punge ud med 6200. plus jeg har fået lavet bilen, for knap 9000 kr. og er ikk helt færdig med den endnu, for den driller stadig i gearkassen smiley og har en forsikring på cyklen som kommer her inden 2 uger, på knap 7300. og de forsikrings penge har jeg bare SLET IKK for tiden smiley

    MEN når det kommer til bedre tider med økonomi, så overvejer jeg at få smidt en PC på den, for jeg tror godt at den kan gå mere rent, end den gør nu.


  •   23. mar 2011 OG
    at svinge på en femøre smiley


  •   23. mar 2011 fart
    det ville oz være kedeligt hvis den IKKE kunne rende over 250 mere ;D


  •   23. mar 2011 den
    holder ikk stille ihvertfald! var ude og trille 140-150 km igår, med sving, lige stræk, op og ned af bakker osv. smiley indtil videre har den rundet 208 mener jeg, så turde jeg sku ikk mere hehe.
    jamen vi ska´l sku oz ud og køre, når vejret tillader det, jeg tog oz cyklen på arbejde idag, bbrrr detvar sku lidt koldt hehe.


  •   18. mar 2011 super super maskine, mega rå,
    rigtig rå maskine at se på., god sommer, og gi den gas, ,
    mvh hc


  •   10. jan 2011 smiley
    Ja, det er sjovt som ens interesser bare er spændende for ens børn.. Min Emilie bliver 4 her til Maj, og hun har naturligvis fået eget lege-værkstedsbord med værktøj ud ved siden af mit.. så kan hun skrue på sine 2-3 små kallerter, mens jeg roder med raceren smiley Det er kvalitetstid smiley


  •   29. dec 2010 Høj
    Lækker giftgrøn kawa. Kan godt lide dit logment med en uplanlagt 3. gears wheelie : D


  •   31. aug 2010 Ond røv!
    fin mc!! tjek min og smid din stemme høj herfra! smiley


  •   9. aug 2010 ...
    det går nok.. min fatter er fotograf, så mon ikke jeg kan overtale ham en dag.. har du egentlig betalt afgift på cyklen?

    mvh M


  •   8. aug 2010 smiley
    Jeg er ikke for god til at tage nye billeder.. skal også have taget nogle ordenlige nogle af dem begge.. 125´eren ser helt lyserød ud herinde..

    mvh Mathias


  •   8. aug 2010 ..
    ja det bliver spænende.. smiley er ved at lave skivebremser til cbr 600 bst fælgene så de passer på zx10r gaflen smiley

    mvh M


  • Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
      6. aug 2010 Hey.
    smiley Okay, så er jeg forberedt på spørgsmål.


  •   26. jul 2010 ..
    men hvor tit er det man lige kører så hurtigt smiley og uden kåbe er det nok sjældent, at man kommer over 200, for det presser virkelig meget i kroppen, når man kører så hurtigt uden kåbe. ja har godtsok set/hørt at de skal kunne ramme 245-250 på speedometer, så det svarer vel nok til 230 irl. men det er jo ikk så sjovt at lige deroppe i ret lang tid uden den skide kåbe hehe.
    jeg vil godt lære at kunne hive den op på hjulet, når man er på vej ud af et sving, eller på vej væk fra et kryds. har en kammerat der kan, og det ser så vildt ud når han gør det hehe.

    ja man skal have tungen lige i munden, og vejret skal sidde i lungerne og hænderne skal ikk fryse, når den løfter sig med 170 hehe. er sku glad for at min F´er ikk kunne gøre det hehe.


  •   26. jul 2010 man
    skal sku passe på! har en kammerat der gjorde det samme bare med knap 110-110, hans forhjul lettede oz da han kørte over en bakke, som lige pludselig bare gik ned af igen.
    min F´er kunne ramme 240 på speedometeret, så den kunne skam godt flytte sig, og som du siger, så vænner man sig til det, og måske lidt for hurtigt, og så blir det ikk spændende mere, og så blir det en vane = så går det sku galt.

    Nu bor jeg i byen, så jeg vil have en ged der kan svinge nemt, og accelere hurtigt ud af sving, og det kan den gsr fandt jeg ud af, og så kan den nok godt hives på hjul engang imellem smiley

    en kawa z750 kunne oz være fedt at have, men dem syntes jeg bare man ser så mange af, men de kører sku oz super godt!


  •   26. jul 2010 suzuki
    jeg har en læderdragt, hvor der står suzuki overalt, så hvis jeg køber noget andet end suzuki, så skal jeg ud og finde en ny dragt hehe.
    jeg syntes den er super sjov at køre på sån en gsr, og skal have noget som ikk har kåbe, eller kan rende for hurtigt, for det ender bare galt, og så ender det med jeg ikk kan styre mig, så jeg går efter noget hvor der er meget fun faktor, og ikk så meget hvor meget den render på toppen smiley
    har fx prøvet en sv1000 og den er aaaaaalt for sjov at køre på, der er virkelig det vildeste træk igennem hele linjen, men sån en kværn dræber mig, for man mærker ikk om man kører 70 eller om man kører 170. smiley


  •   26. jul 2010 ny cykel
    jeg vil spare op hele vinteren, og så vil jeg evt købe en suzuki gsr til næste år. medmindre der er noget andet der fanger mig smiley
    er oz lidt på tanken om at købe en subaru når jeg blir 25 ( 2år) for så har jeg rig mulighed for at spare op til det meste af sån en bil.


  •   26. jul 2010 .
    Drømme-cyklen! Flot og velholdt ser den ud.
    Jeg må "nøjes" med min lille ninja, som jeg må køre om ½ års tid.


  •   22. jul 2010 tur
    ja for helgoland! har aldrig haft så fed en tid i mit liv før smiley
    der er smidt nogle billeder op på facebook, hvis du vil se lidt af turen smiley


  •   6. jul 2010 hey
    tak for det min ven. det skal jeg nok, vil jo gerne opleve det at have en subaru før jeg dør ;D


  •   10. jun 2010 Fin kværn
    Du har da ikk været for heldig med den i starten, købte du ved forhandler? Så er det bare frem med navnet så vi andre ikk gør det samme.

    Her kan du li se hvordan sådan en skal håndteres:)

    http://www.youtube.com/watch?v=oDWLJkLPSsk&feature=related

    God sommer


  •   10. jun 2010 Ja
    er udemærket klar over årgangen, købte den selv i 2006, så det er vist bare en tastefejl fra min side:)


  •   9. jun 2010 Så er der lidt nye billeder i solen
    Der er også købt nyt bagsæde samt de manglende holdere til det. Så håber vi bare det snart lander herhjemme så jeg kan få sat det sidste på og få trillet lidt rundt mens vores sommervejr er til det. Der er også handlet ind til vinterrep af kåbedelene.


  •   7. jun 2010 Der
    var den jo smiley


  •   6. jun 2010 Hej drenge
    bær over med billederne. Der er ikke meget lys i garagen og jeg har forsøgt at tage lidt billeder undervejs i projektet. Jeg skal nok tage nye når den er ude i lyset igen.


Annonce